Rodina

Dospělým poskytujeme půjčky, dětem dáváme peníze, aby se mohly zase smát

I v Česku je čím dál tím víc firem, které nejsou lhostejné ke svému okolí a snaží se pomáhat těm, kteří pomoc potřebují. Jednou z takových společností je poskytovatel nebankovních půjček PROFI CREDIT. V rámci nově vytvořeného CSR programu Dětský úsměv s PROFI CREDIT, pomáhá společnost dětem v Česku i ve světě. Mluvili jsme s marketingovým ředitelem Ondřejem Lokvencem.

Můžete nám přiblížit koncept vašeho CSR programu Dětský úsměv s PROFI CREDIT?
V PROFI CREDITu se hlásíme k zásadám společenské odpovědnosti. Nezavíráme oči před tíživými sociálními problémy a zaměřujeme se především na charitativní projekty, které naši pomoc nejvíce potřebují. Nejzranitelnější skupinou obyvatelstva jsou sociálně znevýhodněné či hendikepované děti. A právě na jejich tvářích chceme zase vykouzlit úsměv.

Jakou organizaci konkrétně podporujete?
Těch organizací je několik. Jsme hlavním partnerem Českého výboru UNICEF, který pomáhá dětem na celém světě. V rámci České republiky podporujeme Klub nemocných cystickou fibrózou, což jsou tzv. „slané děti. Cystická fibróza se projevuje opakovanými infekcemi dýchacích cest, které postupně způsobují poškození plic. Nemocní také špatně tráví potravu, protože jim nefunguje správně slinivka břišní, vylučující trávící enzymy. Jde o nevyléčitelnou nemoc. A pomáháme i menším organizacím na lokální úrovni jako je například Dětský domov Markéta nebo holčička Rebeka, která trpí nemocí motýlích křídel. Podporujeme i sport, konkrétně dětský tenis na Spartě.

děti

Jak Vaše pomoc vypadá, jde o finanční dary nebo se zapojují i zaměstnanci?
Kombinujeme obojí, finanční pomoc je samozřejmě nezbytná, ale snažíme se pomáhat i prostřednictvím zaměstnanců, protože to přináší nejen užitek charitativním organizacím. Dobrý pocit z toho mají i naši lidé, protože jsou rádi, že oni sami mohli také něco udělat. Například pro Dětský domov Markéta pomáháme organizovat např. dětské dny a zveme je na Mikulášské nadílky. S dětmi už jsme vlastně jedna velká rodina.

Pojďme k jednotlivým projektům. Jak vypadá spolupráce s UNICEF?
UNICEF jsme finančně podpořili například v boji s Ebolou. Zaměstnanci PROFI CREDIT se aktivně zapojili do akce s názvem Fronta na záchod, která se každoročně koná u příležitosti Světového dne vody. Pomohli jsme vytvořit symbolickou frontu, která měla za cíl upozornit širokou veřejnost na závažný problém současného světa, kterým je nedostatek pitné vody a hygienického zázemí. Nedávno jsme spolu s UNICEFEM v Pardubicích měli informační stánek, kde jsme kolemjdoucí mimo jiné informovali o kampaních a misích UNICEF.

PROFI CREDIT

Zaznamenala jsem akci s výrobou panenek.
Jde o akci Adoptuj panenku a zachráníš dítě. V první fázi známé osobnosti a dobrovolníci UNICEF vyráběli panenky a teď si je může kdokoliv koupit. Za každou prodanou panenku pak UNICEF proočkuje jedno dítě proti šesti smrtelným nemocem. Za PROFI CREDIT vyráběla panenku bývalá Miss ČR Terezie Dobrovolná.

Jste typickým příkladem člověka, který si v jisté fázi života řekne, že nestačí být „jen“ úspěšným špičkovým manažerem, ale chce od života víc. Podporujete charitu a neziskový sektor, a to i na osobní bázi.
Začalo to tím, že mě UNICEF oslovil na ulici.  Pak jsem se stal pravidelným dárcem a následně podporovatelem v korporátním fundraisingu v celé řadě projektů v GE Money Bank a UniCredit Bank. Osobně pravidelně finančně pomáhám dětem v projektech Adopce na dálku, UNICEF – Přítel dětí, SOS vesničky a Dobrý anděl. Přispívám z každého platu.

Vloni vás  UNICEF nominoval na cenu Via Bona 2014 Za otevírání nových cest.
Ano, bylo to za dlouhodobý rozvoj pravidelného dárcovství pro UNICEF. Jsem členem poradního sboru UNICEF a podporuji koalici 22 největších neziskovek v zemi Snadné dárcovství. Spolupráce s charitativními organizacemi je pro mě velmi důležitá a jsem rád, že PROFI CREDIT můj názor sdílí.

PROFI CREDIT

Ondřej LokvencOndřej Lokvenc (38) - Global Chief Marketing Officer, mezinárodní marketingový ředitel PROFI CREDIT. V rámci skupiny Profireal Group řídí marketingová oddělení v pěti státech (ČR, Slovensko, Polsko, Bulharsko, Rusko). Předtím pracoval v O2 jako Marketing Service Director & Head of CVM. Více než 13 let pracoval na seniorních manažerských pozicích v bankovním sektoru -  v UniCredit Bank a GE Money Bank v Česku, Austrálii a na Novém Zélandu. Lokvenc vystudoval VŠE v Praze. Rád čte a poslouchá knihy v angličtině.  Ve volném čase plave, lyžuje a je fanouškem vysokohorské turistiky.
   
17.06.2015 - Finance a práce - autor: tisková zpráva

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme