Novinky

Do kostela jsem začala chodit až se svým partnerem

Píše krásně naše čtenářka s nickem Nikar. Věřit Boha v dnešní době a ještě to veřejně přiznat, není podle ní jednoduché. Lidé vás považují za podivína. Ale když se nad jejími slovy zamyslíte, musíte uznat, že v „něco“ věříme všichni.

Dobrý den všem.  Jsou křtiny přežitek nebo ne? Víte, nemyslím si, že je to jen o křtinách, ale spíše o víře, a ty křtiny pak následují. Nejsem pokřtěná, naši byli rozdílné víry a tak mě pokřtít nenechali. Ve víře mě ani nevychovávali. Do kostela jsem začala chodit až se svým partnerem (nyní manželem), v Boha věřil a věří, bych veden k víře, je pokřtěn i biřmován. Do kostela chodí, ne pravidelně, ale chodí. Když mě požádal o ruku, věděl, že já křtěná nejsem a tak jsme neměli obřad církevní.

Když se nám narodil náš syn, chtěli jsme ho nechat pokřtít (já jsem proti tomu nic neměla), dozvěděli jsme se od nového faráře, že jsme mohli mít i bez mého křtu svatbu v kostele. Nakonec jsme se nechali oddat i před Bohem. Bylo to pro mě trochu těžké, v Boha věřím, ale nedokážu o tom mluvit, ale náš farář se na nás nedíval zpatra, byl moc milý a na schůzkách, které tomu předcházeli, s námi hovořil jako  rovný s rovným.

Následně nám pokřtil i syna. Já se mohu nechat také pokřtít, ale to už není tak jednoduché jako u malého dítěte. Předchází tomu dlouhá příprava, jak časová, tak duchovní. Není to jen o tom, věřím v Boha, pokřtěte mě. Mnoho lidí si říká, proč věřit v dnešní době v Boha?

Já odpovídám, a proč ne? Člověk potřebuje v něco věřit v dnešní uspěchané, konzumní době. Těšíte se na Vánoce? Už máte nakoupené dárky, napečené, děláte seznam jídel na svátky? Ale Vánoce přeci nejsou jen o kvantitě, konzumu, přeplněné ledničce, hromadou dárků pod stromečkem. Je to o zastavení se, vydechnutí, o tom, být se svými blízkými, těšit se z maličkostí. Ano, neříkám, že to dokážou jen věřící. Ale proč se za něčím honit? Byli jste někdy v kostele? Nemyslím na půlnoční. Je tam klid, člověk cítí pokoru. Zajděte si tam, třeba i v době, kdy tam není mše, a i když nejste věřící, poseďte, popřemýšlejte, jak se k sobě navzájem chováme, co k sobě cítíme, načerpejte sílu a jděte dál.

Oddechněte si. Já v Boha věřím a nestydím se za to. A třeba v něho věříte i Vy, ne? Přiznejme si, kolikrát jsme volali Boha o pomoc, Bože, ať udělám tu zkoušku, Bože, ať je ten či onen zdravý, Bože, ať to dobře dopadne....v koutku mysli v něho také věříte a ani si to neuvědomujete.

V dnešní době je těžké věřit v Boha, když to někomu řeknete, dívají se na vás divně. Jste divní? Proč? Někdo věří v Boha, jiný věří v mimozemskou civilizaci, další třeba v něco jiné. Mě k víře přitáhl manžel, není to ortodoxní věřící, k ničemu mě nenutí, ani mě nenutil ke křtu syna, rozhodla jsem se sama a dobrovolně, byla a je to pro nás svátost a pro ostatní snad také (i když těm se líbila i následná hostina). Syna chci vychovávat ve víře, ale dám mu možnost, aby se sám později   rozhodl, zda chce ve víře žít i nadále. 

  Přeji Vám krásné prožití celého adventu a buďme k sobě lepší než jsme.

I když v Boha veřit nebudeme.

Nikar

Milá Nikar, napsala jste to moc hezky a já vám za vaše moudrá slova děkuji

Text nebyl redakčně upraven

Jak se díváte na křtiny vy, milé ženy-in?

  • Myslíte si, že je to v dnešní době už přežitek? K čemu je to naopak dobré?
  • Je podle vás potřebné vychovávat děti ve víře?
  • Jak se díváte na lidi, kteří nechají své dítě pokřtít? Jsou ve vašich očích za podivíny? Nebo je spíš obdivujete?
  • Jak se díváte na víru jako takovou? Je v dnešní době potřebná, nebo už ji považujete za zbytečnou?
  • Jste samy pokřtěné? Pokřtily jste své děti? Co jste pro to musely udělat?
  • Rozhodly jste se tak dobrovolně, nebo pod tlakem okolností?
  • Pocházíte z věřící rodiny? Co vám to dalo? Čím vás to naopak omezilo?
  • Chodíte do kostela? Jak často?

Napište nám svoje názory, podělte se o osobní zkušenosti.

Na vaše příspěvky se moc těšíme na adrese:  redakce@zena-in.cz

Na co se můžete těšit vy za svůj příspěvek?

Za svůj příspěvek můžete získat půvabnou knížku Zdeňka Svěráka Po strništi bos

n

   
11.12.2013 - Čtenářské příspěvky - autor: Dana Haklová

Komentáře:

  1. [13] Nikar [*]

    toraneko — #10 U nás bývá dvakrát půlnoční, jednou ve čtyři a pak v noci, chodíme na tu dříve, není tam takový nával. Jednou jsem byla na půlnoční o půlnoci a byl to děs.

    superkarma: 0 16.12.2013, 12:59:42
  2. [12] Nikar [*]

    chanahd — #9 Ne všichni v Boha věří a já nikomu ani Vám nebudu podsouvat něco, co pravda není, ani víru. Jen jsem poukazovala na to, že jsou lidé obecně zvyklí dovolávat se v tíživých situacích Boha. Pokud jste to brala jako přesvědčování, že určitě v Boha věříte, i když ne, tak to se omlouvám.

    superkarma: 0 16.12.2013, 12:58:37
  3. avatar
    [11] jitka2203 [*]

    jako malá jsem chodila na náboženství

    superkarma: 0 15.12.2013, 15:26:16
  4. [10] toraneko [*]

    Super článek. Taky jsem začala chodit do kostela až s mým (nyní) manželem, nechala jsem se pokřtít, svatba byla v kostele, děti jsou taky pokřtěné. Každý věří něčemu jinému - já věřím v Boha. I když třeba nechodím každou něděli...ale jdu tam ráda a něco mi to dá...takový klid v duši - i když to zní jako klišé ale je to tak. A máte tady v diskusi pravdu - záleží na faráři. A víte co? Na Půlnoční jsem byla jen jednou, protože v ten jediný den není v kostele k hnutí. Raději si zajdu na otvírání betléma s dětmi než se tlačit s těmi, co nemají celý rok pro věřící, kostel a Boha jediné slušné slovo...Sorry jsem možná ostrá, ale je to tak

    1. na komentář reaguje Nikar — #13
    superkarma: 0 11.12.2013, 21:52:14
  5. avatar
    [9] chanahd [*]

    A pro autorku článku - v Boha opravdu nevěřím, ani nikde v koutku mysli.Sml23

    Víru  nikomu neberu, je to každého soukromá věc. Ale nepřesvědčujte mě prosím, že v něj věří každý.

    1. na komentář reaguje Nikar — #12
    superkarma: 0 11.12.2013, 18:24:11
  6. avatar
    [8] chanahd [*]

    peetrax — #3 Máš pravdu, že mnozí faráři dokáží odradit. Třeba i od návštěvy kostela.

    Před pár lety jsem měla na návštěvě kamarádku s dítkem. Ona věřící je. Ale bydlí na druhém konci republiky, kde do kostela pravidelně chodí. Já tedy věřící nejsem.

    Ale před vánoci jsme zašli (hlavně kvůli malé) společně do kostela, podívat se na jesličky.

    A jaké bylo mé překvapení, když nás farář hnal ven pomalu jako zloduchy. Že když nás tam nevidí přes rok, ať si necháme zajít chuť i v době předvánoční.

    Už pár let tu máme jiného faráře. Ale je fakt, že od té doby jsem si už chuť opravdu zajít nechala. Stejně tak má věřící kamarádka místní kostel raději vynechá. Co kdyby náhodou... :-)

    superkarma: 0 11.12.2013, 18:17:55
  7. avatar
    [7] Pentlička [*]

    Napsala jsi to moc hezky. Také cítím tu duchovní prázdnotu dnešní doby, nelíbí se mi dnešní konzumní společnost. Nejsem křesťan a katolík, ale Boha vnímám a také se mi líbí to poselství Vánoc, že ve dnech nejhlubší tmy a zimy se zrodila naděje - děťátko, budoucí Spasitel. To si každé Vánoce připomínám a to také o Vánocích oslavuju - ne dárky, stromeček nebo kapra a cukroví.

    superkarma: 0 11.12.2013, 15:07:16
  8. [6] Rikina [*]

    peetrax — #5 To přece nemůže nikdo brát vážně. Sml80 Když napíšu/řeknu "panebože, ty to vidíš a ty s tím nic neděláš?" - to ještě není výraz víry a dovolávání se boha. To je řečnický obrat. V Evropě bylo víc než 2 tisíce let běžné a v některých dobách i povinné býti křesťanem, a tak se v těchto slovních obratech jmenuje bůh, nikoli Alláh či Buddha. To je celkem přirozené. Nepochybuji, že taková rčení existují i v jiných jazycích.

    superkarma: 2 11.12.2013, 14:41:44
  9. avatar
    [5] peetrax [*]

    Rikina — #4 mám za to, že to vzniklo z toho, když i nevěřící se dovolávají "panebože". Já taky nevolám Alláha, když nejsem muslim. Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #6
    superkarma: 0 11.12.2013, 14:35:45
  10. [4] Rikina [*]

    Já bych jenom prosila, aby se laskavě nepodsunovalo to, že i kdo nevěří, tak se boha dovolává, eventuálně že věří, aniž by si to uvědomoval. Jednoduše to není pravda. Už to tu zaznělo dneska podruhé, a fakt nevím, jak na to kdo přijde, že on to ví lépe, kdo čemu věří nebo nevěří. Sml80 A jestli to někdo napíše ještě potřetí, osobně, ač bezvěrec, vyšlu žádost nebesům, aby tyto bludné duše osvítila. Sml32

    1. na komentář reaguje peetrax — #5
    superkarma: 3 11.12.2013, 14:30:01
  11. avatar
    [3] peetrax [*]

    Máš pravdu, že mnohý kněz dokáže přitáhnout /nemyslím ve smyslu vnucování víry, protože to vnutit nejde/ a ocenit i nevěřícího a naopak jsou kněží, že dokáží odradit i stávající věřící.

    1. na komentář reaguje chanahd — #8
    superkarma: 1 11.12.2013, 14:16:09
  12. avatar
    [2] Hanula [*]

    Sml16u nás nebudou vánoce o jídle - je rozbitá lednice a než mi ji vymění, tak to bude chvíli trvat.... budeme chodit na procházky a zajdem si i na jídlo...Sml67

    superkarma: 0 11.12.2013, 14:07:40
  13. avatar
    [1] gerda [*]

    rozumím ti, hezky jsi to vysvětlila.Sml67

    superkarma: 0 11.12.2013, 14:03:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme