Bulvár

Dožijeme se důchodu aneb nové posunutí důchodového věku

Jednou z mnoha změn, které s sebou přinesl rok 2004, je další posunutí věkové hranice pro odchod do starobního důchodu.

V kolika letech tedy budeme moci do důchodu odejít?
Je vůbec nějaká šance, že se důchodu dožijeme?

Důchodový věk se vypočítá z věkových hranic, které platily do konce roku 1995.
Byly to tyto:
- u mužů 60 let a u žen bezdětných 57 let
- u žen s 1 dítětem 56 let
- u žen s 2 dětma 55 let
- u žen s 3 nebo 4 dětmi 54 let
- s alespoň 5 dětmi 53 let

Od roku 1996 se důchodový věk začal s každým rokem posouvat.
Ženám se každoročně přidají 4 měsíce a mužům 2 měsíce.
Původně se tento trend měl v roce 2007 zastavit.

Podle nového zákona však bude postupné prodlužování důchodového věku pokračovat, až od roku 2013 budou platné nové věkové hranice pro odchod do důchodu:
- u mužů 63 let a u žen bezdětných 63 let
- u žen s 1 dítětem 62 let
- u žen s 2 dětma 61 let
- u žen s 3 nebo 4 dětmi 60 let
- u žen s alespoň 5 dětmi 59 let

Konkrétní příklad výpočtu důchodového věku.
Žena nar.12. 2.1950 s jedním dítětem. Původně by šla do důchodu v 56 letech, tj.12. 2. 2006. Zvýšení od roku 1996 do 2006 je 11 x 4 měs. = 44 měsíců, tj. 3 roky a 8 měsíců.. Takže tato žena dosáhne důchodového věku 12.10. 2009.

Vláda však s novým rokem připravila pro důchodce také zrušení omezení možnosti přivýdělku při starobním důchodu.
Ještě v loňském roce musel důchodce po první dva roky pobírání starobního důchodu sledovat svůj příjem, aby nepřesáhl dvojnásobek životního minima, tj. částku 8 200 Kč.
Toto omezení vláda od letošního roku zrušila. Jedinou povinností pro důchodce je mít uzavřenou pracovní smlouvu na dobu určitou, a to nejdéle na dobu 1 roku.
Pro činnost OSVČ při současném pobírání starobního důchodu neplatí žádné omezení.

Průměrný věk se v naší republice stále zvyšuje. Je způsobem zajištění financování důchodů stálé oddalování důchodového věku, a tím zkracování doby, po kterou bude důchodce důchod pobírat?
Máte jiný nápad, jak zajistit potřebné finance pro výplatu penzí?    

     
   
30.01.2004 - Společnost - autor: Lída Řezníčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [65] *daisy* [*]

    Nejvic me na tom vsem stve (zatim svuj duchod neresim), ze rodice poctive celej zivot platili dane, platili zdravotni, a ve veku (krome maminych 2 porodu a tatka posledni dobou je taky nemocny, jinak cely zivot krome par antibiotik nebyli doopravdy nemocni), kdy uz zacinaji opravdu potrebovat zdravotnictvi, kdy uz zacina byt aktualni jejich duchod, to vypada, ze dostanou velky kulovy Zel patrim mezi ty blbe, kteri delaji praci spis proto, ze je bavi, nez ze by byla dobre placena, takze ze sveho platu proste nebudu schopna jim prispivat

    superkarma: 0 02.02.2004, 13:26:38
  2. avatar
    [64] ad.astra [*]

    Souhlasím s Mili(č.44)tato vláda není schopná nic zajistit. Dospěje to tak daleko, že si každý bude zajišťovat sám za sebe všechno. Včetně důchodu, který si bude šetřit a později z něho žít. Nebo mít tak dobře vychované děti, že budete mít jistotu, že vás ve stáří podpoří.
    Jinak bych se ráda zmínila o těch plenkách... dříve papírové pleny nebyly, můj názor je ten, že pokud mají mladé maminky málo peněz, není přece problém každý den, nebo obden vyprat várku bavlněných plen. Sama jsem měla 3 děti a kdybych ted měla mít další mimčo, raději zase budu prát pleny a ty papírové bych použila jen v tom případě, že pojedu někam na celý den, takže mimčo přebalím a použitou papírovou plenu vyhodím. Tady se dá ušetřit část rodinného rozpočtu, ale musí být vůle :o)

    superkarma: 0 01.02.2004, 14:13:45
  3. avatar
    [63] Bobi [*]

    Souhlasím s Kotětem. Tohle jsou takové "výkřiky do tmy", optimálním řešením by byla změna celého systému, jenže to by byla úplná revoluce. Lidi by se možná měli zase postavit na náměstí s klíči. Tahle cesta fakt vede do pekel...

    superkarma: 0 31.01.2004, 23:58:32
  4. avatar
    [62] *Kotě* [*]

    Landriel: já to samozřejmě chápu, že se s tím pojí spousta dalších problémů - třeba právě věková diskriminace na trhu práce. Přitom je zajímavé, že třeba v USA se dává většinou starším a zkušenějším uchazečům. U nás je kult mládí, mnohdy až nesmyslný - například zaměstnat 25-letou účetní bez praxe oproti 50-leté s bohatou zkušeností je velmi hloupá diskriminace.

    Je pravda, že reformovat by se u nás měl celý systém, ne jen dělat nesystémová, ojedinělá rozhodnutí. Ale přesto si myslím, že úměrně tomu, jak se zvyšuje průměrný věk, prodlužuje se také produktivní věk a bylo by třeba to ve společnosti nějak reflektovat. Když se ženy průměrně dožívají 78 let a v 55 jdou do důchodu, to se mi opravdu zdá jako velmi dlouhá doba na to vést v podstatě neplodný život (ten důchod bohužel leze lidem na mozek, znám jen velmi málo aktivních důchodců). Ale u nás něco měnit systémově, o tom asi páni politici ještě nikdy neslyšeli...

    superkarma: 0 31.01.2004, 23:37:15
  5. avatar
    [61] Landriel [*]

    *Kotě*: ještě jsem zapomněla napsat, že podle mého názoru tohle opatření rozhodně není kvůli tomu, aby lidi déle pracovali, ale výhradně kvůli tomu, aby stát nemusel vyplácet tolik peněz na důchodech.

    superkarma: 0 31.01.2004, 19:04:40
  6. avatar
    [60] Landriel [*]

    *Kotě*: ono by se asi tolik lidí nepobuřovalo, kdyby pro ty důchodce byla fakt práce - vždyt kolikrát není ani práce pro mladé. Moje máma je už pár let v důchodu, nesedí na zadku a snaží se shánět nějakou práci, ale za celou tu dobu nesehnala nic kromě úklidu v supermarketech a podobných firmách, většinou jen na chvilku a za velmi mizerných podmínek. Tvoje máma má štěstí, že může podnikat a zaměstnávat sama sebe, ale lidi, kteří tohle nemůžou a nikdo je nechce zaměstnat už pár let před důchodem, se na to asi dívají jinak.

    superkarma: 0 31.01.2004, 19:03:41
  7. [59] zindule [*]

    Důchod v nedohlednu

    superkarma: 0 31.01.2004, 18:59:07
  8. avatar
    [58] *Kotě* [*]

    Žena v 55 nebo 56 letech je ještě mladá. Nedovedu si předstvit, že moje mamina, mladistvá duchem i tělem, by za tři roky šupačila do důchodu. Byla by z ní bába natošup. Myslím, že člověk, kterého baví jeho povolání, třeba právě tak jako moji mámu, pro toho musí být odchod do důchodu v podstatě ještě velmi produktivním věku docela trestem. Chápu, že pokud žena vykonává povolání, které ji nebaví a už od pětačtyřiceti se těší, jak to tam nějak doklepe do důchodu, je asi za nízký důchodový věk ráda. Moje máma naštěstí podniká, takže si může dělat, dokdy bude chtít a do důchodu ji nikdo vyhánět nebude. Pobouření nad zvyšováním důchodověho věku, vzhledem k tomu, jak se rapidně zvyšuje věk průměrný, fakt nechápu.

    superkarma: 0 31.01.2004, 14:33:43
  9. avatar
    [57] Libča [*]

    no tak kdyz to tu ctu tak mam takovy ten ironicky usmev na tvari. V Nemecku jdou lidi do duchodu v 65 letech, a je jim primo u zadku kolik deti mas.. jdes v 65 a to jeste premysli zda by to neudelali az v 67... nevim nevim.. takova zdravotni sestra v 67 ????? no komedie hadr fakt..... nemam slov a nechci ani mit a ani nad tim nepremyslim neb me to vsechno privadi do takove extaze ze bych asi
    V Nemecku poda politik vypoved neb delal kraviny a picoviny a ty magori mu jeste daji odstupne, udelat to normalni clovek ve sve praci.. tak ma smulu tri mesice bez penez a pak??? modlit se aby mel sanci alespon na par zasranejch euro... je to nelogicke a magorske je pravda koho jsme si zvolili toho tam mame... a mit tam jine tak delaji ten samy humbuk jako tihle. Proste je to zacarovany kruh a totalni bordel....

    superkarma: 0 31.01.2004, 12:49:11
  10. avatar
    [54] deti [*]

    Hm,to budu pěkně dlouho makat.

    superkarma: 0 30.01.2004, 16:46:15
  11. avatar
    [53] Vivian [*]

    Sandy: jo, to musela bejt tenkrát jiná doba... slepice běhali po dvoře, syn s otcem jezdily na zabíječky a vyprávěly si přitom anegdoty... to musela bejt doba

    superkarma: 0 30.01.2004, 16:44:03
  12. avatar
    [50] Vivian [*]

    Kocicka: daně platit nemusíš, pokud se budeš živit třeba psaním knih nebo hudební tvorbou. Tvoje díla zdaní vydavatel a ty dostaneš už daněný honorář A nakonec nemusíš platit ani sociální a zdravotní, ale pak nedostaneš důchod a budeš-li nemocná nebo se ocitneš v porodnici, budeš muset náklady na léčbu a péči hradit sama. Tak si spočítej, jestli se ti to vyplatí.

    superkarma: 0 30.01.2004, 13:42:02
  13. avatar
    [49] Acinka [*]

    Nechápu pak proč by sme si měli platit sociální pojištění když sme nemocný a stejně z toho po novele zákona nic mít nebudem, proč si platit důchodový, když si na to stejně budem muset našetřit sami a proč platit zdravotní pojištění, když stejně si budem léky a vyšetření za chvíli taky všechny platit.

    superkarma: 0 30.01.2004, 13:31:13
  14. avatar
    [46] Kocicka [*]

    na důchod se asi vykašlu a hlavně nebudu platit daně,,,,na co? Nechci být sponzorem tunelářů, nemakačenků a jiných vychcánků. Když chci někomu pomoci, tak stejně ze svého a ne daněmi! Tak kde je ten sociálně demokratický stát!!!????

    superkarma: 0 30.01.2004, 12:08:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [45] Dašenka [*]

    medved:Jenže ono je jedno, jestli zvolíš jPetra nebo Pavla. V momentě,kdy je u moci (čti u koryta),tak hrabe, hrabe a na druhé nekouká. Předvolební sliby -chyby. Napadl mě takový starý fór, ale plně sedí. Proč komunisté oproti dnešním politikům hrabali tak málo? Protože si mysleli, že to mají až do smrti a tak nepospíchali, jako ti dnešní, kteří na to mají jenom 4 roky. A o tom to asi všechno bude.

    superkarma: 0 30.01.2004, 12:05:34
  2. avatar
    [42] medved [*]

    musim rict, ze mi dost vadi, kdyz se plane nadava na to jak se "ti nahore" maji dobre a "obycejny clovek" se ma zle
    nejak mi navic nedochazi souvislost s tim duchodovym vekem...koho sme si zvolili ten tam je

    superkarma: 0 30.01.2004, 11:49:45
  3. avatar
    [41] Luciš [*]

    A dělňasi mají většinou nejen velmi špatné pracovní prostředí, náběh na práci z povolání, ale je dost stresuje přístup zaměstnavatele (kamarádka mé mámy pracuje manuálně v japonské firmě, po dvou letech má zánět nervů v rukou, je s ní pravidelně uzavírána smlouva na dobu určitou a nám by se za ty peníze ani nechtělo ráno do práce vstávat - min. mzda)A chování nadřízených - jako s kusem hadru. Máte zdravotní problémy? další půlrok už nemusíte chodit.

    superkarma: 0 30.01.2004, 11:19:05
  4. avatar
    [40] Dašenka [*]

    mam-ča: Přesně jsi to popsala.Mě ještě vadí například ta jejich nemocnost. Ty když omarodíš,tak se jdeš pást, ale jim jde celý měsícj plný plat. Chápu tuto výhodu i když se zkousnutými zuby u armády a policie, ale proč u těchto úředníků,kteří v teple parlamentu nejsou vystaveni žádným mezním situacím (např.ohrožení života) a ani nejsou schopni přijít do sálu na hlasování. Zkrátka vše pro lidi.

    superkarma: 0 30.01.2004, 11:14:07
  5. avatar
    [38] Dašenka [*]

    aveis: Ale to přeci spolu souvisí, jak psala mam-ča a já se pod to podpisuji.

    superkarma: 0 30.01.2004, 11:05:29
  6. avatar
    [37] mam-ča [*]

    Blues: A proč by měli hledět do budoucnosti ? Věkový průměr naší vlády si netroufám odhadnout, ale mladých je tam poskrovnu a žen ještě méně. Na svoje důchody už mají založeno, vlastní děti bohatě zabezpečené a takhle "pracovat" jsou schopni do 70ti, tak proč nezvýšit hranici odchodu do důchodu, když oni opouštějí svá místa jedině v "penálu" ? Vládnou stylem "sytý hladovému nevěří..."

    superkarma: 0 30.01.2004, 10:29:25
  7. avatar
    [36] Blues [*]

    Platíme si "důchodové pojištění", ale ve skutečnosti platíme důchody těm, kdo je pobírají nyní. Na ty svoje si musíme ušetřit sami, protože nám už je podobným způsobem nebude mtí kdo platit (přočemž neustálý růst obyvatelstva taky není řešení).
    Ale bylo tu několik velkých privatizací, ze lterých stát získal HOTOVÉ peníze! Pročpak nešly do důchodového fondu, pročpak se utopily v rozhazovačném státním rozpočtu? TOHLE mohlo být řešení, ale každá vláda kouká jen na t, co se děje během jejího volebního období - do budoucnosti žádná

    superkarma: 0 30.01.2004, 10:18:05
  8. avatar
    [35] Luciš [*]

    Mam-ča: Pravdu díte. Je mi 26 let a kdyby to šlo z finančních důvodů už bych měla děti alespoň dvě. Za tím nemáme vlastní byt a u rodičů nebo v podnájmu, na to nemám žaludek, co kdybychom skončili jeden bez práce.

    superkarma: 0 30.01.2004, 10:12:37
  9. avatar
    [31] Žábina [*]

    To je na ...

    superkarma: 0 30.01.2004, 10:00:03
  10. avatar
    [30] medved [*]

    neverim, ze nekdy od statu dostanu nejaky duchod at uz v jakemkoliv veku...tim vic me stve, kdyz vidim, kolik platim na duchodove zabezpeceni

    superkarma: 0 30.01.2004, 09:57:47
  11. [27] xenie [*]

    mam-ča: svatá pravda, je mi 31, dítě zatím nemám a čím dál tím víc zvažuji, zda nějaké vůbec mít budu...jsem tu za "cizinku" ze Slovenska, takže ač platím daně a pojištění atd., žádná mateřská se mně netýká...a vlastní byt v Praze ? chacha... takže dítě odkládám a odkládám a čas běží... a ted co s tím ?

    superkarma: 0 30.01.2004, 09:50:21
  12. avatar
    [26] mam-ča [*]

    Teď nám (reprodukčně) nastupují silné ročníky 72 – 79, kdy byla politika státu vstřícně nakloněna rodinám s dětmi. Nechci žádný nový socialismus, ale ne všechno, co bylo, bylo špatné. Samozřejmě, že dnes si spousta děvčat buduje pracovní kariéru, cestuje a plození dětí odkládá na pozdější dobu. Je ale spousta mladých, kteří by děti chtěli teď, ale nemají vhodné podmínky, tak si pořídí raději psa, nebo max. jedno dítě. Není v pořádku ani to, že klesá tzv. sňatečnost. Netvrdím, že svatba je nějakou zárukou pevnějšího vztahu, ale děti by si zasloužily žít v legální rodině, kde se všichni jmenují stejně.
    Dnešní praxe je taková, že žijete-li v legálním svazku manželském, máte nárok na podporu v mateřství cca 2550,- Kč. Pokud ale žijete ve volném svazku a „druha“ zapřete, na stejné dítě můžete získat na různých dávkách až 9000,- Kč. Jak se asi většina párů rozhodne ?
    A pak, že „Rodina je základ státu“ ! Chudák „tatíček Masaryk“, ten by koukal !
    Myslíte, že to s důchodem nesouvisí ? Ale ano, ty ještě nenarozené děti jsou budoucí zárukou toho, jestli vám bude na ten důchod mít kdo vydělávat.

    superkarma: 0 30.01.2004, 09:46:34
  13. avatar
    [25] Wiki [*]

    Acinka, to vis, pulku zakonodarcu to nezajima pulka si mysli, ze vsichni maji takove platy jako oni, nebo co :(

    superkarma: 0 30.01.2004, 09:17:55
  14. avatar
    [23] Acinka [*]

    Luciš: to je strašný, a pak se divěj, že je tu malá porodnost, vždyt na to nikdo finančně nemá, aby si pořídil dítě - mateřská o ničem, drahý věci na , drahý služby

    superkarma: 0 30.01.2004, 09:17:14
  15. avatar
    [22] Wiki [*]

    Lucis: tak to je slusne, to se zenske s prumernym platem nevyplati dat decko do jesli, zbylo by ji tak akorat to, co by dostala na rodicovskem prispevku :(

    superkarma: 0 30.01.2004, 09:15:50
  16. avatar
    [21] Acinka [*]

    Dašenka: mam-ča: souhlasím s váma
    Jestli odchod do důchodu budou takhle stále posouvat tak třeba já jako 23letá se důchodu snad ani nedožiju, někdy mi přijde, že naši zákonodárci vůbec nepřemýšlejí , taky si myslím, že by měli podporovat mladý rodiny a ženský na mateřský - ty plenky versus DPH - to mě vytočilo

    superkarma: 0 30.01.2004, 09:13:48
  17. avatar
    [20] Petronela [*]

    ted jeste duchod neresim, je mi 24 a vsadim se, ze za takovych 40 let uz budou duchody zruseny uplne a z prace vas rovnou odvezou do kremacky. Je to hnus, ale velice pravdepodobny.

    superkarma: 0 30.01.2004, 09:11:39
  18. avatar
    [18] Wiki [*]

    presne, kazdy je stary v petatriceti, nevim, co clovek ma delat tech dalsich 30 let pokud ma smulu :(

    superkarma: 0 30.01.2004, 09:10:15
  19. avatar
    [15] Luciš [*]

    Pavluška: Fakticky 300,- za den, vlastní plenky a Sunar. Vrchní sestra tam je manželka vedoucího konstrukce u nás v podniku.

    superkarma: 0 30.01.2004, 08:46:21
  20. avatar
    [11] Luciš [*]

    mam-ča: u nás v Olomouci zrušily jedny jesle ze dvou a za ty jedny se platí 6500 Kč měsíčně. Do práce se asi žádná mamča dřív než po 3 letech nepohrne, pokud nemá babičku čerstvě v důchodu.

    superkarma: 0 30.01.2004, 08:21:39
  21. avatar
    [10] mam-ča [*]

    Já bych měla nápad. Není přece řešením, zvyšovat hranici odchodu do důchodu a pěstovat si tady „národ starců“, ale dát podmínky mladým manželstvím, aby si „mohly dovolit“ mít děti. A né se jako idioti hádat o cenu plínek ! To věděl i Husák, že když se mladým dají byty, slušné příspěvky v mateřství (né těch směšných 2550,- Kč), a práce pro ženy s dětmi, jesle, školky za hubičku, že se bude dětí rodit víc.
    A také bych při výpočtu důchodu postupovala individuálně. Přihlížela bych také k tomu, kolik má kdo dětí, které pracují a odevzdávají daně tomuto státu, aby se odstranila nespravedlnost, že naše snědé spoluobčanky sekají děti jak Baťa cvičky, ale všichni jsou na různých podporách a nikdy nepracovali. Přesto budou mít důchod skoro stejný, jako já, která celý život pracuji, ale vzhledem k ZPS, na zkrácený úvazek. Možná to vypadá jako diskriminace bezdětných, ale ti si mohou šetřit na důchod. Kdo děti má, většinou nemá z čeho by šetřil.

    superkarma: 0 30.01.2004, 07:56:48
  22. avatar
    [9] Dašenka [*]

    Souhlas s Lucišem. Všude se propouští o 106 a kdo zaměstná důchodce?,resp. lidi v důchodovém věku. Tady se vyhazují na jedné straně lidi v produktivním věku a na druhé straně se posouvá hranice odchodu do důchodu.Navíc po 50 obvykle už nastupují i určitá zdravotní rizika a problémy.Někteří jedinci jsou skutečně schopni jpracovat třeba do 80,ale spousta lidí je již unavená,po různých zdravotních problémech ap.Ti by určitě uvítali jít do důchodu dřív.Tato reforma je postavená naruby. Spočítejte si za ty léta práce, kolik každý jedinec přispěje do SR!! To by ovšem nesměli páni poslanci čerpat takové požitky,tunelování bank,záměrné hubení fabrik,které celá léta prosperovaly, uměle vytvořené nehospodárnosti podniků ap.Prostě se tady otevřela jedna velká černá díra a do té vše padá a čerpá z ní pouze pár desítek jedinců.

    superkarma: 0 30.01.2004, 07:54:54
  23. avatar
    [8] Aja [*]

    No já myslím, že když se někdo u nás ve zdraví dožije devadesátky, měl by platit nějakou pokutu...

    superkarma: 0 30.01.2004, 07:40:15
  24. avatar
    [7] Luciš [*]

    Ať přemýšlím, jak přemýšlím, nevím, kdo mě v 60 letech zaměstná. Když vidím inzeráty typu: bezdětná do 35 let... a 12% nezaměstnanost.
    Pokud dnes není někdo učitelka nebo zdravotní sestra, ale jen žena či muž s všeobecným či žádným středním vzděláním (manuálně pracující), není žádná šance práci najít. Všechny průmyslové podniky během 13 let zkrachovaly.

    superkarma: 0 30.01.2004, 07:22:56
  25. avatar
    [6] aninas [*]

    Tak ale sakra, kde jsou ty penize? Clovek pracuje 30-40 let a nemaly peniz je mu strhavan z platu na duchod. Neco priplaci zamestnavatel. Je to docela dost penez od jednoho cloveka, natoz od mnoha tisicu. KDE ty penize jsou? Jak se s nima hospodari?

    superkarma: 0 30.01.2004, 03:14:11
  26. avatar
    [5] aninas [*]

    Pani Reznickova, nemel by kazdy duchodce pri odchodu do duchodu dostat nejakou pistoli? Stacilo by nejakych 10, ty by pak kolovaly. Vyjde to levneji, nez vyplacet duchody, ne?

    superkarma: 0 30.01.2004, 03:10:24
  27. avatar
    [4] aninas [*]

    No jo, z jsem slysela nektre politiky v radiu mluvit, ze zeny se dozivaji zbytecne moc dlouho, ze berou duchod i 20 let! Chlapi ze hezky na zacatku duchodu umiraji a ty baby ne a ne! A zdimou stat na duchodech.

    superkarma: 0 30.01.2004, 03:08:33
  28. avatar
    [3] Vivian [*]

    Landriel: noo... u některejch důchodců by to možná nebylo od věci

    superkarma: 0 30.01.2004, 00:59:17
  29. avatar
    [2] Landriel [*]

    Rovnou ty lidi v šedesáti zastřelme! Pracovat už nemůžou, tak co s nima tady? Když už se nedají ždímat, tak ať nezavazí. Tak přesně tenhle pocit z toho mám.

    superkarma: 0 30.01.2004, 00:35:22
  30. avatar
    [1] Vivian [*]

    No nevím, jestli právě zvýšení hranice odchodu do důchodu je tím správným řešením současné situace. Populace stárne, důchodců je čímdál víc. Odsune-li vláda odchod do důchodu nastávajícím důchodcům, odsune tím zároveň i skutečné řešení problému. Věková hranice pro odchod do důchodu se totiž nedá posouvat donekonečna, člověk se dožívá zatím jen omezeného věku, a dříve nebo později bude vláda (některá z budoucích) postavena před velký problém, jejž bude nutné skutečně řešit.

    V mém věku zatím důchod neřeším, jsem jen trochu zvědavá, jak bude situace vypadat za čtyřicet let...

    superkarma: 0 30.01.2004, 00:24:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme