Bulvár

Dnes: Umíte diskutovat?

Umění diskuse je složitá věc. Dá se říct, že se musí učit neustále. Umět diskutovat k tématu je skutečné umění. Jsem zvědavý, zda to umíme.

diskuze

Dám vám příklad. Stal se na našem magazínu a ne jednou. Vyjde článek o nemoci bradavek a s tím spojeným problémem s kojením. Titulek: Nemocné bradavky – problém pro nastávající maminky.

První reakcí pod článkem, který je určen maminkám, které čekají dítě a mají problémy s prsními bradavkami je: „Proč to sem píšete, mne to nezajímá.“

Sedím za monitorem a přemítám, jak to čtenářka myslela? Proč do toho článku lezla? Kde se v ní bere pocit, že každý článek je psán pro ni, a musí se jí nutně líbit. Co čekala, když do toho článku lezla.

Na jednu stranu mám radost, jako majiteli serveru mi zvýšila návštěvnost o dvě otevřené stránky. Jednu za otevření článku a druhou za odeslání příspěvku a následující obnovení stránky. Také jistě jste si všimly, že tam kde je víc příspěvků, jde více lidí, protože jsou zvědaví, o čem se tam diskutuje…

Na druhou nechápu její nutkání se pod článkem objevit. Chce vyvolat dojem, že ten článek na magazínu pro ženy nemá co dělat, protože ona se s tímhle problémem nikdy nesetkala a nepředpokládá, že by se s tím někdy potýkat mohla? A když se to netýká jí, netýká se to nikoho na světě?

Další oblíbenou hláškou je: „Proč to sem dáváte, tohle jsem už někde četla?“

Bez mučení přiznávám. Ano za těch 11 let se mnoho témat opakuje. Stejně jako se opakují roční období, opakují se témata, která jsou aktuální. Před Vánoci píšeme o Vánocích. Před létem o hubnutí a dovolených. V máji o lásce a svatbách, v březnu o sázení kytek a rostlin všeho druhu, v září o prvňáčcích atd.

Z legrace jsem si jednou koupil v trafice všechny ženské časopisy, které byly k mání. Má oblíbená trafikantka se mne ptala, ve které nemocnici a s čím leží moje žena. Na odpověď, že to je pro mne málem padla do mdlob. Všechny jsem prolistoval a zjistil, že buď jsou všechny šéfredaktorky a šéfredaktoři domluvení, nebo je něco pudí k tomu, aby všichni psali na stejná témata.

Opět mám radost za dvě otevřené stránky, ale nějak nechápu, co myslí tím svým výrokem. To že když někde něco podobného četla (nemyslím opsané články), znamená, že to četly i všechny ostatní čtenářky a tak je blbost to vůbec vydávat?

A z poslední doby mne dostal diskusní příspěvek pod jedním příběhem. „Kde berete právo o tom diskutovat, vždyť je to věc jen jejich. Kde berete právo je soudit.“ Lehce jsem ten výrok upravil, protože jsem líný hledat jej, ale byl v tomto duchu.

Říkám si, ta žena je z nějaké zvláštní odrůdy Talibanu. Zakazuje zobrazovat příběhy ostatních lidí, volá ke tmářství. Sama má problém a bojí se, aby ho nikdo nepopsal, aby jí nikdo nesoudil, jako se to děje pod článkem?

Zajímavé příběhy hledáme stále. Hledáme je proto, že jsou velmi čtené. A mnohdy otevírají problémy, které jsou obecné, a potýká se s nimi velké množství z vás. A reakce pod články i článek samotný vám může ukázat, jak problém řešit. Znám nemálo příkladů, kdy se na základě reakcí pod články jedna z vás rozhodla opustit tyrana, případně si dupnout a změnit zaběhlé stereotypy.

Zvláštní kapitolou jsou osobní útoky mnohých z vás proti osobám, které jsou vám nesympatické. Je zvláštní, že i osoby milé, často velmi sympatické při osobním setkání se v diskusích mění v dravce. U většiny nevěřím, že v reálném životě by byly ochotny a schopny říct z očí do očí těhulce těsně před porodem prvního dítěte, že ty její zdrobněliny, které používá ve svém slovníku evidentně pod tíhou hormonů, jsou strašné. Že je v podstatě kráva a jako taková by se neměla množit.

Jsem přesvědčen, že v reálu byste se na ní usmály a popřály ji hezký a bezproblémový život. Ale na internetu? Kde nevidíte do tváře, se můžete ukázat. Nandat jí to. Vždyť vy jste se přece nikdy podobně nechovaly, nebo si to odmítáte přiznat. A co, nejde o to co napsala, ale jak to napsala…

Závěrem mi nedá nevzpomenout na diskuse holek, který tento magazín daly do kupy před tím, než začal vycházet. Johana Barvínková tehdy přišla s krásnou myšlenkou – uděláme ženským místo,které by se líbilo nám. Klidnou oázu, kde si budou moct odpočinout od stresu světa, kde budou mezi svými a budou se cítit bezpečně. My přece nejsme chlapi, kteří spolu stále musí soupeřit, my si můžeme jen tak nezávazně pokecat, podpořit se navzájem a pomoct si.

Líbilo se mi to pro ten patos a zajímalo mne, zda je to utopie, nebo je to realizovatelné.

Zda se to podařilo, nebo ne, nechám zhodnotit vás.

Těším se na diskusi pod tímhle článkem a hlavně na vaše názory a myšlenky v redakčním mailu. Dokážete svůj názor jasně formulovat a jít s ním na veřejnost. Dokážete si ho obhájit?

Pište na:

redakce@zena-in.cz

   
08.06.2011 - Společnost - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [45] Radek Kříž [*]

    Edmund — #44 To by v českých ani světových médiích nebyla téměř noha :) Ono dát dohromady smysluplný text a sehnat informace a zároveň dokonale znát pravopis jde málokdy ruku v ruce. Proto si noviny platí korektory a korektorky 

    Jinak souhlas s tím, že se máme snažit o to, aby nám pravopisné chyby neunikaly.

    Ale není to úkol jednoduchý. Ono ani v renomovaných odborných nakladatelstvích, kde materiál čte i více korektorů, se 100% chyb nedaří odhalit.  Prostě jsme jen lidi. A lidi jsou chybující.

    superkarma: -1 08.06.2011, 22:24:05
  2. avatar
    [44] Edmund [*]

    Když osobu psaní článků pro veřejnost živí, měla by tato mít kvalifikaci. Umět jazyk a gramatiku a poradit si bez zvířat korektorek. Sml24

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #45
    superkarma: 10 08.06.2011, 17:04:56
  3. avatar
    [43] Radek Kříž [*]

    risina — #42 Sml57

    superkarma: 0 08.06.2011, 13:01:55
  4. avatar
    [42] risina [*]

    Radek Kříž — #39 Určitě to znáte - někdy člověk prostě vlastní myšlenku nevyprokukuje Sml58.

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #43
    superkarma: 0 08.06.2011, 13:00:30
  5. avatar
    [41] risina [*]

    jastura — #37 Jsou dny, kdy se mi nad tím, co chtěl pisatel říct, přemýšlet prostě nechce (zvlášť jde-li o redakční článek - příspěvky od čtenářek, u kterých je výslovně uvedeno, že neprošly jazykovou ani obsahovou úpravou, jsou samozřejmě něco jiného). V tomhle magazínu, který není žádné vědecké dílo. vyžadující velké přemýšlení, bych ráda po rychlém přelítnutí pochopila podstatu, aniž bych "zadrhávala". Zrovna dnes nešlo z mého pohledu  o drobné chyby, zadrhávala jsem často a prostě jsem nedokázala tu podstatu najít.... Asi jsou erupce na slunci nebo změna tlaku nebo mi zatemňuje mysl něco jného.

    superkarma: 0 08.06.2011, 12:58:22
  6. avatar
    [40] maje [*]

    Radek Kříž — #39 boduješSml67Sml30Sml30 stejně tě ale ukamenujouSml30Sml30

    superkarma: 0 08.06.2011, 12:54:14
  7. avatar
    [39] Radek Kříž [*]

    risina — #38 Příspěvek na téma: Tak strašně mi překáží, JAKje napsané, že se na obsah nedokážu soustředit

    Myslím, že takový příspěvek v dnešním tématu dne chybí...

    Zda je víc forma, nebo obsah...

    Škoda, že zvládnete spoustu litanií nad chybami a vlastní úvahu ne.

    1. na komentář reaguje maje — #40
    2. na komentář reaguje risina — #42
    superkarma: 1 08.06.2011, 12:51:58
  8. avatar
    [38] risina [*]

    Tak tedy reakce na obsah.

    " Dokážete svůj názor jasně formulovat a jít s ním na veřejnost."

    Děkuji za uznání.

    "Dokážete si ho obhájit?"

    Myslím, že dokážu.

    Na víc se fakt dneska nezmůžu... Sml80

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #39
    superkarma: 0 08.06.2011, 12:48:30
  9. [37] jastura [*]

    risina — #27 čárky a drobné chyby mi žíly nervou. Většinou mě štvou spíš ti, co neumí nic jiného, než na drobné chyby pořád upozorňovat. Obvykle mi stačí trochu přemýšlet a pochopím, co tím chtěl pisatel říct. Sml80

    1. na komentář reaguje risina — #41
    superkarma: 2 08.06.2011, 12:46:48
  10. avatar
    [36] Radek Kříž [*]

    risina — #34 zkoušel jsem to nahlas, neudělal :)

    Pojďme se vykašlat na interpunkci, to tady můžeme být do večera.

    A co obsah článku? Nebo to torzo, které díky mé neschopnosti napsat správně čárky, chápete.

    Máte nějaký názor?

    superkarma: 1 08.06.2011, 12:36:58
  11. avatar
    [35] maje [*]

    Lukáš Čejka — #32 Sml52Sml52Sml52Sml52 máš pravdu, Lukáši. ale kritizovat a nesouhlasit s článkem NE kvůli obsahu, ale kvůli špatné interpunkci, mi přijde nepatřičnéSml80Sml80 to je to samé, jako říkat o někom, že je špatný, protože se mi nelíbí jeho účes (a nebrat v potaz jeho chování a názory)Sml24

    superkarma: 0 08.06.2011, 12:25:50
  12. avatar
    [34] risina [*]

    Radek Kříž — #29 A nemohl by tedy druhý mnou ctitovaný odstavec alespoň odkazovat na to, na co navazuje?

    Např: Opakuji  - mám radost za dvě otevřené stránky, ale nějak nechápu, co citovaná čtenářka myslí tím svým výrokem.

    Protože když je to takto, opravdu to vypadá, že máte na mysli nějaký výrok trafikantky, své manželky nebo možná těch šéfredaktorů či šéfredaktorek... 

    Ještě pochopitelnější by to ale bylo, kdyby bylo pořadí tech dvou odstavců prohozeno a taky (a za tím si stojím zas já) kdybyste mezi "Opět" a "mám radost" vložil nějaké interpunkční znaméno, které by čtenáře donutilo se zastavit a pochopit, že to neznamená, že máte zase radost, ale že znovu vyjadřuejte tutéž mayšlenku. Vsadím se, že kdybyste to četl nahlas, pauzu  byste udělal:

    Opět - mám radost za dvě otevřené stránky ....

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #36
    superkarma: 0 08.06.2011, 12:19:17
  13. avatar
    [33] Altamora [*]

    Byl jednou jeden server pro ženy, na kterém se objevila jedna osoba, která velmi hrubě napadala každého, kdo se opovážil upozornit na chyby v redakčních článcích, kdo měl jiný názor než redakce. A pořád operovala slušností a vůbec se snažila být sluníčková. Nevím, jak se stalo, že tento server postupně opustily čtenářky a server zanikl.Sml57  Nemyslím si, že je vždy správné mlčet, když člověk nesouhlasí s napsaným textem. Jen by to nemělo být osobní. Např. v jedné diskuzi jsem napsala svůj názor na vhodný oděv do kanceláře, po několika dalších, z mého pohledu nevinných, poznámkách jsem se dozvěděla, že jsem stařena s prsy do pasu. Dokážu pochopit, že někdo z textu umí stanovit psychiatrickou diagnózu, ale že pozná i fyzický vzhled, to mě pobavilo. Sml30

    superkarma: 4 08.06.2011, 12:14:12
  14. avatar
    [32] Lukáš Čejka [*]

    maje — #28 Ulixes, figura osmá z dříve odkazovaného článku. Sml57Sml54

    1. na komentář reaguje maje — #35
    superkarma: 0 08.06.2011, 12:10:30
  15. avatar
    [31] maje [*]

    Radek Kříž — #29 klííííd. je prokázané, že člověk sám po sobě nevidí každou chybu. a kolikrát ji nevidí ani ten, co to opravuje po něm.Sml24Sml24

    superkarma: 1 08.06.2011, 12:09:31

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] risina [*]

    maje — #28 Tak strašně mi překáží, JAKje napsané, že se na obsah nedokážu soustředit Sml80.

    superkarma: 0 08.06.2011, 12:06:35
  2. avatar
    [29] Radek Kříž [*]

    risina — #25 vytrhnout dva odstavce zkontextu není dobré:) ten druhý navazuje na odstavec před tím - ten odstavec mezi nimi je vložený - dokreslující okolnosti. Tohle je o stylu a za tím si stojím :)

    risina — #26 risina — #27  Děkuji za upozornění - pravidla interpunkce si opakuji, ale bez korektorky je nikdy ani při přepečlivém kontrolování dohromady nedám. Každý máme své limity.

    Jdu to opravit.. ještě jednou děkujiSml59

    1. na komentář reaguje maje — #31
    2. na komentář reaguje risina — #34
    superkarma: 0 08.06.2011, 12:06:33
  3. avatar
    [28] maje [*]

    risina — #27 a co takhle se vyjádřit k tomu, CO je napsané.Sml24

    1. na komentář reaguje risina — #30
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #32
    superkarma: 1 08.06.2011, 12:01:25
  4. avatar
    [27] risina [*]

    A Radku, opravdu byste si měl zopakovat pravidla interpunkce - chybějící nebo přebytečné čárky mění význam vět.

    "...že ty její zdrobněliny, které používá ve svém slovníku, evidentně pod tíhou hormonů jsou strašné."

    Kdo je v této větě pod tíhou hormonů? Jsem přesvědčena, že jste myslel tu těhotnou, ale jak je to napsané, je to ta, která kritizuje zdroběnliny (i když nevylučuji, že ta může být pod clivem hormonů taky Sml58)

    1. na komentář reaguje maje — #28
    2. na komentář reaguje Radek Kříž — #29
    3. na komentář reaguje jastura — #37
    superkarma: 0 08.06.2011, 11:59:15
  5. avatar
    [26] risina [*]

    "Jsem přesvědčen, že v reálu byste se na ní usmály a popřály ji rychlý a bezproblémový život"

    RYCHLÝ ŽIVOT ????

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #29
    superkarma: 0 08.06.2011, 11:52:40
  6. avatar
    [25] risina [*]

    Radek Kříž — #11 Fakt vám připadá, že tyto dva odstavce spolu souvisí?

    Z legrace jsem si jednou koupil v trafice všechny ženské časopisy,

    které byly k mání. Má oblíbená trafikantka se mne ptala, ve které

    nemocnici a s čím leží moje žena. Na odpověď, že to je pro mne málem

    padla do mdlob. Všechny jsem prolistoval a zjistil, že buď jsou všechny

    šéfredaktorky a šéfredaktoři domluvení, nebo je něco pudí k tomu, aby

    všichni psali na stejná témata.

    Opět mám radost za dvě otevřené stránky, ale nějak nechápu, co myslí

    tím svým výrokem. To že když někde něco podobného četla (nemyslím opsané

    články), znamená, že to četly i všechny ostatní čtenářky a tak je

    blbost to vůbec vydávat?

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #29
    superkarma: 0 08.06.2011, 11:51:01
  7. [24] CityCat [*]

    Lukáš Čejka — #22 Díky :-) za odkaz. Tohle teda za minutu nepřelítnu, ale v pohodě přečtu.

    superkarma: 0 08.06.2011, 11:31:22
  8. [23] indira1 [*]

    Radek Kříž — #20 Sml30Sml52Sml67

    Tak jim ji dejte.

    peníze stejně kazí charakter.Umíte si představit jak budete charakterní bez své výplatySml30Sml52

    superkarma: 0 08.06.2011, 11:27:06
  9. avatar
    [22] Lukáš Čejka [*]

    Formy diskuze a polemiky se v case vubec nemeni, pokud ma nekdo pocit, ze v dnesni dobe ziji nejaci odrodilci jemneho umeni debaty, pak doporucuji peknou praci na toto tema z pera pana Capka. Vydano L.P. 1931 - Marsyas čili na okraj literatury ->

    Dvanáctero figur zápasu perem čili příručka písemné polemiky

    Sml32

    1. na komentář reaguje CityCat — #24
    superkarma: 0 08.06.2011, 11:25:43
  10. avatar
    [21] Radek Kříž [*]

    OlgaMarie — #19 A k té toleranci - je firma a firma. u státní Pošty si služby platím - tolerance je menší. Když si čtu Idnes a čtu výkřiky typu. "Ten autor by neměl psát, problému nerozumí, píše nesmysly.." případně napadá ulítlou chybu v textu tak tak radikální nejsem.Já dostávám službu zdarma.

    Děkuji za všechny upozornění na chyby, kterých se dopustíme. Věřte mi, že je neděláme schválně. Jen jsme prostě lidi, z masa a kostí a občas uděláme chybu.

    Ta chyba, ale neomezuje vás ani nikoho jiného, nenutí vás ztrácet čas, že musíte jít někam a odvést práci za někoho jiného. za někoho, kdo ji již dostal zaplacenou. Vás maximálně může pobuřovat naše neznalost, nepečlivost, nedůslednost atd... A je vaší volbou ji snášet.

    P.S. i v učebnicích českého jazyka najdete chyby :)

    superkarma: 0 08.06.2011, 11:19:28
  11. avatar
    [20] Radek Kříž [*]

    OlgaMarie — #19 Oboje, Klárka je milá i zvířátko... za svůj život v redakcích, jsem zažil více korektorů a mnohé je spojuje. Proto mi prosím odpusťte mírnou nadsázku.

    Hlavně jsem si všiml, že jsou všichni na peníze. Pokaždé za mnou přišli a říkali mi, že by chtěli za korektury mých textů jednu výplatu navíc...

    1. na komentář reaguje indira1 — #23
    superkarma: 0 08.06.2011, 11:11:18
  12. avatar
    [19] OlgaMarie [*]

    Radek Kříž — #16 Na toleranci bylo zbytečné se ptát, že? Ale korektorky nazvat zvláštními zvířátky? To byl pokus o vtip nebo milou roztomilost?

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #20
    2. na komentář reaguje Radek Kříž — #21
    superkarma: 0 08.06.2011, 11:07:50
  13. avatar
    [18] maje [*]

    evelyn — #17 tebe vyprovokovat? proč?Sml80Sml80Sml80

    superkarma: 0 08.06.2011, 11:02:35
  14. avatar
    [17] evelyn [*]

    maje — #14 nenasla jsem se tamSml16 jestli se snazis o provokaci, tak jsi si vybrala spatny terc, zrovna ty me vyprovokovat opravdu nemuzes, na to musi byt jini, mnohem zdatnejsi mitri slovaSml33

    1. na komentář reaguje maje — #18
    superkarma: 0 08.06.2011, 10:59:18
  15. avatar
    [16] Radek Kříž [*]

    OlgaMarie — #13 Uvažovat mohu, ale korektorky jsou velmi zvláštní zvířátka. je napodobit je zhola nemožné.

    Budeme s esnažit si chyby hlídat, ale stejné jako když je tu naše korektorka Klárka to nebude.

    A kdo chce psa bít, hůl si vždy najde ...

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #19
    superkarma: 0 08.06.2011, 10:57:15
  16. avatar
    [15] maje [*]

    maje — #14 pro vysvětlení. ne, že by ti chyběla inteligence.tak jsem to vůbec nemyslela. ale že taky občas přešvihneš únosnou mez, ale nemyslíš si to.

    superkarma: 1 08.06.2011, 10:57:01
  17. avatar
    [14] maje [*]

    evelyn — #12 že bys patřila mezi ty, o kterých se zmiňuji dál v mém příspěvku?Sml58Sml58Sml58

    1. na komentář reaguje maje — #15
    2. na komentář reaguje evelyn — #17
    superkarma: 0 08.06.2011, 10:53:51
  18. avatar
    [13] OlgaMarie [*]

    Radek Kříž — #11 Sml80 A nenapadlo vás, abyste si práci koprektorky v redakci rozdělili? Jste takto shovívavý, když dostanete do schránky oznámení o uložení zásilky, ačkoliv jste doma a při vyzvednutí žádáte vysvětlení a dozvíte se, že je mnoho nemocných nebo jsou dovolené apod.? Výslovně se ptám na toleranci k interním problémům jiných firem.

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #16
    superkarma: 0 08.06.2011, 10:50:02
  19. avatar
    [12] evelyn [*]

    maje — #10 AnoSml16

    1. na komentář reaguje maje — #14
    superkarma: 0 08.06.2011, 10:03:09
  20. avatar
    [11] Radek Kříž [*]

    risina — #8 Prošel korekturou ve wordu. Naše korektorka má týdenní dovolenou. Za všechny chyby se omlouvám, ale věřte mi, že ty chyby nevidím :)

    Na týden najímat korektorku nemůžeme - organizační problémy to vylučují. Takže tento týden prosím o shovívavost.

    Co se týče obsahu - teď jsem si to po sobě přečetl. Krom jednoho nebohého ne, které změnilo smysl věty v nesmysl věty - jsem nic neobjevil. Jsou mé myšlenkové pochody opravdu tak abstraktní?

    Jinak děkuji za diskusní příspěvek k věci.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #13
    2. na komentář reaguje risina — #25
    superkarma: 0 08.06.2011, 09:57:25
  21. avatar
    [10] maje [*]

    evelyn — #5 a ty jsi přesvědčená, že všechny ty přednosti a hlavně inteligenci máš?Sml58Sml58Sml58 to si asi myslí většina diskutujících. i ti, kteří základy slušného chování a vkusnosti postrádajíSml24Sml24

    1. na komentář reaguje evelyn — #12
    superkarma: 2 08.06.2011, 09:54:43
  22. avatar
    [9] evelyn [*]

    Radek Kříž — #7 clovek, ktery ma dobre zaklady slusne vychovy, nepotrebuje predlohu k ruce, jak diskutovat, at na netu nebo v realu, to ovsem neznamena, ze nemuze prezentovat odlisny nazorSml32

    superkarma: 0 08.06.2011, 09:47:38
  23. avatar
    [8] risina [*]

    Tak tedy vstup do diskuze od kverulantky a jazykové puristky.

    Prošel tenhle článek korekturou? Přečetl si ho alespoň autor, než ho odeslal? Chyby v interpunkci ani nekomentuji, ale ten text míst postrádá logiku, nejmíň jeden odstavec je jinde, než má být, prostě číst tenhle článek je děs a konstatování (nebo to má být otázka?) na konci "Dokážete svůj názor jasně formulovat a jít s ním na veřejnost." vyznívá jako krásná ironi..

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #11
    superkarma: 1 08.06.2011, 09:44:41
  24. avatar
    [7] Radek Kříž [*]

    evelyn — #5 tem kodex zároveň stanovuje jistou úroveň elementární lidské slušnosti...

    1. na komentář reaguje evelyn — #9
    superkarma: 0 08.06.2011, 09:40:26
  25. avatar
    [6] evelyn [*]

    Chybi mi tam interpunkce, zlozvyk ze svedstiny, kde se pouzivaji zridkaSml40

    superkarma: 0 08.06.2011, 09:40:11
  26. avatar
    [5] evelyn [*]

    Radek Kříž — #4 Pokud se clovek mrkne na diskuze ruznych ceskych deniku na netu (uz to radeji nedelam) zacne o inteligenci ceskeho naroda jako celku vazne pochybovat. Hojne pouzivani vulgarnich vyrazu, pravopis neznajic, to opravdu je nechvalna vizitka prispevovatelu. Z-in si porad drzi urcitou hranici, kde, i pres rozdilnosti nazoru, jsou komentare vulgarnostiproste (gramatiku nekomentuju). Sml80

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #7
    2. na komentář reaguje maje — #10
    superkarma: 0 08.06.2011, 09:38:30
  27. avatar
    [4] Radek Kříž [*]

    evelyn — #3 Za chvíli je tu novinka o kodexu diskutéra. myslím, že je to zajímavá konfrontace mezi vaším názorem a tím na čem se shodli lidé, co stanovovali ten kodex.

    ona osobní svoboda končí tam - kde začíná svoboda toho druhého. V životě i na internetu.

    škoda - že to nedáte dohromady a nepošlete jako novinku...

    k čemuž od včerejška vyzývám.

    1. na komentář reaguje evelyn — #5
    superkarma: 1 08.06.2011, 09:29:31
  28. avatar
    [3] evelyn [*]

    Diskuze je od slova diskutovat, to znamena, ze kazdej prednese svuj nazor. I pokud je vyjadren slusne a vecne, jen je proste jinej (v mem pripade neprivetiva reakce na pouzivani zdrobnelin, nejlepe kazde podstatne jmeno), muze vyvolat vlnu nevole u urcite skupiny nebo autorky. Je mi docela jedno jestli je ovlivnena hormony nebo ne, hojne pouzivani zdrobnelin na netu nebo v realu je proste odpudive. Jestli cekala autorka jen reakce stejneho razeni jako clanek sam, tak s ni netriskaji jen hormony, ale chyba bude jeste jinde. I budouci a novopecene matky se muzou vyjadrovat jako dospeli a kultivovani lide. Chodi sem zeny vsech vekovych kategorii a s ruznymi pohledy, takze muze clovek diskuzi ziskat objektivni pohled na vec.

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #4
    superkarma: 0 08.06.2011, 09:13:54
  29. avatar
    [2] RenataP [*]

    já teda tvé proroctví trochu smáznu... kulturně a věcne, jo, to někdy svedu, ale někdy mě fáááákt svrbí ruce a prsty k něčemu, co má k tomu daleko.

    A že jsem stará páka těchto béžových stránek, tak si dovolím u této příležitostí vzpomenout na Nyotamori a Meander, staré to gardy, jež tu dávaly perdy a mělo to grády.

    ... škoda no...Sml54

    tehdy mě to tady fakt baviloSml52

    superkarma: 2 08.06.2011, 08:07:57
  30. avatar
    [1] maje [*]

    Radku, bavíš mě čím dál víc. ale zahraju si na proroka. každá napíše, že dokáže kulturně a věcně diskutovat. a počkej za pár dníSml58Sml24Sml24

    superkarma: 0 08.06.2011, 06:54:22

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme