Bulvár

Dítě nebo kariéra?


Stačí jen tak letmo zavadit pohledem o titulní stránky českého bulvárního tisku a další zajímavé téma je na světě. Proč ho neprobrat? Nemusíme být ani celebritou, abychom si jednou nepoložily tu ožehavou otázku: „Mám mít dítě, nebo se mám věnovat kariéře? Dá se obojí zvládnout? Nebudu šidit jedno pro druhé? Nebudu špatná matka a zároveň špatná lékařka, právnička, zpěvačka, herečka… Lákavé pracovní nabídky nebo mateřská? Biologické hodiny bijí na poplach, ale co když sejdu z očí i z mysli?“
Nechci komentovat, jak se to povedlo Bartošové, Pergnerové, Žilkové, všechny tyto ženy své mateřsko-pracovní dilema řešily. Každá po svém a mně nepřísluší soudit, zda dobře nebo ne. Raději sáhnu pro příklad do vlastních vod.

Přiznám se, že jsem dítě odkládala, jak to šlo. Bylo to možná i ze zbabělosti, a tak jsem se na práci i trochu vymlouvala. Sice jsem věděla, že nechci zůstat bezdětná, ale stále jsem se nedokázala zastavit a říct si: Teď je vhodná doba. Ale povězte mi, kdo to umí?
„Ještě tohle dodělám, ještě tahle práce mě zajímá, tohle přece nemůžu odmítnout, ten by se na mě příště vykašlal… “ A tak to šlo léta a odkládala bych to dodnes, kdybych úplně náhodou J neotěhotněla. A abych si to užila, rovnou dvojčata a rizikové těhotenství. Bylo mi tak špatně, že jsem nesnesla ani jízdu tramvají, takže „kšefty“ mimo Prahu se musely obejít bez mé maličkosti.
Ale při vší té dávce mateřského štěstí mě neopustilo ani to pracovní. Už krátce po porodu jsem dostala lákavou nabídku - práci v zahraničí. Jasně, že jsem okamžitě nekývla, a honily se mi hlavou výčitky: Opustit půlroční miminka a jet si sobecky do nějaké tramtárie? Moje váhání rozčísli rodiče. „Jedná se přece jenom o čtrnáct dní, my se o děti  postaráme." Přiznám se, že odloučení jsem nesla hůř, než jsem si myslela. Nemohla jsem spát a doslova jsem stříhala metr, jen abych už byla u svých dětí.
Bavila jsem se na to téma se svou finskou kolegyní, a ta jen kroutila hlavou. „To bych nemohla, tady se musíš rozhodnout pro jedno nebo pro druhé. Konkurence je tvrdá, a jakmile jednou z kola vypadneš, už se do něj těžko vracíš.“ To mě děsilo, tam bych asi žít nemohla.

Když se nad tím zpětně zamyslím, dokázala jsem kariéru a děti skloubit docela dobře. Práce mi přinášela seberealizaci a sebevědomí, tím pádem jsem se necítila frustrovaná a nevyužitá, jak se ženám na mateřské občas stává. Ale nevím, asi jsem měla kliku, že jsem si mohla od dětí jen tak odskočit, a pak se jim zase plně věnovat. Neumím si představit, že bych se třeba tři roky v kuse nezaobírala ničím jiným než kašičkami, prdelkami, pískovištěm. Asi bych na sebe a potažmo na děti měla vztek, že krním, blbnu a můj intelekt padá na úroveň houpacího koně. Na to mi stačily prázdniny na chalupě. Už za dva měsíce „izolace“ jsem měla pocit, že nejsem schopna ze sebe vypravit kloudnou větu, a zase jsem se těšila do práce.

A jak jste na tom s kariérou a mateřstvím byly vy?
Dokázala byste se kvůli práci vzdát dítěte?
Nebo jste naopak obětovala slibnou kariéru kvůli mateřství?
Jaký je podle vás základní předpoklad, abyste mohla mít obojí?
Jaké jste musela dělat ústupky?
Měla jste někdy pocit, že to nezvládnete?
Kdo vám nejvíce pomohl?

Napište nám na toto téma na
redakce@zena-in.cz a nejzajímavější příspěvek odměníme dárkem.


   
05.09.2007 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [93] Garwa [*]

    Vše je o prioritách, pro mě bylo prioritou získat MBA titul a věnovat se kariéře a to jsem zvládla i s dítětem

    superkarma: 0 11.05.2016, 21:34:41
  2. avatar
    [91] pujka [*]

    Toto téma je pro mě už skoro aktuálí.

    Zanedlouho prodím své první . Ve firmě kde jsem pracovala než jsem odešla na mateřskou, jsme sehnali náhradu, která mě bude po dobu mé nepřítomnosti zatupovat. Ale kdy se vrátit zpět do koloběhu a budovat dál kariéru??

    Ráda bych se vrátila do práce cca po 1,5 roce, ale co s mrňousem?? Obě babičky pracují, maximálně k nim můžem zajet na víkend na návštěvu, jesle u nás ve městě nejsou.....no a co potom??? Na chůvu bych neměla.
    Sama jsem hlídala děti a tak se nebojím někomu "cizímu" je svěřit, je to skoro jako je dát do školky...taky je to pro ně nové prostředí a lidé.

    Musím uznat, že se to ve mě rochu pere...na jednu stranu nechci aby mi uteklo to krásné a roztomilé dětství s prckem a na druhou stranu potřebuji kontakt s lidmi.

    Už teď jsem doma skoro 3 měsíce sama...trochu mi z toho hrabe. Naštěstí mám pořád kontakt s firmou a tak některé úkoly mohu řešit z domova. Nemít doma internet tak zblbnu

    superkarma: 0 07.09.2007, 10:40:17
  3. [88] bunka [*]

    nechtěla bych aby moje dítě hlídal někdo cizí asi bych měla v dnešní době starch co je to za člověka.

    superkarma: 0 06.09.2007, 08:33:26
  4. avatar
    [87] Lassie [*]

    Jardine: S tímhle souhlasím. Já pracovala jako Au-Pair 16 měsíců, na děti jsem si dost zvykla a vůbec se mi od nich nechtělo. Byly to super děcka, blbly jsme spolu, nosila jsem je na koni a někdy jsme si zalezly ke mně do postele a sledovaly pohádky....ale nikdy bych se s nima nedokázala tak pomazlit, jako s mojí 13-měsíční dcerou. Kdo má dítě, vnouče, neteř, synovce..., tak pochopí.

    superkarma: 0 06.09.2007, 06:46:14
  5. avatar
    [86] Jardine [*]

    Kotě: já jsem konzervativní ve vztahu k naší rodině, která, jak sama víš, byla vždy zhusta proletářská, tudíž se v ní žádné chůvy nepěstovaly.

    Neříkám, že chůvy jsou z principu špatné, ale u různých babiček a tetiček prostě platí vztahy založené na lásce (ne na odměně za hodinu) a je tam mazlení, vřelý kontakt, takové to "ty jsi naše". Může to do jisté míry fungovat i u kamarádek (několik z nich už moje roční dcera považuje za "tety" a mazlí se s nimi ostošest), ale u profesionálních služeb to vždycky bude jiné. Toliko alespoň můj dojem ....

    superkarma: 0 05.09.2007, 21:04:55
  6. avatar
    [85] risina [*]

    My měli paní na každodenní hlídání od synových 14 do 24 měsíců a bylo to super . Nejmladší dceru hlídali od 9 měsíců 2x týdně naši, od roku a 3/4 chodila do jeslí - a nemám pocit, že by tyhle 2 děti měly ke mně dál než prostřední dcera, se kterou jsem byla poctivě doma skoro do tří let...

    superkarma: 0 05.09.2007, 20:58:10
  7. avatar
    [84] SARI [*]

    gerda: "hvězdy, co nemusí počítat každou korunu" - fajn. Já jsem například nemusela, ale každou korunu, kterou jsem nemusela počítat jsem si taky vydělala. A žádnou bábu na hlídaní nebo chůvu nebo jak to tady jmenujete jsem neměla a už vůbec nemám pocit, že bych něco šidila. Prostě jsem to musela dělat, protože kdybych to nedělala, tak to pak nevím, za co bych žila - ale na druhou stranu třeba to má někdo tak, že se ráno vzdudí a najde pod polštářem tisíckovku

    superkarma: 0 05.09.2007, 20:51:41
  8. avatar
    [83] *Kotě* [*]

    Jardine: kdybys byla opravdu konzervativní, tak bys naopak chůvu měla mít, ne? Nic nepatří k dobrému tónu správné, konzervativní středostavovské rodiny, než kuchařka, služka a chůva

    superkarma: 0 05.09.2007, 20:27:28
  9. avatar
    [82] Jardine [*]

    Jsou povolání, která s dítětem skloubit jdou, jiná už hůře, je to hodně individuální. Já jsem s příchodem dítěte pracovat nepřestala, ale naštěstí moje práce spočívá v několika málo hodinách absence z domova týdně (ochotně hlídají babičky, které by si dceru chtěly užít tak jako tak) a naprostou většinu práce pak dělám po večerech, kdy dcera spí. Moje dítě tím rozhodně netrpí, spíš jsem si na sebe upletla bič já. Nemít tuto možnost, asi bych první dva roky byla s dítětem doma. Nelze proto paušalizovat, každá z nás má jiné možnosti a životní situaci.

    Jinak s Kotětem souhlasím, od malinka jsem se dceru snažila zvykat na širší okruh rodiny a myslím, že ji to obohatilo, nikoli ublížilo. Klidně stráví celý den u babičky a je tam naprosto šťastná. Je ale pravda, že rodinou to pro mne končí ... do chůvy bych zcela určitě nešla, v tomhle jsem dost konzervativní.

    superkarma: 0 05.09.2007, 20:10:30
  10. avatar
    [81] Anouk [*]

    *Kotě*: Zatim jen teoreticky souhlasim. Z nedavnych mistnich debat mam ovsem pocit, ze urcita skupina zen je presvedcena, ze 24 hodinova pritomnost je to nejlepsi, co lze diteti dat

    superkarma: 0 05.09.2007, 20:10:04
  11. avatar
    [80] *Kotě* [*]

    K debatě:
    co to znamená "věnovat se dítěti"? Jsem přesvědčená, že není nutno, aby matka byla s dítětem 24 hodin denně, aby bylo lze říci, že se mu věnuje.

    superkarma: 0 05.09.2007, 19:01:29
  12. avatar
    [79] prece ja [*]

    Andula.:Já taky pracuji a děti již delší dobu vychovávám sama.Ale myslím, že do těch 2-3 let je matka nezastupitelná. Pokud musí od dětí z finančních důvodů, nedá se nic dělat, ale dobrovolně se vzdávat doby, která je pro dítě velmi důležitá? Koho pak dítě za svou matku považuje, za kým jde, když mu není dobře?A klidně té osobě může říkat "chůva", Babička...

    superkarma: 0 05.09.2007, 17:28:50
  13. avatar
    [78] Jaštěrička [*]

    Scarlett: Pakliže máš 20tiletého syna,je stejně starý jako ten můj.Měla jsem ho rovněž na vysoké škole a individuální studijní plán jsem měla, tak že si myslím,že nemluvíš pravdu.Podotýkám,že jsem absolvent poměrně náročného technického oboru,žádná flákárna, mateřskou jsem vůbec neměla.

    superkarma: 0 05.09.2007, 17:18:00
  14. avatar
    [77] Vivian [*]

    prece ja: to ale záleží na tom, jak se s tebou a s matkou dohodne, ne? Kdyby jí maminka řekla, že má taky svůj život a jejím dětem tolik času věnovat nemůže, tak by se sestra musela zařídit jinak...

    superkarma: 0 05.09.2007, 16:27:29
  15. avatar
    [76] Andula [*]

    prece ja: já se o děti umím postarat, ač pracuju

    superkarma: 0 05.09.2007, 16:11:09
  16. avatar
    [75] prece ja [*]

    Byla jsem na mateřské, manža jezdil po montážích, bydleli jsme sami a babičky pracovali, takže žádná kariera se nekonala. Jsem moc ráda, že jsem se dětem věnovala, myslím, že je to vydět hlavně na našem vztahu.Osobne si myslím, že pokud si někdo pořídí děti, měl by se o ně umět postarat. Moje sestra šla do práce dřív- právě aby nezakrněla(jako kdyby to bylo podmínkou) a o děti se jí stará věčně naše matka. Tedy přiveze je k nám a jsou pořád u mě. Takže - jak moc se jim věnuje ?

    superkarma: 0 05.09.2007, 15:51:56
  17. [74] tornado-lou [*]

    Amálie: sedmileti. to uz trochu pripominaji cloveka

    jinak dekuju panubohu a vsem jeho andelum za svou sefovou. ta je tim nejlepsim dukazem toho, ze kdyz se chce, tak to jde. s prvnim ditetem delala doktorat, s druhym udela docenturu a chuvu taky nema. samozrejmne je vyhoda ze nema pevnou pracovni dobu, ze muze sem tam delat z domu a ze jsou s otcem ditete v jednom kanclu a hlidaji nastridacku. ale jde to, jde to. cili nevim, proc bych mela neco necemu obetovavat.

    superkarma: 0 05.09.2007, 15:22:44
  18. avatar
    [72] Vivian [*]

    Dejte mi rodičák aspoň dvacku měsíčně a já se na "kariéru" vykašlu

    superkarma: 0 05.09.2007, 14:57:10
  19. avatar
    [71] Amálie [*]

    arjev: Když já nemám po kom býti haluzí.

    superkarma: 0 05.09.2007, 14:44:44
  20. avatar
    [68] Amálie [*]

    LídaKo: Těší mě, že i "zasloužilé" matky mají rozumné názory a jsou schopné pochopit okolí. Dává mi to naději, že i kdybych se jednou rozhodla pro harantsvo, můžu si uchovat nadhled.



    Ťapina: Já bych to brala jedině za podmínky, že bude z mých a partnerových zárodečných buněk. Adopci bych nechtěla.

    superkarma: 0 05.09.2007, 13:31:37
  21. avatar
    [67] arjev [*]

    Amálie: copak musíš být pořád jako proutek? Zkus být také někdy habrovou haluzí ,ale jak tě znám,zůstaneš vrbovým proutkem

    superkarma: 0 05.09.2007, 13:27:20
  22. avatar
    [66] Amálie [*]

    arjev: To víš, kazit si postavu, abys měla zábavu.

    superkarma: 0 05.09.2007, 13:25:35
  23. avatar
    [65] Ťapina [*]

    Amálie: To by mi taky vyhovovalo. Klidně bych si ho zamluvila jako novorozeně a jezdila se na něj dívat, jako se jezdí na štěňata

    superkarma: 0 05.09.2007, 13:25:09
  24. avatar
    [64] LídaKo [*]

    Amálie: Já mám děti 4, a taky bych to nejradši udělala takhle - teda těhotenství mi zas moc nevadilo, porod skoro vůbec, ale ty první roky nebrat. Teď je moje smečka od 10 do 18 let, a rozumíme si skvěle.

    superkarma: 0 05.09.2007, 13:20:01
  25. avatar
    [63] arjev [*]

    Tak je alespoň přiveďte na svět a já vám je vychovám. Po pauze ještě jedno repete,ať mi to vyjde do důchodu

    superkarma: 0 05.09.2007, 13:18:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [62] Amálie [*]

    arjev: Zrovna jsme o víkendu debatovaly s partnerovo švagrovou, kolik by ten nákup mohl stát a komu svěřit ten "tříletý" začátek. Byť má 3 děti, taky říkala, že to těhotenství a první tři roky by někomu raději přenechala.

    superkarma: 0 05.09.2007, 13:14:14
  2. avatar
    [61] OlgaMarie [*]

    Amálie: Miminka krásně voní .

    superkarma: 0 05.09.2007, 13:12:41
  3. avatar
    [60] LídaKo [*]

    arjev: To bych do toho radši ty prachy vrazila a koupila si rovnou pětiletý

    superkarma: 0 05.09.2007, 13:11:51
  4. avatar
    [59] arjev [*]

    Amálie: do tří let ti to uteče a pak máš to co chceš a ještě ušetříš za nákup tříletého

    superkarma: 0 05.09.2007, 12:57:46
  5. avatar
    [58] Amálie [*]

    daly...ach jo, a to ještě není pátek

    superkarma: 0 05.09.2007, 12:55:26
  6. avatar
    [57] Amálie [*]

    * Kdyby se daly někde koupit haranti už tak tříletí, to by bylo rozhodování.
    * Zatím to asi dělám. Nechce se mi do mateřství.
    * Ne, to ne.
    * Chtít, mít práci, která jednak těší a jednak uživí a partnera, který to respektuje.
    * --
    * --
    * --


    superkarma: 0 05.09.2007, 12:53:24
  7. avatar
    [55] vininka [*]

    ad.astra: Přesně tak...když mě něco nezajímá, tak to prostě nečtu a nereaguju....

    superkarma: 0 05.09.2007, 11:31:52
  8. avatar
    [54] monyk [*]

    arjev: A sakra, to jsem si neuvedomila Priste se zdrzim komentaru, je to jistejsi. Duchodcovsky pastak teda nebrat...

    superkarma: 0 05.09.2007, 11:27:19
  9. avatar
    [53] Modré z nebe [*]

    arjev: ... viz jiný dnešní článek o staroušcích ... aneb od plenek zase k plenkám!

    superkarma: 0 05.09.2007, 11:23:19
  10. avatar
    [52] Andula [*]

    arjev: to je fakt
    Modré z nebe: každému co jeho jest

    superkarma: 0 05.09.2007, 11:21:15
  11. avatar
    [51] arjev [*]

    No,děvčata,moc nemluvte o zakrňování mozků. Za pár let si vaši potomci vlezou do historie Žena-in,budou čmuchat co a čem jste psaly a pak bude následovat výprask a sešup do důchoďáku - pasťáku

    superkarma: 0 05.09.2007, 11:19:55
  12. avatar
    [50] Modré z nebe [*]

    Andula: To je radost!!!!!

    superkarma: 0 05.09.2007, 11:19:01
  13. avatar
    [49] marketa.brenikova [*]

    ad.astra: díky

    superkarma: 0 05.09.2007, 11:18:17
  14. avatar
    [48] Andula [*]

    Modré z nebe: jo a vařit kašičky je pěkná pruda

    superkarma: 0 05.09.2007, 11:13:16
  15. avatar
    [47] Modré z nebe [*]

    V mém případě už není třeba to řešit. Po třech letech piplání jsem nastoupila zase do práce. Teď si užívám dítěte i práce a je to fajn. Ale ty první tři roky by měla být maminka hlavně s dítětem a plně se mu věnovat. Zdá se mi to správné. Nevím, tak to prostě cítím a takový je můj názor. Prostě - co člověk, to jiné názory ... a schopnosti.

    superkarma: 0 05.09.2007, 11:13:00
  16. [46] Draco [*]

    ad.astra: k Tvému příspěvku o "výkřicích" (č.37), tohle je diskuze a všechny tady prostě sdělujeme své názory. A ty výkřiky byly také k tématu (=k článku), takže klídek taky Tě nikdo nenutí je číst že?

    superkarma: 0 05.09.2007, 11:07:23
  17. avatar
    [45] Andula [*]

    Modré z nebe: ale dá , proč jsi si tak jistá, že to nejde?

    superkarma: 0 05.09.2007, 10:56:56
  18. avatar
    [44] Efča [*]

    Já jsem na mateřské už s druhým prckem, takže jsem doma skoro 4 roky a ještě asi 2 budu. No snažím se být aktivní, hodně toho s dětma podnikat a užívat si to. Mám štěstí že si to můžu dovolit Neumím si představit že bych u toho stihla i kariéru. Zvolila jsem si děti a jsem tak spokojená. Kdo to dokáže skloubit, tak upřímně smekám

    superkarma: 0 05.09.2007, 10:41:09
  19. avatar
    [43] malenina [*]

    Suzanne: A přesně o tom to je. Každý musí sám vědět, co mu vyhovuje a co zvládne. Mně vyhovalo zůstat 3 roky doma. Můj zaměstnavatel, tehdy ještě státní podnik, se rušil a já jsem akorát v tu dobu nastoupila na mateřskou a prožila jsem je v pohodě

    superkarma: 0 05.09.2007, 10:12:14
  20. avatar
    [42] marcellina* [*]

    Lostris: probudila jsem se zpocena a to jsem mela dneska v loznici 18,6°C

    superkarma: 0 05.09.2007, 10:07:10
  21. avatar
    [41] OlgaMarie [*]

    gerda: K č.22: I to je dáno přírodou,že žena vydrží víc než chlap.

    superkarma: 0 05.09.2007, 10:03:36
  22. avatar
    [40] ad.astra [*]

    Děti mám tři odchované, jsou již dospělé (no poslední bude dělat te´d maturitu..) a mám malé dítě 2,5 roku a mám také práci a vše jsem skloubila tak, aby to jakž tak šlapalo. Jistě, že bych někdy potřebovala kvůli práci vypadnout na celý den mimo domov, někdy se to poštěstí, někdy prostě ne, tak dělám na něčem jiném. Nestěžuju si, jsem spokojená

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:56:45
  23. avatar
    [39] Modré z nebe [*]

    Suzanne: Klobouk dolů, když Ti to klape ... já bych tohle nezvládla. Navíc, můj hošík-hrošík byl odjakživa křiklounek a typ "všudevlezuvylezuvšechnoroztahám", takže by ani nespolupracoval , proto si to možná neumím představit.

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:55:42
  24. avatar
    [38] Suzanne [*]

    Modré z nebe: dítě může bez frustrace přežít i pracovní jednání Jediné, co v tu chvíli může trpět, je obchodní partner Ale dá se to vždycky zařídit tak, aby nikdo netrpěl.

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:51:50
  25. avatar
    [37] ad.astra [*]

    Nechápu zde výkřiky některých žen-in, že toto, či tamto téma tu již bylo... chci Vám k tomu říct jen tolik, že pokud k tématu nemáte co říct, neboť Vám nic neříká, zkuste si najít téma vyhovující, kde se můžete slovně realizovat. Nemyslím si, že k daným tématům bylo řečeno vše, stále má někdo pocit, že nebylo vše vysloveno a tata debata mu něco přináší. Mě osobně například debaty o sexu, mušličkách a mužném pyji lezou krkem, jako některým zase děti a práce, ale pokud mě to nezajímá, tak se do debaty nepouštím, ale rozhodně těm druhým neukazuju směr, že by měly být jako mimo mísu, pokud nepreferují stejné hodnoty. Jinak včera byla pouze upoutávka na dnešní téma, dnes se debatuje - nechápu tedy nějaké to rozčilování, že to tu už bylo

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:51:21
  26. avatar
    [36] Suzanne [*]

    malenina: ale to já vím moc dobře Reagovala jsem na Modré z nebe. Mám dítě a zároveň buduju kariéru (svoji práci) a dne nemám pocit, že bych ošidila jedno či druhé.

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:49:47
  27. avatar
    [35] Lostris [*]

    marcellina*: stejný sen mám tak jednou za čtvrt roku, to je potom taková úleva, když se probudím

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:49:42
  28. avatar
    [34] monyk [*]

    Pokud nekdo zvlada praci i dite, tak si opravdu zaslouzi obdiv (celebrity skrtam, jelikoz naprosto souhlasim s gerdou ). Jenomze si myslim, ze je to pekne narocna zabiracka a pokud to jen trochu jde, je lepsi zustat aspon ty dva roky doma s ditetem. A to, ze nekomu zakrni na materske mozek, je jenom jeho chyba. Copak neni mozne cist, vzdelavat se, udrzovat si aspon nejaky prehled o deni okolo nebo o vlastnim oboru? To si myslim ze nezavisi na tom, jestli je zenska na materske nebo neni, ale jen a jen na jejim chteni nebo nechteni. Mne fakt stve, ze se porad mluvi o zakrnovani mozku na materske, ale co je pak s mozkem nekoho, kdo dvacet let dela jednu a tu samou jednotvarnou praci nekde ve fabrice? Anebo nekoho, kdo pro jistotu nepracuje vubec ? Ten sice nemluvi o kasickach a utirani ¨prdylek¨ale jeho slovnik a dusevni rozhled asi taky nebude zrovna ¨intelektualne na vysi¨ .

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:48:46
  29. avatar
    [33] Modré z nebe [*]

    Suzanne: Rozhodně nemusíš být na jednom místě, to ne. Ale nevěřím dobré péči s potomkem v podpaždí na pracovním jednání.

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:48:19
  30. avatar
    [32] Modré z nebe [*]

    malenina: Svatá pravda!

    superkarma: 0 05.09.2007, 09:45:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme