Vztahy

dispečerka: Rozvod – sprosté slovo

Rozvod, to je pro mě sprosté slovo. Naštěstí jsem ničeho takového nikdy nebyla přímým účastníkem. Mí rodiče spolu až do smrti tatínka poklidně žili, manžela mám taky z úplné rodiny a takový vzor jaký jsme si donesli z našeho dětství se snažíme uplatňovat i v našem svazku.

Neříkám, že by u nás nedocházelo k menším, někdy i větším roztržkám. V tom směru jsme myslím úplně normální, ale rozvod? To ani náhodou!

Pracuji totiž v mužském kolektivu a  jak kolem sebe vidím, jak jsem mohla dopadnout (že bych natrefila na nějakého takového exota, jací se běžně mezi muži vyskytují : alkoholici, gembleři, hulváti, rváči,  chvastouni, odporní egoisti apod. ), tak jsem ráda, že jsem ráda.

Když vidím pak kolem sebe ty rozvody, jak se jejich aktéři nechutně dohadují o děti či majetek, samé soudy, nadávky, naschvály…  Brrr!

Nikdy bych se nechtěla ničeho takového dožít. Jako mamina dvou dospělých synů, když si domů přivedou nějaké děvče, tak taky, jako kvočna, nenápadně sonduju: co rodiče, jak se mají, jestli jsou spolu apod. A jak slyším slovo rozvod, mám husí kůži.  

Vím, že ty děti za to nemohou,  ale jako matka mám prostě o syny strach.  Já měla na partnera štěstí a to samé přeju samozřejmě i jim.

Zdraví dispečerka

Pozn. red.: text nebyl redakčně upraven.


...to je dobře,  že přeješ svým dětem jen to nejlepší. Ovšem, on rozvod může být někdy až osvobozující a také jedinou možností. Vždycky to nemusí být o tom, že člověk zůstane stále stejný. Bohužel i z toho nejbáječnějšího muže se třeba za pět, deset let může stát zcela někdo jiný. Gambler, alkoholik i odporný egoista…

…samozřejmě Ti přeji, ať je to pro Tebe vždy jen něco, co Tě bude zdaleka míjet. Děkuji Ti za pěkný příspěvek a přeji krásný den. Míša

Na vaše postřehy, příběhy a názory na téma: „Když rozvod, tak rozvod“ se těším na redakce@zena-in.cz.

   
14.09.2010 - Láska a vztahy - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [42] Bébéčko [*]

    Marchesa Casati — #31 Tak oponuju. Sice jsem byla z rozvedeného manželství, ale měla jsem našetřené peníze, byla jsem hodná, slušná a pak jsem zjistila, že i blbá. Žádná coura ani běhna, natož zlatokopka (když on měl tzv. holou prdel - ale já si ho brala z lásky). Akorát jak jsem již psala ex byl z nerozvedého manželství, ale choval se jak idiot. Začal nahánět mladší a mladší holčiny. A po 15 letech už to opravdu dál nešlo...

    "Takže včil mudruj!"

    superkarma: 0 22.09.2010, 10:27:20
  2. [41] Bébéčko [*]

    Francaise — #29 Tak já oponuji za svou osobu. Jsem sice z rozvedeného manželství, ale právě proto jsem si řekla, že já se v životě nerozvedu. Ovšem když ex-manžel po 7 letech šťastného manželství začal nahánět mladší děvenky, tak jsem měla hned po iluzích. I tak jsem ty jeho děvenky rozdýchávala dalších 8 let a stále jsem si říkala, že mě nebije ani dceru, nepije, jen ty holčičky...

    Ale pak už jsem to nevydržela a troufla jsem si říct, buď já nebo ona. Vybral si, odstěhoval se a pak se chtěl několikrát vracet, ale to už jsem nechtěla já, jelikož "svoboda a klid" už mě uchvátily a hlavně jsem mu už nevěřila. I tak jsme se rozváděli až po dalších 6 letech. Mně bylo líto platit kolek a on měl odvahu až když další z jeho holčiček začala tlačit "na pilu".

    No nic, já jsem šťastná a on je mi ukradený...

    superkarma: 0 22.09.2010, 10:21:36
  3. avatar
    [40] vodfon, kolie [*]

    Eva_Fl — #37

    superkarma: 0 20.09.2010, 10:36:49
  4. avatar
    [39] mandzarik [*]

    Jsem exsoužitím s ex tak zesláblá, že namísto slov jen karmuju giru a femme. Pokud děti vidí, že jsou rodiče schopni důstojně komunikovat, i když spolu nežijí, dostanou rozhodně lepší model mezilidských vztahů než z devastujícího manželství.

    superkarma: 0 14.09.2010, 20:04:35
  5. avatar
    [38] enka1 [*]

    Eva_Fl — #35 Sml22

    trochu mimo i když ne tolik: kde se bere stále 4% menšina, když  děti smí mít zatím jen hetero?Sml80

    superkarma: 0 14.09.2010, 17:45:01
  6. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    Suzku s manzelem jsem povazovala za velmi stastny par a brala jsem je, jako ze k sobe patrej a budou k nam jezdit spolu, dokud nas smrt nerozdeli a ono jedno velky hovinko. Z toho jejiho charakterniho dobraka se vyklubala pekna svinka, to vam teda povim. Sml15 Ale protoze vsechno zle je k necemu dobre...........Sml58

    1. na komentář reaguje vodfon — #40
    superkarma: 0 14.09.2010, 17:36:36
  7. avatar
    [36] Eva_CZ [*]

    Ja jsem 2x krasne rozvedena. Oba jsem si brala v tezke alko-toxi zavislosti a kupodivu jsem se rozvadela ja s nimi. Ale kdyz jsem vystrizlivela, nasla jsem si neco uzasnyho a jsem s tim spokojena a stastna a klidna a ...... Nejsem z rozvedene rodiny a VON? No - jeho tata kdysi daaaaaaaavno utekl do Australie, takze rozvod probehl a 2.tatinek mu zemrel. Vicemene tedy zil jen s mamou a segrou, coz se na nem podepsalo asi do te miry, ze vsechno umi, od vareni az po truhlareni a co ja vim, vazil si mamy a ted si moc vazi toho, ze ma nas, mne a meho syna. A my se synem jsme happy, ze mame VONa. Sml16

    superkarma: 0 14.09.2010, 17:34:30
  8. avatar
    [35] Eva_CZ [*]

    Francaise — #29 ty tvy teorie jsou zcestne a uplne k hovnu.

    1. na komentář reaguje enka1 — #38
    superkarma: 0 14.09.2010, 17:30:36
  9. avatar
    [34] peetrax [*]

    Suzanne — #33 přesně TAK jsem to myslela. Sml22 

    superkarma: 0 14.09.2010, 16:43:24
  10. avatar
    [33] Suzanne [*]

    Francaise — #29 Jojo, já jsem toho zářným případemSml52 Mě by zajímalo, kde byla statistika v době, kdy víceméně všichni rodiče rozvádějících se dospělých dětí byli řádně sezdaní.Sml58Sml30

    peetrax — #30 Sml30 ale jo, máš pravdu, předsedoSml30 Myslela jsem, že partnerství bývá takové, jako mají moji rodiče a i když ex nijak ideální nebyl, řekla jsem si, že je to můj muž a budu ho respektovat, jaký je. Aby se to vydrželo, občas ze sebe blbce asi musela udělat.

    1. na komentář reaguje peetrax — #34
    superkarma: 0 14.09.2010, 16:29:34
  11. avatar
    [32] enka1 [*]

    Francaise — #29 Klidně oponuj, oponováním se dost věcí dá v klidu nařešit.Sml16

    Mně se jen ze zkušenosti jakákoliv sondáž protiví, protože ji mám spojenou s předsudkySml80.

    superkarma: 0 14.09.2010, 16:18:03
  12. [31] Marchesa Casati [*]

    Milá zlatá, to děláte dobře. Každá holka, co má rozvedené rodiče, je coura, zlatokopka a tak vůbec.

    1. na komentář reaguje Bébéčko — #42
    superkarma: 0 14.09.2010, 16:01:03

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] peetrax [*]

    Francaise — #29 hm, třeba v úplně rodině zas vidí idylický vztah a snaží se ho dosáhnout tak, že ze sebe dělá blbce... viz Suzanne. Teda neříkám, že S. ze sebe dělá blbce Sml30, spíš myslím to, jak píše o rodičích. Ono není nic ani černý, ani bílý. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #33
    superkarma: 0 14.09.2010, 15:58:34
  2. avatar
    [29] Francaise [*]

    enka1 — #12 Dovoluji si oponovat, já sonduji zrovna tak jako Dispečerka. Ale pozor, to ještě neznamená, že synům do jejich výběru zasahuji! Jednoduše považuji za výhodu, když je holka z úplné rodiny - má (doufám) od rodičů dobrý příklad a já jsem klidnější Sml79. Je totiž statisticky dokázáno, že děti z rozvedených rodin se také snadněji rozvádějí. V případě krize sáhnou po řešení, které viděli u rodičů.

    1. na komentář reaguje peetrax — #30
    2. na komentář reaguje enka1 — #32
    3. na komentář reaguje Suzanne — #33
    4. na komentář reaguje Eva_Fl — #35
    5. na komentář reaguje Bébéčko — #41
    superkarma: 0 14.09.2010, 15:53:15
  3. avatar
    [28] Maši [*]

    Odříkaného chleba největší krajíc.....říkala moje babička....Sml80 

    superkarma: 1 14.09.2010, 15:08:06
  4. avatar
    [27] Suzanne [*]

    Já teda nevím, ale pro někoho je bezproblémová rodina spíš prokletímSml30 Naši měli a mají tak krásný a vzorový vztah, že jsem po takovém vždycky toužila, sestra taky. Bohužel člověk srovnává s tím krásným a ne vždy se to povede vybudovat. Sestra je rozvedená 3x, já teď budu podruhé. Od prvního jsem utekla já po půl roce (nikdy jsem nezalitovala). Druhé manželství jsem považovala za téměř ideální, stejně tak i naše okolí. Když jsem se dozvěděla, že mi manžel už půl roku zanáší s jinou vdanou paní, byla jsem v šoku. Oficiální důvod jeho odchodu byl ten, že jsme neměli dítě, neoficiální ten, že jsem mu řekla, ať se odstěhuje, když se ke mně chová jako debil, navíc je přistihl její manžel. Myslím, že jiné východisko nebylo, nijak to nesouvisí s tím, že jsem úplné rodiny, že jsem brala manželství jako že to bude až do smrti. Prostě to tak někdy přijde.

    superkarma: 0 14.09.2010, 14:46:03
  5. [26] Anai [*]

    Snachy mám (a vždy jsem měla, i ty expřítelkyně) z úplných rodin, což je zřejmě důsledek nějakého bezděčného přirozeného výběru partnerů ze strany mých synů, kteří mají rozvody v rodině "geneticky" dané: jejich matka (já), otec dokonce 2x, obě babičky, jeden dědeček, jedna prababička.... a to nepočítám všechny strýce a tety! Hustý, co? Sml57 

    superkarma: 0 14.09.2010, 13:00:41
  6. avatar
    [25] femme [*]

    myslím si, že k tomuto tématu mám co říct Sml58 naši se rozvedli, když mi bylo cca 11 let a můžu odpřísáhnout, že já jsem teda jejich rozvodem netrpěla, ba právě naopak Sml22 Sml67 najednou byl doma úžasný klid a mír, máma nebylo pořád naštvaná, nebo ubrečená a fotr na nás už neřval  Sml31 takže, když manželství nefunguje a nastane doma itálie, tak dětem, ale i zúčastněným rozvod jen prospěje Sml22

    superkarma: 4 14.09.2010, 12:53:39
  7. [24] Marta61 [*]

    Samozřejmě, že děti rozvodem trpí, ale než by měly žít v nějakých hrůzných podmínkách, kde jsou na denním pořádku bitky, hádky, alkohol atd, tak to je útěk z takového vztahu jediná záchrana.

    superkarma: 1 14.09.2010, 12:16:37
  8. avatar
    [23] gira [*]

    Markyza695 — #20 jezismarja!!! ja si zase myslim, ze je pro deti utrpeni videt denne, jak si rodice vjizdej do vlasu (brat to jako normu mezilidskych vztahu!), ze je pro ne utrpeni stat se zbrani v rukou tatinka proti mamince (kdyz je to tatinek manilpulator - je samozrejme x  variant, ja mluvim o tom, co znam), kdyz nevedi, na ci stranu se postavit - vlastne to ani nejde a oni to cejtej a jsou z toho nestastny! - jsou jako mezi dvema mlynskyma kamenama, navic jsou presvedceny, ze je to kvuli nim, ze oni jsou ta pricina, trapej se, maj poruchy chovani, protoze to jinak neumej dat najevo, maj deprese.... kdyz si myslej, ze polibek je fuj, protoze to u rodicu nikdy nevideli, kdyz nevedi, co je vzajemna ucta, protoze zazivaji denne nazorny priklad opaku... kdyz pohrdaji matkou, protoze si necha vsecko libit (zatimco ona si mysli, ze to dela pro jejich dobro a klid!!)?????

    na rozdil od toho - po rozvodu (kdyz to samozrejme rodice zvladnou a nepouzivaji deti jako zbran proti druhemu a dokazou se dohodnout) deti konecne vedi, na cem jsou - jaka pravidla kde plati, situace se pro ne zprehledni a navic poznaji, ze v zivote existuji zkratka i problemy, ktere se museji resit radikalne, ale ze se to da udelat ferove a slusne!! a ze ani rozvod neni konec sveta, ze zivot jde dal, a hlavne, ze rodice tim neztrati

    nasilne udrzovana spolecna domacnost muze bejt naproti tomu klec (pro vsechny) a vrcholne nezdravy prostredi (myslim tim prave pro detskou psychiku) - sama znam radu pripadu dospelych, kteri mi rikali, ze cele detstvi vztahem rodicu (nerozvedenych) trpeli, ze je to poznamenalo na cely zivot a ze by byla pro ne byvala uleva, kdyby rodice byli sli od sebe...

    jinak samozrejme vsichni vime, ze se to pripad od pripadu lisi a ze nelze pausalizovat... ani v jednom smeru....

    superkarma: 5 14.09.2010, 12:11:56
  9. [22] Markyza695 [*]

    enka1 — #21 Možná zevšeobecňuji, ale já si myslím že rozvodem prostě děti trpí. 

    superkarma: 0 14.09.2010, 12:10:37
  10. avatar
    [21] enka1 [*]

    Markyza695 — #20 Ne každý!!!!! Zevšeobecňuješ, ne vždy děti rozvodem trpí. Mnohdy trpí víc v manželství bez rozvodu pod rukou tyrana či tyranky.....

    1. na komentář reaguje Markyza695 — #22
    superkarma: 0 14.09.2010, 11:59:09
  11. [20] Markyza695 [*]

    Rozvod přece. Rodiče si jek pak přehazují jak horký brambor, dělají si navzájem naschvály, nechtějí si děti půjčovat apod. Měly úplnou rodinu a pak jim někdo doma schází. Takové 2 hodiny za týden, co to je? A nebo alimanty pár stovek na jedno dítě. Vždyť to je směšné. To ty mámy nemají snad ani pro to dítě na jídlo. 

    1. na komentář reaguje enka1 — #21
    2. na komentář reaguje gira — #23
    superkarma: 0 14.09.2010, 11:49:26
  12. avatar
    [19] enka1 [*]

    Markyza695 — #18 Co?

    superkarma: 0 14.09.2010, 11:44:39
  13. [18] Markyza695 [*]

    Mi je vždycky nejvíc líto těch dětí. Ty to odnesou nejvíc.

    1. na komentář reaguje enka1 — #19
    superkarma: 0 14.09.2010, 11:39:49
  14. avatar
    [17] heligona [*]

    Taky mám husí kůži, jenom ne ze slova rozvod, ale z řečí typu: Ten/ta je z rozvedené rodiny, to se rozvede taky Sml68Sml28

    superkarma: 0 14.09.2010, 11:33:33
  15. [16] ValinkaCigi [*]

    Tak, tak.

    superkarma: 0 14.09.2010, 11:32:34
  16. avatar
    [15] peetrax [*]

    jednapani — #13 souhlasím.

    superkarma: 0 14.09.2010, 11:25:17
  17. avatar
    [14] gira [*]

    jednapani — #13 krasne, presne a strucne receno Sml67Sml59

    superkarma: 0 14.09.2010, 11:18:21
  18. avatar
    [13] jednapani [*]

    Já teda nevím, proč by rozvod mělo být sprosté slovo. Pokud manželství nefunguje a člověk se trápí, proč by neměl situaci řešit. Nevím, jestli dva k sobě lhostejní (v lepším případě) lidé jsou pro děti tím správným vzorem, jak má vypadat soužití v rodině.

    1. na komentář reaguje gira — #14
    2. na komentář reaguje peetrax — #15
    superkarma: 4 14.09.2010, 11:12:57
  19. avatar
    [12] enka1 [*]

    V podstatě souhlasím, ale i s názory níže. S čím ale nesouhlasím je nenápadné sondování. Taky mám dva dospělé syny a sondovat nemíním. Ono je totiž vždycky nápadné (i když člověku dojde třeba po roce), toho jsem si od své rozvedené tchyně užila dost a nakonec i synci.

    1. na komentář reaguje Francaise — #29
    superkarma: 0 14.09.2010, 11:03:03
  20. avatar
    [11] OlgaMarie [*]

    Francaise — #7 Přesně tak! Právě ono zžití je nejdůležitější a od začátku, pokud možno bez zvyšování hlasu si hned vyříkat, co se mi nelíbí. Právě v začátcích jsou víc schopni vyjít si vstříc. Jakmile se zaběhne rytmus a promíjení a odpouštění je to zlé. Tragedie je s opilstvím. A hlavně žádné takové "ještě jednou a jdu od tebe". Pak není divu, že to udělá ještě jednou a ještě jednou a děti rostou a rostou...

    superkarma: 0 14.09.2010, 10:57:29
  21. [10] Marta61 [*]

    Najít si partnera, se kterým člověk vydrží celý živoz, to je obrovské štěstí.

    superkarma: 0 14.09.2010, 10:25:04
  22. [9] ValinkaCigi [*]

    Někdy je rozvod výhra. Bereš si třeba toho nejůžasnějšího chlapa pod sluncem a po letech se z něj vyklube tyran. Někdo má, holt, v životě na chlapy smůlu!

    superkarma: 0 14.09.2010, 10:20:19
  23. [8] Markyza695 [*]

    Když je manželství jako nebe bez mráčků, tak je to super. Horší, jak ti začne třeba pít a být agresivní. To je někdy lepší vzít fakticky nohy na ramena.

    superkarma: 0 14.09.2010, 10:14:44
  24. avatar
    [7] Francaise [*]

    Přesně tak to mám i já. Někdo může říct, že jsem měla štěstí na muže, ale já si myslím, že nic nespadne samo do klína, člověk se musí i přičinit. Zpočátku, než jsme se zžili, také se nějaké problémky vyskytly, ale řekli jsme si, že spolu chceme žít hezky, a tak jsme se oba začali snažit. Výsledkem je vztah, který považujeme za naši soukromou životní výhru Sml59. Dnešní mladé páry by se pravděpodobně ze stejných příčin rozešly, "protože to neklapalo".

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #11
    superkarma: 0 14.09.2010, 09:41:44
  25. avatar
    [6] peetrax [*]

    Doufám, že se nebudu rozvádět.

    Přesto - nikdy neříkej nikdy. Člověk opravdu dopředu neví, co mu život připraví.

    superkarma: 0 14.09.2010, 09:38:11
  26. avatar
    [5] Tulinka [*]

    Přeji ať vám to pořád klape Sml67 ale jak píše Míša,nidy nevíš jaký bude manžel za pár let Sml80

    Já i můj manžel jsme z rozvedené rodiny.Zatím to táhnem za jeden provaz 16 let pár krizí už taky padlo.Ta poslední byla v období Vánoc.Všechno jsme si vyříkali a jsme v pohodě.....tak doufám,že spolu i zestárneme Sml54

    superkarma: 0 14.09.2010, 09:24:04
  27. [4] jjaja [*]

    Giro souhlasím s tebou je to jako kdyby jsi psala o mě. V manželství jsem byla 19 let a bohatě mi to stačilo, když jsem se konečně rozhodla manželství ukončit a ptala se na názor mých dětí 18 a 12 let. Můj starší syn mi řekl, že jsem konečně udělala správné rozhodnutí a konečně budeme normálně žít a ne ve stresu. Manžel od ledna toho roku s námi již nebydlí a začal si konečně všímat víc dětí než dřív.

    superkarma: 0 14.09.2010, 09:21:37
  28. avatar
    [3] gira [*]

    Hmmmm... Myslim, ze se tohle tema bohuzel prilis demonizuje (at delame, co delame, jsme bohuzel prilis casto obeti konvenci). Kazdej si ale musi udelat svoji zkusenost, vlastne ji ma asi kazdej usitou na miru, tak je to skoro zbytecna diskuse. Presto mi to neda prijit se svou troskou do mlyna: Ja taky povazovala dlouha leta rozvod za neco negativniho, za neco, cemu se da s trochou rozumu a tolerance predejit, za selhani tech dvou, snad i trochu rozmar... Kdyz jsem si brala manzela (po nekolika letech spolecneho zivota a myslim po dobrem uvazeni), taky jsem si myslela, ze je to uz naporad. Zivot sel dal a zacal obnazovat ty rozdily mezi nami, ktere jsme driv s ruzovymi brylemi prehlizeli, a ktere se stale vice prohlubovaly (pravdu dis, Miso, ze ne vsichni se rozvijeji stejne). Nikdy by me nenapadlo, ze to nakonec budu ja, kdo od nej odejde, a to proto, ze selhani by bylo zustat - ublizovat dal sobe, davat detem priklad, ze v zajmu zachovani pofiderniho klidu si clovek ma radsi nechat libit i nepripustne zachazeni (delat jako by nic - dela to tak spousta lidi, co znam, a je mi z toho smutno). Trvalo mi dlouho, nez jsem nasla tu silu postavit se za sebe, zvednout svoje zaslapany sebevedomi z prachu a jit. A nelituju! A kdyz je rec o detech - prave ty podle mne letitou atmosferou otevreneho boje (resp.sikany vuci me osobe, kterou jsem si ovsem paradoxne zpusobila prave tim nekonecnym ustupovanim v zajmu "udrzeni rodiny" sama!) trpely a i kvuli nim jsem zvolila radikalni reseni. A ted? Deti jsou klidnejsi, vyrovnanejsi, jednoznacne me vic respektuji, a pritom maji fajn vztah k tatovi, coz plne podporuju (myslim, ze i ten tim nakonec v jejich ocich jen ziskal, protoze uz neni "nucen" se profilovat jako tyran a provokater - myslim, ze hlavne starsi syn, 10, tim moc trpel...).

    Posledni leta me naucila slepe neodsuzovat "nesvary", nerikat nikdy nikdy a brat i negativni zkusenosti jako lekce... jako dalsi krok na ceste dopredu... Ale nikomu ten nazor nevnucuju.

    Preju vsem pekny den!Sml72

    superkarma: 3 14.09.2010, 09:12:56
  29. avatar
    [2] OlgaMarie [*]

    Sml59Ve vztahu k rozvodům se s tebou plně ztotožňuji.

    superkarma: 0 14.09.2010, 09:08:41
  30. avatar
    [1] Eliana [*]

    ... to je pravda, že to může být osvobozující, ale spíš se ženy bojí samoty a existenčních problémů Sml15

    superkarma: 0 14.09.2010, 08:54:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme