Dobré ráno, všechny vás srdečně zdravím :-) 

Nikdy dřív jsem se o reklamu moc nezajímala a reklama mi to oplácela - dávala mi pokoj. Co jsem potřebovala, to jsem měla i bez reklamy a reference o výrobku jsem byla schopná si sehnat sama. Televizní i jinou reklamu pokládám za hodně velkou opovážlivost a vlezlost, je jí všude nadbytek. Já vím, jsem stará škola, ale pořád si pamatuju větu našeho ekonoma ze školy, že "nejlepší reklamou je kvalitní výrobek sám". To se mi natolik vrylo do paměti, že je mi teď každá velká chvála spíš pobídkou k ostražitosti.

Kolik už bylo napálených lidí, kteří sedli na lep vychvalovaným (a předraženým) výrobkům z letáčků? Kolik lidí si koupilo drahé hrnce a deky, které vůbec nepotřebovali? Mazaní obchodníčci manipulují s lidskou důvěrou a stále nacházejí nové obětní beránky. Když si představíte, kolik let se povleče soudní řízení v případě, že podvodnou firmu zažalujete, donutí vás to peníze oželet a příště si dávat větší pozor. Nikdo vás přece nenutil kupovat, že? Jen vás tak trošku namasírovali ;-).

Co se týká účasti známých tváří v reklamách, tak na to se mi nedostává slov. Každý přece potřebuje peníze, to uznávám. Ale nemyslím, že třeba taková Jiřina Bohdalová jich má tak málo, že na nás musí několikrát denně skřehotat u reklamy Mountfieldu. Že pak nevěřím jejím dalším radám v jiných pořadech, se mi nemůže divit.  Když vidím Pavla Zedníčka (hypermangan)spiklenecky mrkat a radit mi "nakupuj chytře", myslím si něco o hlubokém pádu kdysi snad dobrého herce - vždyť jinde, než v reklamě, ho není vidět, snad jen v pamětnických filmech. Každý, kdo se v reklamě mihne, se u mě stane prodejným šaškem, který svou dřívější dobrou hereckou pověst prodal a rozmělnil. Dovedete si představit Karla Högra, jak doporučuje tablety proti průjmu?

Vážím si každého, kdo vábení mamonu odolal a dokázal si zachovat noblesu. Reklamy v televizi přepínám a vidět nepotřebuju, v nejhorším stáhnu zvuk a počkám, až to přejde. Stránky v novinách, ve kterých vidím reklamu, okamžitě přeskakuju a myslím si, jaká je škoda, že tam místo takových zbytečností není něco pěkného na čtení..... no - a abyste si o mně nemyslili, že jsem bůhvíjaký exot, tak na druhou stranu docela čekám na leták Plusu, Globusu a Kauflandu, protože tam jsem párkrát našla i věci, které se mi hodily. Takovou reklamu beru - na nic si nehraje, nevnucuje se a pokud bych o ni nestála, stačí vylepit upozornění na schránku. Na televizní reklamě se mi příčí její agresivita, vnucování, podceňování IQ diváka - i když jsou mi docela známy fígle, podle kterých se reklama, zdánlivě hloupá a nevinná, vyrábí a znám i principy jejího působení. Bohužel, na TV si zákaz vysílání reklam vylepit nemůžu a program, který reklamy blokuje, zatím nemáme :-).

Gerda



To je slovo do pranice pro mladé programátory! Program na rušení televizních reklam! A Karla Högera si opravdu představit neumím - aspoň ohledně průjmu, pokud vím, natočil reklamu pro Baťu, ale to je přece jen trochu jiného.

TELESHOPPING
Kupujete zaručeně "super" výrobky z teleshoppingu?
Jaké s nimi máte vy nebo vaše okolí zkušenosti?
Myslíte, že je toto nakupování výhodné?
Lezou vám reklamy a letáčky na nervy a proč?
Věříte Zedníčkovi a Švandové?
Nebo Jiřině Bohdalové?
Znáte Evu a Vaška?
Nebo Horsta a Gábi?
pište na: redakce@zena-in.cz
   Dobré ráno z Prahy - co se v dnešním dni událo a  co se dozvíte na Ženě-in?

Nejzajímavější příspěvek bude po zásluze odměněn a výhru přiveze až domů Zedníček (možná)

Reklama