Test opalovacích přípravků vysoké ochrany opět odhalil výrobky, které při letním opalování neochrání. Orientovat se při výběru podle ceny přípravku či známé značky se nevyplácí. Ani výrobky prodávané v lékárnách nemusí zaručit vysokou kvalitu.

Letošní test časopisu dTest se zaměřil na opalovací přípravky s vysokou ochranou s ochranným faktorem 30. Zásadní nedostatky byly odhaleny hned u čtyř testovaných výrobků. Dva produkty získaly hodnocení nedostatečně ve zkoušce UVB ochrany, u dalších dvou selhala obdobným způsobem UVA ochrana. „Opalovacích přípravků s nedostatečnou UV ochranou by se měli zákazníci určitě vyvarovat. Filtry pomáhají snižovat riziko vzniku některých nádorů kůže, jejichž počet stále narůstá,“ vysvětluje redaktor časopisu dTest Václav Beneš.

Z výsledků je zřejmé, že cenou se při výběru řídit nelze. Známku nedostatečně si odnesl i nejdražší přípravek v testu, Amway Peter Island Sun Lotion. 100 ml tohoto mléka stojí 248 Kč,“ uvádí Beneš. Naopak mezi vítězi obstál se ctí jeden z nejlevnějších přípravků v testu, výrobek dm Sundance/Transparentes Sonnenspray s cenou 65 Kč za 100 ml spreje.

Špatný...

  • Amway Peter Island Sun Lotion. 100 ml tohoto mléka stojí 248 Kč

Kvalitní...

  • dm Sundance/Transparentes Sonnenspray s cenou 65 Kč za 100 ml spreje

Do testu byly tradičně zařazeny i přípravky přírodní kosmetiky. Právě u nich byla ale odhalena nedostatečná UVA ochrana, a to hned u dvou ze čtyř testovaných. Pro přírodní kosmetiku je navíc často typická horší kosmetická kvalita, mléka jsou často hutnější a hůře roztírají. Čestnou výjimkou byl Yves Rocher Protectyl Végétal Spray 3en1 Hydraprotection, který splňoval požadavky na kosmetickou kvalitu velmi dobře a navíc obstál i ve zkouškách UVA a UVB ochrany.

Zajištění nezávislosti a objektivity testů: výrobky se nakupují v obchodech a analýzy probíhají v nezávislých laboratořích a zkušebnách. Na stránkách spotřebitelského časopisu nesmí být publikovány žádné reklamy či inzeráty. Náklady spojené s testováním výrobků hradí spotřebitelská organizace. Finanční prostředky získává prodejem časopisu, z grantů a státní dotace.

  • Zdroj: Občanské sdružení spotřebitelů TEST - www.dtest.cz

Občanské sdružení spotřebitelů TE! ST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2010 publikovalo sdružení na stránkách časopisu dTest informace o více než 10 000 výrobcích, varovalo před 530 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 546 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Reklama