Vztahy

Dokáže dítě zachránit rozpadající se vztah?

Určitě se někdy každá z žen, ať už přímo sama, nebo prostřednictvím svých kamarádů, sousedů a známých, setkala s případem, kdy to v rodině, mezi oběma partnery zaskřípalo. A to hodně. Zachrání tento rozpadající se vztah dítě?

Kid

Povím vám dva rozdílné příběhy dvou kamarádek. Tou jednou jsem já, ta druhá pod příslibem anonymity souhlasila také se zveřejněním.

Vdavky

Obě jsme se vdávaly zhruba ve stejný čas. Já jsem musela, ona chtěla. Obě jsme své partnery milovaly, já k němu navíc vzhlížela jako ke svatému obrázku.
Po čase otěhotněla i kamarádka, její syn je o rok a půl mladší než ten náš.

Jelikož jsme se obě vdávaly velmi mladé, nezkušené, a dnes to klidně přiznám, i blbé, začalo to brzy po svatbě v obou našich rodinách skřípat.

Víc štěstí než rozumu

I v tomto jsem byla opět „o krok dopředu“. Nejdříve to začalo skřípat u nás. Manželovy zájmy a koníčky přebíjely zájem o syna a o mě. Mám tento vztah zachraňovat? Mám o něho bojovat? Mám stůj co stůj udržet rodinu a soužití s mužem, kterého zbožňuji, ale který o to možná ani nestojí? Zariskovala jsem. Na své straně jsem měla i tchyni, a to bylo silné spojenectví. Otěhotněla jsem podruhé, cíleně a bez jeho vědomí. Mrcha, vypočítavá ženská. A také tak trochu hloupá a naivní.

Asi jsem měla víc štěstí než rozumu. Už jsem tady o tom psala článek. Narodila se holčička s modrými kukadly, které ho dostaly. Uvědomil si, že má krásnou rodinu, našel v sobě pocit zodpovědnosti, nenechal by mě samotnou se dvěma dětmi... Z bouřliváka se stal ten nejlepší táta a manžel na světě (i když občas s drobnými mráčky). Zjednodušeně řečeno, druhé dítě nám zachránilo rozpadající se manželství.

Hajzl chlap

Moje kamarádka dopadla hůř. Neshody s manželem začaly, když už dvě děti měla. Řešit to třetím otěhotněním, to ji ani ve snu nenapadlo, věřila, že manžel s ní i tak „kvůli dětem“ zůstane. Nezůstal. Odešel a pořídil si další dvě děti.

Po čase si našla přítele, se kterým přece jen potřetí otěhotněla. Když to zjistil, zachoval se jako ten největší hajzl, v osmém měsíci těhotenství ji opustil. Porodila třetího syna a zůstala s dětmi sama. Za nějaký čas se seznámila s dalším přítelem, to už byli první dva kluci venku ze školy, nejmladší chodil do páté třídy. Nový partner s ní chtěl ještě vlastní dítě. Bála se, přece jen už nebyla nejmladší, a tak odmítla. Zůstal s ní, ale dítě je předmětem jejich každodenních debat, někdy i hádek. On ještě žádné nemá, ona už se na to necítí a také si není jistá, že by to tento její další nový vztah utužilo. Má už dopředu strach, že by zase porodila a zůstala sama.

A teď, babo, raď

A teď, babo, raď. Já vím, každý chlap je individualita, je to případ od případu. Já měla štěstí, že někde v tom mém manželovi ten pocit zodpovědnosti a lásky dřímal. A kamarádka? Co dělá špatně? Má jen smůlu na chlapy? Je chyba v ní? Má bezvadné kluky, ale ani ti ji manželství nezachránili (v druhém případě dokonce ani nezačalo).

  • Ráda bych se těmto životním osudům věnovala i v dnešním tématu. Zajímají mě váš pohled a názor na ženy, které si myslí, že chlapa udrží dětmi.
  • Máte nějaký zajímavý příběh? Ať už osobní (klidně anonymně) anebo z vašeho okolí. Vašich kamarádek a známých.
  • Přidejte se ke mně svými příspěvky.

Téma dne 14. května: Může dítě (děti) zachránit rozpadající se vztah?

  • Jak tyto, vám známé příběhy, končí? Dobře, nebo špatně?
  • Myslíte, že dítě, ať už ještě nenarozené, nebo už ty, co jsou na světě, partnera udrží?
  • A proč ne?
  • Proč jsou někteří muži tak nezodpovědní, že „zasejí“ a utečou?
  • Vstoupila byste dvakrát do stejné řeky?
  • Chtěla byste dítě za každou cenu?
  • Držela byste rodinu pohromadě za každou cenu?
  • Třeba kvůli financím?
  • A co říkáte na volné soužití?  Kdy jsou spolu partneři jen kvůli dětem a každý si žije po svém?

Téma je to široké, doufám, že i pro vás zajímavé.
Pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Jednu ze čtenářek odměním pěkným dárkem: dětskou kosmetikou GARNIER KIDS (pro děti nebo pro vnuky)

dareksampony

   
14.05.2012 - Láska a vztahy - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [39] vladimira25 [*]

    Ja si teda myslim, ze Vy ste mali stastie v tom, ze ste mali na svojej strane tchyni..Matky ked chcu, dokazu ovplivnit svojich synov-poznam v zvalstnej skusenost-moj priatel skace, ako mu maminka piska.Nastastie aj ja mam s nou dobry vztah.Co sa tyka dietata...Ak ma zena istotu, ze ju muz uprimne miluje, aj ona jeho-s tymi chlapskymi nedostatkami, tak radim v manzelstve/partnerstve vytrvat.No ziskat lasku od muza  tym, ze otehotnie, ostane muzsky klan sklamanim pre zenu na cely zivot.A to uz tazsie najde do buducnosti doveru u ineho muza.

    superkarma: 0 08.06.2012, 21:05:55
  2. [38] kathrina17 [*]

    Ne vždy dítě zachrání vztah, který se hroutí. Jednou ano, jindy ne .. Zálěží na každém páru. Každopádně nesnáším dívky či ženy, které schválně otěhotní jen proto, že si myslí, že si tím udrží u sebe partnera! Dítě by si měly pořídit, až to sami přímo budou chtít a také by se měly postarat o zázemí přijatelné pro dítě. Slečny, které dítě nechtějí či na něho nejsou připraveny, by se měly chránit a dítě si pořídit až budou připravené a to se vším všudy. Všude ale vidím jen mladistvé matky, kterým leckdy je sotva 18 let a moc dobře vidím, jak se chovají ke špuntovi a někdy je to až hrozné, jak se nestarají a je jim dítě někde u zadních partií a je mi z toho zle ..

    superkarma: 0 22.05.2012, 10:43:07
  3. avatar
    [37] wich [*]

    Znám taky případ, kdy kočka otěhotněla, aby si udržela přítele... Hm, neudržela a na děcko sere. Tatínek dítěte teď  žije s mojí sestřenkou v harmonickém vztahu a malá u nich má prima zázemí a domov a pro neschopnost matky, starat se o dítě teď zvažují o úplné svěření malé do své péče. A matka malé jen nevraží na svět a kope kolem sebe Sml28

    superkarma: 0 15.05.2012, 13:25:11
  4. [36] Trefa [*]

    Trefa:Deti spatny vztah nezachrani.nekdo se polepsi,jiny se zhorsi a nic nepomuze.znam mnoho pripadu,kdy matky zustanou na vsechno sami.budme na sebe hodni.deti to potrebujou.

    superkarma: 0 14.05.2012, 22:09:38
  5. [35] Rikina [*]

    ekleinovka — #30 Sml22 taky si myslím - velké štěstí, že ten risk v tomto případě vyšel. Nestává se to běžně. Sml80

    superkarma: 0 14.05.2012, 20:57:39
  6. [34] Rikina [*]

    Alexandra Stušková — #27 Sml57 král Miroslav sice pyšnou princeznu miloval, ale napřed ji musel pracně převychovat.

    superkarma: 0 14.05.2012, 20:55:24
  7. [33] Jala [*]

    Alexandra Stušková — #28 22 idylických let není opravdu málo!

    A věřte tomu, že další léta budou ještě lepší!Sml25Moc Vám to přeju!

    Já jsem v podstatě žádné takové problémy, jaké jsou tu mnohými popisovány, nezažila a děkuji snad za to bohu, ale přesto mohu říci, že s léty je to čím dál lepší. Sml25

    Já se jen se děsím okamžiku, že to jednou - bohužel - skončí ...

    Tá závislost je sice neskutečně krásná, ale do budoucna přímo děsivá ...

    superkarma: 0 14.05.2012, 18:11:52
  8. [32] jukl [*]

    někteří zůstávají spolu kvůli dětem, no to ale asi není ideální...

    superkarma: 0 14.05.2012, 18:04:08
  9. avatar
    [31] ekleinovka [*]

    To bylo....

    superkarma: 0 14.05.2012, 17:33:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] ekleinovka [*]

    Tak toylo velké štěstí,ale stává se tak opravdu jen málokdy....to blahopřejuSml67

    1. na komentář reaguje Rikina — #35
    superkarma: 1 14.05.2012, 17:33:33
  2. [29] magic11 [*]

    Myslím si že dítě vztah nezachrání a když - tak jen ve velice vyjímečných případech.

    superkarma: 0 14.05.2012, 17:31:14
  3. [28] Alexandra Stušková [*]

    Jala — #26 První rok po svatbě idylický nebyl, manžel je rocker a hudebník. Při dětech si uvědomil, že kytara není vše. Ale už to vysvětluji v předchozím příspěvku.

    Idylických je tak 22 let Sml30, ale to taky není málo Sml30

    Mějte se hezky, jedu za tím, koho jsem zbožňovala, zbožňuji a celý život zbožňovat budu ( a na to nemusím být Pyšná princezna Sml23)

    1. na komentář reaguje Jala — #33
    superkarma: 0 14.05.2012, 16:34:58
  4. [27] Alexandra Stušková [*]

    Rikina — #25 No, Rikino, tuším, kterým směrem teče voda.

    Ano, já mu to dítě "vecpala"a udělala bych to zas. Ten risk mi za to stál. Jsme spolu 25 let a rozhodně to ani jeden nedržel tak dlouho "z povinnosti". Zřejmě je to ten jeden z tisíce. Sml22Sml54

    P.S. Král Miroslav Pyšnou princeznu miloval!

    1. na komentář reaguje Rikina — #34
    superkarma: 1 14.05.2012, 16:31:50
  5. [26] Jala [*]

    Dnes jste nám, Sašo, trochu odkryla své soukromí. A já jsem myslela, že máte idylický vztah celých 25 let.

    Hlavně že teď je všechno bez mráčků a přeju to i do dalších let.

    Vaší kamarádky je mi líto. Někdy mají smůlu v oblasti vztahů i ty, které si to ale opravdu nezaslouží. Tomu, že chce její nejnovější přítel dítě, docela rozumím a chápu, ale chápu i ji, že se toho po těch zkušenostech a v jejích letech bojí.

    1. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #28
    superkarma: 0 14.05.2012, 16:27:13
  6. [25] Rikina [*]

    Altamora — #24 Ano, zůstává povinnost. Povinnost ale neznamená, že ten muž zůstane se ženou, která "cíleně a bez jeho vědomí otěhotní" - což bezesporu podvod je. Sml80 Možná takový muž bude platit alimenty. Ale bude takové vnucené dítě milovat? Povinně? Pochybuju. Bude ještě někdy moci té ženě uvěřit? Taky pochybuju. Možná se najde jeden z tisíce, který to nějak dokáže spolknout. Ale je to vážně to, co si ta žena přála? Udržet si ho za každou cenu, i kdyby to mělo být z povinnosti? Když ho nedokáže zaujmout jinak, tak mu prostě vecpat zodpovědnost za dítě a doufat, že to zabere? Sml80

    1. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #27
    superkarma: 2 14.05.2012, 14:47:36
  7. avatar
    [24] Altamora [*]

    Rikina — #23 Většinou s tebou souhlasím, ale teď ne. Když už je otec, i když se mu to stane nedopatřením, podvodem, vlastní blbostí, tak musí být za své dítě zodpovědný, i když jeho matku milovat nemusí. Láska někdy vyprchá, ale povinnost k potomkovi zůstává.

    1. na komentář reaguje Rikina — #25
    superkarma: 1 14.05.2012, 14:28:20
  8. [23] Rikina [*]

    Mně to tak trošku připomnělo tu známou Pyšnou princeznu: "Vidíš? Jsem princezna. Krásná princezna. A ty mi musíš zavázat střevíček a musíš mi běhat pro míč a musíš...!" žbluňk. Sml57 Přeneseně - jsem tvoje žena, zbožňuju tě, a ty mě musíš milovat a musíš být zodpovědný otec a musíš... Sml80 

    1. na komentář reaguje Altamora — #24
    superkarma: 1 14.05.2012, 14:24:41
  9. avatar
    [22] capkova [*]

    Samozřejmě že nedokáže - možná se jen trochu prodlouží.

    superkarma: 0 14.05.2012, 12:50:16
  10. avatar
    [21] wich [*]

    Jasně, hlavně si spolu pořiďte miminko, on se určitě změní Sml32

    superkarma: 1 14.05.2012, 12:42:45
  11. avatar
    [20] rusalka2008 [*]

    no další dítě většinou vztah nezachrání... ale to je trochu jiný případ - nový partner chce vztah se vším všudy, tedy i s dětmi, potažmo jedním společným... Záleží také, jak se chová k jejím dětem teď.

    superkarma: 0 14.05.2012, 12:34:57
  12. avatar
    [19] catcat [*]

    já myslím, že je dost nezodpovědné přivést na svět dítě v upadajím vztahuSml80

    superkarma: 0 14.05.2012, 12:24:53
  13. avatar
    [18] lightblue [*]

    taky jsem v tomto pesimista, že dítě rozpaající se vztah nezachrání, neboť naopak hodně vztahů se rozpadá po narození dítěte. Je to zzásadní změna v životě a spousta lidí nemá trpělivost se přizpůsobit.

    superkarma: 3 14.05.2012, 11:58:50
  14. avatar
    [17] Altamora [*]

    AnteaX — #13 Rodiče se nemusejí vášnivě milovat. Dokud jsou jejich děti na nich závislé, musejí se snažit vytvořit jim co nejklidnější zázemí a dovést je do dospělosti, aby se o sebe dokázali postarat. Pak si rodiče mohou myslet na sebe.  Dokud jsou lidé bezdětní, není důvod zůstávat ve vztahu, kde se nemají rádi. Jakmile mají děti, musejí se k sobě chovat slušně a jít za společným cílem - výchovou dětí. To není pokrytectví, to je převzetí zodpovědnosti za své činy.

    superkarma: 2 14.05.2012, 11:47:20
  15. [16] jija [*]

    niciluci — #7 To jste se Sašou dvě světlé výjímky, gratuluji k úspěchu Sml67

    superkarma: 0 14.05.2012, 11:41:01
  16. avatar
    [15] saruz [*]

    V tomhle jsem pesimista, dítě rozpadající se vztah nezachrání, jen bude o dalšího nešťastného človíčka víc. Sml15

    superkarma: 2 14.05.2012, 10:51:49
  17. avatar
    [14] marianaant [*]

    Jsem přesvědčena, že vztah dítě nezachrání, vždy to tam bude skřípat a dlouho to nevydrří.Sml15Sml15

    superkarma: 1 14.05.2012, 10:22:24
  18. avatar
    [13] AnteaX [*]

    Pokud muž miluje ženu jen kvůli společným dětem a ne bez nich, není to láska. I bezdětná manželství jsou šťastná a zachraňovat dítětem rozpadající vztah je hloupost. Stejně jednou vyroste a odejde z domova, pak zase zůstanou manželé jen sami dva.

    1. na komentář reaguje Altamora — #17
    superkarma: 3 14.05.2012, 09:44:31
  19. [12] Alexandra Stušková [*]

    niciluci — #7 Vítám vás do klubu těch, kterým se to povedlo, moc nás není Sml16Sml67

    superkarma: 0 14.05.2012, 09:28:27
  20. avatar
    [11] hubajda [*]

    mam kamaradku ktera poznala sveho muze na zakladce dlouho jim to vydrzelo pak byl rok prestavka a po prestavce to bylo nanovo narodila se jim jeste na ucilisti dcera a za nedlouho druha ted jsou obe velke a jejich vztah je stale stejnej jako pred lety

    superkarma: 0 14.05.2012, 09:24:45
  21. [10] FAXÍK [*]

    já jsem tak přemýšlela ve 20- ti letech a už bych to nikdy neudělala, protože nakonec jsem zůstala sama s dětmi...

    superkarma: 0 14.05.2012, 09:10:38
  22. avatar
    [9] Winnie the Pooh [*]

    lidicka — #1 Také jedny takové znám. Brali se mladí, protože museli. Neklapalo to, nehodili se k sobě. Všichni jsme čekali, že se rozvedou, ale pořídili si druhé dítě. A stejně se nakonec rozvedli. Ve zlém, nemohou si přijít na jméno a místo jednoho dítěte na to doplácejí dvě Sml80.

    superkarma: 0 14.05.2012, 09:02:35
  23. avatar
    [8] Jindriska8 [*]

    niciluci — #7 To vám moc přeji,ale stane se to vemi málo.

    superkarma: 3 14.05.2012, 09:00:11
  24. [7] niciluci [*]

    Mě dítě vztah zachránilo,bylo plánované a povedlo se,nyní máme krásné dvě hočičky a jsme štastníSml59Sml67

    1. na komentář reaguje Jindriska8 — #8
    2. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #12
    3. na komentář reaguje jija — #16
    superkarma: 0 14.05.2012, 08:58:33
  25. avatar
    [6] gaba23 [*]

    Do vztahu, kde to neklape bych dítě nepřivedla. Sml23Sml23

    superkarma: 3 14.05.2012, 08:46:55
  26. avatar
    [5] kareta [*]

    Dítě jako zbraň- hm...blbý je, že to dělají převážně ženy! Sml68

    superkarma: 0 14.05.2012, 08:20:51
  27. avatar
    [4] Hanyna [*]

    Pořízení si dítěte do rozpadajícího se vztahu pouze prodlouží agonii a nakonec největší obětí rozpadlého vztahu bude právě toho dítě...Sml68

    superkarma: 1 14.05.2012, 08:06:37
  28. avatar
    [3] vmarta [*]

    nedokáže....možná prodlpouží nějaký čas, ale určitě nezachrání

    superkarma: 1 14.05.2012, 07:37:46
  29. [2] lidicka [*]

    udržet

    superkarma: 0 14.05.2012, 06:44:42
  30. [1] lidicka [*]

    Znám rodinu, taky žena po druhé otěhotněla - chtěla si udret manžela (je to děvkař), nepovedlo se. Sice ještě nějaký čas byli spolu, ale dnes jsou už rozvedeni.Sml80

    1. na komentář reaguje Winnie the Pooh — #9
    superkarma: 0 14.05.2012, 06:44:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme