Vztahy

Drahý, půjčil jsem si tvé slipy


Každý, kdo někdy poznal na vlastní kůži, co to znamená někoho milovat, mi dá jistě za pravdu, když řeknu, že této síle lze jen stěží vzdorovat. Lásku nelze nevnímat, a ani zakázat. Nelze ji prakticky ani racionálně vysvětlit. Jakkoli se drápeme na příčku nejvyšší, jsme stále jen součástí přírody a naše chování i myšlení je stádové. Tudíž jen velmi neochotně přijímáme něco, co není standardní a nepasuje do odlité formy.

 

Chceme-li se pasovat na vyšší, inteligentní formu života, buďme předně tolerantní a připusťme, že lidská láska je prožívána naprosto identicky každým z nás. Že miluje-li muž muže, či žena ženu, jejich cit je stejný jako ten, na který jsme u sebe jako u heterosexuálů zvyklí. Není rozdíl v jeho hloubce, jen v jeho venkovní formě.

 

„To, že mě přitahují muži, jsem věděl už od útlého mládí, ale bylo to velmi těžké přijmout,“ říká 45letý Jiří. Když jsem dospěl, přišlo mi nemyslitelné, abych veřejně vystoupil i před svými rodiči s tím, že jsem gay. Nepřežili by to. Už nemám ani jednoho z nich a nikdy to nevěděli,“ pokračuje muž. „Navíc jsem si neuměl za komunistů představit, jak bych byl přijat společností.“

A tak se Jiří spořádaně, leč v zásadě proti své vůli, oženil. Několik let žil v manželství. „Když se narodily dcery, kterým je dnes 18 a 21 roků, měl jsem hodně starostí a svůj problém jsem stále tajil. Později se stávalo manželství čím dál víc neúnosné.

„Pavla jsem poznal na inzerát. Tehdy byly seznamky po telefonu. Povídali jsme si a já ho toužil poznat. Ani mi moc nevadilo, že je o tolik mladší,“ vzpomíná Jiří. Setkali se a Jirka měl poprvé pocit, že dělá něco, co nejde přes něho, že se chová tak, jak je mu přirozené. Šlo to pak poměrně rychle.

„Nejhorší pro mě bylo říci to ženě. Nejprve mi nevěřila. Myslela, že si vymýšlím. Chápal jsem ji. Musel to být pro ni veliký šok, ale já neměl jinou možnost, vzpomíná. „Uvědomoval jsem si, že to už déle nezvládnu, a chtěl jsem konečně být tím, kým jsem. Ostatní lidé se také upřímně milují a nikdo nemá proti jejich vztahu námitky.“
 
 

Jirka všechno ženě nechal a dcerám vysvětlil, že odchází. Bylo jim tehdy 12 a 9 let. „Celou pravdu jsem zamlčel. Manželka ještě dlouho chodila do našeho bytu, kde jsme s Pavlem začali žít, a nosila mi jídlo v kastrůlku s nadějí, že se vrátím, ale já nemohl. Nešlo to. Bylo mi jí líto, ale zpátky bych už nešel. To bych nezvládl já,“ vysvětluje.

 

Pavel, kterému je dnes 34 roků, zase vzpomíná, jak dlouho bojoval. „Já nechtěl uvěřit, že jsem na kluky, a tak jsem si pořád zběsile hledal holky, abych si dokázal, že to není pravda. Pak jsem jednou zkusil sex s mužem a bylo to jasné. Musel jsem to nějak šetrně říci našim, protože jsem věděl, že to pro ně bude velký zásah. Nebudou mít asi ode mě vnoučata a navíc společensky to bude znamenat handicap. Vzali to ale obdivuhodně klidně. Jirku mám hrozně rád. Je starší a hodně mě v životě naučil. Jsem mu vděčný za hodně věcí.“

 

Jirka a Pavel jsou spolu již přes deset let. Klape jim to a stále se mají rádi. Často se mým otázkám upřímně smáli, a ani náznakem nevypadali, že se za něco stydí.

V zásadě prý není zač se stydět. Za lásku a věrnost se člověk opravdu červenat nemusí. Jasně, že se i hádáme, ale zpravidla kvůli hloupostem - a usmiřování? Probíhá klasicky, jako u všech dvojic, které se mají rady.“ 

Kdo je ve vztahu ženou, nebo to tak homosexuálové nemají?

„Ale máme,“ směje se Pavel. „Já jsem  holka,“ přiznává.


„Pavel bezvadně vaří. Je takový všudybýlek. Stále mám procit, že ho musím usměrňovat a vychovávat,“ říká Jiří. No a to mně se zase líbí na Jirkovi. Jak je rozumný a jak si ví rady,“ dodává Pavel.

 

„Jsme rádi, že dnešní společnost je výrazně jiná, než byla dříve. Hodně se mluví o tom, jak jsou dnes lidé zlí, ale nejsou. Naopak. Jsou podstatně tolerantnější. Společnost udělala veliký krok dopředu,“ míní oba.

Jiří měl veliký strach, že se od něho zpočátku odvrátí známí a přátelé, ale opak byl pravdou. Tehdy jsem zjistil, jak dobré přátele jsem si vybral a jak moc si jich vážím. V zásadě jsem je dodnes nezměnil.“    

 

Tyhle dva bych klidně pojala za přátele a jela s nimi na dovolenou. Hodně mě pobavili a bylo s nimi prima. Tak nějak mi ani nepřišlo, že jsou trošku jiní.

      

Slavní gayové

Pavel Vítek, Ludvík Bavorský, George Michael, Elton John, Portia DeRossi

 

Jak hodnotíte vztahy lidí stejného pohlaví? Souhlasili byste s povolením jejich úředních sňatků (tedy nikoli pouze registrací)?

   
20.06.2008 - Láska a vztahy - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [108] sahleb [*]

    aninas

    napsala jsi to dobre. Deti hodne male nemaji poneti o sexu a o ton co dela ji (nebo nedelaji spise) rodice v posteli, na jejich vychovu to, ze mama nebo tata je homo nema vliv. Lidi jsou neuveritelni.

    superkarma: 0 23.06.2008, 11:08:20
  2. avatar
    [107] aninas [*]

    Prazdroj:
    84 - co si predstavujes pod vychovou k obrazu svemu???????? Jako ze homosexualni par dava diteti instrukce, aby bylo homosexualni? Neberu ti tvuj nazor, ale tohle ani neni nazor, to je - promin, debilita.
    Homosexualni par NIKDY nemuze vychovat z heterosexualniho jednince homosexuala!!!!!!!!!!!
    Krome toho vzdy je jeden/jedna z nich za tatku a druhy/a za mamku.
    Jak uz nekdo tady psal, HLAVNI A PRVORADE je ovzdusi v rodine. Pokud je laskyplne, plne porozumeni, tolerance, ochote naslouchat, sporadane, tak tohle muze dite prebrat - CHOVANI k okoli, ale nikdy ne homosexualitu.
    Me je tech deti v domovech bez lasky tak strasne lito. A jenom s vychovatelem. Tam snad vidi nejaky model rodiny?!?!?!?!?!?!?!?! Tam se uci pouze jeden od druheho, mladsi od starsich prebiraji vysokou skolu fetactvi, klamstev, kradezi a co ja vim ceho jeste, aby vubec prezily!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 22.06.2008, 04:53:38
  3. avatar
    [106] Eva_CZ [*]

    michaela.kudlackova:

    superkarma: 0 22.06.2008, 01:41:55
  4. avatar
    [105] Michaela Kudláčková [*]

    Eva_Fl: jj Také jsem pro maximální zachování toho, co je řekněme přirozenější z pohledu přírody. Jen bych to jako možnost úplně nezavrhovala. Vždycky je lépe když je dítě vychováno v lásce - tedy v jakékoli - není-li zbytí, a to u dětí, které jsou opuštěné často není.

    superkarma: 0 21.06.2008, 15:06:50
  5. [104] TerrryK [*]

    Jsou to přeci úplně normální lidi, né žádný úchylové ... A vůůůůůbec mi nevadí ...

    superkarma: 0 21.06.2008, 13:27:06
  6. avatar
    [103] cukroušek [*]

    a co takhle domácnost,dva muži jedna žena, nebo dvě ženy a jeden muž.

    superkarma: 0 21.06.2008, 10:50:48
  7. [102] renčí [*]

    Mě nevadí, klidně ať se spolu berou úředně,akorát s výchovou dětí si taky myslím, že je lepší matka a otec a ne otec a otec.

    superkarma: 0 21.06.2008, 08:42:37
  8. [101] lenocka7 [*]

    Pokud by to někoho zajímalo, výzkumy rodin žena-žena+dítě a pak i muž+muž+dítě se dělají už od 70. let, právě probíhá i první český - a děti jsou v pohodě. Na tohle téma jsem obhájila i bakalářku na UK u odborníka na rodinu (psychologa). K obavám z neznámého není důvod, jsou tu fakta

    superkarma: 0 21.06.2008, 01:22:04
  9. [100] lenocka7 [*]

    Když nevíte co by, plácněte tam elementy .. Chi chi, občas se u článku usmívám - taky se bavím s heterosexuály "a tak nějak mi ani nepřijde, že jsou trošku jiní" Jiní .. já jsem pořád stejnej člověk, ať bych chodila se ženou nebo s mužem.
    Prazdroj: Jsem svobodný člověk, nemusím nikoho žádat o svolení

    superkarma: 0 21.06.2008, 01:17:39
  10. avatar
    [99] Eva_CZ [*]

    michaela.kudlackova: Sexuální orientace je dána již před narozením.
    Miso, tohle se neda tvrdit na 100%. Se to takhle jeste nevi. Ale at je to, jak je, mas pravdu. Jen ja bych porad uprednostnovala v adopci model rodiny : matka, otec. A nemam na mysli mamu Jirku a tatu Pavla.

    superkarma: 0 21.06.2008, 01:11:27
  11. [98] Prazdroj [*]

    monacha: duveruj ale proveruj

    superkarma: 0 20.06.2008, 21:55:33
  12. avatar
    [97] monacha [*]

    ToraToraTora: Ziju s clovekek, pri jehoz vychove Jang chybel, a nepozuruju zadne patologicke chovani. Ale zacnu si na to davat vetsi pozor

    superkarma: 0 20.06.2008, 21:50:46
  13. avatar
    [96] ToraToraTora [*]

    Matinea: Svatá pravda, Jin a Jang snad mluví za vše. Mužský a ženský element...krásně jsi to řekla

    superkarma: 0 20.06.2008, 21:22:20
  14. avatar
    [95] monacha [*]

    Prazdroj: podle tebe tedy vsichni homosexualove vyrustali u homosexualu, kde se to naucili? Jinak by se naucili heterosexualite jako jine hodne deti od svych rodicu, tudiz by zadni homosexualove nebyli.

    superkarma: 0 20.06.2008, 21:21:33
  15. avatar
    [94] Matinea [*]

    monacha: ty tradiční role mě dostaly , tak já se jdu natáhnout do role taťky a myčka převezme roli ženskou a umyje nádobí ...dítě by mělo poznat při své výchově roli otce i matky, mužský i ženský element...mělo by se to tak nějak doplňovat
    je mi jasné, že spousta dětí žije v neúplné rodině, ale tady se bavíme o dětech vychovávaných párem

    superkarma: 0 20.06.2008, 21:17:04
  16. [93] Prazdroj [*]

    monacha: .. to je strasna kravina, co rikas. Naucit se to neda... Kdyby ano, nebyli by zadni homosexualove.

    nejak jsem nepochopil spad tvych myslenek

    nebo snad plati kdyby se to nedalo naucit tak jsou vsichni homosexualove

    superkarma: 0 20.06.2008, 21:15:41
  17. avatar
    [92] monacha [*]

    monacha: predstavujes

    superkarma: 0 20.06.2008, 21:03:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [91] monacha [*]

    Matinea: dobre, tak co si prestavujes pod pojmem model rodiny? Kdyz ne tradicni deleni roli na muzske a zenske? Oni se muzou taky normalne rozmnozovat Lesbicky si timto zpusobem deti casto porizuji...

    superkarma: 0 20.06.2008, 21:02:39
  2. avatar
    [90] Matinea [*]

    A tak nějak na toto téma končím, jak jsem psala, s homosexuály normálně komunikuji bez problémů (a teď mě napadlo, že si s jedním na toto téma mohu dokonce popovídat)...ale co se týká výchovy dítěte, říkám ne

    superkarma: 0 20.06.2008, 21:01:18
  3. avatar
    [89] Matinea [*]

    monacha: píšeš o něčem, o jsem vůbec neměla na mysli (taťku na kanapi, mámu u plotny )...ono i z anatomického hladiska jsme tak nějak uzpůsobeni se většinou rozmnožovat jen mezipohlavně, tak nějak to je už na tom světě zařízeno

    superkarma: 0 20.06.2008, 20:59:33
  4. avatar
    [88] monacha [*]

    Matinea: Co je model rodiny? Zena u plotny nebo holice, chlap na gauci, v hospode nebo v dilne, nebo co? Podle me jde v rodine predevsim o to, aby se dva lidi meli radi, byli k sobe tolerantni a prokazovali si uctu. Spousta zen je rozvedenych a vychovavaji deti samy nebo s babickou. Pokud neni deda, chlap tam nefunguje. Co jsem si tady vsimla, dost castou pisou zenske, ze jejich dceruska je pekne kvitko, ktere leze po stromech a neposloucha, zatimco kluk je rad doma a tichy. A presto neverim, ze budou jednou spatnymi rodici nebo partnery.

    superkarma: 0 20.06.2008, 20:53:13
  5. avatar
    [87] Matinea [*]

    monacha: myslím, že nejde o postel, ale o model rodiny (žena + muž)...ač jsem tedy hodně tolerantní, v případě výchovy dětí mi to také hodně vadí...jinak je i to lhostejné, ať si každý žije jak chce, navadí mi s homosexuály normálně komunikovat

    superkarma: 0 20.06.2008, 20:44:12
  6. avatar
    [86] Michaela Kudláčková [*]

    Prazdroj: Sexuální orientace je dána již před narozením. Zamysli se. Bez předsudků.
    Ztotožňuji se s názorem, že z dětských domovů vycházejí děti rozhodně "polámanější", než kdyby je vychovali dva lidé stejného pohlaví. Mimochodem - kolik je v dětských domovech vychovatelů- mužů a kolik žen? Jsou tam snad spárovaní?

    superkarma: 0 20.06.2008, 20:38:50
  7. avatar
    [85] monacha [*]

    Prazdroj: to je strasna kravina, co rikas. Naucit se to neda... Kdyby ano, nebyli by zadni homosexualove. Nehlede na to, ze mi neprijde bezne, aby dite videlo, co delaji jeho rodice v posteli. Nebo je u vas doma naprosto normalni, ze jsou deti pritomne pohlavnimu styku rodicu?

    superkarma: 0 20.06.2008, 20:37:28
  8. [84] Prazdroj [*]

    adopci bych homosexualum zakazal .. jak k tomu prijde decko ze si ho privedou domu dve osoby stejneho pohlavi a zacnou ho vychovavat k obrazu svemu .. a at je to dite heterosexual jako poleno ma smulu .. tatinkove /maminky/ ho zpracuji a nauci ho
    co vsechno je "normalni" .. nez byt laskyplne predelan na homosexuala tak to bych radeji vydrzel v decaku ..

    superkarma: 0 20.06.2008, 19:59:54
  9. avatar
    [83] verlit [*]

    monacha: Napsala jsem to trochu moc kategoricky, samozřejmě máš pravdu. A je taky fakt, že každá rodina (homosexuální nebo heterosexuální) to cítí jinak a každý si to musí rozhodnout sám. Na což by měl mít právo.
    Chápu, že pokud se někdo sám třeba s posměchem okolí setkával, nechce mu vystavit svoje adoptivní dítě.
    Myslím, že částečně ty klasické obavy u ne-homosexuálů vznikají proto, že si jaksi automaticky přestaví šišlajícího "tatínka", oblečeného v lůžovoučké sukni. Ten by jistě mezi dětmi na školním výletě jistou pozornost vyvolal

    Před časem se na mě ošklivě urazila jedna vzálená známá. V podobné debatě jsme se dostaly do okamžiku, kdy řekla, že by nikdy svému synovi nedovolila jít si hrát s kamarádem do domácnosti, kde by byli "dva tatínkové", protože by ho mohli ošahávat.Zeptala jsem se jí, jestli tedy nepouští svoji dceru hrát si se spolužačkou, která bydlí vedle, protože by ji mohl tatínek spolužačky osahávat. Dodnes se mnou ta známá nemluví.
    (Ne že mi to vadilo )

    superkarma: 0 20.06.2008, 19:51:51
  10. avatar
    [82] monacha [*]

    verlit: tohle je argument homosexuala. Ale je fakt, ze dneska deti ve tride ani nevedi, kdo ma kolikateho tatinka, a jak to vypada u koho doma. K posmivani existuje milion dalsich duvodu. Ja jsem spis pro adopci a tohle mi pripada jako jediny rozumny argument proti. V zadnem pripade bych si netroufla tvrdit, ze decak je lepsi reseni.

    superkarma: 0 20.06.2008, 19:39:34
  11. [81] Prazdroj [*]

    IRISS215: ale ty si ten svuj nazor take muzes nechat pro sebe - urazis tim Homofobiky /jak nazyvas heterosexualy kterym se prihrati jaksi nezamlouvaji/

    superkarma: 0 20.06.2008, 19:02:37
  12. avatar
    [80] IRISS215 [*]

    proti homosexuálům ani lesbičkám nic nemám Jsou to ve většině případech milí, rozumní a společenští lidé a nevadilo by mi s nimi třeba strávit dovolenou Homofobikům jinak vzkazuji pokud se vám to nelíbí, tak buďte alespoň tolerantní a své názory si nechte pro sebe a neurážejte lidi, které ani neznáte jen z důvodu jejich zaměření Není to nemoc a osobně musím říci, že pár takových lidiček znám a jsou to skvělí lidé a s lesbičkami je to rovněž tak

    superkarma: 0 20.06.2008, 18:54:53
  13. avatar
    [79] verlit [*]

    monacha: Taky ten argument o tom, že společnost není připravena a že by se dětem smáli slýchám. Jen nevím, jak by se měla společnost připravit jinak, než že se to prostě bude stávat běžným.
    S tím smíchem bych to taky tak dramaticky neviděla. Děti se posmívají kvůli lecčemu, když je v rodině všechno v pořádku, zvládne se to. Přece nemůžeme tvrdit, že je lepší, když dítě vyrůstá v děcáku, než "aby se mu spolužáci smáli".
    Když jsem byla malá, měli jsme ve třídě spolužáka, který měl "druhého tatínka" a byl za exota. Dneska je skoro za exota ten, kdo má oba rodiče, nerozvedené atd. Všechno se vyvíjí.
    Připadá mi, že to zdůvodnění, že by se dětem smáli, je jen takový alibistický argument, když už ty ostatní dojdou.

    superkarma: 0 20.06.2008, 18:27:20
  14. avatar
    [78] cukroušek [*]

    ťapina: si dělám srandu...ale líbí se mi tvý argumenty, vedeš no

    superkarma: 0 20.06.2008, 18:18:45
  15. avatar
    [77] Ťapina [*]

    cukroušek: No, já jsem teda školní třídu složenou ze samých homosexuálů ještě nepotkala. Máš naivní představy, to je jako kdyby sis myslela, že když dítěti nakecáš, že obloha je to, po čem se chodí a zem je nahoře, tak mu ta představa zůstane. Nezůstane, maximálně občas dá k dobru "my jsme tomu doma říkali naopak"

    superkarma: 0 20.06.2008, 18:15:38
  16. avatar
    [76] cukroušek [*]

    ťapina: a venku narazí zase na samí homosexuály a tak si řekne, hm doma je to, venku je to tak to tak asi musí být

    superkarma: 0 20.06.2008, 18:01:11
  17. [75] Prazdroj [*]

    globalni oteplovani jaksi musim tolerovat - nerad

    superkarma: 0 20.06.2008, 17:51:49
  18. avatar
    [74] Michaela Kudláčková [*]

    Prazdroj: ..obávám se, že globální oteplování je následkem intolerance lidské společnosti k přírodě.
    Intoleranci lidské společnosti k odlišnosti jednotlivců, lze opravdu s GO srovnat, ovšem v jiném smyslu.

    superkarma: 0 20.06.2008, 17:28:45
  19. avatar
    [73] Ťapina [*]

    cukroušek: Jak, nepřijde? Každé dítě na to přijde, sotva se dostane ven z domova.

    superkarma: 0 20.06.2008, 17:13:51
  20. [72] Prazdroj [*]

    homosexualove jsou podle meho nazoru zacatek konce vyvoje lidstva
    ma to asi primou souvislost s globalnim oteplenim

    Manželka ještě dlouho chodila do našeho bytu, kde jsme s Pavlem začali žít, a nosila mi jídlo v kastrůlku s nadějí, že se vrátím

    .. tak to je sila

    jeste ze mu nezpivala serenadu pod oknem

    superkarma: 0 20.06.2008, 17:10:35
  21. avatar
    [71] wich [*]

    cukroušek: Tohle udělala mámina spolupracovnice lesba

    superkarma: 0 20.06.2008, 17:10:28
  22. avatar
    [70] cukroušek [*]

    Ťapina: a co když to dítě není tak chytrý jako ty a nepřijde na to?
    Ale stejně to ženský homo maj lepší, ty se prostě s někým vyspí a jakýpak copak, ne?

    superkarma: 0 20.06.2008, 17:09:02
  23. avatar
    [69] Ťapina [*]

    cukroušek: Já si myslela, že je normální před tím, než odejdu z bytu vypnout televizi vypínačem, i když je na dálkové ovládání, a když se blíží bouřka, vytahat všechny spotřebiče ze zásuvky. Pak jsem zjistila, že jsou naši paranoidní a že to není potřeba. Tuším, že "potomek" homosexuálů taky brzy zjistí, jak se to s partnerskými vztahy většiny má.

    superkarma: 0 20.06.2008, 16:57:51
  24. avatar
    [68] monacha [*]

    verlit: jeden muj kamos je proti adopcim (sam je homosexual) z toho duvodu, ze na to dnesni spolecnost neni pripravena a dite by bylo vystaveno posmechu okoli. Ja jsem presvedcena, ze se svym partnerem by dokazali vytvorit naprosto uzasny a inspirujici prostredi pro deti, ale souhlasim s nim. Jiny znamy gay zase aurgumentuje tim, ze dokud to tu nebude, nikdo to jako normalni nevezme. No a lesbicky si deti vetsinou poridi, kdyz chteji.

    superkarma: 0 20.06.2008, 16:11:54
  25. avatar
    [67] verlit [*]

    cukroušek: Naučená homosexualita neexistuje. Maximálně může jít o experimentování se svojí sexualitou a na tom není nic špatného.
    Dva tatínkové nebo dvě maminky by v tomhle kontextu taky normální byli (byly), v čem je problém?

    V osvojení dítěte homosexuálními páry se brání kvůli subjektivním názorům puritánů, katolíků atd., kteří jsou voliči. Momentálně se politické strany domnívají, že víc hlasů jim přinese odmítání toto povolit než prosazování. Nemá to naprosto nic společného s nějakými objektivními fakty.

    superkarma: 0 20.06.2008, 15:57:30
  26. [66] Čírina [*]

    Anai: ROFL. Yaoi - fangirl je de facto ženský protějšek k chlapovi, který se rád dívá na dvě děvčata spolu... Takže takové děvčici dva pánové spolu rozhodně nevadí.
    To jen tak pro info.

    superkarma: 0 20.06.2008, 15:26:56
  27. avatar
    [65] cukroušek [*]

    Wich a Irad: Děkuji za zákonné vysvětlení

    superkarma: 0 20.06.2008, 15:05:06
  28. avatar
    [64] Irad [*]

    60. wich: obvykle považuji slovíčka "zaujal" v tomhle kontextu za určité ztotožnění se s názorem

    superkarma: 0 20.06.2008, 14:41:27
  29. avatar
    [63] Irad [*]

    Jak už jsi sama napsala, jedinec osvojit dítě může, registrovaný partner nikoli.

    superkarma: 0 20.06.2008, 14:39:09
  30. avatar
    [62] Irad [*]

    59. wich: uniká ti však § 13/2 zákona o registrovaném partnerství: "Trvající partnerství brání tomu, aby se některý z partnerů stal osvojitelem dítěte."

    superkarma: 0 20.06.2008, 14:37:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme