Rodina

Důchod - těšíte se na něj?

Člověk by měl na stará kolena prožívat období klidu a spravedlivého odpočinku. Jak vnímají důchodový věk Češi - jsou spokojení? Přečtěte si koláž názorů na podzim našeho života...

duchodce

Podle toho, jak se společnost stará o nemocné a důchodce, se pozná její vyspělost. Nevím, kde jsem tohle moudro slyšel, ale přišlo mi opravdu poučné. Bohužel musím říct, že jsem nedávno opět zažil situaci, kterou bych nejraději zapomněl: Stařičká paní, pěkně, leč skromně oblečená, se na mě obrátila s prosbou o peníze. Vypověděla mi, jak jí důchod tak tak stačí na nájem a živobytí, že shání všelijak. „Pánbůh vám to oplať!“ poděkovala za dvě stě korun ve stravenkách.

Ježto jsem obdobnou situaci již jednou zažil a ježto jsem se zhrozil toho, v jakém stavu se naše společnost nachází, když už se ani nedovede postarat o důchodce, rozhodl jsem se zjistit si více. Ano, mohlo jít o dámu, která zkrátka není připravená starat se sama o sebe. Příbuzní jí odešli a ona zůstala sama na velký byt v centru metropole, ale proč se mi to stalo již podruhé?

Názory

Zapátral jsem na internetu. Hledal jsem odpověď na otázku: Těšíte se na důchod? Odpovědi jsem našel různé, ale z osmdesáti procent negativní. Začnu tedy raději jednou pozitivní reakcí...

Věra (31 let, prodavačka)
Já se na důchod těším, ale to si ještě počkám, nebo se ho taky nemusím dožít. S každým novým rokem si odpočítávám, kolik mi ještě zbývá, a je to pořád dost...

Aleš (52 let, mechanik)
Nejhorší je, že člověk ani neví, jestli se vyplatí si na důchod šetřit. Při podmínkách, co tu máme, se toho sice moc naškudlit nedá, ale aspoň drobet. Samozřejmě myslím soukromě, bez bank a trapných fondů. Jak to bude s eurem? Jakou hodnotu budou mít peníze, až to tady celý praskne? Zhroutí se dolar a euro? Jak dopadne krize? Padnou banky? Bude měna? Nepřijde válka? Máme šetřit peníze, nebo zlato? Máme kupovat staré mince a známky, nebo něco ve vysoké hodnotě, co neztratí hodnotu? Kdo se v tom má vyznat...

Jitka (24 let, strudentka)
Co uvidím a užiju si teď, to mi nikdo nevezme. S tím co mám vyjdu a vždy se nějak protluču. Šetřit nehodlám. Když jsem viděla podmínky na spoření, kde je jistota, že fond nebo cokoli jiného neklekne zrovna v době, kdy mi bude mít vyplácet to, co jsem si tam uložila? Jako třeba kampeličky neblahé paměti. Důchodu se nebojí, ale ani se na něj netěším. Neřeším ho.

Mirek (32 let, informační pracovník)
Ne, není se nač těšit. Těch pár babek, co člověk dostane, nikoho nevytrhne.

Leoš (34 let, podnikatel)
Asi žádný důchod mít nebudu. A stáří, toho se spíš obávám. Přijdou nemoci, které mi zabrání v práci. Že se o mě postará stát, nevěřím. Děti? Kdo ví, zatím žádné nemám...

A co vy, milé čtenářky, těšíte se na důchod? A jste-li již důchodkyně, je se na co těšit?

Čtěte také...

   
29.12.2011 - Rodina - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [104] musilovahana [*]

    Já ani nevím, kdy jdu do důchodu. Přestala jsem to sledovat. Za komunistů bych šla tento měsíc. Mám takových aktivit, že bych si ho určitě užívala.

    superkarma: 0 07.03.2012, 10:12:41
  2. [103] JitkaING [*]

    Sml16 Můžete lidem pomoc zabezpečit spokojenou aktivní penzi. Výhodná práce pro komunikativní lidi z Plzně a okolí. Kromě peněz dáváme bonusy: příspěvky na penzi, levné volání, zahraniční stáž, vzdělávání. Práce pro seriozní mezinárodní finanční skupinu. Více http://www.prace-obchodnik-plzen.cz/

    superkarma: 0 14.02.2012, 12:03:01
  3. [102] libuno [*]

    Tento článek se mi zdá trochu rozporuplný. Nemám pocit, že by se naše společnost - asi naše republika měla stydět za péči o nemocné. Důchodci samozřejmě na tom nejsou dobře, přesto, jak se v článku píše, že má paní velký byt (má možnost ho vyměnit). Nesouhlasím s Vámi. Vy si jistě spoříte, pane Kočí, takže budete jednou "za vodou". 

    A jen můj názor. Moje maminka šla do důchodu ve 54 letech, já půjdu o 12 let později. Čím jsem si to zasloužila? Že jsem se narodila  v padesátých letech? Že jsem (bohudík) nebyla na ÚP (promiňte, někteří z jakýchkoliv důvodů -  nemyslím vůbec neprávem - což je snižování počtu zaměstnanců, rušení, atd ..). Omlouvám se. My jsme tenkrát tuto nabídku neměli, abychom si spořili. Víte, náš stát, naši ministři, ti nás, ty obyčejné lidi hodili do toho pytle. Nechť se uvaříme. Oni se starají je a jen o sebe - kde je res publica (věc veřejná) atd. Vykašlat se na lidi, nahrabat si koryta. Jsem moc smutná.

    Do důchodu se netěším, vím, co mě čeká. Už jen ta truhla dřevěná.

    superkarma: 1 08.01.2012, 00:36:10
  4. avatar
    [101] v.poho [*]

    peetrax — #99 To by ses divila, kolik lidí na tebe kouká jako na chuděrku, když se ohradíš, že tě někdo lohnul o pětikorunu. Ale jak píše Maria28, je mně to úplně fuk. Především jde o princip a pak, když se nikdo neozve, strčí do sáčku shnilý pomeranč i dalšímu.Sml32

    superkarma: 0 30.12.2011, 17:55:13
  5. avatar
    [100] v.poho [*]

    Maria28 — #96 Naprosto s Vámi souhlasím.Sml67

    denkas — #98 S tou výší důchodu to není tak úplně přímá úměra, je to ve prospěch nízkopříjmových kategorií, protože by jinak pomřely hlady, ale já si myslím, že odstupňování důchodů podle příjmů a odvodů z výdělků je naprosto v pořádku. Jiná věc ovšem je, že máme strop na sociálním a zdravotním pojištění. To znamená, že když máte mzdu nad cca sto tisíc, tak z toho, co si vyděláte nad tuto částku, už se žádné SP neplatí. U ZP to funguje stejně, akorát ta částka  je o něco vyšší (cca 150 tis.).

    Takže jsem pracovala ve firmě, kde si vyplácel majitel měsíčně mzdu cca 1 milion. Nic proti tomu, firma prosperovala, to je v pořádku. Akorát sociální a zdravotní odváděl naposled v únoru. A to si myslím, že už v pořádku není.

    Nemluvě o tom, že při superhtubé mzdě ještě tím pádem klesá daň z příjmů.

    viz:

    http://www.investujeme.cz/maximalni-odvody-na-pojistnem-v-cr-a-ve-svete-v-roce-2012/

    superkarma: 0 30.12.2011, 17:51:53
  6. avatar
    [99] peetrax [*]

    Maria28 — #96 poprvé se setkávám s názorem, že kdo něco reklamuje, je socka. Sml14 Takhle to teda neberu a už vůbec neřeším, co si o mně prodavač(ka) v takové situaci myslí...

    1. na komentář reaguje v.poho — #101
    superkarma: 0 30.12.2011, 17:48:16
  7. avatar
    [98] denkas [*]

    gabagabag — #97 Optimisto!!! Ty si nemusejí zařizovat důchod,ty si dost nahrabou!!A navíc ,to už nyní zařídili! Kdo bere víc,tak neůměrně víc bere důchod a kdo má malou vejplatu ,tak bere úplný prd!Sml80

    1. na komentář reaguje v.poho — #100
    superkarma: 0 30.12.2011, 17:16:48
  8. [97] gabagabag [*]

    já teda věřím tomu, že než mi přijde dúchodovej věk, tak dnešní politici už budou mimo vládu, a usedne někdo, kdo si bude chtít důchod zařídt taky včas a slušnej.

    1. na komentář reaguje denkas — #98
    superkarma: 0 30.12.2011, 13:46:26
  9. [96] Maria28 [*]

    No a je to tady. A to bylo pořád řečí – peníze nejsou důležité, hlavně zdraví. A tady takřka v každém příspěvku hrají hlavní roli peníze. Já říkám, že bych chtěla mít tolik peněz, abych na ně nemusela myslet (ale nemusím jezdit každý rok na Zanzibar, to ne). Ještě před nedávnem jsem měla práci krásně placenou a ujišťuju Vás, že jsem klidně reklamovala nahnilou cibuli nebo špatně vrácené peníze i o pětikorunu. Když máte peníze, máte taky sebevědomí, to jen když je nemáte, tak si říkáte – to reklamovat nebudu, budou si myslet, že jsem socka…Teď je to s platem slabší (firma s německým majitelem ), takže k holiči chodím s umytými vlasy a platím 70.- Kč a to byste se divily, jaká „honorace“ tam také chodí.

    No a teď k tomu důchodu, podle starých zákonů bych tam šla za půl roku, teď to bude až v roce 2018. Měla jsem z důchodu strach, co bych dělala, ale byla jsem 5 měsíců bez práce a nenudila jsem se ani trochu, byla jsem jako důchodce – čas mi nestačil. Takže se na něj těším, užiju si vnoučata – zatím mám jedno, ale snad  přibudou – a mám vymyšleno, že si vezmu 1 – 3 žáčky na němčinu, aby mi to ten mizerný důchod trochu navýšilo. Zdraví mi zatím slouží, ale člověk neví, co bude zítra…

    1. na komentář reaguje peetrax — #99
    2. na komentář reaguje v.poho — #100
    superkarma: 1 30.12.2011, 11:33:27
  10. [95] Rikina [*]

    Suzanne — #94 Aha. Myslela jsem, když jsi tak vyjmenovala ty lékaře, spisovatele, hudebníky, herce, vědce... no tak nic. Asi mluvíme každá o něčem jiném. Sml80 

    superkarma: 3 30.12.2011, 03:34:07
  11. avatar
    [94] Suzanne [*]

    Rikina — #93 Nevím, jak to mají ostatní. Píšu, jak to mám já. Každý musí smysl života najít sám. Moje máma má knížky a fotografování, moje tchyně psa, křižovky a kamarády, sousedka má koncerty v Praze, sousedi ob dům mají slepice a králíky.

    1. na komentář reaguje Rikina — #95
    superkarma: 0 30.12.2011, 01:00:37
  12. [93] Rikina [*]

    Suzanne — #92 A myslíš, že totéž platí pro dělnice u pásu, prodavačky, skladnice, uklízečky, laborantky, a abych mluvila za sebe, tak třeba účetní? Sml57 Osobně v tu minutu, kdy nebudu muset, na účetnictví nesáhnu, a budu ráda, ne smutná. Sml24 Nicméně tato minuta pravděpodobně nenastane, leda až by mě opustil zrak a už bych na to neviděla, nebo paměť, a to by byl malér, jelikož potom holt bych byla odkázaná na "cizí zdroje" a uvažovat o smyslu života by pak bylo poměrně dost okrajové. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #94
    superkarma: 3 30.12.2011, 00:22:47
  13. avatar
    [92] Suzanne [*]

    risina — #90 risina — #86 Mám to stejně. Můj život se skládá z práce a osobního života. Kdyby mi v tuhle chvíli někdo vzal moji práci, byla bych z toho hodně špatná. Přežila bych, samozřejmě, ale smutná bych byla moc. A vidím to i u důchodců kolem sebe - lékaři, spisovatelé, hudebníci, herci, vědci, všichni konají, učí, píšou... dokud dýchají, je to jejich smysl života.

    1. na komentář reaguje Rikina — #93
    superkarma: 0 30.12.2011, 00:08:34
  14. [91] Rikina [*]

    risina — #90 Tak jako jeden z pilířů to bude OK, pokud ty ostatní pilíře jsou dostatečně nosné pro případ, že by některý z nich najednou nebyl. Například těžko odhaduji, co asi mohlo zůstat mému otci, který za dva takové hlavní pilíře považoval práci a sport, a kvůli nemoci přišel současně o oba. Bohužel se ho nemohu zeptat, vzhledem ke svému zdravotnímu stavu mi nerozumí a nedokáže říct souvislou větu. Sml80 

    superkarma: 0 30.12.2011, 00:03:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] risina [*]

    Rikina — #88 Jo, vím, že to není nejlepší, mít jeden z hlavních pilířů života v práci, ale takhle se mi to poskládalo. Ale u mých rodičů to bylo podobný, my jsme holt rodina workoholiků (i když za mých rodičů se tomu ještě tak neříkalo Sml33).

    1. na komentář reaguje Rikina — #91
    2. na komentář reaguje Suzanne — #92
    superkarma: 0 29.12.2011, 23:51:33
  2. avatar
    [89] risina [*]

    kebulkaevulka — #54 Moje matka (78) ani moje tchýně (76) si taky na paníze nestěžují... Mám dojem, že v penězích to není. Stáří umí být smutný samo o sobě a jak tu už někdo psal, záleží na tom, co si z toho člěvěk udělá sám.

    superkarma: 0 29.12.2011, 23:32:09
  3. [88] Rikina [*]

    risina — #86 to bych já o své práci říct nemohla. Sml80 A ani nechtěla. Jednak není vcelku k ničemu užitečná, ani nikomu pro radost, je to práce z čiré nutnosti dané zákony. A druhak mít smysl života jenom v práci, ať už jakékoli, by mi připadalo poněkud málo...

    1. na komentář reaguje risina — #90
    superkarma: 1 29.12.2011, 23:29:27
  4. avatar
    [87] nugyna [*]

    risina — #86 Cikani..ehm teda Romové taky nejak ziji ne?A rekla bych i, ze se maji lepe jak my. Byty zadarmo, nemusej makat a na deti dostavaj plno penez. A protoze mesta vedi (hlavne u nas na severu-v odpadu lidstva) jaci jsou, tak za ne stat zaplati i dluhy, aby nebyli na ulici a nedelali jeste vetsi svincik. Bohuzel jsem byla svedkem nasich sousedu...nemaka ani jeden z nich, byli u nich exekutori a jeste jsou tak dementni, ze mi dali precist dopis z magistratu, kde jim odpustili dluh a mesto to za ne zaplatilo. Neni to vysmech? A pak budou rikat, ze jsme rasisti. Pokud ma nenavist k tomuto systemu je rasismus..budiz,ale je mi blitno uz z toho

    superkarma: 2 29.12.2011, 23:20:43
  5. avatar
    [86] risina [*]

    Netěším se, ale není to kvůli penězům. Spíš se bojím, že s prací ztratím smysl života :-(.

    1. na komentář reaguje nugyna — #87
    2. na komentář reaguje Rikina — #88
    3. na komentář reaguje Suzanne — #92
    superkarma: 1 29.12.2011, 23:08:48
  6. avatar
    [85] nugyna [*]

    dadma — #84 jde videt, kdo si takove koniny vymejsli..Jen ty, co sedej na zadnici a nemakaji rukama!!!!Ted vsude propousteji jak starsi, tak mlade. Tenhle system nemuze  vydrzet dlouho!Cim dal tim vic premyslim nad otazkou co bude v roce 2012???Nemyslim si, ze konec sveta. Spis konec toho systemu, nebo konec lidstva. Nebo proste Mayove uz dal z nejakeho duvodu dal nepsali...taky to nejakou dobu trva, nez se kalendar napise a takovou dobu velkou dopredu da hodne velke prace. Doufam jen, ze bude lepe, protoze hure bych to uz  asi nevydrzela psychicky.

    superkarma: 0 29.12.2011, 22:44:19
  7. [84] dadma [*]

    nugyna — #83 Je mi to líto ,ale bohužel s tebou souhlasím.I já mám děti a vnoučata.Neumím si představit jak někdo pracuje v nějakých 67 letech.Ano jsou tací lidé ,ale to jsou vyjímky.

    1. na komentář reaguje nugyna — #85
    superkarma: 0 29.12.2011, 22:39:04
  8. avatar
    [83] nugyna [*]

    dadma — #82 hold je blba doba. Vy jste makali 40 let, my budem muset makat  minimalne 50..a to jeste nevime, zda nam ten duchod vubec daji a zda se ho dozijeme. Kdyz si vemu, ze budu nekde hakovat v 65 letech..v tehle dobe  je to na prd a co v tech dalsich??Kam me asi daji?Mam z toho blbej pocit..mame strasne budoucnost nejasnou a nase deti???O nich ani nemluvimSml15

    1. na komentář reaguje dadma — #84
    superkarma: 0 29.12.2011, 22:30:26
  9. [82] dadma [*]

    Já jsem v důchodu a jsem ráda.Hlavně abychom byli jakž takž zdrávi.Manžel je v invalidním důchodu.Když jsou dva důchody ,tak to jde,ale být sama ,tak bych asi skákala.Jistě není to jako plat,ale 40 let jsme si odpracovali,tak máme nárok i když někteří mladí si to nemyslí.Je jim podsouváno naší společností, že musí živit "ty důchodce".Dneska je holt taková blbá doba.Já si nedovedu vůbec představit, že bych se bála, že přijdu o práci a co bude.Všechno se zdražuje zaplatit bydlení a jídlo musíte.Na jedné straně nám v televizi ukazují "smetánku" a tzv"celebrity" jak se baví na různých akcích a mejdanech a na druhé straně bezdomovce jak spí pod mostem,nebo lidi ,kteří prosí v televizi  o peníze na operaci pro dítě nebo ,aby jim nezabavil dům exekutor.

    1. na komentář reaguje nugyna — #83
    superkarma: 1 29.12.2011, 22:25:59
  10. avatar
    [81] kebulkaevulka [*]

    Rikina — #78 Sml22Sml22Tesat do kamene

    superkarma: 0 29.12.2011, 22:17:01
  11. [80] jerenika [*]

    ..netěším se na něj Sml23 

    ...vím, že to není dobré už teď, natož za pár let (s mým zdravím)....

    superkarma: 0 29.12.2011, 21:54:04
  12. avatar
    [79] peetrax [*]

    Na důchod šetřím, i když mě to čeká až za nehorázně dlouhou dobu. Myšlenky na důchod nejsou zrovna aktuální, řeším, abych měla za čtvrt roku ještě práci, když se bude propouštět, abychom byli zdraví... Sml80

    superkarma: 0 29.12.2011, 21:49:09
  13. [78] Rikina [*]

    datura — #68 Sml80 jo, moje celá rodina zdravá není. Kdyby bylo možné zdraví zaplatit, tak si vezmu jakoukoliv půjčku, abych jim to zařídila. Jenže to jaksi nelze. Tak dělám, co umím, abych jim aspoň malinko pomohla, dokud sama můžu. Ke mně osobně byl život celkem přívětivý, vyhýbaly se mi úrazy a nemoci, nejdelší doba, kdy jsem byla bez práce, nepřesáhla půl roku, nikdy mě nepostihly žádné živelné katastrofy, jako požáry, povodně a tak. Nikdy mě nikdo nepřepadl, neoloupil, nepřizabil při dopravní nehodě. Nikdo mě neošidil o celoživotní úspory nepoctivým podnikáním v oboru nemovitostí či financí. Banka, kde mám účet, nezkrachovala. Mnoho lidí takové štěstí nemělo, a následně se ocitli v situaci, kdy jsou rádi, že přežívají, a budoucnost, zejména stáří, pak nevidí příliš růžově. Myslím, že jim těžko zazlívati, když si někdy postesknou... a omlátit jim o hlavu, že jaké si to udělají, takové to mají, a že měli celý život na to, aby se zařídili lépe, to je přinejmenším netaktní. Ty jsi na tom dobře, budiž ti to přáno, ale o druhých by ses takhle pohrdavě vyjadřovat nemusela.

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #81
    superkarma: 6 29.12.2011, 21:31:26
  14. [77] gabagabag [*]

    monkee — #71no dneska skoro platí jako doktor medicíny-mam kamaráda, kterej nejdřív dřel na to,aby dostudoval medicínu, teď dře za 1200 Kč ,aby mohl mít postgraduál, a  bude trvat ještě docela dlouho ,než mu daj 14000 nástupní plat

    superkarma: 0 29.12.2011, 21:15:04
  15. [76] gabagabag [*]

    datura — #68ty ženský se bijou o slevy,protože maj soutěžního ducha, ne protože jsou socky. to je něco jako klikačka na ženě-in .prostě musím ty ježuchy sbírat:Sml30

    superkarma: 1 29.12.2011, 21:11:05
  16. [75] gabagabag [*]

    datura — #68my nemůžeme vyjít do ulic :)

    Jak pzpívá  tomáš klus :

    Přesto všechno, co lidstvo tady zažívá,  probíhaj  všechny nepokoje v pajzlu u piva 

     a stale věří na rytíře z Blaníku, 

    než přijdou zvolil národ vyčkávací taktiku. Sml59

    superkarma: 0 29.12.2011, 21:06:49
  17. avatar
    [74] v.poho [*]

    monkee — #71 To je přesně ono.

    Tak se živila moje maminka.

    superkarma: 0 29.12.2011, 20:34:54
  18. [73] Stendy [*]

    átéčko — #6 O život může přijít kdokoliv a kdykoli. A´t je mladý, nebo starý.

    superkarma: 0 29.12.2011, 20:34:27
  19. avatar
    [72] v.poho [*]

    datura — #68 No a co? Myslíš, že moji rodiče někdy v životě na dovolené byli? A kdy si myslíš, že jsem byla poprvé na dovče já? Myslíš, že patřím k lidem, kteří jsou zadluženi až za ušima? 

    Ne. Ale já mám průměrný plat.  A uvědomuji si, že každý ho bohužel nemá. Anebo začíná s bydlením teď, kdy kdyby čekal, až si postaví, tak se dětí prostě jednoduše často ani nedožije.

    A propos to s tou českou národní povahou byl asi vtip, ne? Ty jsi někde někdy ode mě četla příspěvek, kde jsem hekala, jak se mám špatně nebo někomu něco záviděla?

    A když to tak vezmu kolem a kolem, od většiny z těch, co mají jiný názor než ty?

    A k těm slevám: no já se nikdy nikde o nic nervala. Ani se s tím až tak zase nesetkávám, že by se toto dělo, tak nevím, protože mačkanice nesnáším. Ale možná se dívám špatně....

    superkarma: 1 29.12.2011, 20:32:51
  20. avatar
    [71] monkee [*]

    datura — #69 Určitě jsi nedřela za pár šušňů na poli, v kravíně nebo jako nekvalifikovaná síla. Soucit s nemohoucími u tebe postrádám...

    1. na komentář reaguje v.poho — #74
    2. na komentář reaguje gabagabag — #77
    superkarma: 5 29.12.2011, 20:16:54
  21. avatar
    [70] kebulkaevulka [*]

    datura — #68 No tak to ti je co závidět,že nejezdíš na dovolenou,než být tak strašně spokojená a nestěžovat si,to radči budu jezdit na dovolené a budu si stěžovat,ale budu žít,protože nevíš den,hodinu ba ani minutu,kdy tvůj ubohý a nudný život ve vteřině skončíSml80

    superkarma: 1 29.12.2011, 20:11:55
  22. avatar
    [69] datura [*]

    Rikina — #64 Taky jsem vychovala dvě děti a taky jsem měla nemocnou matku.

    1. na komentář reaguje monkee — #71
    superkarma: 0 29.12.2011, 20:02:30
  23. avatar
    [68] datura [*]

    v.poho — #65 Já jsem taky nedostala nic zadarmo, za 40 let jsem nikdy nebyla na dovolené, u moře už vůbec ne. Zato jsem si nikdy nemusela vzít žádnou půjčku a dům jsme si koupili za svobodna, byl v hrozném stavu, celé své výplaty jsme dávali do stavby, vzali jsme se, až když se tam dalo bydlet a děti jsme si pořídili až za pár let, aby žily v normálním prostředí. Za tu socku se omlouvám, ale jednou jsem se do takové fronty připletla a nezlob se na mě, když jsem viděla, jak se tam ženský praly o trička a co tam vyváděly, když na ně nevyšlo, tak mě veškeré chutě na slevy rychle přešly. Co si o takových pipkách mám myslet?? Klidně do mě šijte, holt jsem černá ovce, když si na nic nestěžuju a ke štěstí mi stačí, že je celá moje rodina zdravá. Já tu netrvdím, že jsem nějaký boháč, ale jsem spokojená s tím co mám. Nikdy bych si nevzala půjčku, když na něco nemám, tak to jednoduše nechci. Beru tyhle vaše výpady vůči mě jako projev národní povahy pořád na něco nadávat. Je přece demokracie, tak pokud se vám něco nelíbí, máte možnost vyjít do ulic.  

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #70
    2. na komentář reaguje v.poho — #72
    3. na komentář reaguje gabagabag — #75
    4. na komentář reaguje gabagabag — #76
    5. na komentář reaguje Rikina — #78
    superkarma: 1 29.12.2011, 20:00:31
  24. avatar
    [67] Alka1 [*]

    Je demagogické tvrdit, že všichni lidé mají možnost být bohatí. Tuto možnost mají jen někteří, protože v kapitalismu je předem daná sociální struktura společnosti, tedy kolik procent bude bohatých, jaká část obyvatelstva vyjde jen tak tak a kolik lidí bude velmi chudých. Jde jen o to, do jaké skupiny se člověk dostane a často to opravdu nezáleží jen na něm. Ale pohrdat těmi posledními a nazývat je socka je ubohé...Sml68

    superkarma: 5 29.12.2011, 19:25:59
  25. [66] Rikina [*]

    v.poho — #65 S tou minimální mzdou je to trochu složitější, ale zjednodušeně lze říci, že při 40hodinové týdenní pracovní době je hrubá minimální mzda za měsíc 8 000,- Kč. Což je "čistého" 7 120,- Kč. Měnit se to v dohledné době nebude, návrh na zvýšení minimální mzdy od příštího roku byl zamítnut. Čili z toho si spořit na důchod je opravdu výkon. Sml80 

    superkarma: 2 29.12.2011, 19:25:28
  26. avatar
    [65] v.poho [*]

    datura — #60 Podívej v podstatě máš pravdu. Taky si myslím, že se mám relativně dobře a starat se o sebe snažím, takže ti rozhodně nic nezávidím a pochybuji, že ti závidí zrovna TTT. Jenže se dívám i kolem sebe. Každý nemá průměrný plat, jsou taky lidé s minimální mzdou a ta je tuším někde kolem osmičky hrubého. Taky mají děti. A každý nedostal od státu státní byt, popř. si ho nemohl odkoupit za hubičku....

    Jak chceš lidem s takovými příjmy předhazovat, že se o sebe měli postarat?Sml80

    A pokud jsi psala ten příspěvek o socckách ty, tak to taky o něčem hovoří. Slovo socka fakt nesnáším.  A dokonce se ani nestydím si koupit tričko ve výprodeji a jako socka se přitom fakt necítím. Možná proto, že vím, že jí nejsem. Používat tojhle slovo mi vadí hlavně kvůli lidem, kteří si ani nic jiného dovolit nemohou.

    1. na komentář reaguje Rikina — #66
    2. na komentář reaguje datura — #68
    superkarma: 3 29.12.2011, 19:15:40
  27. [64] Rikina [*]

    datura — #60 Každý se má postarat sám? Hmm, takže to jsem asi měla děti buď vůbec nemít, nebo je hodit do řeky, abych neztrácela cca 25 let života tím, že je živím a vychovávám. Sml57 A když už jsou teď dospělé, tak bych měla říct svým rodičům, že se měli starat sami, měli na to přece celý život, ať ode mě nic nečekají, neb já musím myslet především na sebe, viď. Že jsou nemocní a už nezmůžou sami nic, to je jistě hlavně jejich chyba, jaké si to udělali, takové to mají... Sml80 No tak děkuju, že jsi mě poučila. Do důchodu podle dnes platících zákonů půjdu až za cca 15 let, to je ještě čas přehodnotit přístup a začít se starat. Konec konců mí rodiče se blíží 80tce, třeba "včas" umřou, a já budu mít tu příležitost se tak, jak radíš, konečně postarat sama o sebe. Fujtajxl, to se mi nějak neudělalo volno... Sml14

    1. na komentář reaguje datura — #69
    superkarma: 8 29.12.2011, 19:10:25
  28. avatar
    [63] monkee [*]

    datura — #60 "Abych se někde mačkala ve frontě a vypadala jak socka, to teda opravdu neSml23"

    Nemáš pocit, že takovýto komentář může napsat jen naprostý SOBEC? Nemluvě o tomto: datura — #21  Stačí dva komenty a máme vymalováno...

    superkarma: 3 29.12.2011, 19:04:00
  29. avatar
    [62] kebulkaevulka [*]

    datura — #60 Sml23Nejsem kanibal

    superkarma: 0 29.12.2011, 18:54:30
  30. avatar
    [61] Alka1 [*]

    datura — #60 Můj dojem zase je, že Tobě je zbytečné cokoliv vysvětlovat... Sml28

    superkarma: 3 29.12.2011, 18:49:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme