Cestování

Do Chorvatska jako běženci

 

Nepatřím k lidem, kteří by z principu řešili všechno na poslední chvíli. Proto nechápu, že nakonec pokaždé přesně tak vypadám. Nad vánočními dárky přemýšlím poctivě už v květnu a od července sbírám nové recepty na cukroví. Narozeniny eviduji v kalendáři snad i sousedovi a na svátky svých přátel myslím prakticky celoročně.

Přesto - vánoční cukroví začínám péct standardně 22. 12. odpoledne a peču s očními víčky přišpendlenými k čelu, 72 hodin v kuse. Mezitím hystericky šmejdím v hypermarketu (jinde už toho 24. 12. ve tři odpoledne moc nemají), abych obstarala rodině nadílku. Do kalendáře se na svátky a narozeniny jednoduše pokaždé zapomenu podívat. Doopravdy to ale nedělám schválně.

 

Vždycky se to ale nějak zamotá...

 

O letošním rodinném odjezdu do Chorvatska jsem věděla měsíc dopředu!

Přibrali jsme si tentokrát také kromě mých a přítelových dětí i dítko mého bratra, aby nám bylo veselo a utužovaly se rodinné vztahy. Cestujících nezletilců jsme napočítali pět, plus my dva a karavan.

Bude to pohodová a krásná dovolená, na které se hodlám začít potápět, což bude, jak jsem zhodnotila, nejlepší způsob, jakým se zbavím své klaustrofobie a panického strachu z vody. Všechno jsem si pěkně rozmyslela a nakoupila hektolitry limonád i půl prasete, aby byly pro všechny řízky na cestu.

S přesvědčením, že všechno proběhne v klidu, jsem zhodnotila, že mohu klidně v den odjezdu odejít ještě do práce, protože stejně jedeme až v sedm.

 

Ve chvíli, kdy jsem v pohodě finišovala s prací, mi:

 - zavolala dcera, že má propadlý pas

 - kolega oznámil, že pokud nevezu děti svého jména, nebo je nemám v pase, potřebuji cca jedno promile roční těžby z Krušných hor, popsané anglickým nebo chorvatským textem, opatřené razítky všech tvarů z  mnoha institucí - bližší informace ZDE, jinak děti nepustí Chorvati přes hranice ani náhodou!

Vznikl tím „drobný“ problém...

Já se jmenuji Kudláčková, jedna má dcera je Schreierová (10), druhá Petráková (14) (dvě zbylé nejely) a dcera mého bratra je Kudláčková (6). Ta paradoxně, ač není moje, byla v pohodě – dále dcery přítelovy (14 a 10), které naštěstí nesou jeho jméno, ovšem necestují s námi autem, čili problém vzniká přítelovu kolegovi, který o něm ale nemá ani páru.

 

Snaha byla

V naprostém zoufalství jsem tři hodiny před odjezdem hekticky obvolala snad všechny přátele, úřady, ambasády, cestovky, notáře, hraniční přechody, ombudsmany a lampárny, zatímco se moji kolegové snažili přeložit do angličtiny několik stránek textu.

Jediné, co jsem za dvě hodiny zvládla zařídit, byl pas stejně staré dcery mé kamarádky - pro moji dceru. (Jméno by nesouhlasilo tak jako tak.)

 

 

Přece to nevzdáme!

„Tak to holt zkusíme. Jestli nás vrátěj, navrhuji Itálii, tam nás s tímhle ansámblem pustěj snad i rádi,“  vyřešil mé vzlykání „vedoucí zájezdu“. Navrhla jsem, že nám alespoň vymaluji na těla magické znaky, abychom měli štěstí.

 

Náš spolek od hlavy k patě tuší počmáraných podivínů nejenže nechali chorvatští celníci projet, ale ještě se mile usmívali. Pasy je nezajímaly ani trošku, a kdybychom měli karavan napěchovaný pašovanými dětmi, mohli jsme je klidně za hranicemi výhodně zpeněžit.

 

To ovšem není návod, jak pašovat do Chorvatska běžence. Možná je humbuk okolo dokladů potřebných pro cestu dětí do Chorvatska zbytečný, možná jsme měli jen štěstí. Jakou zkušenost z letošního roku máte vy? 

   
15.05.2008 - Zahraničí - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [54] Michaela Kudláčková [*]

    Galadriel:

    superkarma: 0 16.05.2008, 11:10:01
  2. [53] yvet [*]

    cherinka: diky za informaci. Pri posledni navsteve pred dvema lety jsme se bez dalnicni znamky projizdeli po ceskych dalnicich. Manzel povazoval ceske dalnice za dobre udrzovane highwaye. Nenechal si to vymluvit. Meli jsme stesti, nikdo nas nezastavil. Letos ale uz riskovat nechci.

    superkarma: 0 15.05.2008, 23:40:54
  3. avatar
    [52] cherinka [*]

    yvet: Co takhle google: http://www.dalnice.com/doprava/poplatky/poplatky_zahr.htm

    superkarma: 0 15.05.2008, 23:29:37
  4. [51] yvet [*]

    Holky, kde muzu zjistit, jak je to s dalnicmimi poplatky? Konkretne Nemecko, Francie, Belgie a Holandsko?

    superkarma: 0 15.05.2008, 23:14:08
  5. avatar
    [50] cherinka [*]

    Děti máme zapsané v PASU, v pase je můžete mít leda tak vytetované.... A do Chorvatska nejezdím...

    superkarma: 0 15.05.2008, 21:36:25
  6. avatar
    [49] Vivian [*]

    Do Chorvatska a ještě s cizíma děckama, z takovýho strašnýho snu bych se teda vzbudila zpocená a s řevem a ani by tam nemusela bejt ta lapálie s papírováním

    superkarma: 0 15.05.2008, 21:14:30
  7. avatar
    [48] Dudlajlama [*]

    Michaela Kudlackova, pekne a vtipne napsane, clovek se potesi nad cizim nestestim

    superkarma: 0 15.05.2008, 18:48:00
  8. avatar
    [47] Lotka [*]

    Jeremi: no to už je druhá věc, jestli tam vůbec pojedeme

    superkarma: 0 15.05.2008, 18:27:35
  9. avatar
    [46] Radka27 [*]

    SENSITIVESKIN: A přesně z těchto důvodů se divím každé svobodné matce dítěte která z důvodů pro mně nepochopitelných dává dítěti příjmení po otci. Ona s ním bude 3 roky na MD, ona s ním bude primárně všude chodit a všude bude mít jiné jméno. Přičemž ji nakonec přítel může pustit k vodě a dítě má z toho co? Příjmení po debilovi A matka jen problémy. Jedna známá takhle trvala na tom že dítě se bude jmenovat po ní. Výsledek - svatba na rycho ještě před porodem.

    Manx: Meander:

    superkarma: 0 15.05.2008, 16:37:45
  10. avatar
    [45] petul [*]

    evkadlouha: Žábina: Ale vždyť přece říkali, že pro školní zájezdy souhlas rodičů potřeba nebude, ne?

    superkarma: 0 15.05.2008, 16:09:48
  11. avatar
    [44] Jeremi [*]

    Lotka: Já taky nebudu mít problémy, protože tam nikdo z rodiny nepojede. Proč jezdit někam, kde to člověku zbytečně komplikujou? Však je jiných krásných míst na světě dost.

    superkarma: 0 15.05.2008, 15:57:07
  12. avatar
    [43] gavi [*]

    Nevím jestli to někomu pomůže ,ale volali jsme na Chorvatskou ambasádu jak postupovat ,když syn má svůj pas a jmenuje se jinak než zbytek rodiny. Bylo nám řečeno , že stačí jeho rodný list a náš oddací , které nemusí být ani přeložené

    superkarma: 0 15.05.2008, 14:30:03
  13. avatar
    [42] Lotka [*]

    Manx: Meander: také sdílím tento názor, proto nebudu mít v Chorvatsku problémy

    superkarma: 0 15.05.2008, 14:20:27
  14. avatar
    [41] gavi [*]

    Pianistka: Taky jsem koukala kolik lidí už má o ni zájem ,jen jsem zvědavá ,jakým způsobem budou mít zabezepečené to ,aby byla nepřenosná jak všude píší

    superkarma: 0 15.05.2008, 14:09:14
  15. [40] Pianistka [*]

    Ta známka, jestliže má půlroční platnost, půjde určitě potom dobře střelit nebo naopak koupit na netu

    superkarma: 0 15.05.2008, 13:39:12
  16. avatar
    [39] Luciš [*]

    Manx:Meander: čekám levobočka a doma není moc velký zájem o udání svého příjmení (ani se mi moc nelíbí ) tak se bude jmenovat jako já, radost bude mít aspoň dědeček . Uvidím, jaká bude reakce, až půjde do tuhého - návštěva matriky, u nás se hodně málo věcí řeší předem a vážně

    superkarma: 0 15.05.2008, 13:36:59
  17. avatar
    [38] Enny [*]

    tak už jsem zpátky z oběda. Dálniční známky se daj sehnat viz:http://www.novinky.cz/clanek/139318-dovolena-v-chorvatsku-podrazi-slovinsko-zavede-dalnicni-znamky.html .

    superkarma: 0 15.05.2008, 13:26:46
  18. avatar
    [37] Žábina [*]

    z naší školy /respirační/ jezdí některé třídy do Chorvatska v rámci ozdravného pobytu...další komplikace navíc

    superkarma: 0 15.05.2008, 13:24:02
  19. avatar
    [36] Michaela Kudláčková [*]

    evkadlouha: Dělají to kvůli únosům. Ovšem efekt je v konečném důsledku určitě koplikací hlavně pro obyčejné lidi. Navíc je to nedomyšlené a namíchli s tím nejen ČR.

    superkarma: 0 15.05.2008, 13:02:06
  20. avatar
    [35] Mylady [*]

    gavi: tak to je super.

    superkarma: 0 15.05.2008, 12:59:18
  21. [34] evkadlouha [*]

    Tak to je hezké že vám to tak vyšlo
    švagrová řeší obdobný problém -holky zase mají jet ze školou do chorvatska bez rodičů(švagrová má měsíčního chlapečka)tak taky neví jak to vyřešit buď s nimi pojede jejich otec nebo je asi bude odhlašovat.Taky s tím mohly ještě počkat - a nedělat takové zmatky

    superkarma: 0 15.05.2008, 12:56:08
  22. avatar
    [33] gavi [*]

    Mylady: je to cena za půlroční dálniční známku takže můžete zůstat až do podzimu pokud jde o to

    superkarma: 0 15.05.2008, 12:43:11
  23. avatar
    [32] paníliška [*]

    Jedeme do Chorvatska za 3 týdny, naštěstí s cestovkou, tak snad to bude v klidu.
    Kdyby u nás bylo moře, na nějaké kodrcání bych se vykašlala.

    superkarma: 0 15.05.2008, 12:37:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Mylady [*]

    Enny: prosím, když už jsi naše informátorka, platí se to až ve Slovinsku, nebo si musím koupit známku u nás? Je doufám těch 35 euro na obě dvě cesty. Dík.

    superkarma: 0 15.05.2008, 12:07:47
  2. avatar
    [30] Michaela Kudláčková [*]

    Enny: Poplatky jsou poměrně "tučné" celou cestu

    superkarma: 0 15.05.2008, 11:48:12
  3. avatar
    [29] SENSITIVESKIN [*]

    Enny: to je novina!

    superkarma: 0 15.05.2008, 11:40:56
  4. avatar
    [28] Enny [*]

    Ve Slovinsku se musí zaplatit 35 eur za průjezd

    superkarma: 0 15.05.2008, 11:32:15
  5. avatar
    [26] Meander [*]

    Pořád tvrdím, že když se něco vylíhne jako levoboček, mělo by se to jmenovat po matce

    A vůbec, co v Chorvatsku?

    superkarma: 0 15.05.2008, 11:02:07
  6. avatar
    [25] Mylady [*]

    Enny: mě zas včera sdělil kolega v práci, že dálnice přes Slovinsko - pojede se asi 15 km stojí kolem 1000,-Kč. To potěší. Takže taky budeme zjišťovat.

    superkarma: 0 15.05.2008, 10:57:55
  7. avatar
    [24] Enny [*]

    Mylady : rádo se stalo.
    Já jsem taky pěkně zuřila a hned jsem prolezla na netu co se dalo. Taky mě dost namíchlo, že na ofic. stránkách Ministerstva zahr. věcí nemají žádnou aktualizaci, co se týče třeba těch formulářů, nebo že by měli vlastní iniciativu a formuláře sami vydali...no, ještě že ACK dělá svou práci dobře

    superkarma: 0 15.05.2008, 10:47:18
  8. avatar
    [23] Mylady [*]

    Enny: dík.

    superkarma: 0 15.05.2008, 10:26:49
  9. avatar
    [22] Mylady [*]

    Máme zaplacenou dovolenou do Chorvatska už v zimě, předtím jsme byli dva roky v Itálii, tak jsem chtěla změnu. Včera v televizi jsem se dozvěděla, co chtějí za hovadiny a jelikož sebou bereme synova kamaráda, tak jsme doma pěkně zuřili. Kdyby to nebylo zaplacené, tak do Chorvatska nejedu.

    superkarma: 0 15.05.2008, 10:25:54
  10. avatar
    [21] AnteaX [*]

    My vůbec do Chorvatska nepojedeme, volíme Itálii

    superkarma: 0 15.05.2008, 10:22:45
  11. avatar
    [20] Enny [*]

    během týdne by se měl na netu objevit formulář, mrkněte na http://www.chorvatskozababku.cz/ . Já to taky řeším, holka jede za měsíc s mými rodiči

    superkarma: 0 15.05.2008, 10:19:24
  12. avatar
    [19] Michaela Kudláčková [*]

    Lotka: Je to tak. Však taky kolega, který mě upozornil, je autorem článku, který mi tak fatálně utekl .

    superkarma: 0 15.05.2008, 09:41:18
  13. avatar
    [18] SENSITIVESKIN [*]

    milli14: to je sice pravda, že je u nás nádherně, ale to není řešení, pokud má někdo zaplacený pobyt už třeba z února!!!

    superkarma: 0 15.05.2008, 09:39:31
  14. [17] milli14 [*]

    Vykašlala bych se z vysoka na nějaké Chorvatsko, u nás je taky nádherně !!!

    superkarma: 0 15.05.2008, 09:35:37
  15. avatar
    [16] SENSITIVESKIN [*]

    E.H.: už jsem si to zjistila, bude to stát kolem 800,-! Známka do Slovinska a tyhle hovadiny, to je bezva.....ale já se stejně těším

    superkarma: 0 15.05.2008, 09:33:53
  16. avatar
    [15] SENSITIVESKIN [*]

    Lotka: protože má jiný příjmení než já!

    superkarma: 0 15.05.2008, 09:31:29
  17. [14] E.H. [*]

    Lotka: v tomhle případě nejde o souhlas či nesouhlas. Když má dítě jiné příjmení než, rodič, se kterým cestuje, musí tento s sebou mít ověřený překlad rodného listu dítěte.
    Ale stejně si myslím, že se dozvíme, že je všechno jinak. Celý je to nějaký divně zamotaný, nikdo nic pořádně neví, formuláře nejsou atd.

    superkarma: 0 15.05.2008, 09:29:01
  18. avatar
    [13] Lotka [*]

    SENSITIVESKIN: já nechápu, když je to tvoje dítě, proč bys musela mít souhlas a čí souhlas. Tam je psáno, pokud dítě necestuje s rodiči

    superkarma: 0 15.05.2008, 09:22:37
  19. avatar
    [12] SENSITIVESKIN [*]

    gentiana: dík za inteligentní radu!

    superkarma: 0 15.05.2008, 09:12:15
  20. [11] gentiana [*]

    Jeremi: může být - nejsem expert.

    SENSITIVESKIN: Jeď do Itálie.

    Lotka:

    superkarma: 0 15.05.2008, 08:53:25
  21. avatar
    [10] Lotka [*]

    No, kdyby si Míša Kudláčková četla články na ž-in, tak by tuto informaci věděla dřív, než vyjela

    superkarma: 0 15.05.2008, 08:51:27
  22. avatar
    [9] Jeremi [*]

    Pianistka: Do pasu rodičů lze zapsat dítě mladší 15 let, a to nezávisle na tom, jestli má nebo nemá svůj pas.

    superkarma: 0 15.05.2008, 08:50:38
  23. [8] Pianistka [*]

    Takže chápu dobře že dětí, které jsou zapsané v pase rodičů se to netýká ? A lze zapsat kdykoli dítě do pasu rodičů, nebo když už má svůj pas tak ne ?
    Sensitiveskin: nepředkládá se rodný list, ale ten ověřený souhlas.

    superkarma: 0 15.05.2008, 08:48:12
  24. avatar
    [7] Jeremi [*]

    gentiana: Pokud mám správné informace, tak nařízení o glejtu pro děti, které necestují s rodiči, vstoupilo v Chorvatsku v platnost už na počátku letošního roku. Pouze se o něm v ČR do minulého měsíce nevědělo.

    superkarma: 0 15.05.2008, 08:36:19
  25. avatar
    [6] SENSITIVESKIN [*]

    Hm, zrovna řeším otázku soudně ověřeného překladu rodného listu mého syna, který má příjmení po tatínkovi, se kterým jsme nebyli sezdaní,nežijeme spolu a se synem odjíždím za 3 týdny do Chorvatska....ach jo!

    superkarma: 0 15.05.2008, 08:34:45
  26. [5] gentiana [*]

    Lotka: Leda tak.

    Ano, jsem zarytá odpůrkyně masové rekreace v masových rekreovištích. Rozumné důvody by byly třeba návštěva římských a byzantských památek. Nebo to lyžování. Jeden z mých snů je lyžovat na Kypru, ale v posledních letech tam málo sněží - a to nekecám, mají tam lyžařské středisko v horách.

    superkarma: 0 15.05.2008, 08:30:11
  27. avatar
    [4] Chameleonka [*]

    Jak to je s těma narozeninama souseda? Eviduje Michaela jeho narozeniny, anebo je eviduje jemu? Spatřuji v tom nepatrný rozdíl
    Jinak v Chorvatsku musí bejt touhle dobou celkem kosa na takovou hromadnou rodinnou dovolenou

    superkarma: 0 15.05.2008, 08:23:35
  28. avatar
    [3] Lotka [*]

    Michaela Kudláčková - z letošního roku jsme toho ještě moc nestihli

    superkarma: 0 15.05.2008, 08:20:39
  29. avatar
    [2] Lotka [*]

    gentiana: třeba tam byla lyžovat

    superkarma: 0 15.05.2008, 07:57:03
  30. [1] gentiana [*]

    Hm.... jestli se nepletu, tak tohle nařízení o glejtu vstoupilo v platnost tak před dvěma týdny..... to je příběh z křišťálové koule?

    A jaký je důvod pro cestu do Chorvatska, kristusmaríja?

    superkarma: 0 15.05.2008, 07:11:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme