Domácnost

Dům nebo byt? A proč?

Jsem městské dítě. Jsem tedy přivyklá všem přívlastkům, které se k tomuto stylu bydlení pojí. A moc toužím po tom, co nemám. Jistě, i mým snem je mít jednou dům se slunnou zahradou  na velmi klidném místě.

Mám už totiž dost toho městského ruchu a věčného shonu v přecpaných ulicích. Všude pobíhají ženy s plnými taškami, věčně poslouchám troubení netrpělivých řidičů a mé děti dýchají smog. Dnes ráno jsem dokonce vešla do větrané ložnice a cítila tu směs kouře a výparů automobilů, zvanou právě tím ekology omílaným termínem SMOG. Stačila mu otevřená "větračka".
Tento důsledek industrializace ve městech a děsivého nárůstu počtu automobilů je zřejmě jednou z hlavních příčin  hlavního směru současné migrace, tedy ven z měst.
Anebo alespoň za jejich okraj.

Ale ne všichni máme stejné zkušenosti a z nich vyplývající touhy.
Pozeptala jsem se ve svém okolí a podivila se tomu, že ne každý chce žít blíže přírodě.

"Ó, ty se máš,", řekla mi jedna ze známých, "já bydlet v Praze, a to ještě v novém bytě a v okolí metra, tak jsem bez starostí," povzdychla si a začala mi nastiňovat to své.

Bydlí na vesnici, v malém domku po prarodičích. Domek potřebuje stálou udržbu, nejvíce prahne po celkové rekonstrukci, ale na tu není. A tak to s manželem "patlají", jak se dá. V kraji je nouze o práci, manžel dojíždí do vzdáleného města, a tak doma tráví málo času. Ona o práci přišla, je na podpoře a vyhlídka budoucího zaměstnání je v nedohlednu. Jejich dítě bude příští rok vycházet základní školu, výběr dalšího studia je velmi zúžený, nabízí se pouze dvě kvalitní střední školy. Budou muset slevit, přizpůsobit se. A tak dále...

V té chvíli jsem si uvědomila výhody toho svého, "smogen provanutého" bytu. Také mi jednou budou děti dorůstat a rozhodovat se, co dál. Ale mám pocit, ohledně těch dětí, že na ně ve velkých městech číhá daleko víc nebezpečí. Je tu více kriminality a drogy na každém rohu. Na jedné straně vah je tedy výběr studia našich dětí a na druhé jejich bezpečí.
Co je víc?

A tak pořád trvám na svém domku...

Budu mít stále rezavé okapy, ale snad trochu menší strach, že mi dceru přejede auto. Anebo, že jí budou nabízeny drogy na každém rohu. Ty okapy mi zřejmě nedají spát, ale ranní kávu na své zahradě si jednou dopřát prostě musím. 

A co vy? Jak bydlíte a jak se tam cítíte?

               
   
20.09.2004 - Dům a byt - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [200] sdrawa [*]

    Lepší je dům, s velkou zahradou a kde je také bazén a garážová vrata brno

    superkarma: 0 17.01.2013, 20:07:57
  2. [199] CherryAnn [*]

    Já zatím bydlím v bytě, ale kdybych měla penízky, tak bych samozřejmě chtěla dům, ideálně si ho postavit podle vlastních představSml16 Klidně i na vesnici, jako dítě jsem tam navštěvovala staré rodiče. Onehdá jsem našla tuhle fotoreportáž o stavbě a vidím, že je to opravdu náročné, ale ten pocit, když už máte domek svých snů hotový...

    A konečně bych mohla chovat velkého psa, sem, do 1+kk, vlčáka raději narvat ani nezkoušímSml54

    superkarma: 0 14.12.2010, 14:51:47
  3. avatar
    [192] *Kotě* [*]

    okhafeok: A co takhle třeba pro ty, co nemají nebo nemohou mít auto? Tyhle kategorické soudy mám fakt ráda

    superkarma: 0 21.09.2004, 19:11:17
  4. avatar
    [191] *Kotě* [*]

    Abrakadabra: Já si nemyslím, že je to dřina, ale výdaje jsou s domem v průměru rozhodně větší. Například to, co my platíme ročně za plyn, je směšné oproti tomu, co platí tchánovci v domě. Vyhřát barák není žádná sranda. Vím, můžeš namítnout, že se dá topit pevnými palivy, ale to je velmi neekologické a já bych to rozhodně nedělala.

    superkarma: 0 21.09.2004, 19:10:28
  5. avatar
    [184] *Kotě* [*]

    korsuzuz: Máme štěstí, že máme menší byt, který prodáme a zbytek dořešíme půjčkou.

    superkarma: 0 20.09.2004, 22:18:20
  6. [176] Karolina* [*]

    *Kotě*: ja bydlela ve Vokovicich a do cetntra to slaba ctvrthodinka nebyla nikdy...leda v noci. Odstehovala jsem se v '99, to se to muselo hodne zlepsit.

    superkarma: 0 20.09.2004, 18:37:24
  7. avatar
    [173] *Kotě* [*]

    petruška 2: No právě, pro děti to bude ideální a do centra slabá čtvrthodinka

    superkarma: 0 20.09.2004, 18:02:46
  8. [172] Karolina* [*]

    No ja klidne priznam, ze jsem nevyhranena. Za svuj dlouhy a pohnuty zivot jsem bydlela v domku se zahradkou u Sarky v rekonstruovanem byte ve starem cinzaku na P7 u Stromovky , chvili i v necem, co byla nejspis dougarsoniera , pak zase v domku . A ted ve velkem byte s velkymi terasami, kde mame gril dvoje sezeni, ja svoje kytky, kolem je zelen, ptaci zpivaji . Vzdy jsem ale bydlela ve velkem meste. A nechci jinak. Dav, smrad, hluk to ja musim mit, ne treba hned pod okny, ale blizko, jinak trpim

    superkarma: 0 20.09.2004, 17:38:33
  9. avatar
    [169] *Kotě* [*]

    Líbí se mi, jak jsou všechny pisatelky tak hezky vyhraněné a mají jasno - viz "v bytě, to já bych NIKDY nemohla..." "v Praze bych nikdy nebydlela, to by mě zabilo..." Za prvé si myslím, že mnoho lidí je rádo, že vůbec bydlí, takže si vybírat moc nemůže. Za druhé, já jsem žila v domě i v bytě (vždycky teda v činžáku, nikdy v paneláku) a i když uznávám, že bydlení v domě je fajn, já o to dvakrát nestojím Teď si kupujeme nový byt 4+1, s velkou terasou a zimní zahradou, výhled do údolí Divoké Šárky... pro mě ideál .

    A za třetí, lidé, kteří mluví o Praze jako o hektickém místě narvaném lidmi k prasknutí, kde se člověk proplétá ohromnými davy, navštívili pravděpodobně jenom centrum plné turistů a mají představu, že takto vypadá celá Praha. Myslím, že po návštěvě například Hanspaulky, Ořechovky, Malvazinek, Podbaby, Tróji... by se jim otevřel trošičku jiný obrázek, než o jakém mají představu. Mnoho lidí v Praze žije a neumírá, takže se nebojte, není to žádné moroviště.

    Takže klid, holky, bydleme každý v tom, co nám vyhovuje, ale nevyslovujme kategorické soudy. Co vy víte, kdy se budete muset postěhovat z domu do bytu a naopak. A vůbec, kde jsou fajn lidi, tam se fajn bydlí bez ohledu na to, jestli jste v honosné vile nebo v 1+1.

    superkarma: 0 20.09.2004, 17:28:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [164] Lubar [*]

    My dům stavíme a zatím bydlíme v paneláku. Nikdy jsem v domě nebydlela, ale vždycky jsem chtěla ... bydlel jak v bytě (od pidi po slušnou velikost), tak v domě (v podstatě bez zahrádky až po dům se zahradou přes dva tisíce metrů), takže má srovnání. I on chtěl raděj do baráku... Měli jsme to štěstí, že jsme nebyli odkázáni na to, co se v současné době na trhu v okolí Prahy nabízí (satelitní městečka zpravidla na kraji pidiobce, kde jinak nic není, nebo na kraji větší obce, kam ale už zase nic nejezdí), ale že nám babička dala starý domek v centru Čelákovic ... Zahrada je tak akorát na to, abychom tam mohli posnídat, ugrilovat, dát bazén, slunit se a já tam mohla mít nějaké bylinky a pár jiných pitominek. Nic velkého, žádný sad a tak.
    O tom, že z baráku se nejezdí na výlety, pochybuju - je to v lidech ... Kdo na ty výlety chce jezdit, tak si na ně čas najde i u baráku, kdo ne, tak na ně nejezdí ani z bytu ...
    Pro mě je bydlení v domku v malém městě v dostupné vzdálenosti od velkého města skutečně ideálním řešením. Dvě mateřinky, dvě základky, dům dětí a mládeže, bazén, knihovna, kulturák, ale taky klid a relativně větší bezpečnost, než v Praze ... Ale není to bydlení na vesnici, tam bych nemohla, ani kdybych měla tři auta a děti na vysoké

    superkarma: 0 20.09.2004, 16:53:51
  2. avatar
    [157] medved [*]

    Petique: no delat misto dovolene okna nebo potrubi to je prave to, co me na baraku desi...vyzaduje stalou peci a staly priliv penez, coz znamena, ze se clovek musi prdelit porad okolo a nema volnost

    superkarma: 0 20.09.2004, 16:03:59
  3. avatar
    [156] Petique [*]

    Larra:

    superkarma: 0 20.09.2004, 16:01:54
  4. avatar
    [153] Petique [*]

    petruška 2: nic proti , ale těžce mi zaváníš maloměšťáctvím.

    superkarma: 0 20.09.2004, 15:50:43
  5. avatar
    [152] Petique [*]

    No, chtěla bych upozornit, že život na vesnici už nevypadá jak před sto lety. Docela mě šokuje, že si pod tím většina vybaví srub na samotě u lesa . Většina nás vesničanů jezdí do práce do města, nakupovat do města, pařit do města, takže nejsme sedláci a hospodáři, kteří se dostanou do civilizace jednou do roka. Taky k nám jede vlak, heč . No, a znám dost tzv. ´´křupanů´´, kteří jsou z města. To je všude, víme?? No, jinak já se narodila v baráku a nevím nevím, kde bych chtěla do budoucna být. V bytě zaklapnete dveře a nic vás nezajímá (ne všechny a ne všude samozřejmě).Tady je to o něčem jiným, to nejsou jen rezavějící okapy . Padne léto, máte dovolenou, kam valí lidi z paneláku?? Na dovolenou (opět, ne všichni-pro rejpalky ). Neříkám, že my nejedem, ale ne nijak často, naposledy někdy před pěti lety. Jeden rok okna, druhej nový potrubí a tak to máte. Ale na druhou stranu zase ten klid . Přivalím z práce, vytelím se před barákem a všichni mi můžou.

    superkarma: 0 20.09.2004, 15:46:24
  6. [149] Rikina [*]

    evusche: ano, Rikina potvrzuje - tady na severu jsme rádi, že vůbec máme práci, a hledat nějakou víc placenou je skoro utopie.
    Bezmála deset táců na hypotéku opravdu nedá dohromady nikdo z lidí, které znám ( možná se pohybuju ve špatné společnosti ? ) No ale mě už to netrápí, já si vyzkoušela bydlení ve více než 100 let staré chalupě na vesnici, když ještě moje děti byly malé, s mírnou nadsázkou jsem zde popsala své zkušenosti, a teď jsem v paneláku, a už tam chci i zůstat. Tu svobodu a přírodu si zajistím i jinak, a je mi taky fajn...

    superkarma: 0 20.09.2004, 15:17:24
  7. avatar
    [148] Ladia [*]

    To já jsem jednoznačně pro dům, ne někde na vesnici, jen v okrajové části města, kde jezdí MHD, je tam škola, obchod... Pro mě není nic krásnějšího než ráno posnídat na zahradě, večer třeba něco ugrilovat Člověk udělá pár kroků a je venku

    superkarma: 0 20.09.2004, 15:15:09
  8. avatar
    [145] Kytka [*]

    petruška 2:

    superkarma: 0 20.09.2004, 14:57:03
  9. avatar
    [142] evusche [*]

    Pepenkaa: hmm, myslíš, že my dáme dohromady 9800 měsíčně na hypotéku?? Bydlíme na severu čech a výplaty jsou tady mnohem nižší. Já měla ted výplatu 6500....a můj přítel bere 8000...tak ti nevím, ale na hypotéku jen tak mít nebudem a hlavně se jí bojíme. Nikdy nevíme, kdy se může stát, že přijdeme o místo. A věř, že tady tolik práce není! TAdy se lidi o práci perou

    Rikina mi to může potvrdit

    superkarma: 0 20.09.2004, 14:47:32
  10. avatar
    [137] evusche [*]

    tak já bydlím na vesnici, kde jezdí autobus třikrát denně a to jen když chodí děti do školy. Přes veškerý prázdniny nemám šanci se dostat do města. ALE - je tady moc krásně, neměnila bych. Akorát můžu potvrdit, že kolem baráku je strašná moře práce, navíc máme pole, takže okurky, rajčata, brambory.....pořád je co dělat a mě to tak NEBAVÍ!! Jenže musím rodičům pomáhat! Kdybych měla na výběr, určitě bych brala bydlet v bytovce, ale na vesnici. S barákem je moc starostí a právě řešíme problém. No, hned dva. Za jedno, můj přítel, který vyrůstal ve městě chce domeček, já chci byt a druhý problém je ten, že nemáme ani na hypotéku, abychom si už konečně mohli něco koupit a zařídit!

    superkarma: 0 20.09.2004, 14:40:19
  11. avatar
    [130] Kytka [*]

    Larra: taky mne napadlo, že se to začíná nějak vyostřovat. Ono to není ani tak o VOLBĚ ale o MOŽNOSTECH(hlavně finančních) ale taky OKOLNOSTECH (někomu doslova spadne nemovitost do klína ).Myslím, že většina nás paneláčkářů by se ráda stěhovala do lepšího(atˇdomku nebo třeba bytu na lepším místě) Ale prostě to není možné a většina z nás je ráda, že vůbec bydlí.Příjemně žít si člověk může tam i tam, spíš záleží na vztazích s blízkými, prostředí které si třeba v paneláku vytvoří, o tom jak tráví volný čas atd.

    superkarma: 0 20.09.2004, 14:29:29
  12. [129] Rikina [*]

    Pepenkaa: no jo, ale mně je přes 40 let, a 9800,- je téměř celej můj čistej příjem. Ručit můžu leda svým čestným slovem. Tak to bych chtěla vidět to nadšení, s jakým by mi tu hypotéku přiklepli :-)))

    superkarma: 0 20.09.2004, 14:27:53
  13. [128] Rikina [*]

    Larra: jakej boj ? Diskuse, výměna názorů, ne ? Boj by vypadal jinak :-)))

    superkarma: 0 20.09.2004, 14:23:39
  14. [125] Rikina [*]

    Bertaa: pochopila jsem i přes ty překlepy, ale v mým věku už to, jestli můžu nebo nemůžu zařvat, není priorita - důležitý je, aby vůbec nějaký sex byl :-))) A fakt ti ten domek v přírodě a přitom v dosahu MHD přeju, to se málokdy povede. Pro děti to bude určitě paráda. Tak ať se vám tam dobře daří.

    superkarma: 0 20.09.2004, 14:21:23
  15. avatar
    [118] medved [*]

    Bertaa: tak tohle nechapu...proc bych mela chtit neco MIT, VLASTNIT moje sykorky, moje stromy nevim jak tvuj, ale muj zivot vubec neni o vlastnictvi

    superkarma: 0 20.09.2004, 13:57:45
  16. [117] Rikina [*]

    Bertaa: vždyť jo, já ti to přeju - jen chci říct, že cítit se volně a svobodně je spíš o způsobu života, než o tom, jestli máš nebo nemáš domek. Ty máš svůj styl, já taky. Ono je něco jinýho mít domek po předcích, než se nadosmrti zadlužit hypotékou a pak mít hrůzu, jestli nepřijdu o práci, nebo neonemocním, a budu to moct splácet. Mně už není dvacet, mně by ani hypotéku nedali :-)))

    superkarma: 0 20.09.2004, 13:56:26
  17. avatar
    [116] Suzanne [*]

    Bertaa: jo, to jediný mi v činžáku vadí...vždycky prvních 5 minut

    superkarma: 0 20.09.2004, 13:52:56
  18. avatar
    [115] Kytka [*]

    Bertaa: Pro nás minidomeček nepřipadá v úvahu, máme čtyři děti . Ani v našem současném bytě 120m se nijak zvlášť nemačkáme, naštěstí. Je to sice panelák, ale celkem slušný standard.

    superkarma: 0 20.09.2004, 13:52:31
  19. [108] Rikina [*]

    Bertaa: bezva, no ale já si v paneláku taky můžu užívat volnosti. Můžu si dát kafe v župánku na balkóně, i opalovat se tam můžu nahatá, i sedět u vínka. Taky můžu z toho paneláku kdykoliv vypadnout, na kole i pěšky, taky si můžu dělat, co chci. Sousedy taky neznám, a když zavřu dveře, taky mi všichni můžou políbit ... a taky si doma děláme pohodu... ať žijou paneláky a jejich svobodní obyvatelé :-)))

    superkarma: 0 20.09.2004, 13:38:10
  20. avatar
    [107] mufly [*]

    Holky jsem dítě vyrostlé na vesnici, dokonce prarodiče na mě nechali napsat jejich dům, ale já chci do města. Neustále lítat kolem domu a zahrady a polností (k tomu baráku je ještě velká zahrada a pole) mě nebaví, tím, že chci do města se nijak netajím. Zatím bydlím vedle u rodičů, ale snažím se najít si práci někde v Praze abych se donutila se odstěhovat. Taky na víkendy jedu raději někam pryč. Skvělé jsou turistické víkendy kdy jedeme s bandou buď vodu, na lyže, na kolo, nebo prolézáme zákoutí ČR.o)

    superkarma: 0 20.09.2004, 13:36:47
  21. avatar
    [104] Kytka [*]

    Bertaa: tak to je super, rekonstruovat si domeček po babičce je úúúplně o něčem jiném, než si ji od píky pořizovat sami. to je úplně jiná situace než si brát hypotéku téměř na celý barák.

    superkarma: 0 20.09.2004, 13:31:01
  22. [103] Hanule [*]

    werka: též souhlasím. Také jezdíme o víkendech na kole okolo Prahy. Někdy trochu závidím zahrádku, ale když vidím, jak o víkendu sekají trávu, natírají, plejou ap. a my okolo pěkně na kole a pak do hospůdky a večer domů do 3+1 - tak mi to zase tak nevadí.

    superkarma: 0 20.09.2004, 13:27:07
  23. [96] Rikina [*]

    Larra: pak asi patříš k těm, co je peníze netrápí, mohou si dovolit nejen koupit domeček, ale ještě i nákladnou rekonstrukci, aby měli kde tu automatku mít. Případně rovnou postavit domek nový. Já holt na nový nemám, na rekonstrukci taky ne, tak jsem to nakonec musela prodat, aby mi to nespadlo na hlavu. Hypotéka je dnes jen pro toho, kdo si může dovolit vysoké splátky, a sežene si ručitele, což není můj případ. Tak si tu automatku pěkně užij - já ji mám dnes v paneláku taky :-)))

    superkarma: 0 20.09.2004, 13:08:42
  24. avatar
    [95] Kytka [*]

    werka: mluvíš mi z duše, viz.můj příspěvek č.51. Nějak to v tom paneláčku doklepem.Má to samozřejmě svá negativa, ale pokud člověk nepřijde k domečku dědictvím nebo nemá super příjmy , tak je myslím lepší zůstat při zemi, než se zasekávat do milionových dluhů a stěhovat se do satelitu.

    superkarma: 0 20.09.2004, 13:07:52
  25. avatar
    [90] werka [*]

    Já jsem jednoznačně panelákové dítě a v našem minipaneláčku (vchody po 8 bytech, ve vchodě fajn sousedi) spokojená, k úplnému štěstí bych ještě brala jednu místnost (šatnopracovnu), ale to už je "rozežranost" ve třech je 3+1 (byť ne nijak velké) celkem OK.
    Zrovna včera jsme jeli na kole přes Průhonice a viděli tam domečky, o kterých bude každý realitní agent tvrdit, že josu na ideálním místě - kousíček od Prahy. Jenže jsou to v podstatě domečky (spíš docela rozhlehlé baráky) v širám poli (nebo louce), do samotných Průhonic cca 1,5 km, na okraj Jižního Města k metru asi 5 - 6 km. Spojení busem momentálně žádné (reakostruují silnici), jinak tuším 3 linky příměstského busu (některé mívají frekvenci sotva 1 spoj v hodině, zvlášť mimo špičku). Takže podle mne to fakt žádá dvě v rodině a matku-taxikářku na plný úvazek (což mj. znamená na řadu let odpesat vlastní povolání) a porucha jednoho může znamenat slušný problém.
    Já vím - lidi tak bydlí, takže to nepochybně řešitelné je, ale fakt mi to nějak neláká. Ikdyž mám asi tak dvě lokality, kde bych eventuálně domeček brala (jsou cca 3 - 5 min. pěšky od metra ) ... - kdyby mi ho někdo nabízel. Ale nenabízí a mně docela stačí, když si do zeleně vyjedu o víkendu - buď do bezprostředního okolí na kole a nebo někam na výlet. Ani netouším po chatě či chalupě (by´t to vypadá, že mi dvě rekreační nemovitosti časem "spadnou do klína" ). Než jezdit udržovat nějakou nemovitost, to radši umarním peníze za nějaký nocleh v levném penzionku a výšlapy do okolí.

    superkarma: 0 20.09.2004, 12:55:24
  26. [89] Rikina [*]

    Domek bych nechtěla. Dřív jsem si myslela, že je to lepší než panelák, ale pak jsem si vyzkoušela na chalupě, jaké to je - starat se o nemovitost. Když není dost peněz, všechno se musí člověk snažit dělat sám, takže běhá od natírání plotu, oken, dveří, okapů atd. k zahradě, kde plevel roste před očima, ale to, co chci pěstovat, hyne. Mezitím se musím taky starat o děti a vařit, ovšem abych mohla vařit, musím napřed nanosit vodu ze studny a naštípat dříví, zatopit v kamnech, která se zase musí vyčistit, vynést popel... Obchod má otevřeno 2 dny v týdnu, a chleba se musí objednat týden dopředu, aby ho přivezli dost pro všechny. Sousedovic děti se cvičí ve střelbě vzduchovkou na náš dvorek, takže moje děti rozhodně nejsou na vlastním pozemku v bezpečí, mimo té vzduchovky i proto, že pod plotem prolezou toulavé kočky, kuna, myši, i psi, všechno to může mít vzteklinu nebo jiné nemoci. Každý den jsou děti černé jako bota, ale koupat je není kde, když není koupelna. Prát na valše, nebo vůbec. A při tom všem škudlit každou korunu, protože střecha je děravá. Auto nemám, autobus do vsi nejezdí, vlak je 2 km daleko. Škola taky není, školka už vůbec. Vesničani se nebaví, protože "to je ta z města, paní, považte, ona ani neumí zabít a stáhnout králíka !" Perspektiva je taky pěkná - jednou budu taky starší paní, a už prostě nezvládnu vylézt na střechu a vyčistit okap, například. Takže za všechny práce kolem domku budu muset někomu zaplatit, a z čeho ? Z důchodu ? Haha... No takže sečteno a podtrženo - pánbu zaplať za družstevní panelák. Domeček ráda přenechám těžkým romantikům, nebo úspěšným podnikatelům, co je peníze netíží.

    superkarma: 0 20.09.2004, 12:44:13
  27. avatar
    [84] Gabi [*]

    Já myslím, že rozhodování, jestli dům nebo byt - město nebo vesnice, se neřídí nějakým SMOGEM, hlediska jsou tato:
    a) práce - možnost sehnat zaměstnání v místě bydliště, možnosti dojíždění do původního zaměstnání,
    b) finance - kolik stojí nemovitost v dané lokalitě a její provozní náklady vč. oprav,
    c) děti - dostupnost školy, školky, kroužků, sportu i kultury
    d) doostupnost veřejnou dopravou
    e) čas a chuť na péči o případný pozemek.

    superkarma: 0 20.09.2004, 12:01:30
  28. avatar
    [81] Kytka [*]

    medved:Já už tohle období mám v podstatě za sebou, nejstarší je na VŠ, mladší dělá SŠ nejmladší dvojčata letos budou končit základku. Můj nástup do práce byl prostě nutností, jinak bychom se museli chodit pást. Pracuji od tří let dvojčat, bylo to krušné, ale zvládli jsme to. Děti jsem musela denodenně koordinovat telefonem, kontrolovat, všechno jim připomínat. To vlastně dělám dodnes.Ale z jednoho platu bychom to fakt neutáhli i když bych se tenkrát práce ráda vzdala na úkor péče o rodinku.

    superkarma: 0 20.09.2004, 11:51:00
  29. avatar
    [80] Mandle [*]

    Bydlíme už 6 let v paneláku ve městě. Oba původně z vesnice, z baráku. Teprve tak poslední 2-3 roky můžu říct,že mám město ráda a přirostlo mi k srdci. Už uznávám snadnou dostupnost všeho a pohodu, i když je v rodině jen 1 auto. 99% záležitostí klidně oběhnu pěšky, když má manžel auto.
    Výhoda je určitě, že nebydlíme ve velkém městě. V Praze bych bydlet nechtěla, to už je moc velké sousto.
    Neuskutečnitelný sen je baráček se zahradou ve městě. Neuskutečnitelný kvůli financím. Zadlužit se na zbytek života a nemoct vzít děti na hory, v létě na dovču, převracet každou korunu, všechno cpát do baráku...takhle si život nepředstavujeme ani jeden.
    Dospěli jsme časem k názoru, že v tomhle bytě klidně můžeme žít a třeba někdy.... ...ale když ne tak se svět nezboří.

    superkarma: 0 20.09.2004, 11:50:57
  30. avatar
    [79] medved [*]

    Kytka: mas pravdu, ale zase na druhou stranu, pokud budeme mit deti, tak to, ze se jeden z nas vzda zamestnani je jasna zprava...oba pracujeme kazdy den do vecera a s detma to proste nejde ...takze i kdybysme bydleli minutu od metra, tak nemuzeme nechat male deti toulat cele dny samotne ach jo, je to fakt tezke naprosto nechapu, jak to dneska rodiny bez babicek zvladaji...ja totiz nevidim moznost uziveni z jednoho platu jako realnou a pri dvou platech zase nechapu, jak se ukociruji deti a jejich volny cas ...ale holt kdyz to musi jit, tak to asi nejak jde, jen fakt nechapu jak

    superkarma: 0 20.09.2004, 11:39:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme