Rodina

Doma narozené dítě bojuje o život!


Téma porodu doma je u nás stále velmi diskutované. Za posledních pár let tu vznikla řada organizací na podporu přirozeného porodu, alternativního porodu, podporu kojení, tatínků... Žena má v současnosti skutečně široké pole, ve kterém se při svém těhotenství a porodu může pohybovat - záleží na její osobní volbě. Existuje široká síť porodních asistentek a dul. Kdo chce, najde si porodní domy, které spojují výhody domácího porodu a porodu v nemocnici. To je jistě ve svobodné zemi správné. Je ale také správné, aby matka hazardovala se životem sotva narozeného dítěte na úkor často pouze svého pohodlí při porodu? Dá-li se v této souvislosti hovořit o pohodlí...

Dnes nás zaujal článek na iDnes.cz, kde rozebírají případ novorozence, který po porodu doma musel být převezen na jednotku intenzivní péče, protože se mu zasekla hlavička v pánvi a dítě bylo cca 15 minut bez kyslíku. Následně bylo násilím vypáčeno ven. Jaké budu následky takového porodu zatím není jasné.

"Vedení nemocnice nechce ke konkrétnímu případu podat bližší informace, podle všeho však byla u porodu ženy z Brněnska přítomna porodní asistentka. iDnes má také vyjádření mluvčího ministerstva zdravotnictví Tomáše Cikrta, který k případu říká: "Na rozhodnutí ženy rodit doma doplatí ročně pět šest dětí."

Lékaři ženy před porody doma často varují: "Budoucí matky si neuvědomují, že hazardují se životem dítěte. Preferují svoje pocity před zdravím potomka a to je velmi nezodpovědné," upozorňuje konzultant pro porodnictví Vít Unzeitig.

Na strákách je k případu už rozsáhlejší diskuze, většinou ženu rodící doma odsuzuje. Citujeme několik příspěvků:

Je zajímavé, kolik lidí chce rozkazovat lidem co mají dělat. Plno lidí by strašně rádo rozkazovalo rodičkám, ať musí do nemocnice a nikdy jinak. Ale na to nelze namítnout nic jiného, než "Co ti je k čertu do toho?"

Každý má právo si rozhodovat o svém zdraví a i o zdraví svého dítěte (do určité míry, samozřejmě). Ano, porody dětí doma jsou rizikovější. Několik dětí ročně kvůli tomu zemře. Daň svobodě. Několik stovek dětí ročně zemře na úrazy kdy na ně rodiče nedávali soustavně pozor. Daň svobodě. Z tisíců teenagerů ročně se stanou feťáci, zloději, socky, ... díky nedostatečnému dohledu. Daň svobodě.

Rozumný člověk tuto daň rád zaplatí, protože druhou možností je výchova nesamostatných lidí neschopných se pořádně uplatnit. Pokud jsou lidé vychováváni svobodně, vyrůstají samostatní a sebevědomí jedinci. Emociální argumenty typu "až ti zemře dítě" neberu. Mluvím o statistice a o rozumné míře.

 
Porod doma považuji za stejně bezpečný než v porodnici. Když čtu vaše příspěvky, mám pocit, že doba komunismu umocněná Růžovou ordinací důkladně vymyla mozky všem mužům- odborníkům na porody, kteří tu píší. Článke je tendenční a lživý - nevěřím, že ročně přichází o život šest dětí narozených doma, to bychom o tom věděli. Tento případ je nejspíš jedinou komplikací porodu doma, kerá dosud vznikla, neboť jinak by se toho média okamžitě chytla. Na západ od našcih hranic je běžné, že ženy rodí doma i v porodnici. Existuje dokonce spolupráce obou těchto institucí, jakési porodní domy atd. Zde jejišní doktoří nechtějí pustit svůj monopol a snaží se vystrašit "hloupé obyvatelstvo", které má všechno nechat na nich, nemyslet samostatně a do ničeho nekecat. Kolik porodů v porodnicích skočilo tragicky?
 

To je velmu smutné až tragické!!! O to víc jestli matka dítěte věděla o obrácené poloze dítěte a přesto se rozhodla pro porod doma to je stejné jako by se tu nebohou holčičku pokusila úmyslně zavraždit  Jedné známé taky zjistil špatnou polhu dítěte a nasáledoval automaticky císařský řez jinak by neměla šanci to dítě vůbec porodit bylo hodně veliké a zamotané do pupeční šňůry snad na třikrát tohle mohlo být stejné nechápu proř jí to doktoři povolili rodit bez monitorvání přístrojů a pod "dohledem" bůhvíjaký existence a vůbec nejnebzpečnější jsou porody do vody tam se taky nedá nic monitorovat a pár děcko už kvůli tomu zemřelo nebo je těžce postižených.
Zdroj: www.idnes.cz

Zdroj: www.idnes.cz


 Co si myslíte o porodech doma vy? 
O tématech porod, porod doma najdete několik článků i na našem magazínu.

V první době porodní si užívejte domova! (Magdalena Mikulandová, porodní asistentka)

Vrchlabí, značka porodnické kvality?

Snažili jsme se o porod doma (čtenářský příběh)

Přivést na svět díte doma? Nikdy!

Přirozené porody - téma do pranice

Kdo je dula

Dula mi moc pomohla (čtenářský příběh)

Je porod doma bezpečný?

Jak se rodí s dulou?

 

   
14.09.2007 - Těhotenství a porod - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [133] paníliška [*]

    Suzanne: Jo, pochopilas, dělala jsem si legraci. Ale v nemocnicích, se kterýma jsem měla tu čest, bylo nošení jmenovek povinné.

    superkarma: 0 17.09.2007, 07:25:28
  2. avatar
    [132] Suzanne [*]

    paníliška: božínku, že si děláš legraci? Kdyby měl lékař fonendoskop, uklízečka mop a kýbl a alespoň polovina těch lidí jmenovku, tak bych snad věděla, s kým máme tu čest, ne? Mně je jedno, co kdo má na sobě, pokud má jmenovku Tihle ji prostě neměli.

    superkarma: 0 16.09.2007, 21:46:11
  3. avatar
    [131] paníliška [*]

    Suzanne: No, to oblečení bývá podobné, ale uklízečka například s sebou mívá mop a kýbl s vodou, lékař má kolem krku fonendoskop. Chápu ale, že uniforma leckdy mate, nemocniční personál však většinou mívá jmenovku se jménem, fotkou a funkcí a číst snad umí každý.

    superkarma: 0 16.09.2007, 21:03:01
  4. avatar
    [130] Julča [*]

    Já bych doma v žádném případě nerodila, v porodnici tomu asi přece jenom víc rozumí,než já.Nemyslím si,že se ke mně chovali špatně

    superkarma: 0 16.09.2007, 08:35:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [129] rek11 [*]

    No ,když to vemu z5ně.tak v těch Litoměřicích to chování personálu fakt bylo na h...o.Jenže já zrovna nejsem ublíženej vyděšenej človíček,takže ,co jsem potřebovala jsem si zařídila.Vrcholem všeho bylo to,že jsem si odnášela dceru-o den později! 5 dní ji měli u sebe kvuli fototerapii..A za mnou vyběhne sestra,že mi ji zapoměli oočkovat V Nymburku to bylo bezkonkurenční..od začátku do konce...s doktorem jsme se nasmali tak,že blbnul kardiotokograf A díky tomu,že byla sestřička celou dobu se mnou-i kyž netušili že to bude tak rychly to probehlo fakt v pohode....

    superkarma: 0 16.09.2007, 08:07:53
  2. avatar
    [128] Dášule [*]

    Především by se mělo jasně říct, že žena, která přes upozornění lékařů na to, že její porod může být komplikovaný, trvá na porodu doma by měla nést veškeré finanční naklady, které jejím rozhodnutím vzniknou. Myslím, že hodně žen by se potom rozmyslelo, jestli jim to stojí za to. Nemyslím případy, kdy se jeví všechno v pořádku a potom se to nějak zvrtne, ale vyloženě tam, kde se to ví předem. I v nemocnici může takový porod dopadnout blbě, ale přece jen je tam lepší zázení a rychlejší pomoc.

    superkarma: 0 16.09.2007, 07:34:23
  3. avatar
    [127] idiska [*]

    Bellana: souhlasím...nikdy by mě nenapadlo, že ještě někdo takový může v ČR existovat...ano nebyla poloinformovaná...ona asi věděla prd i o sexu, antož o porodu...

    superkarma: 0 16.09.2007, 00:19:27
  4. avatar
    [126] idiska [*]

    tak já ten článek z rodiny poctivě dočetla do konce a ...co to bylo ...to ta ženská byla fakt tak blbá nebo jenom nějak retardovaná

    nicméně...já bych teda doma nerodila ani náhodou ...to si radši oblítám porodnice...něco vysonduju od známých a tak

    superkarma: 0 16.09.2007, 00:11:46
  5. [125] Bellana [*]

    Ten odkaz jsem sem dala ne kvůli tomu, jak se choval personál (možná ne dobře, to nedokážu posoudit, ke mně se v téže porodnici pokaždé chovali přiměřeně, ale už je to dávno), ale proto, že mě zaujalo přesvědčení mladé ženy studující vysokou školu, že je schopná porodit sama bez pomoci zkušené osoby, protože porod je krásný, vznešený a bezbolestný, pokud do něho nezasahují ti zlí sadističtí doktoři. Vše ostatní mi připadalo jako důsledek téhle hlouposti, na někoho bylo třeba hodit vinu za to, že to bylo jinak. V mnoha zemích jsou porody doma rozšířené a funguje to, ale takovéhle poloinformované naivky brání tomu, aby u nás lidé tuto alternativu považovali za rozumnou a pomohli ji rozšířit.

    superkarma: 0 15.09.2007, 23:40:47
  6. avatar
    [124] Suzanne [*]

    Lesana: paníliška: Před Vánocemi ležela na Karláku moje babička. Přišel inteligentně vypadající chlapík v bílém, myslela jsem, že je lékař. Byl to sanitář. Pak přišla paní uklízečka...tedy vypadala tak, ale byla to sestra. Opravdová uklízečka byla stejně oblečená - tričko a bílé kalhoty, jen trochu trochu víc zašlé. Kdo se v tom má vyznat? Já byla zdravá, příčetná, vysokoškolsky vzdělaná a nepoznala jsem je. Co teprve být v presu, zmítaná hormony a na hranici hysterie! Ne, skutečně to není vina pacientky, že nepozná, kdo je kdo

    Vivian: naprosto přesně.
    wich: i kdyby to byla cigoška, personál NESMÍ dělat rozdíly.

    superkarma: 0 15.09.2007, 23:20:32
  7. avatar
    [123] wich [*]

    Vivian: Jindy by mě to nenapadlo,ale dnes na ně mám obzvlášť pifku .

    superkarma: 0 15.09.2007, 22:38:00
  8. avatar
    [122] *Kotě* [*]

    Vivian: no ono jde o to, že ta paní evidentně je velká hysterka, a tak opravdu nemůžeme vědět, jestli se k ní personál opravdu choval tak strašně hrubě nebo jestli je to hysterie znásobená hormony. Ženská, která neví, že jí po porodu bude lékař kontrolovat rodidla, zavolá kvůli tomu manželovi, který tam následně kvůli tomu ztropí scénu a manželku s velkou pompou z porodnice "zachrání"... když tohle čtu, tak jsem přesvědčená, že i zbytek popisu si člověk musí vydělit minimálně deseti, aby se dobral toho, jak to skutečně probíhalo

    superkarma: 0 15.09.2007, 22:37:41
  9. avatar
    [121] Vivian [*]

    Hlavně považuju za neprofesionální, pokud se zdravotník nechá unést svými pocity a dává to pacientovi/pacientce "sežrat".
    Když má člověk bolesti a/nebo strach, tak se chová všelijak, ale zdravotník se k němu musí pořád chovat jako k člověku.

    superkarma: 0 15.09.2007, 22:32:55
  10. avatar
    [120] Vivian [*]

    wich: asi to myslíš jako nadsázku , ale profík si musí nechat svoje pocity pro sebe, i když je to cigoška Já potkala hodně pacientů, kteří byli vyloženě na pěst, ale ono se i s takovýma nakonec nejlíp pořídí, když se k nim člověk chová slušně a mile. Tím spíš, pokud je to vyděšená, vyplašená a hormonama rozjitřená "hysterka"

    superkarma: 0 15.09.2007, 22:12:42
  11. avatar
    [119] Lesana [*]

    Julča: no, s normálními, vzorkem běžné populace, žádné náboženské fanatičky, přiměřeně informované... a přesto také nerozeznávali, kdo je v nemocnici kdo a na dítě se dokázali ptát uklízečky

    superkarma: 0 15.09.2007, 21:51:08
  12. avatar
    [118] wich [*]

    Vivian: Pokud není cigoška

    superkarma: 0 15.09.2007, 21:49:34
  13. avatar
    [117] Vivian [*]

    I kdyby byla pacientka bůhvíjaká, tak se tím nedá omlouvat hrubé chování personálu... :(

    superkarma: 0 15.09.2007, 21:29:08
  14. avatar
    [116] Julča [*]

    Lesana: ležela jsem na pokoji s normálními ženami ....co to znamená?

    superkarma: 0 15.09.2007, 21:18:20
  15. avatar
    [115] Lesana [*]

    paníliška: no, možná by ses divila, ale u prvního porodu jsem ležela na pokoji s normálními ženami, personál nenosil visačky a dotyčné dámy taky neměly páru, kdo je kdo Netušily, že některé sestry jsou jenom dětské a jiné jenom ženské, vrchní sestru (nebo staniční? sama nevím, tak dalece moje rozlišovací nesahala) považovali za uklízečku, o uklízečce mysleli, že je normální sestra... Holt personál s hubou línou se představit s tím musí počítat

    Paní z Rodiny sice byla docela dost ublížená, ale já se jí nedivím, takové chování personálu by mě vytáčelo taky a rozhodně by mi nepřidalo. Na Baby-cafe byl článek od jiné maminy z téže porodnice, ne tak ublížený, ale chování personálu popisuje v podstatě stejně. Akorát že na rozdíl od paní z ROdiny to nevnímala tak negativně - asi hodně udělalo i to, že s sebou měla dulu. Ostatně, sama svůj porod zhodnotila, jako kdyby prožívala porody dva - přátelský s dulou a manželem... a druhý připravený porodnicí.

    http://www.baby-cafe.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=109688

    superkarma: 0 15.09.2007, 20:55:10
  16. avatar
    [114] paníliška [*]

    Suzanne: Víš, já ty její pocity křivdy neberu. Je fakt, že se nemocniční personál dokáže chovat hnusně, ale tohle byla ženská která absolutně neměla o ničem ani páru, rozhodovala se, jestli bude mít dítě, až byla těhotná, divila se, že má rodit a personál se jí neptá, jestli už chce , divila se, že to bolí atd., atd. Prostě absolutně nepoučená ženská, odtržená od normálního světa, navíc bych to tipla na náboženskou fanatičku. Na své dítě se ptá uklízečky, nerozezná kdo je kdo. Prostě tyhle její nářky neberu a doporučila bych psychiatrické vyšetření.

    superkarma: 0 15.09.2007, 19:52:17
  17. avatar
    [113] Suzanne [*]

    ...jste se do mě pustily Já tý dámě v žádném případě nedělám advokáta, sama bych se chovala jinak, pouze dokážu pochopit pocit křivdy po porodu.
    Já ho totiž měla taky (jiné to bylo v tom, že jsem celou situaci popisovala jako humornou historku pro pobavení okolí a o té nepříjemné sestře, která se mi snažila něco vnucovat, jsem prostě řekla, že je to kráva nebeská a tím to pro mě haslo - naštěstí jí končila služba a šla domů). Jde jen o to, že přístup nemocničního personálu v emocionálně vypjaté situaci ovlivňuje nejen vnímání, ale i reakce celého těla. A někdy je "přepíčenost" nemocničního personálu naprosto srovnatelná s "přepíčeností" pisatelky. Toť vše.
    Jinak s vámi souhlasím téměř ve všem, taky si taky nehodlám zasrat koupelnu, postrádám v článku přítomnost porodní asistentky a tak dále, a tak dále.
    Jen snad...Kotě, kdyby rodily pouze zodpovědné ženy, lidstvo by už dávno vymřelo

    superkarma: 0 15.09.2007, 18:19:38
  18. avatar
    [112] rek11 [*]

    *Kotě*: mylila jsem se-teprve ted k tomu už není co říct

    superkarma: 0 15.09.2007, 17:05:46
  19. avatar
    [111] *Kotě* [*]

    Suzanne: pokud jsem to pochopila dobře - a v článku není jediný náznak, že by tomu bylo jinak, tak ta paní byla přesvědčená, že porodí doma jen v přítomnosti svého poloslepého manžela. Nikde není ani zmínka o porodní asistentce!!! (Protože dobrá porodní asistentka by ji rozhodně nenechala dva dny doma, když se neotevírá, sypala by do porodnice šupito presto. ) A přitom zjevně, podle popisu porodu, neměla ani tušení, co se s ní děje! Tak taková ženská by měla být od pátého měsíce někde internovaná, protože zjevně svým poblouzeným, fanatickým přístupem ohrozila sebe i dítě neomluvitelným způsobem

    superkarma: 0 15.09.2007, 15:42:22
  20. avatar
    [110] RenataP [*]

    nestěžuju si, prožila jsem porod v porodnici, prostředí jako doma, je mi skoro líto, že jsem nevyužila kuchyňskou linku, sedací soupravu a rohovou vanu , a personál se objevil jen někdy... neměla jsem pocit, že by mi zasahovali do přirozeného procesu nebo obtěžovali. DOma? Nikdy, už jen kvůli tomu brajglu a o rizicích zdravotních ani nemluvím...

    superkarma: 0 15.09.2007, 12:03:55
  21. [109] a.... [*]

    Suzanne: Problém té paní je, že ona žije v nějakém svém iluzorním vlastním světě odtržená od reality života. Udělala si nějakou svoji představu, že porod je úžasná příjemná záležitost, aniž by se namáhala nechat si objektivně vysvětlit a zjistit si, co to obnáší. Prostě všechno je to v hlavě, když někdo očekává něco krásného, báječného, bude v šoku. Když k tomu někdo přistupuje jako k nutné nepříjemnosti, které je nezbytná k tomu, když chci mít dítě, tak to přečká v pohodě. Pravda je taková, že paní prodělala úplně normální porod a všechny ty hrůzy se odehrály jen v její mysli, protože její očekávání byla jiná a hrubě zkreslená, možná pod vlivem jakýchsi blouznivých teorií o krásách toho, když dáváme život, poslání mateřství atd...

    superkarma: 0 15.09.2007, 11:04:47
  22. avatar
    [107] Ťapina [*]

    Suzanne: Možnost volby mohla mít, kdyby přijela včas. Mohla mít možnost volby porodnice a mohla si vybrat takovou, kde bude mít možnost volby postupu. Tady už evidentně bylo na jakoukoliv volbu pozdě

    superkarma: 0 15.09.2007, 09:56:02
  23. avatar
    [106] rek11 [*]

    Suzanne: podívej se -já jsem asi vyjímka,když do něčeho jdu-tak si zvážím rizika a možnosti-kdyby znala rizika pro dítě-nerozhodla by se rodit doma.....Podívej se co čekala! Já jsem měla doma porod nahrany-ten bez komplikaci a muz se na nej dival..oba jsme byly pripraveni a vedeli jsme do ceho jdeme...A uprimne proc by doktori meli zpivat arie na to,ze je nekdo tak nezodpovedny a pak po nich chce mavnout proutkem....Na tohle chovani jsem primo alergicka.Pacient prijde a rekne me bylo spatne, tak jsem pul roku pil bylinny caje a je mi jeste hur....Ted se mnou honem neco udelejte

    superkarma: 0 15.09.2007, 09:51:49
  24. avatar
    [105] Suzanne [*]

    Ale ona nemá trauma z porodu samého - ona má trauma z nemožnosti volby a striktního přístupu. A v tom ji dokážu pochopit.

    superkarma: 0 15.09.2007, 09:43:23
  25. avatar
    [104] rek11 [*]

    Julča: není

    superkarma: 0 15.09.2007, 09:19:52
  26. avatar
    [103] Julča [*]

    rek11: k tomu není co říct

    superkarma: 0 15.09.2007, 09:17:12
  27. avatar
    [102] rek11 [*]

    Julča: myslela si že to má být jako milostný akt.....si to přečti

    superkarma: 0 15.09.2007, 09:11:58
  28. avatar
    [101] Julča [*]

    Já se přiznám,že jsem to do konce nedočetla,nemůžu...Co si myslela,že porod je? Přijde do špitálu,až má děcko skoro venku a chce,aby se jí všichni představili? Myslím,že personál s ní měl dost práce

    superkarma: 0 15.09.2007, 08:52:49
  29. avatar
    [100] paníliška [*]

    učitelství

    superkarma: 0 15.09.2007, 07:27:29
  30. avatar
    [99] paníliška [*]

    *Kotě*: Myslím si přesně to samé, ještě mě dostalo odsávání hlenů ústy, zavinování dělohy nebezpečnou rychlostí, droga oxytocin a to, že nestudovala učitelstvá proto, aby z ní v porodnici dělali hlupáka.

    superkarma: 0 15.09.2007, 07:27:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme