Rodina

Domácí porod by nezakázali, přestože jim doma miminko umřelo

Tohle je úvaha Heleny Pelikánové nad domácími porody a příběh maminky, které zemřelo po porodu doma miminko. Přesto by porody doma nezakazovaly.

narození

I když se o tato témata snažím nezajímat, poslední dobou se jim nedá uniknout, z mnoha médií máme možnost sledovat procesy s porodními asistentkami, které to podle výroku soudu nezvládly. Ta jedna nejznámější byla dokonce odsouzena - dostala tzv. podmínku a zákaz činnosti.

Je to sporné, těžko říct, jak se člověk v situaci, kdy mu zemře dítě při porodu, či je trvale postižené, zachová, jde-li o domácí porod, nebo o porod v nemocnici za přítomnosti lékaře.

Trochu mě to svádí myslet si, že proti jednotlivci se vystupuje daleko snáze než proti celému „bílému aparátu“, který má ještě ke všemu svého právního zástupce, tiskového mluvčího, a ještě v záloze pár stejně titulovaných, kteří potvrdí, že pan doktor Vopička za to vážně nemůže, protože...

Ne, nejsem zaujatá proti lékařům, i když moje nemocniční porody byly tak na 4-. Přežili jsme všichni, a to je v této chvíli oproti těm druhým nejvíc. Mám kamarádky, které rodily doma, mám i kamarádku, která porodila v poli v autě a manžel pupeční šůru zavazoval tkaničkou od boty.

Ale abych byla naprosto objektivní, mám i kamarádku, se kterou občas zajdu na místí hřbitov, na jednom pěkném  místě tam má její roční syn krásný hrobeček s velkým bílým náhrobkem. Pořád tam kvetou kytky, Jana sem chodí často a nesnesla by, aby její chlapeček měl kolem sebe plevel nebo buřinu. Taky má na tom kameni takovou krásnou porcelánovou rybičku, do který se dávají kytky, kdyby to nebyl hrob, řekly byste, moc pěkný...

Domácí porod. Za pomoci asistentek, přesně tak. Je to už čtvrtý rok, co se to stalo. Porod začal normálně, i když se těm dulám nezdálo, jak Jana u toho stála tak nějak divně. Pak se to zvrtlo, jako první vyhřezl pupečník, to už bylo jasné, že je tu průser, v těchto případech jde o minuty, dítě se začne dusit a musí okamžitě ven.

Asistentky asi zpanikařily a nařídily rodičce zastavit porod, zvednout pánev, lehnout si a volat sanitku. Tam vznikl další problém, zdravotníci zjistili, že jde o domácí porod, a moc se jim do toho nechtělo. Tušili malér. Když přijeli, vystoupali do bytu nejprve s nějakým křeslem, to se ukázalo jako nevhodné, tak se vrátili pro lehátko, a minuty běžely po desítkách.

Jana sama říká, že jí bylo jasné, že je to celý už dávno špatně, věděla, kolik minut může dítě vězet v porodních cestách. Sice si přála domácí porod, ale bylo to druhé dítě, už ledacos věděla i o rizicích. Když v porodnici císařským řezem „porodila“, Matěje už neměla žádnou naději, říká, že byl uplně modrý a nedýchal.

Lékařům se nakonec podařilo chlapečka oživit, ale tady bych se asi pozastavila nad pojmem oživit, museli vědět, jak na tom bude jeho mozek - od výhřezu pupečníku do oživení proběhla asi hodina. Matěj pak  žil ještě rok, tedy fungoval v inkubátoru a na přístrojích, nikdy se v podstatě neprobral, rostl, ale nevyvíjel se.

Po porodu nastalo peklo, výčitky ze všech stran, lékaře nevyjímaje, měli na denním pořádku, několikrát jim také kdosi z nemocničního personálu doslova vmetl do tváře, že svoje dítě zabili, a došlo i na jakési policejní vyšetřování.

Probírali jsme to spolu mnohokrát, i po těch letech mám pocit, že se ani jeden z nich s tou ztrátou dodnes nevyrovnal. Zároveň ani s pocitem viny. V Janě pořád přetrvává pocit (a podle mého laického soudu oprávněně), že fatální chyba nastala v momentě, kdy bylo jasné, že pupečník je venku - zastavit porod.

Stále má pocit, že měla jednat podle vlastního instinktu, který velel okamžitě porodit. Porodní báby se k celé věci vyjádřily, že neudělaly nic špatně, že to se prostě stává - ano, stává. Ale v tomto případě možná nemuselo, možná, kdo ví... 

Z celého tohoto aktu zbývá spousta otazníků, tuny hořkosti a smutku. Za dva roky poté přišel na svět Štěpán, tentokrát v porodnici, klasickou cestou, asi už nikdo z nich nechtěl riskovat.

Když dnes s Janou a jejím mužem mluvíte, mají názor na domácí porod stejný jako před tím, nezakázali by ho, berou to jako věc rozhodnutí každého jedince. Jako otázku svobodné volby, což vnímám stejně, asi bych ale po tomto vyprávění opravdu pečlivě vybírala, koho si k tomu vezmu, a možná i víc naslouchala svým pocitům, už jen pro ten pocit, že jsem udělala všechno, co jsem považovala za nejlepší v danou chvíli.    

   
06.10.2011 - Těhotenství a porod - autor: Helena Pelikánová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [65] cilani [*]

    franta22 — #64 angeloo123 — #63 ten server je neschopný si zajistit reklamu jinak, než že ji blbci cpou do míst, kde nemá co dělat?? 

    superkarma: 0 23.07.2012, 10:36:57
  2. [63] angeloo123 [*]

    No sem proti domácímu porodu. Mohou nastat nejrůznější komplikace a co pak? Podle mě je to slušná nezodpovědnost

    1. na komentář reaguje cilani — #65
    superkarma: 0 28.05.2012, 16:04:15
  3. avatar
    [62] Suzanne [*]

    kukulienka — #60 Díky, prostudujuSml16Sml67

    superkarma: 0 12.10.2011, 11:10:29
  4. avatar
    [61] Alenka0010 [*]

    Jitulinka — #11 Jasně, že je vše jen o lidech. Ale zkrátka chápu to, že některá mamča chce rodit doma. Já osobně bych to ovšem neriskovala, proto jsem i svoje třetí-benjamínka porodila v porodnici. Bylo to v roce 2001 a bylo to poprvé, kdy jsem si v podstaět nemohla na nic stěžovat.

    superkarma: 0 12.10.2011, 08:44:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] kukulienka [*]

    pre Suzanne Suzanne — #55 Suzanne — #55

    relevantne srovnani porodu doma a v nemocnici: 

    http://novahomebirth.vamginc.com/safe/documents/DutchHomebirthStudy.pdf

    1. na komentář reaguje Suzanne — #62
    superkarma: 0 11.10.2011, 01:09:29
  2. avatar
    [59] pajda [*]

    Radek Kříž — #20 Hmmm..."sklon k závislosti" je z 60% porucha DNA, diagnostikovaná už v pěti letech pomocí rozborů chování. Dalšáích 20% toho, na čem bude závislé, určí dítěti jeho okolí - a to ma na osobnost vliv do asi 8 let, pak už se osobnost formuje "samovolně" - což je těch posledních 20%. Jedinec může ovlivnit jen to, na čem bude závislý a jak to společnost přijme.

    Sklon k domácím porodům je móda - což je VELICE PODSTATNÝ rozdíl. Nevidím důvod, proč bych měla svoje peníze dávat někomu na módní výstřelky. Je to totéž, jako bys tvrdil, že když většina z nás chce chodit pěkně oblečená, tak některým MUSÍME platit obelčení ze svého.

    superkarma: 1 07.10.2011, 08:34:31
  3. avatar
    [58] ToraToraTora [*]

    Pentlička — #57 Tak to je velmi výstižné završení diskuze. Plně s Tebou souhlasím.

    superkarma: 0 06.10.2011, 16:42:45
  4. avatar
    [57] Pentlička [*]

    Ano, dříve ženy rodily doma jen s porodní bábou a mnoho porodů dopadlo dobře, ale mnoho taky ne, dítě zemřelo a někdy i rodička. Jakmile se toho ujali doktorři (a začali si mýt ruce!), úmrtnost prudce klesla. To snad mluví za všechno. Jasně, někdy se nepovede porod ani v porodnici, někdy je to chyba lékaře (i on je jenom člověk), někdy prostě vis maior. Ale nepochopím ženu, která riskuje život svůj a svého dítěte jen proto, že se v porodnici necítí jako doma. To se nedokáže přemoct a pár dní to vydržet? Když jsem já šla rodit, ani mě nenapadlo vyžadovat po lékařích a dalším personálu, aby se ke mně chovali jako k princezně. Prostě jsem zaťala zuby, dělala, co mi řekli a těšila se, až to budu mít za sebou.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #58
    superkarma: 3 06.10.2011, 16:15:31
  5. avatar
    [56] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie — #54 ja vam verim, je to vas pohled  a v zadnem pripade vam ho nehodlam brat, nebo popirat Sml16

    co se tyka te pameti - ano, pamet je uzasna, nejen na zapominani, vytesnovani, ale i vzpominani a praci s myslenkama  a "predstavama" vubec, na tom se shodnem Sml16

    superkarma: 0 06.10.2011, 12:49:18
  6. avatar
    [55] Suzanne [*]

    V atmosféře nepřátelské vůči domácím porodům je domácí porod riskantní jaksi z principu. Vystresovaní jsou úplně všichni, rodička do toho už musí vstupovat s tím, že dělá něco strašného, ač navenek může vypadat přesvědčeně. A stres je pro porod to nejhorší. Ač proti porodům doma absolutně nejsem, nešla bych do toho už z toho důvodu, že tu nejsou nastaveny jasné podmínky. A ráda bych věděla, kde se dají najít nějaké statistiky srovnání domácích a nemocničních porodů, porodů s užitím či neužitím medikamentů ve smyslu urychlování, taktéž i ČR a zahraničí. Opravdu bych chtěla vidět nějaká relevantní srovnání.

    1. na komentář reaguje kukulienka — #60
    superkarma: 1 06.10.2011, 12:45:44
  7. avatar
    [54] OlgaMarie [*]

    Lukáš Čejka — #53 Já si to ověřila tím, že moje maminka ještě žila a nemohla rozdýchat detaily, které rozhodně nikomu nevykládala! Opravdu detaily! A asi před 3 lety jsem se zajela podívat na dům, kde jsem se narodila. Majitelé nebyli doma a asi jsem dům obcházela podezřele, neboť od vedle vyběhla babka a co prý tam dělám. Řekla jsem jí, kdy jsem se tam narodila a k mému úžasu mi začala líčit vzpomínky, neboť jí bylo tehdy 12 let. Ukázala mi okno, ze kterého slyšela můj řev a další podrobnosti...Já důkaz mám a věřte mi, že je dobře zařízeno, jak máme nastavenou paměť a zapomínání, vytěsňování...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #56
    superkarma: 2 06.10.2011, 12:37:32
  8. avatar
    [53] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie — #52 ja na tom nevidim nic racionalniho, proste jde o terapii a nikdo nevi , jestli jde o skutecne vzpominky nebo jen umele vytvorenou skutecnost, vzpominky, ktere si clovek vytvori na zaklade skutecnosti a predstav z jeho zivota a umisti v podstate do jedineho obdobi lidskeho zivota, ktere je vzpominkove volne, takze nemusi nic "prepisovat" Sml80 tedy jako reseni je to spravne - protoze se cloveku ulevi, takze to splni ucel - ale jestli to je skutecnost, na zaklade ceho se to overi? Sml80

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #54
    superkarma: 2 06.10.2011, 12:24:01
  9. avatar
    [52] OlgaMarie [*]

    Lukáš Čejka — #51 Co je na děsivých snech nebo porodním traumatu esoterického? Obé je skutečné a lze je racionálně objasnit. Holt současná věda dělá pokroky a běžné jevy v psychice už nepřičítá posedlostí ďáblem.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #53
    superkarma: 2 06.10.2011, 11:52:24
  10. avatar
    [51] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie — #49 nj to jsou ty ezoterni zalezitosti, jak jsem psal - to uz pak neni debata pro me, to prenecham tem, kteri na to veri Sml16

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #52
    superkarma: 0 06.10.2011, 09:30:05
  11. [50] JustitiaJ [*]

    Radek Kříž — #12

    jen bych upřesnila - patrně myslíte diabetiky 2. typu, že? Diabetici 1. typu za svou nemoc nemohou a již tak si na svou léčbu dost doplácejí (v řádů tisíců)

    superkarma: 1 05.10.2011, 22:47:36
  12. avatar
    [49] OlgaMarie [*]

    Lukáš Čejka — #43 V odborných publikacích z psychoterapeutické praxe jsou dokladovány případy, kdy úzkostné sny dospělých mají původ v porodním traumatu "spícím" v podvědomí. Lze tedy tvrdit, že se ví, co novorozenec prožívá při příchodu na svět.

    Vzhledem k tomu, že jsem prošla regresí a zopakovala si vlastní porod, tvrdím, že žena, pokud se rozhodne otěhotnět, měla by toto podstoupit, aby si  vzpomněla, jak a co prožívala a u porodu by měli být lidé, které miimčo po hlasu ihned pozná a měli by ho čekat s láskou.

    Sestra mého spolužáka, manželka lékaře, náhle zemřela na porodním sále po porodu. Bohužel i toto se stává.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #51
    superkarma: 0 05.10.2011, 22:24:12
  13. [48] sludka [*]

    Nevím proč se teď mluví ostresujícím porodu v nemocnici.

    Já jsem rodila obě děti v nemocnici, v té době to ani jinak nešlo a žádný stres jsem poznala.Sml15Sml15

    superkarma: 0 05.10.2011, 19:55:46
  14. avatar
    [47] risina [*]

    Radek Kříž — #12 Když rodič dítě omylem/nešťastnou náhodou přejede při couvání, neuhlídá před opařením horkou polívkou nebo vypitím čistícího přípravku a poleptáním, je za to soudně stíhán. Mělo by tak podle mě být i v případě, že se rozhodnou pro domácí porod a dítě se narodí s poškozenám, kterému se při porodu v nemocnici dalo zabránit.

    superkarma: 1 05.10.2011, 16:43:06
  15. [46] Verča27 [*]

    Midsummer — #45

    To by mě zajímalo, kdo to jednoznačně dokázal, že je porod v nemocnici pro dítě stresující.

    Nevím proč se pořád mluví o zpackaných případech, zpackaných porodech apod. Porod se prostě může zkomplikovat kdykoliv. aniž by ho někdo "zpackal".

    O svobodné volbě očkování nejvíce mluví ti, co o něm vědí jen nějaké nedoložené dohady a fakta velkoryse přehlížejí. Neuraz se ale takhle mi to připadá.

    superkarma: 1 05.10.2011, 15:15:28
  16. avatar
    [45] Midsummer [*]

    Nejde jen o rodičku. Jednoznačně je dokázáno, že porod v nemocnici je stresující především pro dítě. A v každém případě jsem pro svobodnou volbu. Totéž v případě tak diskutabilního povinného očkování. Ony se ty zpackané případy tolik nezveřejňují, ale jsou, a je jich dost.

    1. na komentář reaguje Verča27 — #46
    superkarma: 0 05.10.2011, 15:03:44
  17. avatar
    [44] Tanzi [*]

    Rodila jsem dvakrát, pokaždé v nemocnici, přesto u prvního dítěte to nedopadnulo dobře Sml49.

    Lidský faktor?Sml80

    Věřím, že kdyby se to stalo při domácím porodu, tak jsme měli potahovačky s policií také.

    Takhle nevěřím, že z toho pan primář měl aspon bolení hlavy.Sml3Sml3

    A stačilo jen, aby vstal od stolu, šel se na mne na sál podívat a hlavně! dát souhlas k císaři.

    superkarma: 2 05.10.2011, 15:02:18
  18. avatar
    [43] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie — #41 no a kdyby nevylitlo a neco se pokazilo, jako v tom pribehu v clanku, tak byste asi porodni asistentku rada vymenila za lekare, ve vasem pribehu jste tu moznost mela, protoze jste byla v nemocnici a kdyby se neco delo, tak byli lekari (nejen z porodniho) hned "vedle", pani z pribehu v clanku ji nemela, protoze rodila doma

    jak je dite vydesene, protoze se nad nim sklani bile sloupy nevim a nevite to ani vy ani nikdo jiny, mozna vubec, mozna hodne, nebo kus od kusu Sml80

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #49
    superkarma: 1 05.10.2011, 14:53:13
  19. [42] Čírina [*]

    No ať si klidně rodí doma, ostatně známá doma (neplánovaně, překotný porod) v pohodě odrodila. Co pokládám za zhůvěřilé, je, že když se něco nepovede, tak to pak natuty odskáče ten doktor, co u toho nebyl, a ten saniťák, co přijel tak rychle, jak mohl - jak se u nás v Čechistánu může snadno stát. Proto bych zavedla, že kdo  svévolně rodí doma, vzdává se práva si pak stěžovat stylem: "Já jsem chtěla rodit doma, je to tak nejlepší. No, a když jsme  v půlce porodu zjistili, že něco není v pořádku, tak představte si, ta sanitka se sem neteleportovala do půl minuty, ale byla tu až za patnáct minut, a než jsme dojeli do porodnice, naše ňuňátko má celoživotní následky a žádáme x mega na odškodném!"

    superkarma: 0 05.10.2011, 14:51:59
  20. avatar
    [41] OlgaMarie [*]

    Lukáš Čejka — #34 Moje nejstarší sestra měla 3. porod z pěti na posteli v tzv. hekárně, protože nebyl volný sál. Říká, že to byl její nejlepší porod a že není při porodu nic nad postel. U mého druhého porodu byly dvě asistentky a na vedlejším sále bylo tóčo a mnoho lékařů. Když jedna z asistentek pronesla, že bude muset odejít a pošle doktora, vyjekla jsem, že doktora k porodu nechci. Vyvalily na mě oči a jedna mi řekla, že jakmile budu mít stah, ať zatlačím. Stalo se a holka byla na světě. Později se mě přišly zeptat, co to odmítnutí lékaře mělo znamenat. Po pravdě jsem přiznala, že věřím víc zkušené asistence, která už rodila a bohatě mi stačilo, co jsem nemohla neslyšet z vedlejšího sálu, kde bylo lékařů  fůra a maminku tam museli mít spoustu hodin.

    Víte vůbec, jak je mimino vyděšené, když vyletí do světa a první, co vidí, jsou bílé sloupy, jak se k němu sklánějí?

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #43
    superkarma: 0 05.10.2011, 14:44:48
  21. avatar
    [40] átéčko [*]

    Já bych byla pro svobodnou volbu. Znám hodně maminek kterým zpackali porod ve zdravotnickém zařízení. Kdyby byl pro manžel, porodila bych druhého syna doma.

    superkarma: 0 05.10.2011, 14:41:37
  22. avatar
    [39] dasal [*]

    jednapani — #36 No vidíš, a já rodila po 3 v roce 2006 - žádný klystýr, žádné holení, žádný nástřih, vložka nikoho nezajímala, ani žádné potupné ležení na posteli při vizitě s nohama od sebe ... . A řvala jsem jak na lesy, až mě samou bylo stydno, pak jsem se omlouvala, ale říkali, že se nic neděje, syn měl 4,6 kg. Takže nic z toho, co popisuješ, samozřejmostí být nemusí.

    superkarma: 0 05.10.2011, 14:08:31
  23. avatar
    [38] maje [*]

    bože bože, vaše starosti na mojí hlavu. ať si každý dělá, co chce a co uzná za vhodnéSml57Sml57

    superkarma: 1 05.10.2011, 14:04:59
  24. [37] lonkue [*]

    Vidim, ze medialni masaz tu uz silne zaucinkovala. Vetsina dam by tu zakazovaly a nakazovaly jako za totace. Vidim,ze vymyvani mozku a davove chovani mame v genech....

    superkarma: 0 05.10.2011, 13:38:54
  25. avatar
    [36] jednapani [*]

    Rodila jsem 2x za hluboké totality a o jiné variantě než v nemocnici se tenkrát vůbec neuvažovalo. Co prosím dámy berete jako ponižování? Bylo samozřejmostí, že nebudu křičet jak na lesy, protože jsem tam nebyla sama. Bylo samozřejmostí, že když mi budou chtít udělat klystýr a oholit (tenkrát se na to ještě tak nedbalo, aby přišla rodička už vyholená), tak se s nima nebudu hádat. Když chtěl doktor při vizitě vidět vložku, nikdo neodporoval - prostě asi měl důvod, z plezíru na to určitě nekoukal. Nebylo to příjemné, zvlášť poprvé, když mi nikdo moc nic nevysvětlil, ale nemyslím, že bych z toho měla újmu na psychice na celý život.

    1. na komentář reaguje dasal — #39
    superkarma: 0 05.10.2011, 13:33:40
  26. [35] lonkue [*]

    Proc by se tu proboha porad neco zakazovalo....? To si snad kazda rozumna zenska rozmysli, jestli na to ma nebo ne. Jsem pro, aby ta tu moznost byla. rodit u nas v porodnici taky neni zadna vyhra. Vsude jinde domaci porody funguji, tak proc je u nas tak demonizujeme. Jenom pro to, ze to jednou (nebo i vickrat) skoncilo katastrofou je hruza, ale nikdo nezene lekare za zpackane porody k zodpovednosti. A ze bych jich bylo.

    superkarma: 2 05.10.2011, 13:33:17
  27. avatar
    [34] Lukáš Čejka [*]

    A obecne k domacim porodum - pro KRKV Sml54 to je jen dukaz o tom, ze tzv. matersky pud, ktery je nekterymi vydavan dokonce za nejsilnejsi, ve skutecnosti neni zadny pud, ale naucene socialni chovani. Jinak by u matky - rodicky nemohla prevazit subjektivni predstava vetsiho pohodli (resp. nepohodli v pripade porodu v zarizeni k tomu urcenem) nad rozsahem a moznostmi pece o dite v porodnici, za dohledu odborneho personalu . A domaci porody o nicem jinem nez o te predstave vetsiho pohodli nejsou, nemaji zadny meritelny nebo overitelny pozitivni vliv na vyvoj, zdravi nebo jine zivotni predpoklady ditete (samozrejme pokud nebudeme uvazovat v pofidernich rovinach ezoterickych energii a vibraci Sml57).

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #41
    superkarma: 2 05.10.2011, 13:26:42
  28. [33] Megan11 [*]

    Verča27 — #32

    Plně souhlasím...

    superkarma: 0 05.10.2011, 13:21:49
  29. [32] Verča27 [*]

    Radek Kříž — #12

    na cigarety a alkohol je daň, na tučné snad časem bude, neříkám, že je to správná cesta, ale v dnešní "demokratické společnost", kde si každý dělá co chce bez ohledu na ostatní, to asi jinak nejde.

    Těhotná žena není v rozhodování omezena. Zatím neexistuje zákon, že by žena musela rodit v nemocnici, z praktického hlediska to ani není možné vždy zajistit. 

    Z etického hlediska se ptám, jak k tomu přijde dítě, že bylo schválně porozeno doma, kde mu hrozily komplikace ohrožující život a ne v místě k tomu určeném,kde se dá řada komplikací účině řešit?

    1. na komentář reaguje Megan11 — #33
    superkarma: 1 05.10.2011, 12:38:22
  30. [31] Megan11 [*]

    Pro maminky, které by rády rodily doma, bez přítomnosti lékaře, nemám přílišné pochopení. Odpusťte mi. Stále se mi jako nejvhodnější varianta zdá porod v zařízení k tomu určeném. Vždyť ve většině porodnic je pokojík se sociálním zařízením, vanou, televizí, rádiem, balonem, ale i zařízením pro rodinu, která může být přítomna. Rodit tak může maminka v klidu, s rodinou a třeba dulou. V případě, že cokoli bude špatně, lékaři jsou ,,po ruce". A když shledají vše v pořádku, maminka může odjet domů i s malým, živým a zdravým miminkem.

    Megan

    superkarma: 0 05.10.2011, 12:19:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme