.

Dva osudy – dvě podvedené. Jak žít dál?

Vztahy

Dva osudy – dvě podvedené. Jak žít dál?


Třikrát manžel podvedl svou ženu Zuzanu. Naposledy mu už odpustit nedokázala. Adéla si byla jistá, že ji její manžel nikdy nezklame, ale spletla se. Dva podobné příběhy z poradny psycholožky Mgr. Radky Vaňkové. V malých obměnách se odehrávají dnes a denně...

Příběh č. 1.

Třikrát ji podvedl. Pokaždé však uvěřila svým představám...

Paní Zuzana (38) dnes marně přemýšlí o tom, proč se tehdy, ve vysokém stupni těhotenství, rozhodla přehrabovat ve starém harampádí ve sklepě.

Když se jí náhodou dostala do rukou stará krabice od rychlovarné konvice, jako by vše, co až dosud prožívala, najednou neexistovalo. Krabice totiž byla plná milostné korespondence. Ale ne ledajaké. Podle obálek i samotného obsahu patřila jejímu muži Michalovi, člověku, kterému po celá léta bezmezně věřila a se kterým právě čekala druhé dítě. Psala je jistá Petra...

„Vůbec jsem nemohla uvěřit tomu, co jsem četla,“ citujeme ze záznamu Zuzaniny výpovědi v psychologické poradně. „Z čista jasna jsem se dozvěděla, že mě manžel už delší dobu podváděl.“

Stále má ten okamžik před očima: Michal sedí na pohovce v obýváku a roztrpčeně odpovídá na její otázky. Ano. Petra byla kolegyně. Ne, nic pro něj neznamenala. A vůbec, už je to dva roky, co se to stalo.

Dva roky! Zuzana v duchu počítá. To byly Míšovi, jejich prvorozenému synovi, dva roky... Zuzana si vzpomíná, že něco tušila. Michal chodil domů pozdě, pokaždé s nějakou výmluvou. Většinou „pomáhal“ některému z kamarádů. A že jich měl!

Dokonce se ho tehdy zeptala přímo, ale on existenci jakékoliv jiné ženy důrazně a rozhořčeně popřel. Zuzana byla ráda... „Asi jsem chtěla slyšet raději lež, než abych se dozvěděla pravdu.“

Ale když pak držela ve sklepě v ruce konkrétní důkazy, už si nemohla nic namlouvat. „Co mám teď dělat? Čekám druhé dítě! Copak mohu zůstat sama bez manžela? Děti bez táty?“ V zoufalé situaci zvolila Zuzana kompromis: „Pokusila jsem se žít jako před tím.“ A na svět přišel Filip...

Jenže po čase přestal Michal Zuzaně věnovat tolik pozornosti, co dřív – během jejího těhotenství – a všechno se vrátilo do starých kolejí. Ale zároveň jako by nikdy neexistovala žádná Petra.

Netušil, jak se mě to dotklo!
Zuzana se však stále nedokázala vzpamatovat. Pořád vedle svého „miláčka“ viděla tu druhou. Dokonce se jí o „cizoložnici“ i zdálo. Bylo to asi rok poté, když se jednou v noci opět vzbudila pronásledovaná zlými sny. Stále jí vrtala hlavou otázka, čím ta druhá Michala zaujala, čím ho tak přitahovala, co naopak jí chybí, co u ní muž postrádá.

„Michal netušil, jak moc se mě ta jeho „aférka" dotkla,“ svěřila se psycholožce v poradně. Snažila se – jak to šlo – manžela opět zaujmout. Po dítěti se zbavila přebytečných kilogramů, častěji než dříve používala make-up. „Nechtěla jsem mu dát záminku k tomu, aby se ohlížel za jinými...“

Copak se dá zapomenout?
Uplynula dva roky, když najednou přišel Michalovi dopis bez zpáteční adresy. Zuzana písmo okamžitě poznala. Neodolala a psaní adresované manželovi si přečetla. Petra psala, že Michala moc postrádá. Musí se spolu zase vidět a určila i termín a místo schůzky...

Zuzana dopis manželovi zamlčela. V určený den se sama vypravila na místo schůzky. „Proseděla jsem ve vinárně skoro dvě hodiny a cítila se pod psa,“ popsala později v rozhovoru s psycholožkou. Ale neobjevila se tam žádná žena, kterou by mohla považovat za Petru.

Přesto se i nadále Zuzana snažila, aby její manželství jakž taž fungovalo. Ale nemyslela už vůbec na nic jiného. „Měla jsem úplně zatemněný mozek.“ S manželem se stále hádala i kvůli každé maličkosti. A občas se přitom neovládla, aby jí uklouzlo: „Myslíš, že jsem všechno zapomněla?“ Michal zas reagoval po svém: „Je to dávno pryč. Měla bys už konečně zapomenout...“

Přes napjatou atmosféru, která stále ve vztahu panovala, Zuzana otěhotněla potřetí. Ale manžel byl tentokrát proti. „Dvě děti přece bohatě stačí, ne?“ ptal se podrážděně místo radostné reakce, kterou Zuzana očekávala. „Prožívala jsem hrozné chvíle, nechtěla jsem se dítěte vzdát,“ říká Zuzana. Možná si chtěla „unikajícího" partnera pojistit.

Když se Andrea narodila, pochopila Zuzana z různých reakcí okolí, že ji manžel zřejmě i nadále podvádí. Znovu se ho zeptala na rovinu a očekávala „tradiční" ujištění, že nikoliv. Výmluva se však tentokrát nekonala. Jeho jednoznačná odpověď ji šokovala. Bez mučení přiznal, že se s Petrou občas vídává.

Naděje na zlepšení hroutícího se vztahu zůstala minimální. Přesto se k ní Zuzana znovu upnula: „Napětí v našem manželství se pak dokonce trochu uvolnilo. Možná i proto, že jsem byla smířená s tím, že se rozejdeme.“

Procitnutí
V té době se zrovna učila Andrea chodit. Zrovna capala s maminkou k dopisní schránce dole v chodbě a tahala Zuzanu za rukáv, když ta najednou strnula. V šoku hleděla na obálku adresovanou známým rukopisem jejímu manželovi. Tentokrát už Zuzana dopis neotevřela...

Když se Michal vrátil domů z práce, mlčky mu ho podala. Pokrčil rameny a vyzval ji: „Přečti si to, když chceš.“ Zuzana jen odmítavě zavrtěla hlavou. „Už nechci nic číst, nechci o ní ani slyšet, ani nechci poslouchat žádné výmluvy.“

Neplakala, když jí Michal oznamoval, že je mezi nimi konec. „Už mi byl ukradený!“ pochopila trpkou skutečnost. Za dva týdny se Michal odstěhoval. Noční můry pominuly, ale zklamání už zůstalo. Kdy zas bude Zuzana vnímat svět kolem sebe pozitivně? A nastane vůbec někdy taková situace?

Z pochopitelných důvodů jsou jména obou klientek psychologické poradny změněna. Obě ženy k publikování jejich životních příběhů daly souhlas.

Příště čtěte příběh číslo 2 (ZDE), stejně staré podvedené Adély, která zůstala sama s 12letou dcerou, o kterou ji chce nyní manžel připravit.

   
23.07.2008 - Láska a vztahy - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [94] paníliška [*]

    vopičková: Není to jednoduché, chápu to, já sama bych to nedokázala, vědět o jeho avantýrách a užírat se. Podle mě je lepší sebrat se a zařídit si život po svém, i když je fakt, že čím je člověk starší, tím hůř se to provádí. Vzmuž se.

    superkarma: 0 24.07.2008, 19:33:03
  2. [93] vopičková [*]

    máte pravdu kdyby mi tohle někdo vyprávěl řekla bych vyprdni se na něj,i dcera 34 letá mi řiká že nevím co chci když pak doma řvu,ale nějak to nedokážu.Všechno zase neni úplně špatně,byla jsem ve špitále chodil tam obden,spí doma,peníze mi dává,nechlastá až na ty úlety.Já se ale moc a moc trápím ale nedokážu udělat konec

    superkarma: 0 24.07.2008, 16:28:06
  3. [92] grindi [*]

    paníliška: Protože asi nechce zůstat sama. Ono je to někdy těžké se radikálně rozhodnout.

    superkarma: 0 24.07.2008, 16:22:31
  4. avatar
    [91] paníliška [*]

    vopičková: Tak proč se na něj nevykašleš?

    superkarma: 0 24.07.2008, 16:12:45
  5. [90] vopičková [*]

    Zuzana chce vědět proč to manžel udělal,jednoduchá odpověd a zní Z NUDY.Toto ted prožívám máme se dobře jsme spolu 35 let,ale manžel mi při sebemenší příležitosti zahne.Asi tím nic opravdu nemyslí jenom se pobavit,samozřejmě i s tou postelí.Měl románek 2 roky a ani on nechtel ode mě odejít ani jí se vzdát ona mi dala dopis kde jí psal mám tě rád a budu tě mít rád na tom nikdo nic nezmění.Tento dopis mě hodně silně zasáhl,žijeme spolu,ale nikdy už to nebude to co to bylo.Já mu nevěřím v tomto směru a stále ho sleduju a hlídám,ted vím že to zkouší na mojí nejlepší kámošku,já o všem vím a domlouváme se jak to řešit,když udělám cirkus,budu stejně debil já on nic je to moc těžky

    superkarma: 0 24.07.2008, 08:26:23
  6. avatar
    [89] punh [*]

    "Hořkost" je skvělej film, ale už ho strašně dlouho nedávali nebo mi to uniklo.

    superkarma: 0 23.07.2008, 22:32:40
  7. avatar
    [88] punh [*]

    mindulinka 45: vidělas film "Hořkost"? Tam radí otec své podváděné dceři, aby děti nechala záletnýmu manželovi a jeho milence . Myslím, že by manžela měla rychle zpátky, ale nevím, jestli by o něho ještě stála . Něco podobnýho radila kdysi Halina v Banánových rybičkách

    superkarma: 0 23.07.2008, 22:30:54
  8. avatar
    [87] borovice [*]

    Meander: Tož to jo , ale jen na tu chvíli!!!

    superkarma: 0 23.07.2008, 21:47:37
  9. avatar
    [86] Meander [*]

    borovice: Uměl to Nic jinýho sice neuměl, ale chvíli ti to stačilo

    superkarma: 0 23.07.2008, 21:42:59
  10. avatar
    [85] tyrkys [*]

    Kassy: Já si s jedním milým psala dopisy i když jsem spolu bydleli .

    superkarma: 0 23.07.2008, 21:40:14
  11. avatar
    [84] borovice [*]

    Julianna: Souhlas, já to mám taky tak s tou tendencí k opravování. Jeden čas mě to i živilo - tuhle svoji vlastnost jsem kdysi využívala jako korektorka. Hrubky mi fakt vadí a chlap, který se jich soustavně a systematicky dopouští, mi neimponuje - požaduji určitou úroveň inteligence, kam patří i zvládnutí pravopisu rodného jazyka.

    superkarma: 0 23.07.2008, 21:37:05
  12. avatar
    [83] Kassy [*]

    Mně nikdy nikdo dopisy nepsal a nepíše Jenom maily a smsky a moje školní "láska" mi z dovolených posílala taky jen pohledy se stručnými pozdravy . A já bych přitom tak chtěla milostný dopis, na voňavém dopisním papíře v krásné obálce. Ale není kdo by mi ho napsal. Moje drahá polovice se mnou bydlí, tak mi asi nebude psát dopisy. Navíc když si představím milostný dopis s jeho škrabopisem... Asi si budu muset najít dopisového milence

    superkarma: 0 23.07.2008, 21:25:30
  13. avatar
    [82] borovice [*]

    Meander: Když byl stejný jak ta jeho, tak proč jsi s ním proboha ztrácela čas?

    superkarma: 0 23.07.2008, 21:25:06
  14. avatar
    [81] Julianna [*]

    Hrubky taky nesnáším, učila jsem nějaký čas češtinu, , mám tendenci všechno opravovat, hnusná to vlastnost, jednou jsem taky někomu něco opravila a poslala mu to zpět, tuším, že to byl mž. nadřízený, šílený hlupák, ten jeho dopis to jen potvrdil
    A dopisy s tím, co jsem se rozešla jsem spálila, bylo mi to líto, ale nechtěla jsem, aby je někdo našel a četl. Mrzí mě to, už se vídáme jen zřídka, je to 12 let, ale vzpomínám na naše dopisy mooooc ráda.

    superkarma: 0 23.07.2008, 21:16:09
  15. avatar
    [80] evelyn [*]

    mne teda moc chlapu dopisy nepsalo, mela jsem je vetsinou na dosah, tak to nebylo potreba. Ale jednoho spisovatele jsem mela, ten byl desne romantickej, jeho dopisy moje mama rada cetla a jeste dlouho je schovavala

    superkarma: 0 23.07.2008, 20:52:59
  16. avatar
    [79] Meander [*]

    chrpa: Neměla jsem ho nastěhovaného, jenom se tak střídavě vyskytoval v mém podnájmu Přece si tak mladá nenatáhnu do života nějakého svobodného, co by se chtěl množit. Nechlubím se, pouze konstatuji. Já vdaná nebyla. Ten špatný byl on, zlato A manželku měl hnusnou a blbou jako troky, zasloužili si jeden druhého

    superkarma: 0 23.07.2008, 20:39:05
  17. avatar
    [78] chrpa [*]

    Meander: v sedmnácti letech mít nastěhovaného ženáče i s oblečením - to je docela síla. A že si to ta jeho manželka za ty jeho hrubky zasloužila . Fakt se máš čím chlubit

    superkarma: 0 23.07.2008, 20:12:41
  18. avatar
    [77] Ch.Z. Kochanská [*]

    grindi: Za mého bývalého napsal jediný dopis z války jeho kamarád, ale to nebylo proto, že by při vysokoškolském vzdělání neznal gramatiku. Kamarád měl větší fantazii. Dozvěděla jsem se to až po letech.

    superkarma: 0 23.07.2008, 19:51:18
  19. [76] grindi [*]

    Taky mi manžel psával z vojny, ale docela se v té češtině zlepšil. Aby se neztrapnil, tak se radil s kamarádem, který na tom prý byl o něco líp .

    superkarma: 0 23.07.2008, 19:23:26
  20. avatar
    [75] Juana [*]

    To já kdysi jako pubertální dívka našla doma dopis, co psala mému tátovi nějaká Božena, vdaná to paní, která mu v tom oznamovala, že se s tátou rozchází a vrací se k manželovi a byla tam i její fotka. Pak jsem se dozvěděla od mámy, že s Boženou táta chodil, ještě než sbalil mámu (máme bylo 17 a táta je o 11 let starší) a že moje babička Božku měla ráda, přestože byla vdaná, a nikdy se nesmířila, že si pak táta vzal mámu

    superkarma: 0 23.07.2008, 19:06:39
  21. avatar
    [74] querer [*]

    Meander: to je asi poprvé, co mám chuť vzdát velké díky České poště

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:40:39
  22. avatar
    [73] Meander [*]

    Bylo mi tehdy sedmnáct. Jakých hrůzostrašností bych byla schopná teď, to nechci ani domyslet. Naštěstí jsem líná a poštovné je drahé

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:36:46
  23. avatar
    [72] querer [*]

    Meander: jak krutéééé!

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:24:27
  24. avatar
    [71] Ch.Z. Kochanská [*]

    tyrkys: Jsi krásně zlá!

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:24:23
  25. avatar
    [70] tyrkys [*]

    Meander:

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:21:53
  26. avatar
    [69] Meander [*]

    querer: Nepřehlížela. Na chyby jsem byla pes odjakživa. Když mi jeden takový napsal mnohostránkový milostný dopis BRUTÁLNĚ NARVANÝ chybami, zabalila jsem mu do balíku všechno oblečení a posala to jeho manželce

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:18:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [66] kareta [*]

    Manx: Honza je celý já Co tam chceš psát? Btw- prakticky neznám rukopis manžela, my si před 12 lety jen telefonovali nebo posílali faxy- on věty rozvité, já body a odrážky

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:07:52
  2. avatar
    [65] querer [*]

    Manx: vám se člověk nezavděčí, ženský... buď vám chlap napíše dlouhý dopis, ale jsou v něm hrubky, nebo vám napíše krátký dopis (v podstatě vzkaz) bez hrubek, ale pak se zase cítíte dotčené... ono něco bude na tom, že nevíme, co chceme, a nedáme pokoj atd.

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:06:15
  3. avatar
    [63] Tesay [*]

    Manx: querer: a žili spolu šťastně až do smrti.

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:02:03
  4. avatar
    [62] tyrkys [*]

    Manx: Stručnej .

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:01:09
  5. avatar
    [60] querer [*]

    Manx: v mluvené řeči se gramatické chyby naštěstí nepoznají , kdyby ti celý život nic nepsal, či měl korektorku byla by jsi s ním šťastná až do smrti

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:59:33
  6. avatar
    [58] tyrkys [*]

    querer: Psal z dovolené pohled matce. Myslela jsem, že ho zabiju .

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:55:04
  7. avatar
    [57] querer [*]

    tyrkys: no, pokud to nepsal tobě...

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:52:45
  8. avatar
    [56] tyrkys [*]

    querer: Když mi bylo osmnáct, byla jsem šíleně zamilovaná a přesto jsem na svého drahého ječela, když napsal "ahoj mamy" .

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:50:16
  9. avatar
    [55] querer [*]

    Meander: a nekoukáš se na to pohledem již dospělé ženské, která už tak trochu přišla o ty iluze mládí ?

    jsem si skoro jistá, že když tobě táhlo na 17-18, taky jsi přehlížela nějaké chyby v milostném dopise, hlavně, že si ten tvůj princ vzpomněl a něco vypotil

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:42:02
  10. avatar
    [54] Meander [*]

    querer: Jsou i ženy, které se pro takového, ehm, DROBNÉ chybičky nezamilují do blba

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:38:08
  11. avatar
    [53] Gabi [*]

    a....: takové věci jsou potencionálně nebezpečné, úplně mi stačilo číst rozvodové výpovědi babičky, dědy a dalších "svědků", které si ponechala do smrti - hnus

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:36:50
  12. avatar
    [52] querer [*]

    Manx: když je žena zamilovaná přehlíží ty drobné chybičky

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:33:16
  13. avatar
    [50] kareta [*]

    Manx: tsss- otec po srazu po 45 letech popisoval úspěšné bývalé sígry a nevzdělatelné typy a šprty coby úředníky ve státní správě

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:08:20
  14. avatar
    [48] Šmudlík [*]

    querer:
    Já mám taky dopisy od manžela z vojny schované a když jsem se do nich nedávno podívala viděla napsané: Myluji tě a chibíš my, tak to jsem nemohla vyhodit!!!!

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:02:27
  15. avatar
    [47] querer [*]

    mindulinka: fakt bych nechtěla, aby mi nějaká jeho madrace vychovávala děti... leda tak

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:55:29
  16. [46] Rikina [*]

    mindulinka: jednak zneužívat děti jako nástroj pomsty není pěkné, druhak co z toho? Našel by si stejně záhy jinou, a děti by z toho možná měly trauma na zbytek života.

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:54:22
  17. [45] mindulinka [*]

    Já bych na jejím místě udělala to, že bych děti chtěla do střídavé domácnosti, ať se jeho milenka osvědčí, jak mu 14 dní vychovává 3 děti. Myslím si, že by jí to hodně rychle přešlo a záletník by zůstal sám - to by byla pomsta.

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:47:48
  18. avatar
    [44] querer [*]

    hahaha, ženský, myslela jsem dala = porodila... chjo...

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:23:21
  19. [43] a.... [*]

    Kdepak, nechávat si doma relikvie svých minulých vztahů je velmi nerozumné. Úplně postačí, když si ponecháme vzpomínku na svoji lásku manžel při stěhování dostal i naše svatební fotky, když se dělá úklid, má se vymést všechno
    Jinak jsem slyšela velmi drastický příběch od své maminky. Její přítelkyně po smrti manžela našla jeho deníček, kam si zapisoval vše Po tom téměř padesátilelém manželství se rodině před ní o mrtvém manželovi už nesmí promluvit.

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:03:37
  20. avatar
    [42] Meander [*]

    querer: No však, takhle už byla použitá. Dokonce třikrát

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:03:29
  21. avatar
    [41] kareta [*]

    Luc: děti patří otci- muslimové mají pravdu Ženě náleží jen ten majetek

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:42:31
  22. [40] Luc [*]

    querer: proč by mu ty děti měla dávat? Snad aby si je radši nechala, ne?

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:40:07
  23. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    psycho: Jasně že mu měla dát kouli na nohu, náhubek a denně ho řezat. Vyhnala by mu na baby i pomyšlení. Máš bohaté zkušenosti. Napiš svůj příběh redakci. Dík!

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:37:32
  24. avatar
    [38] querer [*]

    já nevim, ta ženská byla naivní, ale ten chlap byl hajzlík! ona mu dá tři krásné zdravé děti a on někde rajtuje jinou! takhle by se fatk problémy ve vztahu řešit neměly!

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:26:55
  25. avatar
    [37] MEK [*]

    když jsme se s ex manželem rozvedli,tak jsem dopisy z vojny spílila a tím jsem začala nový život s novým přítelem

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:19:19
  26. avatar
    [36] novinka [*]

    maajaa65: ahááá, už to vidím, že to tam je napsaný

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:02:38
  27. [35] maajaa65 [*]

    novinka: příště....

    superkarma: 0 23.07.2008, 12:51:03
  28. avatar
    [34] novinka [*]

    může mi někdo říct, kde je ten příběh č.2

    superkarma: 0 23.07.2008, 12:42:14
  29. avatar
    [33] dobrouchuť [*]

    Rikina: taky mám dopisy od muže z vojny.

    superkarma: 0 23.07.2008, 12:20:00
  30. [32] Rikina [*]

    Zdendula: proč by si chlap neschovával korespondenci? Nedávno jsem s překvapením zjistila, že můj exmanžel má dosud schované dopisy, které jsem mu psala v době, kdy byl na vojně. Čtvrt století tomu. A to jsme už nějaký ten pátek rozvedeni.

    superkarma: 0 23.07.2008, 12:13:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme