Reklama

O čem je řeč? O autech. České ženy se při výběru auta stále více rozhodují podle designu, a nikoliv pouze podle ceny vozu.

Zatímco ještě před třemi lety si tuzemští muži kupovali ojeté vozy v průměru o 50 % dražší, než jaké si pořizovaly ženy, nyní se rozdíl snížil na 25 %. Vyplývá to z letošního průzkumu skupiny AAA Auto na českém automobilovém trhu. Řidičky si tak stále více vybírají podle toho, jak dobře ojetý vůz vypadá.

 

Z „ojetin“ preferují Yaris a Matiz

„Některé modely si letos poprvé koupilo více žen než mužů,“ uvedl ředitel prodeje skupiny AAA AUTO pro Českou republiku Petr Suchánek a upřesnil, že se tak stalo u Toyoty Yaris, Daewoo Matiz a Chevroletu Spark. Tyto modely podle něj vynikají sympaticky zaobleným a neagresivním designem, který řidičky láká.

Mezi další bestsellery tuzemských motoristek patří také ojetý Peugeot 206, Citroën C3 a Nissan Micra, tedy další vozy s nezaměnitelným vzhledem. Na opačné straně zájmu ze strany žen pak vedle dodávek a užitkových vozů najdeme velká terénní auta, se kterými se obtížně parkuje.


Z běžných osobních vozů pak české řidičky nejméně láká Honda Accord. Její poměrně agresivní design, využívající ostrých hran, fascinuje téměř výhradně muže. U prodaných exemplářů zde činí poměr 1:12 v neprospěch žen.

 

Pozoruhodná je pak situace u modelové řady francouzské automobilky Renault. Zatímco designově podařený model Clio je mezi ženami velmi žádaný (poměr ženy–muži je 1:1,5), jeho sourozenec Thalia, dosahuje podstatně nižší obliby (1:4).

„Oba vozy mají shodný technický základ i podobnou cenu, ale Thalia má komplikovanější design, a proto ji ženy tolik nechtějí,“ prohlásil Petr Suchánek.

 

Zajímavé také je, že ojeté vozy značky Škoda, které jsou v absolutních číslech nejprodávanější, patří mezi automobily, u kterých podíl ženy–muži odpovídá mírnému nadprůměru, u modelu Felicia pak průměru a u modelu Octavia dokonce podprůměru.

Ještě v loňském roce přitom byla třeba Škoda Felicia typicky ženským vozem, její obliba u této části populace ale klesá.

 

Zdroj: Průzkum AAA AUTO