Vztahy

Dovolená s manželem nebo bez?

Většinou je automatické, že rodinka vyjíždí za nevšedními zážitky v době prázdnin pospolu, ale je to tak správné, anebo je to zcela nutné?

Znám jeden pár ve středních letech, který po celý svůj společný život jezdí na dovolené odděleně.

On je totiž vášnivý sportovec a ona neméně vášnivá pohodářka lenošivá.
On tedy sjíždí divoké řeky a zdolává na kole stoupání kdejakých velehor, zatímco ona se sluní se svými kamarádkami na vyhřátých plážích. Zcela jim to vyhovuje a po dovolené se spokojeni setkají doma a vyprávějí si své zážitky. Vždyť jsou spolu celý rok a při troše důvěry, která jim oběma neschází, se takto strávený čas odpočinku jen vyplatí.
Těší se na sebe, jsou si jaksi vzácnější. Funguje to bez závad.

Ne každý je, nebo by byl, s tímto způsobem odloučení spokojen.
Ve hře je žárlivost, nedůvěra, dětinská potřeba „mít toho druhého stále poblíž“ a také dodržování zvyků a jakési tradice.

„Vždyť naši rodiče také jezdili spolu, tak co by si lidé pomysleli,“ promítá se hlavou těm zakrnělejším.

Ale není to prima nápad? Pozdává se vám?

Zkuste s tím přijít za manželem a vyražte si tentokrát s kamarádkou za hranice všedních dnů. Bude to vzrušující změna, a co teprve to přivítání po pár dnech odloučení…

Hezkou dovolenou!  

 
   
26.07.2004 - Láska a vztahy - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [60] Martina59 [*]

    Se mkrni na katalog dovolených v ČR a můžeš přemýšlet

    superkarma: 0 26.04.2013, 15:52:07
  2. avatar
    [57] Rena4 [*]

    Já jezdím už pátý rok vždy s dcerou na týden tady do Čech a a další cca týden jedeme všichni 3.
    Když se povede, tak "ven".
    naprosto nám to vyhovuje .
    A dřív jsem 5 let po sobě byla vždy na týden na cvičení s ostatníma "babama" a hlídal někdo z prarodičů....

    superkarma: 0 27.07.2004, 12:08:49
  3. avatar
    [56] Brett [*]

    Myslim,, ze je to dobre, pokud maji kazdy jine zajmy, tak se alespon neotravuji. Ja jsem taky spis typ, co nekde se vyvali na slunicko nebo do stinu u more, chci si v klidu cist a m it pohodu. Meho muze to nebavi, a tak si chodi po plazi, po obchudkach, pak se sejdeme k jidlu a je to fajn. Nenutim ho aby delal co mu nevyhovuje a jsme pak v pohode oba. Zatim jsme oddelenou dovolenou nepraktikovali ale moje kolegyne takhle jiz nekolik let travi cast dovolene s pritelkynemi na chalupe a cast s muzem cestovanim a nemuze si to vynachvalit. Neco na tom bude. Chce to jen toleranci, a o tom manzelstvi vlastne je.

    superkarma: 0 27.07.2004, 09:40:18
  4. [55] Chana [*]

    Já nejlépe dobíjím baterky na sportovních pobytech - snažím se začátkem léta odjet na týden většinou do Chorvatska na nějaký aerobik s holkama - bez dětiček a bez manžela.
    A v loni jsem poprvé absolvovala dovolenou jen se starším synem - byli jsme v Turecku, manžel doma hlídal dvojčata a kluk si užíval maminku sám pro sebe - přečetla jsem mu tam skoro celý 3. díl Harryho Pottera a bylo to taky moc fajn.
    A kromě toho se snažíme vyrážet všichni společně, i když s prcky je to zatím ještě pořád dost zabíračka.

    superkarma: 0 26.07.2004, 21:56:06
  5. avatar
    [54] Gedžitka [*]

    Moje nejlepší dovolená byla svatební cesta. Byli sme s manželem, užili sme si zábavy, moře výletů, nádhera, doufám, že letos to bude stejný. Jinak jsme žárliví, nedůvěřiví, máme dětinskou potřebu „mít toho druhého stále poblíž“ a také musíme dodržovat zvyky a jakési tradice a taky sme i zakrnělí, protože dovolená ve dvou je pro nás to nejhezčí a po těch dnech, kdy se spolu potkáváme více či méně unavení a v podstatě se vidíme občas ráno asi 10 minut a večer asi 2 hodiny, pokud jeden nebo druhej neusne brzo a o víkendech, kdy ještě polovinu strávíme po návštěvách a na nákupu, manžela nepustím ani na krok, miluju ho a nemůžu být bez něj a dovolenou s ním si mocmoc užiju.

    superkarma: 0 26.07.2004, 21:14:28
  6. avatar
    [53] Gedžitka [*]

    Nejhorší dovolená v mým životě byla s partou "kámošů", kdy si jak tu někdo psal "kamoška", co strašně ráda komukoliv cokoliv organizuje, aniž by ji o to kdokoliv žádal, začla organizovat celou dovolenou a nakonec byla ještě naštvaná a pomlouvala nás, když sme si něco dovolili udělat po svým. Začalo to jídlem, když byla domluva, každej si vezme ssebou, co chce a bude si to pojídat po svým, ale jen co sme tam dojeli, jídlo ostatních mimo našeho bylo na jedné hromadě, a protože sme měli něco jinýho, co se k tomu nehodilo, byli jsme špatní, že nevaříme dohromady s ostatníma. Výlety byly zásadně organizovaný dotyčnou, když ste nechtěli, smůla. Nechceš na hříbky? Půjdeš. Prostě tak dlouho otravovala, až sme šli .....Nikdy více

    superkarma: 0 26.07.2004, 21:05:08
  7. avatar
    [52] šája [*]

    Dovolenou ve smyslu, jak je tady chápána, jsme už dlouho neměli...naše dovolená spočívá ve střídavém hlídání dětí...pravá dovolená nastane, až děti odjedou k babičce, a to i přesto, že budeme oba s v práci

    superkarma: 0 26.07.2004, 17:57:04
  8. avatar
    [50] Alousek [*]

    Normalne travime dofcu spolu.Behem roku si obcas vyrazim na mensi vylet sama (2-3 dny), on jede sam treba na veletrh( 2 dny) apod. Pred 3 lety jsem byla sama v Tunisku(s detmi), on nechtel letet.On chce jet letos sam na nejaky ostrov v Severnim mori, nemam nic proti.
    S tim problem nemame, kdyz si kazdy obcas vyrazi sam

    superkarma: 0 26.07.2004, 17:41:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [48] Hannah01 [*]

    My také jezdíme v páru - oba pracujeme poměrně dlouho, večer se tak spolu akorát navečeříme, pokecáme, zkouknem telku a jdeme spát. Dovolená je jediný čas, kdy se můžeme opravdu užít. Jezdíme i na 3 týdny a nikdy žádná ponorka nebyla. Zkrátka je to v lidech.

    superkarma: 0 26.07.2004, 17:03:30
  2. avatar
    [44] marta-b [*]

    V sobotu jsme se s vrátili z týdenní dovolený v Rožnově a taková menší ponorka na nás přišla asi po pěti dnech. Cestou tam jsme si libovali, jak je bezva, že jsme stejně naladěný, co se trávení dovolených týče, ale když mě chtěl při 40°C táhnout na Radhošť, tak to trošku zaskřípalo. Šel se projít někam ven a na Radhošt jsme šli až druhej den - to už nebylo vedro, ale prozměnu šílená mlha, že nebylo vidět na krok Bral to s humorem.

    Jinak jsem pro dovolenou pohromadě. Přes rok se taky kromě víkendů vidíme jenom po večerech, takže nějakej ten den společně na dovolený je bezva .

    superkarma: 0 26.07.2004, 15:25:04
  3. avatar
    [43] Danuna [*]

    risina:Me to vyhovuje kazdy po svem ale nacelnik pinda,ze chce tam a tam.Tak at jde ale beze me.Az se mu tam nekde svalim co se mnou bude delat.Rika:to te bavi furt sedet u stanu a cist a nebo lezet na plazi?Jo bavi a on mi rekne:to jsme mohli byt doma.Ja mam rada hrady,zamky,krapnikove jeskyne,mesta si projit kde jsem jeste nebyla,pamatky a tak a to jeho nebavi.Chce byt ve vode hazet si s balonem,hrat pinces,badminton,karty...

    superkarma: 0 26.07.2004, 15:13:03
  4. avatar
    [42] risina [*]

    Danuna: My se taky většinou pohádáme. Prostě nejsme zvyklí být pořád spolu, takže ponorka. Ale ten program už jsem se naučili dělat každý po svém.

    superkarma: 0 26.07.2004, 15:07:26
  5. avatar
    [41] Danuna [*]

    petruška: damskou jizdu bych brala.A je to blby ale kazdou dovolenou at jsme kde jsme se pohadame.Protoze jsme cely den spolu.On chce delat to ja zas ono a je zle.Ale od toho je dovolena.Samozrejme jit na vylet vsichni a tak.Ale aby me nekdo nutil,ze musim hrat pinces a chytat ryby tak to teda ne.chci si odpocinout ale to bohuzel nejde.Kdyz prijedeme po 14denni dovolene u more tak se z toho mesic vzpamatovavam.Hlavne nemuzu skotacit tak jak si moji chlapi predstavujou kvuli zdr.stavu ale to je nezajima.zkratka to pretrpim no.

    superkarma: 0 26.07.2004, 14:50:05
  6. avatar
    [39] sarobrouk [*]

    Já mám taky doma vytíženého muže minimálně 6 dní v týdnu a skoro 20 hodin denně, takže se hrozně těším na dovolenou, dky se týden věnuje jen mě a netelefonuje a nepracuje. Umím si představit, že pojedu i bez něho, někdy v budoucnu, ale zatím, když jsem někde bez něj, tak mi chybí a v duchu s ním mluvím .

    superkarma: 0 26.07.2004, 14:15:55
  7. avatar
    [38] risina [*]

    Předloni jsme byla na dovolené u moře jen s dcerami, loni s dcerou a její kamarádkou - a pokaždé to bylo skvělé. Žádné konflikty a hádky, v pohodě jsme si domlouvaly program.. Příští rok si to zoapkujem. Jinak manžel už byl taky sám s dětmi, sám s kamarádem - a pokaždé byl spokojený. Jezdíme i s celou rodinou, tam je to ale pro mě náročnější na přípravu a organizaci. Taly jsme spolu byli letos sami - po 7 letech dovolených "rodinných" - a docela jsem z toho měla strach. Ale zvládli jsme to jen s jendou mírnou hádkou.

    superkarma: 0 26.07.2004, 14:05:45
  8. avatar
    [37] Žábina [*]

    já si spíš umím představit dovolenou bez dětí než bez ....

    superkarma: 0 26.07.2004, 13:59:43
  9. avatar
    [36] sunnynka [*]

    Já píšu s dovolené s i s a zatím jsme se kupodivu nepozabíjeli.....ovšem.....dovedu si velice dobře představit dovolenou bez obou Fakt....

    superkarma: 0 26.07.2004, 13:47:42
  10. avatar
    [32] Vivian [*]

    inas: "čo povedia ludia", to je i tady u nás časté kritérium našeho konání.
    Já moc nechápu, proč autorka řeší, zda "je to tak správné či nutné." Správné je to, co vyhovuje nám dvěma. A u jiného páru je to zase něco jiného. A u nás to třeba za x let bude taky něco jiného... takže co přesně tady řešíme?

    superkarma: 0 26.07.2004, 12:14:24
  11. avatar
    [29] medved [*]

    myslim, ze clanek nezatracuje spolecnou dovolenou, ale rika, ze existuje i jina alternativa...kdyz si manzele se svymi zajmy vyhovi, proc netravit dovolenou spolecne, ale kdyz je jeden dobrodruh a druhy lenivec, tak proc to lamat pres koleno jen "aby lidi nerekli"....my jezdime v lete spolecne a v zime ted uz taky, ale byvaly doby, kdy ja vyrazela do Alp na sjezdovky a manzel do Jizerek na bezky...proste nam to tak vyhovovalo....ted uz nam to nevyhovuje, ja zacala trochu bezkovat, manzel trochu sjezdovat....ale nebylo to o zadnem lamani pres koleno

    superkarma: 0 26.07.2004, 11:35:03
  12. avatar
    [27] risina [*]

    Lucky.Petulka: A proč jsi teda na pláž nechodila už dřív sama? Chtěla jsi být pořád s ním, nebo on tě chtěl mít pořád u sebe? Vždyť společná dovolená není o tom, byýt 24 hodin jen spolu...

    superkarma: 0 26.07.2004, 10:49:03
  13. avatar
    [26] Susina [*]

    taky se řadím k těm, které tráví dovču nejradši s manželem a synkem.. přes rok je takovej blázinec, že nejradši jedeme někam do klidu, malejch lázní nebo tak a užíváme se vzájemně... bez manžela a syna by mi bylo smutno.. letos v zimě jsme byli na Šumavě a manžel se musel na dva dny vrátit do práce a už za pár hodin nám chyběl a těšili jsme se, až zas přijede... možná se to změní, až syn vyroste, možná ne. Je štěstí, že zájmy máme s manželem společné, vyhovuje nám o dovolené totéž, tak nemusíme řešit, jestli dovolenou spolu nebo ne. Na druhou stranu u nás v domě byli manželé, kteří zásadně jezdili na dovolenou odděleně, a manželství jim klapalo myslím hezky. Takže když se najde společně řešení toho, co komu vyhovuje, tak proč ne...

    superkarma: 0 26.07.2004, 10:42:36
  14. [25] xenie [*]

    no já myslela že dovolená je právě ideální možností odpočinout si od dennodenního shonu, kdy ses partnerem čistého času vidíte cca půl hodiny ... tak proč si od partnera odpočívat, spíše naopak, ne ? konečně si ho užit... ale to jsou jen mé zakrnělé názory

    superkarma: 0 26.07.2004, 10:38:48
  15. avatar
    [23] Eliza [*]

    myslim ze clanek nebroji proti spolecne dovolene, ale spis nadhazuje moznost. zakrnely je ten kdo nepripusti novou myslenku.
    ja taky dovolenkuju se a vyhovuje nam to obema. jsme spolu tretim rokem a letos jsme sjizdeli jugoslavske reky a v zari jedeme na morske kajaky. az budu chtit ja poznavaci zajezd a on mucirnu na kole tak jsem presvedcena ze se snadno shodnem

    superkarma: 0 26.07.2004, 10:24:20
  16. avatar
    [22] Danuna [*]

    Chtela bych jet jednou sama se segrou a bez deti.Uz si to slibujeme dost dlouho.Ja mam deti velke ale ona male.Zatim jezdime vsichni ale to porad neco mamiii ne,ze by mi to vadilo ale chtela bych byt jednou bez povinnosti.Uplne volna.Jestli me teda chapete jak to myslim.Sice mam deti vetsi ale otravujou vzdy a vsude.Znate to to.Zrovna kdyz chcete klid tak neco potrebuji.Takze u more rano nakoupit,udelat snidani,umyt nadobi a kdyz poslu synky tak pindaji.Jezdime vetsinou pod stan.Chci jet do hotelu a s plnou penzi a bez starosti co dnes budu v tom vedru varit.

    superkarma: 0 26.07.2004, 10:06:28
  17. [19] Jana 01 [*]

    Pokud má každý úplně jiné zájmy, tak je to jasné (úleva, že tam taky nemusí pro oba). Pokud ale mají zájmy přibližně stejné, pak je to podezřelé...

    superkarma: 0 26.07.2004, 09:50:03
  18. avatar
    [17] Milala [*]

    Souhlasím s Hanikou.Celý rok chodíme do práce,vidíme se večer,víkendy trávíme většinou s přáteli.A dovolená patří jenom nám.Nezříkáme se společnosti,ale chceme být většinu dne sami,na nikoho se neohlížet,dělat všechno okamžitě ,co nás napadne.A nemusím se na nikoho ohlížet,zda chce zrovna to,co my...

    superkarma: 0 26.07.2004, 09:30:13
  19. [15] Hanule [*]

    Jezdím na dovolenou s.. i bez.. (manžela). Obojí je fajn. Manžel má více práce a tak někdy jedu bez něj, ale vůbec to nevadí. Když jede s námi je též O.K.

    superkarma: 0 26.07.2004, 09:05:43
  20. avatar
    [13] Landriel [*]

    Přesně tak, souhlasím s Pulou, Lesanou a ostatními - na tom, že chci dovolenou strávit s nejmilovanějším člověkem a konečně si ho taky užít, přece není nic špatného, naopak. Lidi dneska neumějí být spolu, tak vymýšlejí oddělené dovolené a jiné hlouposti. Jasně, že na cvičení bych taky jela radši s kamarádkou, ale pokud by na dobu cvičení byl zajištěn i program pro muže, tak zvolím klidně manžela.

    superkarma: 0 26.07.2004, 09:05:19
  21. avatar
    [11] hanika [*]

    no nevím,sice jsme spolu celý rok ale tím,že se chodí do práce a je spousta jinejch starostí a povinností,tak spolu rádi někam odjedeme,kde budeme pohromadě a užijeme se.S kamarády proč ne?ALe tak na víkend.Přes rok se stejně občas chodíme pobavit každej sám,tak proč spolu nejet na dovolenou?

    superkarma: 0 26.07.2004, 08:34:13
  22. avatar
    [9] Jupíí [*]

    Mám pocit, že menželství stmelují právě společné zážitky a dobrodružství. Dovolená je ideální příležitost jak se věnovat jeden druhému, zažívat spolu úžasné věci.
    Ostavec o žárlivosti , dětinskosti, zakrnělosti a nedůvěře se mi vůbec nelíbí.

    superkarma: 0 26.07.2004, 08:21:18
  23. avatar
    [8] Lesana [*]

    :o) oprava - v pátek ráno tam dorazíme, ne ve středu :o) Tejden tam cesta opravdu netrvá :o)

    superkarma: 0 26.07.2004, 08:12:54
  24. avatar
    [7] Lesana [*]

    Pula:

    superkarma: 0 26.07.2004, 08:11:59
  25. avatar
    [6] Lesana [*]

    Hmmm, já tedy jedu s manželem. Nejsem ani zakrnělá, ani nedůvěřivá, ani žárlivá, ani nemám potřebu mít ho stále poblíž... ale prostě dovolená s kamarádkou mi nedá to, co dovolená s manželem. Zrovna teď ve čtvrtek vrazíme děti ke tchyni na chalupu a pojedeme do úterý kamsi na Slvoensko. Ve středu ráno tam dorazíme, vylezeme z vlaku, zapadneme do lesa... a z něho vylezeme v pondělí, zapadneme do vlaku a jedeme domů. Ideální dovolená. Jenom nevím, co bych sama v lese v jednom spacáku dělala s kamarádkou

    superkarma: 0 26.07.2004, 08:11:24
  26. [5] Pula [*]

    Dovolím si položit několik otázek. Proč by měli být manželé, kteří spolu jezdí na dovolenou "zakrnělí"? Je to opravdu "dětinská potřeba" chtít být spolu? A proč by se manželé museli spolu nudit? Uznávám, že některé manželské páry mají natolik odlišné zájmy a představy, že společná dovolená může být opravdu oběť pro jednoho či druhého.Ale určitě jsou manželské páry, které mají hodně společných zájmů, být spolu je těší a právě společné zážitky z výletů a dovolených jejich život obohacují. Asi nejsme s manželem jak se říká "in" a jsme holt "out", ale věřte mi - jezdíme spolu moc rádi.

    superkarma: 0 26.07.2004, 08:04:45
  27. avatar
    [4] Modroocko [*]

    Me snad vyhovujou vsechny varianty. Nevadi mi jet na dovcu jenom s manzelem, oba si radi vyrazime na turu, valeni na plazi me stejne bavi tak den dva, radsi si prohlednu nejaky zajimavy misto. V zime jezdime na lyze s bandou znamych, v lete k jezeru na vodni lyze a je tam vzdycky legrace. A do Cech nejradsi sama, abych mela dostatek casu na kamaradky . Takze jsem spokojena s kazdou dovolenou, pokud neni nuda.

    superkarma: 0 26.07.2004, 06:39:23
  28. avatar
    [3] trdlo [*]

    Ted jsem rozvedena a tak mi vyse zmineny problem odpada, ale na dovolenych v CR jsem zkusila oboji - s manzelem cizincem to bylo fajn, ale fakt, ze je nekde se spoustou mych kamaradu, kterym nerozumi ani slovo, resil zvysenou konzumaci piva ale podruhe jsem letela s kamoskou a na ruzyni si nas matky vyzvedly a rozdelily. Nejvic casu sem stravila s mamou, ktera byla stastna jako blecha, a ja ostatne taky. Nemusela jsem vytvaret zabavny porad pro cizince

    superkarma: 0 26.07.2004, 03:14:20
  29. avatar
    [2] Dudlajlama [*]

    Dovolena v CR... jedine bez muze, ktereho jako "inostrance" ty me kamaradske slepici hovory a akce nebavi a ja si zase nedokazu odpustit me kamaradky. Na hlavni dovolenou jezdime v zime do tepla a tam jsme v naproste pohode spolu, kazdy mame sve aktivity, par dokonce spolecnych , nemusime si cely den sedet za zadkem. Neumim se ale predstavit vecer se spacirovat nekde sama, nemoci s nim pokecat, hodit tanec a tak. Vic lidi je taky fajn, pokud si ale nevezme nekdo slovo a nediktuje ostatnim, co delat, tam to pak muze skripat.

    superkarma: 0 26.07.2004, 02:18:23
  30. avatar
    [1] Ťapina [*]

    Já si nejvíc užiju dovolenou, když jsem tam s partnerem, ale ještě s dalšími lidmi. Dovolená v páru hrozí ponorkou, ale úplně bez něho by to asi taky nebylo ono.

    superkarma: 0 26.07.2004, 00:11:43

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme