Rodina

Dula pomáhá prožít porod

 

Dula může přispět k tomu, aby se porod pro ženu stal pozitivní událostí," říká dula Jana Čurdová z Ostravy. Kromě toho vede cvičení a plavání pro těhotné, kojicí poradnu. Původní profesí je fyzioterapeutka a donedávna dokonce zaměstnávala porodní asistentku.
"Než jsem se stala dulou, pracovala jsem jako rehabilitační pracovnice a po více než deseti letech praxe na různých odděleních jsem se začala věnovat i cvičení těhotných žen," líčí počátek cesty k tomu, aby se stala dulou.

Proč jste se rozhodla stát se dulou?
Cesta k této profesi byla u mě trochu delší, oba mé porody mě posunuly v životních zkušenostech o něco dál, a zjistila jsem, že profese duly je jednou z velmi potřebných pomáhajících profesí. Tato práce mě naplňuje, těší a vidím v ní velký smysl.

Lze říci, jaké ženy, potažmo páry se zejména na vás obracejí?
Většinou se na mě obracejí ženy, které jsou vzdělané, sebevědomé a vědí, co chtějí. K porodu přistupují jako k události, kterou si chcou hezky prožít a touží po kvalitní péči a podpoře, aby tento zážitek byl pro ně i děťáko pozitivní.

Jak se vám spolupracuje s lékaři a jak s porodními asistentkami? Je problém doprovázet rodičku k porodu, nebo jsou porodnice vstřícné?
Někdy je spolupráce lepší, někdy horší. Záleží hodně na lidech. Ale ve většině případů jsou porodnice vstřícné, zvlášť tam, kde jsou s úlohou duly seznámeni a chápou její přínos.

Co vy osobně považujete za největší překážku ve vaší práci?
Největší překážkou je někdy nepochopení profese duly ze stran zdravotníků.

V čem spočívá nedorozumění se zdravotníky, s nímž se občas
setkáváte? Mají obavu, že dula bude zasahovat do jejich práce?

To je spíš otázka určená přímo pro zdravotníky.... vždy se snažím nezavdat důvod k tomu, aby měli obavu, že jim chci zasahovat do práce. Někdy záleží hlavně na postoji, jaký oni sami mají k práci, k maminkám a vůbec třeba i ke všem, kdo jim v péči pomáhají. Nedorozumění může lehce vzniknou tam, kde zdravotník není vstřícný, nekomunikuje a nezajímá se. Někdy mě zdravotníci nesprávně považují za konkurenci místo spolupracovníka, pokud jde o poskytování samotné péče.

Co byste řekla člověku, který namítá, že dula je zbytečný luxus,
že spousta žen porodila bez ní a nijak ji nepostrádaly. Co může dula ženě, respektive celému páru nabídnout?

Je to otázka priorit. Ano, porod může žena sama nějak zvládnout i bez podpory a péče duly, ale taky ho může s její pomocí lépe prožít a usnadnit si ho. Je to jeden z nejdůležitějších okamžiků během jejího života, na který bude vzpomínat celý svůj život, a dula může přispět k tomu, aby byl pro ni tento okamžik radostnou pozitivní událostí. Dula může nově rodíci se ženě, nebo rodině poskytnout péči, podporu či praktické informace. Dula podporuje otce v péči o rodičku, který se nemusí bát, že se ocitne jako jediný osamělý a zodpovědný v péči o budoucí maminku. Více volnosti mu poskytne plné prožití radosti a nadšení, při sledování příchodu vlastního děťátka na svět.
 

                   
   
26.07.2005 - Těhotenství a porod - autor: Anna Příhodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [152] saruz [*]

    škoda, za nás nebyly

    superkarma: 0 01.12.2012, 00:51:12
  2. avatar
    [151] Vivian [*]

    Monina: tak to jsi úlohu duly u porodu nepochopila dula lékaři rozhodně v ničem nebrání

    superkarma: 0 27.07.2005, 21:22:38
  3. avatar
    [148] Suzanne [*]

    Polgara:

    superkarma: 0 26.07.2005, 22:28:22
  4. avatar
    [147] Vivian [*]

    Sandy: no jestli bude rodit takový baby jako jseš ty, tak si chudák užije

    superkarma: 0 26.07.2005, 21:28:43
  5. avatar
    [144] ratonito [*]

    Jde o to, že mnoho žen opravdu nemá tyto informace a tudíž nevědí na co mají v porodnici nárok a co mohou žádat. Dula jim vše vysvětlí a udělá porodní plán.

    superkarma: 0 26.07.2005, 20:20:22
  6. avatar
    [143] ratonito [*]

    Kamarádka je porodní asistenka a jako dula může pracovat taky. Asi nění špatné se třeba nechat poučit o alternativních metodách v porodnictví. Když dělala bakalářskou práci , udělala si o tomhle takový výzkum u žen všech věkových kategorií a informovanost žen byla velmi nízká.

    superkarma: 0 26.07.2005, 20:18:13
  7. avatar
    [139] medved [*]

    taky nejak praci duly nechapu ...ale chapu, ze snizujou pouziti ruznych podpurnych a tisicich prostredku, protoze do rodicek husti, ze to zvladnou a bude to v pohode a rodicka se proste necha ukecat ale nejsem si jista, ze tim je ten porod lepsi pri pripadnem pristim porodu zadam o epidural uz pri zjisteni tehotenstvi a zadna dula me neukeca tentokrat se to jaksi nestihlo

    superkarma: 0 26.07.2005, 19:32:47
  8. [138] okno [*]

    nioneto???

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:59:31
  9. avatar
    [136] kemy [*]

    nioneto?

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:34:43
  10. avatar
    [135] brůča [*]

    Nioneto haló

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:30:32
  11. avatar
    [134] brůča [*]

    Nioneto haló

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:28:50
  12. avatar
    [133] Odemětobě [*]

    Po obědě mi to myslí ještě míň než obvykle,správně je: potomky manžel viděl až při cestě domů.

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:25:49
  13. avatar
    [132] gerda [*]

    gerda: jé, já mám překlep, střílet jsem nikoho nechtěla, mělo tam být tohle

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:24:27
  14. avatar
    [131] gerda [*]

    Lesana:hmmmm, no prosím, a to takhle podrobně nemohlo být v článku?! Teď už aspoň vím, v čem práce duly spočívá konkrétněji. Kdybych byla těhotná (což tedy u mě určitě nebude, minimálně bych se začala pídit, kde se nejbližší dula vyskytuje - a odpustila jí i ten nelibě znějící titul Peněz bych nelitovala, pokud bych věděla, že mi pomůže. Když já si jenom vzpomenu na své dva porody, vlasy by vám tady hrůzou vstaly!!! - ale na uklidněnou, zas jsem si ověřila, že česká žena vydrží všecko. I první dobu porodní strávenou v zimním kabátě v čekárně, když jí sháněli sanitku, že ve špitále není místo. Ten zelený obličej nastávajícího otce, který mě viděl v akci!

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:22:55
  15. avatar
    [130] Lesana [*]

    MMCH dulu Janu znám přes net - když jsem měla problémy s kojením, tak se mi maximálně snažila pomoct a povzbudit mě

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:20:13

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [129] Lesana [*]

    gerda: no, ono nejde jenom o konejšení, podávání pití a přikládání hadrů na čílko Což MMCH jistě zvládne každá PA, ale ne každá PA má čas jen a pouze na tebe

    U drohého porodu jsem byla v kontaktu s dulou - nakonec jsem její služby nevyužila, tatínkovi se nechtělo dělit se o přítomnost u porodu s další osobou (no jo, nakonec to ale dopadlo tak, že byl až v samém závěru porodu...) - a ta dula mi tehdy napsala tohle:

    Každá dula má své specifikum, protože každá z nás se zabývá něčím z tzv. alternativních směrů. Každá se ještě navíc v kurzu naučí další úlevové metody a různé techniky, jak mamině pomoci a zkrátit jí tak tu dlouhou dobu při čekání na miminko a ulevit jí od bolestí, aby tolik netrápily a netrvaly tak dlouho. Mám radost z toho, že to, co já sama mohu nabídnout a poskytnout, funguje. Zabývám se muzikoterapií, proto při čekání na miminko používám např. tibetské mísy. Na to se l ékaři i některé sestřičky dívají trochu s nedůvěrou, příčinou je pouze neznalost této metody. Zvuk (nejen tibetských mís) má svoje vibrace a právě ty pomáhají. Jsou srovnatelné s účinky spasmolytik. Mísy ale nezanechávají žádné vedlejší účinky! Prostě jen rozpouštějí bolest, ale "nerozhánějí kontrakce", čehož se obávají někteří zdravotníci (i některé neinformované maminky). Mísy pomáhají jak na bříšku, tak i na zádech při křížových bolestech. Dále pracuji s energií reiki. Maminkám se přece doporučuje v určitých momentech teplo. Je třeba tedy připravit zdroj tepla (různé nahřáté sáčky ap.). Já mám svoje ruce stále při sobě a teplo z nich lze použít kdykoli. Je to energie čistá, neškodná. Miminka v bříšku reagují přívětivě. Ostatně o jejich schopnostech, které my dospělí nemáme, se ví. Dále používám různé protitlakové masáže, masáže některých akupresurních bodů, které podporují např. porodní práci dělohy a není třeba užít Oxytocin. Také jsem si pro maminy vyrobila šátek REBOZO, což je metoda různého úlevného polohování a přišla do Čech z Mexika. Také provozuji orientální tanec a některé jeho prvky rovněž usnadňují a urychlují průběh porodu. Toto jsou základní způsoby mé práce. Ostatní duly používají třeba aromaterapii, homeopatii, shiatsu a další.

    Na takovýhle pičičmundičky PA často čas opravdu nemívají a tatínkové je neovládají... Přiznávám, že jsem ji chtěla právě kvůli těm "teplým rukám" - u prvního dítka jsem měla velké bolesti v kříži a manžel, i když se snažil masírovat, mi byl naprd - nezvládal to Ale teplý ruce já oceňuju, jsem taková "výsavka energie" a pocit, jak rukou z někoho jiného přechází teplo a energie do mne, přímo miluju

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:10:47
  2. avatar
    [128] Vivian [*]

    Eva_Fl: s dulou je to ale to samé - dula s tou ženou taky projde větší část těhotenství, ta žena si ji taky vybere a taky k ní má důvěru a dula taky není laik Pokud je porod komplikovaný, pak je lékař určitě na místě, ale fyziologický porod lékaře nepotřebuje
    Nejlepší je mít možnost volby. Někoho přítomnost lékaře uklidňuje, někoho naopak stresuje.

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:03:03
  3. avatar
    [127] Odemětobě [*]

    Suzanne: myslela jsem to tak,že už nejsme rukojmí personálu.Se mnou na sál nikdo nesměl,na oba porody jsem čekala týden na lůžkové části,na návštěvy se smělo jen v určených hodinách a potomky viděl až při cestě domů. Když porod trvá dlouho, tak je určitě někdo blízký potřeba,psychická podpora je důležitá.Někdo si vezme s sebou manžela, kamarádku,sestru, známá si vzala na sál švagra( zubaře), protože otec dítěte pracuje v Indii.

    superkarma: 0 26.07.2005, 13:01:58
  4. avatar
    [126] Eva_CZ [*]

    Vivian: protoze s ni prosel vetsi cast tehotenstvi, protoze ji zna, protoze ona si ho vybrala a ma k nemu duveru a protoze to neni laik.

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:58:34
  5. avatar
    [125] Vivian [*]

    Eva_Fl: a proč?

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:51:53
  6. avatar
    [124] Suzanne [*]

    Odemětobě: jenomže zážitek z porodu dokáže jakýkoli emocionální "zádrhel" pěkně pokazit. K čemu mi bude, že se budu bránit potom? Stěžovat si samozřejmě můžu, ale ve chvílích porodu chci mít komfort. To je pak fajn, že o něco požádám a někdo to za mě domluví. Manžel, kamarádka nebo dula, je to jedno, záleží na rodičce. Ale řeší se to v TU CHVÍLI.

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:44:13
  7. avatar
    [123] RenataP [*]

    No chudák paní Příhodová jestli to tady čte....
    Článku by ale bodlo několik praktických informací, které tu nakonec dodala Vivian <sml73
    Jinak sestry na šestinedělí jsou taky případy - jedna tam sprdávala maminky za bordel na stolečcích, ale že jsem se tam válela v krvavý posteli po porodu ještě celý další den, to jí nevadilo. Kdybych si nešla říct o převlíknutí, tak jsem si ty fleky mohla vzít domů...
    Jo a jelikož se mi motala hlava při sprchování, tak jsem to sestře oznámila (té samé) a rada zněla: Tak rychle rychle, nemám čas jen na vás !!!! Z čehož plyne, že rychlé sprchování odstraňuje motání hlavy....

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:41:54
  8. avatar
    [122] Eva_CZ [*]

    Tady je u porodu ten porodnik ( lekar ) , ke kteremu zena chodi nejakou dobu. Myslim, ze je to lepsi, nez dula.

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:41:21
  9. avatar
    [121] Vivian [*]

    Odemětobě: myslím, že naši pacienti nejsou ještě pořád moc zvyklí na to, že mají taky nějaká práva a že se můžou bránit, takže někteří lékaři (i sestry) se podle toho pořád ještě chovají, ale naštěstí je to na dobré cestě . Pacienti se učí znát svoje práva a učí se ozvat, když se jim něco nelíbí.

    Doporučuju: http://www.stripky.cz/nemoci/prava_pacientu.html

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:19:37
  10. avatar
    [120] Odemětobě [*]

    Vivian: Dneska už si doktoři a sestry dávají pozor aby něco nezanedbali,protože pacient se může bránit.Jenže tehdy by tak akorát dostal stranickou důtku,pokud by si někdo dovolil na PANA DOKTORA stěžovat.

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:15:41
  11. avatar
    [119] gerda [*]

    NiKina: öd toho všeho tam jsou porodní asistentky - s tím souhlasím do puntíku. Kdyby si každý plnil svoje povinnosti, pak by žádné další osoby nebyly nutné. Mně osobně to připadá jako luxusní nadstavba. Když jsem rodila já, nebylo myslitelné, aby tam byl někdo - kdokoliv z rodiny. Teď si maminka může vybrat, koho tam chce mít, třebas i zrovinka tu nejlepší kámošku. Jesli práce duly spočívá v konejšení, přikládání mokrého hadru na čílko a podávání nápojů, pak tedy ... i když je to jistě odbornice studovaná a vyškolená. Ale totéž mimochodem umí i každá sestřička, ne?

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:13:56
  12. avatar
    [118] Odemětobě [*]

    NiKina: Je to už dávno,téměř 18 let.Spíš jsem si říkala,že ji to možná odradilo od dalšího mateřství.Jako prvorodička je ženská vystrašená a nejistá,podruhé už jsem byla oprsklejší.Ale je fakt,že mi bylo 25 a pak 27 a chovali se ke mě slušněji než k těm 18ti letým holkám.

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:13:18
  13. avatar
    [117] Vivian [*]

    NiKina: tak nějak. On je to obecně problém našeho zdravotnictví, ne jen porodnictví. Já opravdu nechápu, z jakého důvodu si někteří zdravotníci vybrali právě tuhle profesi...
    Ale na druhou stranu je fajn, že vznikají různé alternativy, jiné, nové pohledy na věc, nové přístupy k řešení... že má člověk možnost si vybrat to, co mu nejvíc vyhovuje, a ne to, co se mu vnucuje

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:12:04
  14. [116] bejby [*]

    Já si také myslim že porodnícký personál a taťka stačí.Žadný tahač na prachy ne potřebuju.

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:11:29
  15. avatar
    [115] Trinii [*]

    Mě se nelíbí, že by to se mnou prožívala cizí žena..ale jak kdo chce. Doufám, že budu mít oporu a všechno co k tomu patří v muži.

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:10:44
  16. avatar
    [114] RenataP [*]

    Vivian: To souhlasím, lepší dula než vystrašený taťka.
    Nakonec služby poté, například tu pomoc s kojením bych taky uvítala, prodělala jsem mastitidu a doktoři nebyly schopný říct co dělat kromě braní léků.... Tímto dík ženám-in, které mi pomohli radou v SOS
    Mě asi nejvíc štve to, že öd toho všeho tam jsou porodní asistentky a ty NEDĚLAJÍ svoji práci tak jak mají, jinak by nemuseli vznikat takový blbosti jako je nějaká dula.
    Já se taky v práci tvářím na lidi příjemně a i když mi třeba není do zpěvu, přesto i ta hraná přetvářka mě někdy napraví náladu..... A oni tam pracují s tou nejkřehčí ženskou psychikou...

    Odemětobě: Pravá tchýně, jen to je pravda
    Fuj, nedovedu si představit ten zákrok, brrr !!! Poslala bych na něj chytrou tchýni i s celou rodinou, to ti povím.

    superkarma: 0 26.07.2005, 12:08:42
  17. avatar
    [113] Odemětobě [*]

    NiKina: Ano.Tchýně tvrdila,že v nemocnici užije spoustu hladu,ať se pořádně nají doma.Vůbec asi byli divní,celý týden co dojela z porodnice měla horečku a oni ji vezou do nemocnice v neděli odpoledne.Zatáhli jí prsa aby neměla mléko,takže chudák dítě.Chyba je samozřejmě na doktorech že nezkontrolovali placentu a holka kvůli nim zbytečně trpěla.

    superkarma: 0 26.07.2005, 11:57:43
  18. avatar
    [112] Vivian [*]

    NiKina: jasně, že dobře instruovaný tatínek může zvládnout totéž , ale někteří muži takovéhle situace prostě nezvládají, takže taková dula je té rodičce o mnoho platnější než vyděšený taťka, který je sice úžasně proškolený předporodním kursem, ale když najednou vidí utrpení a bolest, tak jen kouká a není schopen pohybu, nebo se porodu účastnit nechtějí, nebo nemohou, nebo ta žena ani partnera nemá...
    Kromě toho dula by ti určitě nestrkala banán, kdybys ho nechtěla Všechno záleží na tom, jak se domluvíte.

    superkarma: 0 26.07.2005, 11:54:56
  19. avatar
    [111] RenataP [*]

    Vivian, dobrá definice, nicméně si stále myslím, že dobře instruovaný tatínek dokáže totéž.
    Mimochodem - kdyby mě dula strkala při porodu banán, tak ji ho patrně s láskou zarazím kamsi.....
    No ale já jsem rodila velice rychle a na tyhle masáže a pomůcky kolem už asi bylo pozdě.... Zpětně si myslím, že by mi byla dula k ničemu.

    superkarma: 0 26.07.2005, 11:49:55
  20. avatar
    [110] janato [*]

    Nechci úlohu duly nijak zlehčovat nebo znevažovat, ale jak mi může někdo nabídnout placené citové zázemí, tomu tedy nerozumím.Asi jedině v případě, kdybych neměla nikoho blízkého.

    superkarma: 0 26.07.2005, 11:49:18
  21. avatar
    [109] Mici [*]

    Odemětobě: to je taky nápad, spoléhat na ultrazvuk Mi teda 2x řekli kluk a bylo to fakt tak, ale to byl rok 1996 a tak to asi zase bylo trochu spolehlivější

    superkarma: 0 26.07.2005, 11:48:44
  22. avatar
    [108] Vivian [*]

    Dula je žena, která před porodem, během porodu, ale také často po něm pečuje o blaho maminky.
    Nemá za úkol starat se o ni po stránce zdravotnické, ale zajišťuje jí zázemí po stránce citové. Dula má speciální licenci, je to tedy služba placená. V posledních létech však čím dál tím víc rozšířená a žádaná. Duly ovládají masáže, podávají nápoje, obklady, jsou prostě matce ku pomoci. Díky jejich přítomnosti u porodu se významně snížil výskyt různých komplikací.
    Před porodem dula s budoucí maminkou (a jejím partnerem) probere tzv. porodní plán a vůbec všechno, co maminka při porodu považuje za důležité a co si přeje. Doporučí jí vhodné porodní polohy, nezapomene na význam správné výživy. Když začnou porodní bolesti, zavolají rodiče dule, ta většinou přijede už domů. Dula dokáže snadno poznat, jak porod postupuje. Může rodičům navrhnout, kdy se odebrat do nemocnice nebo zatelefonuje porodní asistentce, která bude doprovázet porod v domácnosti. Dula stále sleduje reakce maminky a může jí např. doporučit změnu polohy či nabídnout masáž, otřít čelo, nabídnout ovoce. Po narození miminka radí dula s kojením a s péčí o novorozeně, pomáhá vyřizovat nezbytné úřední záležitosti.
    Podle některých pramenů přítomnost duly u porodu snižuje počet císařských řezů o 50%, délku první porodní doby o 25%, použití oxytocinu o 40%, užívání léků proti bolestem o 30%, použití kleští o 40%, žádosti o epidurální anestezii o 60%.
    V České republice je dula pro matky důležitá také z toho důvodu, že je zde stále ještě minimální možnost pozvat si k porodu "svou" porodní asistentku. Může se ale stát, že v porodnici žádají dvojí poplatek za účast při porodu, za partnera a za dulu.
    (http://sweb.cz/matami/duly/kdojeto.htm)

    Další info:
    http://www.dobromysl.cz/scripts/detail.asp?id=203&tmplid=45
    http://www.iham.cz/dula.php
    http://duly.cz/

    superkarma: 0 26.07.2005, 11:40:39
  23. avatar
    [107] gerda [*]

    tož nevím...znovu jsem si poctivě přečetla článek, ale jaksi jsem se nedověděla, kde dulu sehnat podle místa bydliště, jakou má přesně pracovní náplň, jak často (kolikrát) během těhotenství je s těhotnou ve styku, jestli jenom utěšuje nebo i vyšetřuje:) - podle toho, jak je to napsáno, by mi mohla Dulu dělat i nejlepší kámoška Jitka!!! , teda nic ve zlém, paní Příhodová. Ale pro mě, přízemního tvora, více konkrétního a méně vzletného. Jo, a trošku mě štve, že my všechny, které jsme se bez Duly dosud obešly, spadáme do škatule s nápisem "nevzdělané, bez sebevědomí a životem se potácející", no jo, nic naplat, jsem asi vztahovačná

    superkarma: 0 26.07.2005, 11:39:04
  24. avatar
    [106] RenataP [*]

    Odemětobě: to je síííla. Chudák holka. To ji jako tu narkózu nemohli dát, protože byla najedená?
    U nás v porodnici prý takhle škrábal jednu paní doktor zaživa jen proto, že se nasral, že přetrhnul placentu, když ji tahal....
    Manžel nemanžel - prostě v tu chvíli manžela vyrazili....

    Jo a je pravda, že kdyby porodní asistentky dělali svoji práci s láskou, pak by nebylo třeba výmyslů typu dula. Protože podle mě je to módní výmysl, tahák na peníze ubohých vystrašených maminek, většinou prvorodiček....
    Taťka stačí.

    superkarma: 0 26.07.2005, 11:26:42
  25. avatar
    [105] klara.kr [*]

    Podle mne může zastat dulu manžel u porodu. Kdybych měla u porodu manzela a jeste nakou dulu, prislo by mi, ze rodim s procesim.

    superkarma: 0 26.07.2005, 11:18:21
  26. avatar
    [104] Odemětobě [*]

    Mici: Ona byla trošku opožděná a bylo to v roce 1987,ultrazvuku rozuměl jen 1 doktor na ženském a 1 internista.Zdálo se mu,že vidí camprlíka,tak to řekl.Holka pak dělala cirkus,že má doma nakoupené všechno modré.K miminku se chovala hodně odtažitě. Nakonec primář zakázal sdělovat pohlaví,takže já jsem nevěděla ani v jednom případě,co se nám narodí.

    superkarma: 0 26.07.2005, 11:12:37
  27. avatar
    [103] Mici [*]

    Odemětobě: doktor slíbil - to je dobrý

    superkarma: 0 26.07.2005, 10:54:04
  28. avatar
    [102] Kekka [*]

    Duly asi mají svůj význam, když se na personál (jak patrno z mnoha příspěvků) nemůžeš spolehnout.

    superkarma: 0 26.07.2005, 10:46:56
  29. avatar
    [101] Odemětobě [*]

    dadi12: Doufám,že aspoň pod narkózou.Po porodu syna dělaly výškrab holce na ambulanci zrovna když maminy svačily a ten nářek jsme poslouchaly přes dveře.Byla to mladá holka,poobědvala kachnu se zelím,pak ji tchán odvezl do nemocnice.Asi to bylo tak akutní,že ji na křeslo vzali hned.Taky tam se mnou byla holka,kterou manžel vezl k porodu 25 km na motorce.Dělala cirkus,že porodila holku,když doktor slíbil kluka. Já mám zážitky,škoda vzpomínat.

    superkarma: 0 26.07.2005, 10:43:48
  30. avatar
    [100] Mici [*]

    Meander: já bych při druhém těhotenství chtěla být v umělém spánku tak od 5. měsíce - bylo mi pod psa

    superkarma: 0 26.07.2005, 10:43:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme