Bulvár

Doktore, máte smůlu!

I to si možná po Novém roce vyslechne při kasírování platby za úkon lékař, který vás právě vyšetřil, naordinoval vám léčebnou kúru a předepsal léky. „Neplaťte u lékaře!“ „Nedodržujte zákon!“ vyzývají občany desítky opozičních politiků a někteří umělci, včele s bývalým ministrem zdravotnictví Davidem Rathem. Shodně tvrdí, že je zákon protiústavní.

Vadí jim nový zákon, který od ledna zavádí poplatky za návštěvu lékaře, za pobyt v nemocnici či za vypsání receptu. Výhrady má i bývalý ministr zahraničí Jiří Dienstbier. Výzva k neposlušnosti platí podle něj do chvíle, kdy o platnosti či neplatnosti nového zákona rozhodne Ústavní soud.

Podle ministerstva zdravotnictví by se však lidé, kteří výzvu uposlechnou a nebudou u doktora platit, mohli v budoucnu potýkat s problémy. Až totiž soud zákon potvrdí, což je pravděpodobné, ocitnou se neplatiči ve svízelné situaci a stanou se dlužníky.

Podle Ratha při nezaplacení neriskuje ani lékař, ani pacient. „Lékař sice poplatek vybrat má, ale pokud ho pacient nezaplatí, neexistuje žádná povinnost peníze vymáhat.“

Jaké stanovisko k platbám u lékaře zaujmete vy? Podpoříte „rebely“, nebo pokorně zalovíte ve šrajtofli? Jsou poplatky u lékaře opodstatněné a pro sektor zdravotnictví nezbytné? Měl by se podle vás nový zákon přepracovat a pozměnit?

   
13.12.2007 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [119] Leona [*]

    já nesouhlasím... myslím, že jak se říká "ryba smrdí od hlavy" a je potřeba změnit celý systém zdravotnictví... bohužel to není tak jednoduché, tak se vymýšlí takového věci... myslím, že to rozpočtu nepomůže a naštve to hromadu lidí... uvidíme, co s toho nakonec vyleze...

    superkarma: 0 13.12.2007, 23:11:03
  2. avatar
    [118] edith1975 [*]

    platit budu, stejně marodím maximálně 1x za rok, ani to ne.

    superkarma: 0 13.12.2007, 22:14:50
  3. avatar
    [116] fodorka [*]

    burliva diskusia!!!
    ja platit budem a nemam s tym problem...

    superkarma: 0 13.12.2007, 21:22:56
  4. avatar
    [115] vlskorepa [*]

    Zatím jsem nezaujala konečné stanovisko, ale platit určitě budu. S některými poplatky souhlasím, třeba v nemocnici nebo na pohotovosti. Zaráží mě platba lékárnám, myslím, že to nepotřebují. Ještě mi připadá sprosté, když budou maminky platit za děti v inkubátoru. Určitě by se nad tím měl někdo ještě jednou zamyslet.

    superkarma: 0 13.12.2007, 21:07:50
  5. avatar
    [114] Ťapina [*]

    _zelvicka_: A to je taky rozdíl mezi humánní a veterinární medicínou. My chodíme na semináře o odborných tématech a v neděli

    superkarma: 0 13.12.2007, 21:07:23
  6. avatar
    [113] _zelvicka_ [*]

    to je ožehavá otázka, staří budou jednou všichni, je fakt, že některé bábinky si chodí k doktorce pokecat, protože doma nemají s kým, tak tohle odpadne,
    ale co na to ostatní? Uvidím po novém roce, dnes šla naše obvoďačka na seminář - nebo schůzku, kde budou řešit případnou stávku po novém roce a dokonce zavřela ordinaci.

    superkarma: 0 13.12.2007, 21:00:07
  7. avatar
    [112] ala 312 [*]

    Co nám jiného zbyde, než platit a držet hu..., a staří budem všichni

    superkarma: 0 13.12.2007, 20:04:34
  8. avatar
    [111] Ťapina [*]

    skaz: Když jezdí na odběry, tak nechápu, proč sedí na očním Tam jsem onehdy čekala nejdýl, brzy ráno, abych stihla školu

    superkarma: 0 13.12.2007, 19:08:14
  9. avatar
    [109] Wanda [*]

    Ještě nevím jaké stanovisko zaujmu, ale zákon by se měl změnit, je to blbost, protože lidé co musí pravidelně chodit po doktorech a brát nějaké léky, tak těm se to prodraží nejvíce.

    superkarma: 0 13.12.2007, 18:58:01
  10. avatar
    [108] ZP [*]

    před dvěma léty jsem těžce onemocněla a musím chodit do lékaře každý měsíc a ne jen k jednomu,ale hned ke čtyřem na kontrolu a pro léky

    superkarma: 0 13.12.2007, 18:42:52
  11. avatar
    [107] Vera.Macík [*]

    Ťapina: Paralen si kupuji a k dokorům chodím minimálně, když už si nevím rady. Taky jsem tam nebyla deset let. Ale to je pravda, zase moje blbost. Jenže, pokud si poradím sama, neotravuji doktory. Ale bohužel manžel je nemocný dost a tak vím, jak to chodí.

    superkarma: 0 13.12.2007, 18:39:29
  12. avatar
    [106] Kassy [*]

    sanvean: No nemuseli by do svých úvah zahrnovat ohledy na školní mládež, ale upřímně se taky dost často divím, že jim zřejmě nejde ani o jejich vlastní pohodlí. Nejvíc důchodců totiž taky potkávám v těch nejnacpanějších ranních spojích, kterými jezdí děti a studenti do školy. Často jsem svědkem toho, že se důchodci pouští sednout navzájem, protože už je prostě nikdo jiný pustit nemůže, jelikož všechna mládež stojí a mačká se jako sardinky. Přitom kdyby si půl hodiny počkali, děcka by byly dávno ve škole a všem včetně jich samých by se cestovalo pohodlněji. Jenže to je problém, to by jim v superhypermega vyprodali akční zboží...

    superkarma: 0 13.12.2007, 18:39:28
  13. avatar
    [104] Lesana [*]

    Majucha: z ČSOB bankomatů vybírám běžně a to i stovky, tak žádné výmluvy

    sanvean: no, tak třeba já mám v rodině důchodce, který chodí k lékaři čert ví proč. Teta je naštvaná, neb tam musí babičku (místo práce) vozit, protože ta sama nedojede, doktorka je naštvaná, protože jí babička zbytečně zdržuje, babička si neustále stěžuje, jak jsou ty cesty pro ni namáhavé... ale neustále tam jezdí a jezdí a jezdí... a to i přesto, že lékařka OPAKOVANĚ říká, že je zbytečné, aby tam třeba na odběry jezdila, neb u nich ve městě funguje služba, která důchodce objíždí v domácnostech... Co jsem jednou musela s děckem akutně na ortopedii, tak zrovna měl lékař v čekárně výstup na obdobné téma taky s jednou důchodkyní a jejím doprovodem Děda mého ex-přítele byl taky u lékařů pečený vařený (a po jeho smrti likvidovali pomalu půl skříně prošlých nenačatých léků vč. antibiotik, které si od lékařů nosil). Takže já osobně na takové důchodce věřím, neb jsem se s nimi osobně setkala. Netroufám si ovšem tvrdit, zda jich je většina - menšina - nebo kolik vlastně, jenom, že existujou.

    superkarma: 0 13.12.2007, 18:29:18
  14. [103] forte [*]

    silný výraz.Srovnání s přežvýkavci je trefné,při TV záběrech s poslanecké sněmovny nemám o jejich příbuznosti pochyby.

    superkarma: 0 13.12.2007, 18:18:43
  15. avatar
    [102] majazd [*]

    jsou to hovada v té vládě

    superkarma: 0 13.12.2007, 17:55:56
  16. avatar
    [101] LudPa [*]

    forte: Souhlasím.

    superkarma: 0 13.12.2007, 17:27:55

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [100] Reni [*]

    Po přečtení batohu od Julínka. Jsou
    některé platby uvalené. Zákon je
    zákon, měl by se dodržovat. Pak se
    uvidí. Myslím si nad 5000,- Kč hranici
    by se už nikde nemělo platit. Ať mají
    všichni ve zdravotnictví počítače.
    Zjistit, že pacient dosáhl platby. Dál
    zadarmo. Proč takový blbý koloběh peněz.
    Důchodci na to nemají. Čekat 2 měsíce na
    platbu. Z čeho budou žít? Nemají plat
    poslanců. Tak jim dáme sedmtisíc na měsíc
    na domácnost. Pak se uvidí, zda nebodou
    žebrat.

    superkarma: 0 13.12.2007, 17:17:03
  2. [99] forte [*]

    CHCI VIDĚT TY "DÁMY",CO SI STĚŽUJÍ NA DŮCHODCE V ČEKÁRNÁCH,KAM BUDOU CHODIT ONY V JEJICH VĚKU!ZDRAVÍ NENÍ DOŽIVOTNÍ

    superkarma: 0 13.12.2007, 17:08:14
  3. [98] leonab [*]

    Já se snažím vždy dodržovat zákon, takže budu poctivě platit.

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:38:40
  4. avatar
    [97] sanvean [*]

    Solei: Oni do svých úvah asi těžko budou zahrnovat nějaké ohledy na školní mládež. Já na ni ostatně taky ohledy neberu. A pořád si nemyslím, že by k lékaři chodili z kratochvíle. Chodí tam kvůli zdravotním obtížím a při té příležitosti holt krafou, jak už to tak u důchodců chodí.

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:36:36
  5. avatar
    [96] Solei [*]

    ale vidím to i teď když jezdím po Praze do práce

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:27:58
  6. avatar
    [95] Solei [*]

    několik let jsem jezdila trolejbusem a autobusem do školy. V mém případě se asi jednalo o extrémní záležitost protože moje škola stála dvě zastávky za domem kde byly ordinace asi tří doktorů. A všichni důchodci vystupovali tam a všichni tam šli. A to nastupovali v centru, nejeli z okrajových oblastí (nejdřív si byli nakoupit rohlíky).

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:25:39
  7. avatar
    [94] sanvean [*]

    Solei: Ty máš nějak zmapované, kdy jezdí důchodci zrovna k lékaři?

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:21:27
  8. avatar
    [93] Solei [*]

    Pavlačková: v rakousku byl lékař zadarmo, za recept euro, a mohlo na něm být až pět položek. Nevím jak je to teď, ale myslím, že se to nezměnilo. A tam mají přece jenom o malinko vyšší platy.

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:17:44
  9. avatar
    [92] Solei [*]

    sanvean: důchodci neuvažují logicky, nemají na nic čas a nic nestíhají. Nikdy nepochopím proč jezdí k lékaři zrovna ve chvíli kdy jezdí školní mládež. Vždyť spousta lékařů ordinuje až od osmi a během celého dopoledne. Tak co jim brání vyrazit o chvilku dřív - ale oni ne, radši se nacpou do autobusu plného dětí a mlátí kolem sebe holema a taškama.
    Věř mi, ti důchodci si jdou k tomu doktorovi opravdu často jenom pokrafat.

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:16:08
  10. avatar
    [91] Ťapina [*]

    Vera.Macík: Zásadní je, aby poplatek za recept byl dražší, než krabička Paralenu ve volném prodeji

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:15:29
  11. avatar
    [90] Solei [*]

    zoo: to je úplně stejné jako nulová nemocenská první tři dny od nástupu. Chápala bych třeba první den, ale tři? To už si většina lidí rozmyslí a místo aby leželi doma, budou chodit do práce a kašlat bacily na kolegy a samozřejmě následně se u některých z nich rozvinou závažnější choroby .... jenom proto, že přechodili chřipku. Takže ti, kteří budou chtít zneužívat nemocenskou místo toho aby byli doma dva dny tak ukecají doktora aby byli aspoň dva týdny (prostě dokud nestihnou vymalovat případně vyplít záhonky).

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:13:35
  12. avatar
    [89] sanvean [*]

    Hele a vážně si myslíte, že důchodce si řekne: "Je mi nějak smutno, asi si půjdu k doktorovi pokecat do čekárny, třeba potkám někoho známého..?"
    Věřte mi, že spousta z nich by dala cokoliv za to, kdyby byla trochu zdravější a nemusela lítat po doktorech...fakt myslíte, že je to baví? Trochu logického uvažování, prosím

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:11:28
  13. [88] Pavlačková [*]

    Bébina: Měla byste zaplatit plnou cenu léku a pak za recept neplatíte.

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:10:50
  14. avatar
    [87] Vera.Macík [*]

    Na Slovensku to zkusili a odstoupili prý už od toho. Poplatek za recept 5,- Kč je teď. To mi přijde v pořádku. I 10,- Kč za recept by šlo. Ale za dvoje léky 60,- jenom za recept plus doplatky, to je docela hustý. Nezaplatíš - nedostaneš.

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:10:22
  15. avatar
    [86] Solei [*]

    Petunie: no jo, jenže oni tam ti důchodci budou stejně, a právě proto, že za to budou muset platit, budou zdržovat ještě víc. Aby měli pocit, že si to doktor odpracoval.
    Mně nejvíc vadí ta platba v lékárně, absolutně nevidím důvod proč mám za jeden recept platit na dvou místech. Nehledě na to, že marže dodavatelů do lékáren a lékáren samotných jsou dosti vysoké a není to nijak kompenzováno.

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:09:59
  16. avatar
    [85] Petunie [*]

    Placení za pobyt v nemocnici mi přijde úplně v pohodě - pojišťovna má imho hradit lékařskou péči a ne hotel. Za pobyt doma by člověk dal určitě víc než těch 60 Kč...a to i u novorozence, řekla bych. Mimochodem nevim, proč se čertit kvůli pitomým 30 Kč za vyšetření u lékaře, jako by to byla bůhvíjaká suma. Spíš jsem ráda, že když mi něco bude a půjdu k doktorovi, nebude mě tam zdržovat banda nudících se důchodců, co si přišli pokecat.

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:04:44
  17. avatar
    [84] Kuře [*]

    Ťapina: Jojo. Manžova praktička mu radila, že mám začít brát ATB hned, jak dostanu horečku. Dokonce mu pro dala i recept. Dobře udělala, dopadla jsem stejně,jenom jsem potom neměla ani chycený průdušky (manža), ani bolavý ucho(Kuba).

    superkarma: 0 13.12.2007, 16:00:27
  18. avatar
    [82] femme [*]

    forte: stejně amorální ale je v tom případě i placení na úrazovce, když tě srazí auto

    superkarma: 0 13.12.2007, 15:42:23
  19. avatar
    [81] Ťapina [*]

    Kuře: I když se napoprvé antibiotika nechytnou, protože převládá nějaký rezistentní kmen, tak aspoň tlumí sekundární infekce a nestane se, že když po výtěrech nasadíš cíleně atb. na ten rezistentní kmen, tak už ti tam mezitím rozbujel nějaký jiný, který bude zase rezistentní na ta cílená atb.

    superkarma: 0 13.12.2007, 15:36:35
  20. avatar
    [80] Kuře [*]

    Ťapina: Já jsem většinou s naší doktorkou spokojená, ale když jsem tam posledně přišla s Jájou s tím, že má už druhý den přes 39 tak prohlásila, že to vypadá na angínu a vzala jí výtěry. To by bylo v pořádku, jenže doktorka věděla, že Kuba má spálovou angínu, já mám spálovou angínu, manža má spálovou angínu a sama prohlašovala, že Jája "to tam bude mít taky". No měla ji taky a o dva dny později dostala ATB. Občas bych do toho zapojila i selský rozum.

    superkarma: 0 13.12.2007, 15:34:36
  21. [79] FAXÍK [*]

    Moc tomu nerozumím, tak mám či nemám platit u lékaře?

    superkarma: 0 13.12.2007, 15:27:04
  22. avatar
    [78] Ťapina [*]

    Kuře: No, vzhledem k tomu, jak dlouho trvá bakteriologické vyšetření, a jak probíhají respirační nemoci, tak v okamžiku, kdy je hotový výsledek výtěru, už v tom krku dávno není jen to, co tam bylo na začátku. A nedat antibiotika hned třeba při tom zánětu močáku, který kromě toho, žebolí jako sviňa, má přímé spojení s ledvinama, to už je vyloženě odborné pochybení.

    superkarma: 0 13.12.2007, 15:20:11
  23. avatar
    [77] Kuře [*]

    Ťapina 65: tý jo, mým děckařka bez výtěrů ATB prostě nedá. Až jsou výsledky, tak jsou i ATB. To by museli myšové být polomrtví a bacil by musel dat naší doktorce vizitku...

    superkarma: 0 13.12.2007, 15:12:55
  24. [76] forte [*]

    ale na to přeci nejsou peníze,to takhle když bude chtít pan ředitel zdr.pojištovny klimatizaci do kanceláře,tak se určitě fondy najdou

    superkarma: 0 13.12.2007, 15:10:10
  25. [75] Allien22 [*]

    nj,kdyz porad rikaj ze je mala porodnost ....tak by vlastne rodickam meli jeste platit oni a ne rodicky jim :D

    superkarma: 0 13.12.2007, 15:02:02
  26. [74] forte [*]

    placení se mi nelíbí nikde-u lékaře vzlášť.Naprosto nemorální mi příjde placení v porodnici i za pobyt novorozence!

    superkarma: 0 13.12.2007, 15:00:20
  27. [73] Allien22 [*]

    Jelikoz ve zdravotnictvi delam,tak placeni luzka v nemocnici mi prijde spravne,hlavne at platej simulanti a opilci,kteri si tu peci ani nezaslouzej a zbytecne ty luzka blokujou!Oni si to pak hodne rychle rozmyslej,jestli radsi budou doma a nebo daj 60 kc za den.
    Naopak placeni u praktika mi prijde jako blbost......

    superkarma: 0 13.12.2007, 14:57:07
  28. avatar
    [72] Ťapina [*]

    Bébina: Takhle to dělá moje doktorka s močí. Když přijdu se zánětem močáku, dá mi atb. a zároveň si vezme moč na kultivaci. Ale v životě se nestalo, že by mi ty první nezabraly. Ono to je s antibiotikama složitější, jsou skupiny, které se přísně šetří na ty nejrezistentnější kmeny a to se neboj, s těma se neplýtvá.

    superkarma: 0 13.12.2007, 14:54:17
  29. avatar
    [71] aiša [*]

    nejradši bych je podpořila,ale nevím jestli z toho nebudou popotahovačky,alespoň tak to říkali v TV

    superkarma: 0 13.12.2007, 14:52:47
  30. [70] Bébina [*]

    Ťapina: Hm tak jo, to se teda ta zviratka maji.

    superkarma: 0 13.12.2007, 14:50:46

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme