Bulvár

Dnešní díl Výměny manželek: Bít děti? V moderní společnosti téměř zločin!

Až budete sledovat dnešní nový díl Výměny manželek, možná se vám na chvíli zastaví srdce hrůzou! A řeknete si: Chudinky děti!

V rámci spolupráce, kterou náš magazín navázal s webem doma.cz, vám nyní budeme přinášet nejnovější informace o vašich oblíbených seriálech, které sledujete na TV Nova! Články z našeho magazínu žena-in zase najdete na stránkách doma.cz.

Ve třinácti letech se už dnes dívky běžně malují. Samozřejmě že i do školy, učitelé to vzali jako hotovou věc, také rodiče se s tím smířili. Vědí, že se nejedná o žádnou revoltu či hrozbu, že by se z dcery časem mohla stát lehká děva, ale jen o pouhopouhou snahu děvčátek líbit se - a na té věru není nic špatného.

nova

Bohužel, rodiče dcer z páteční Výměny manželek patrně nepatří k těm nejosvícenějším, jak také vyplývá z naší videoukázky, na níž se otec dívky Venduly rozčiluje, když ji přistihne namalovanou. „Švihej se umejt, zapomeň na nějakej počítač!“ vykřikuje pánovitě chlap jako hora. „To už se může sebrat, vzít si kabelku a jít támhle stát k silnici,“ rozčiluje se cholerický tatínek. Spojit si v myšlenkách nalíčené řasy s prostitucí, na to už musí mít člověk fantazii jako hrom!

„Buď ráda, že tady není máma, jinak bys dostala přes hubu!“ zvýšeným hlasem vyhrožuje otec. Z pochmurné věty vyplývá, že děti jsou v této rodině fyzicky trestány a že tu panuje středověká tvrdá výchova v duchu úsloví: Škoda rány, která padne vedle

.nova


Ano, přiznejme si - bijeme svoje děti. Zatímco dospělého bychom se uhodit neodvážili, neboť by to mohlo mít nedozírné následky, dítěti sem tam bez velkého přemýšlení vlepíme facku či takzvaně dáme na zadek. Ve skutečnosti bijeme slabšího, u něhož máme jistotu, že nám ránu nevrátí. Zkusili jste někdy uhodit dvoumetrového řidiče autobusu, když se nevybíravě rozčiloval, že nemáte drobné, či jinak „zlobil“?

dítě

„Bití určitě ne,“ říká Zuzana Baudyšová, ředitelka a zakladatelka Nadace Naše dítě a zakladatelka Linky bezpečí. „Jsem jednoznačně proti fyzickým trestům. Lépe řečeno jsem proti fyzickým trestům na devadesát pět procent,“ zdůrazňuje zakladatelka Linky bezpečí. „Pět procent si nechávám pro situace, kdy malé dítě vběhne do vozovky a není čas na dlouhé rozpravy - mám na mysli skutečně jen plácnutí po zadečku.“

Zuzana Baudyšová by byla ráda, kdyby se Česká republika konečně připojila k zákazu fyzických trestů, které platí už v mnoha zemích Evropské unie.  „Pořádáme kurzy pozitivního rodičovství, kde nabízíme rodičům jiné alternativy, než jsou fyzické tresty. Obecně platí, že dítě co nejvíce motivujeme pochvalami, ale v určitém okamžiku musíme umět říci jasné ne.“ Podle Baudyšové děti potřebují více lásky, více citu, více společných hovorů.

Pražská psychoterapeutka Johana Kroupová má názor velmi podobný: „Bití dětí například za vysvědčení je něco úplně nepřípustného. I když si za některé známky dítě může samo, bití nic nevyřeší. Ovšem pokud to někdy nejde jinak, občasné plácnutí přes zadek - jen symbolicky - neodsuzuji. Pro menší děti je to často pochopitelnější signál, že něco udělaly hodně špatně, než dlouhé promluvy rodičů.“

Ale určitě by to podle Johany Kroupové neměla být příliš častá metoda výchovy: „Zakázáno je fyzické týrání a ubližování, a do toho občasné plácnutí přes zadeček určitě nepatří,“ myslí si psychoterapeutka. Na zákaz fyzických trestů se ovšem její názor od názoru Baudyšové liší: „Stanovení zákazů prostřednictvím zákonů, to by bylo spíše týrání a šikanování rodičů. Hodně dětí by umělo zneužít toho, že je na to zákon.“

dítě

Videoupoutávku k článku najdete zde: doma.cz

Čtěte také:

   
04.10.2013 - Společnost - autor: (red)

Komentáře:

  1. avatar
    [21] *modrá [*]

    Tak jsem si ten díl pustila a zas tak hrozný to s tím trestáním nebylo. Děti byly vychované a pěkně doma pomáhaly. Každej  dobře věděl co má za povinnost.

    Jediné co mě zarazilo byl trest klečení na vařečce. To bylo teda přes čáru. Chudák kluk. Jiné trestání jsem neviděla. To že se zakáže přístup na FB mi jako nějakej hroznej trest nepřipadá.

    superkarma: 0 07.10.2013, 08:19:52
  2. avatar
    [20] Suzanne [*]

    Tak osobně si myslím, že laskavost a důslednost jsou nejlepší způsobem, jak vychovávat. Ale když se dítko dotkne limitu, vylítne mi ruka a považuju to za správné a oprávněné. Akce - reakce, nejrychlejší způsob působení na prvosignální soustavu. Sml24

    superkarma: 1 06.10.2013, 16:53:25
  3. [19] Jasmína [*]

    cilani — #18 Tak někdo na to žaludek má a chce v takovým pořadu být...proto pak může vznikat takový pořad.

    superkarma: 0 06.10.2013, 09:35:18
  4. [18] cilani [*]

    Mně by vadilo už jen to, že mi někdo neznámý vleze do bytu, chce tam zavádět své pořádky a ještě by mi měl kecat do případné výchovy děcek? Na to bych neměla žaludek. Ty prachy jsou dosti mizerné, na takový zásah do soukromí.. asi si ho holt vážím víc, než peněz..

    1. na komentář reaguje Jasmína — #19
    superkarma: 1 04.10.2013, 13:46:41
  5. [17] Pavla_b [*]

    Rikina — #13 větší děti od 4 nebo 5 let výš už to možná berou jako hru, nechápu ale matky, které do výměny jdou a mají třeba roční dítě nebo ještě menší miminko,Sml31 mně by teda dost vadilo, že se ten týden bude starat o miminko nějaká úplně cizí ženská, bude ho krmit, přebalovat, koupat a podobně...

    A s tím soukromím - úplně s tebou souhlasím.Sml22

    superkarma: 0 04.10.2013, 13:19:54
  6. avatar
    [16] átéčko [*]

    Mě doma vychovávali bitím, takže já jsem proti jakémukoliv fyzickému násilí na dětech. 

    Ale také nemám ráda druhý paradox, rozjívené děti.

    Jak já jsem to dělala, že jsem své vychovala bez facek, a nářezu...?

    superkarma: 0 04.10.2013, 13:16:50
  7. [15] Klára Křížová [*]

    Rikina — #13 Myslím, že někdy to nemusí ani režírovat. Podle mě ty emoce během toho týdne takhle vykvetou samy. Když k sobě vyberou rozdílné dvojice, které jsou v protikladu už od pohledu, je ten vývoj předpokladatelný.

    ale taky si myslim, že je sorta lidí, kteří tam pujdou zadara a i když se ztrapní, tak si budou před sousedy připadat IN

    superkarma: 1 04.10.2013, 12:01:39
  8. [14] Rikina [*]

    peetrax — #11 to bych zajisté nedodala, neboť by to nedávalo smysl. Sml80  Děkuji, ale svoje komentáře si budu i nadále psát sama. Sml58 Sml57

    superkarma: 0 04.10.2013, 11:51:40
  9. [13] Rikina [*]

    gerda — #12 no, já bych řekla, že samotný fakt výměny jednoho rodiče, na několik dnů, to by dětičky mohly unést bez problémů. Tedy ty větší, tak od čtyř let výš už by to mohly pochopit, že to je legrace. A když se jim třeba slíbí cílová odměna... jenže to neznamená jen tu výměnu, tam jde o hlavně ten kabaret kolem. Štáb, který to natáčí, a že je to víceméně hrané podle pokynů režiséra, aby byla sledovanost. A lidi, co se na to koukají a pak tu rodinu proberou horem spodem, a nit na nich nenechají suchou. To už může nechat následky i na dospělém. To bych svým dětem neudělala. No a že to lidi dělají za peníze... těch cca 50 táců, to je chabá odměna. Za zprofanování soukromí bych teda chtěla větší prachy. O hodně větší. Ale plno lidí by to udělalo i zadarmo, jen aby byli v TV a měli svých 5 minut slávy. Sml80

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #15
    2. na komentář reaguje Pavla_b — #17
    superkarma: 1 04.10.2013, 11:47:37
  10. avatar
    [12] gerda [*]

    black.bird.third — #8 zdá se mi hrozné, když rodiče děti "prodají" do pořadu v tv. A nikdo se tomu nepodiví - máme přece demokracii. Je to tu ode zdi ke zdi, na straně druhé zas třeba děti žalují rodiče za to, že po nich chtěli, aby si utřely prach ve svém pokoji.Sml15

    1. na komentář reaguje Rikina — #13
    superkarma: 3 04.10.2013, 10:53:12
  11. avatar
    [11] peetrax [*]

    Klára Křížová — #9 tak. A Rikina by dodala "Herodes, to byl aspoň člověk". Sml54

    1. na komentář reaguje Rikina — #14
    superkarma: 0 04.10.2013, 10:49:19
  12. avatar
    [10] ToraToraTora [*]

    V první řadě mi je jedno, ¨jak se řežou/neřežou děti jinde na světě. Nemám potřebu někomu koukat přes plot. Výchovná facka je účinná a dítěti ve věku, kdy nevstřebá obsáhlejší argumentaci asi jinak nevysvětlíte, že se nedělá to či ono. jak děti povyrostly, zavedli jsme jiné tresty.Dítě je totiž celkem rozumně zabalená kalkulačka. jako výchovný prostředek jsem zvolila kapesné úmerné jejich věku. Ví, co si za něj mohou koupit a jsou patřičně smutné, když se jim kapesné odejme částečně nebo úplně. A také už ví, co se dá dělat na počítači a co všechno vysílá televize...a také chápou daleko lépe, že o tohle všechno přijdou, pokud maminku ještě jednou rozčílí doběla. Sml57

    superkarma: 2 04.10.2013, 10:29:38
  13. [9] Klára Křížová [*]

    Je bití a týrání. Když si díte výprask zaslouží a ví moc dobře za co, tak je to výchovný prostředek. Některé paličaté a umíněné děti prostě rady a domlouvání nepřijímají.

    Naši předkové to dělali řadu let a myslím, že zavést rákosku dnaska ve školách by bylo velmi prospěšné.

    1. na komentář reaguje peetrax — #11
    superkarma: 7 04.10.2013, 09:51:33
  14. avatar
    [8] black.bird.third [*]

    gerda — #2 Je to volba rodičů. Za účinkování v reality show dostanou peníze a to je hlavní důvod (si myslím), proč do toho jdou. V jedné z řad VM to bylo, myslím, padesát tisíc korun.

    1. na komentář reaguje gerda — #12
    superkarma: 0 04.10.2013, 09:47:09
  15. avatar
    [7] Altamora [*]

    Plácnutí přes zadek nebo zlobivou ruku či nohu považuji za menší prohřešek než řvaní, ječení a ponižování. Psychické týrání je stejně hrozné jako fyzické. Možná i horší, protože není vidět.

    superkarma: 4 04.10.2013, 09:21:41
  16. avatar
    [6] datura [*]

    Můj manžel dcery neuhodil nikdy, já jednu jednou a to jí bylo 17, řekla mi, že si pujde stěžovat na sociální péči, obě jsme se tomu zasmály a další facky uz nepadly nikdy.Sml30

    superkarma: 1 04.10.2013, 09:09:42
  17. [5] MaVy [*]

    tak ona to nakonec říká taky -žádné bití ale občas plácnout přes zadek s tím souhlasí a souhlasím i já,já se snažím, aby víc než bolest pochopill,že se zlobím,protože tohle dělat nesmí ,mám paličatého synka

    superkarma: 1 04.10.2013, 09:08:07
  18. avatar
    [4] *modrá [*]

    ono není bít jako bít...myslím že prckovi plácnutí přes ručičku nebo po zadečku aby věděl že dělá něco co nesmí vůbec neublíží.... mám pocit že hodě dnešních dětiček by to potřebovalo, když je vidím jak se maminám vztekají u nohou.

     Mlátit děti ale fyzickou silou je opravdu zhovadilost a ukazuje to na slabost a blbost rodičů.

    superkarma: 1 04.10.2013, 08:21:37
  19. [3] dadma [*]

    Je rozdíl bití a bití.Já dostala od otce, jednu 2x za život a věděla jsem proč.Byla na místě.Od matky takové to plácnutí na zadek,tak to si myslím, že zvlášť u malých dětí je výchovnější ,než nějaká diskuze.Já když vidím venku maminky ,tak ony na ty dítka spíše stále řvou a ty to již berou jako normu.Dítě bychom měli napřed zkusit nějak zabavit,ale někdy to opravdu nejde.Tím mám na mysli malé děti.A starší děti.Tady fyzické tresty určitě ne.Někdy je to opravdu těžké ,podívejme se co si dovolí některé děti ve škole.Ale to není dětmi ,to je společností.Za nás byly nějaké společenské mantinely a to věděl ,každý z domova.Ale dnes?Nevím.....

    superkarma: 1 04.10.2013, 08:18:10
  20. avatar
    [2] gerda [*]

    Já stále nechápu jak je možné měnit dětem rodiče - jen tak pro zábavu obecenstva. Copak se nikdo nezamyslí nad tím, že budou mít celý život vzpomínku na cizí lidi ve svém výsostném území - DOMOVĚ?Sml80 Co to dělá s psychikou dětí, když ani tam nejsou jisté svým bezpečím? Přitom za nimi nestojí rodiče, aby se jich zastali. Pokud takhle mění postele dospělí lidé, jejich věc. Ale jakmile jsou do akce zataženy děti, pokládám to za zhovadilost.Sml68

    1. na komentář reaguje black.bird.third — #8
    superkarma: 3 04.10.2013, 06:59:46
  21. avatar
    [1] peetrax [*]

    Loni jsem viděla "evropský magazín" z produkce DW, kde o ČR byla reportáž. Nějaká paní v domácnosti, z Německa, se tam strašně rozčilovala, že v Česku týrají děti, že je to do nebe volající, tyhle tyrany z ČR by měli zavírat do vězení atd. Skoro ji nebylo slyšet, protože její chlapeček tam dělal borčus a nebylo možno ho umravnit. Ona na dítě nikdy v životě ruku prý nevztáhla.

    Jsem radši pro pár plácnutí přes zadek, když je to potřeba. Chápu, že se to může zvrhnout do toho, že si rodič na dítěti vylívá svůj vztek a mlátí jej jako žito, to zas teda ne.

    superkarma: 7 04.10.2013, 00:20:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme