Zdraví

Dietní „semafor“

Chcete zhubnout? Držíte dietu? Tak si ji trochu zpestřete! Červená, žlutá, zelená... Dejte svému jídelníčku nový barevný ráz. Jíme přece také očima.

Držíme diety různé: redukční, uhlovodanovou, podle krevní skupiny, vajíčkovou, ananasovou či banánovou, dietu založenou na dělené stravě... 

Většina z nich však v různých obměnách připouští alespoň na přechodnou dobu kombinaci s „pestrobarevnou“ dietou, založenou na konzumaci červeného, žlutého a zeleného typu zeleniny a ovoce.

☻Láska, oheň a krev – červená barva je symbolem životní energie. Červeň probouzí k životu, mírní stres a dodává tělu životně důležité látky.

☻Podobně jako slunce také potraviny žluté barvy jsou zdrojem života a zdraví. Žlutá barva přináší radost ze života a léčí střevní neduhy i alergie.

☻Zelená je barvou naděje. Je nerozlučně spjata s přírodou, přináší vyrovnanost a sílu.

Právě veškeré druhy zeleniny a ovoce, které mají červenou, žlutou a zelenou barvu, jsou tím nejvhodnějším, co si z tohoto sortimentu máme na našem jídelníčku hojně dopřávat.

Nejsou energeticky vydatné a obsahují velké množství vody, která z těla vyplavuje nežádoucí nečistoty a jedovaté látky. Proto je nanejvýš důležité, aby se několikrát denně vystřídaly v co nejpestřejší obměně na našem talíři.

♦ Mocná síla červené
V červených paprikách a feferonkách se skrývá životně důležitá fenolická látka kapsicin, jejíž ostrá chuť podporuje látkovou výměnu v těle.

Nejlepší ochranou buněk před ukládáním tuků je beta-karoten. Tento předstupeň vitaminu A je obsažen v mrkvi, paprice a rajčatech. Červené rostlinné barvivo lykopen neutralizuje volné radikály.

♦ Blahodárná žlutá
Během hubnutí posiluje žlutá barva naše sebevědomí. Cítíme se v dobré kondici a méně nás lákají energeticky vydatné potraviny. Ze žlutých druhů zeleniny a ovoce vedou citrusové plody. Mají vysoký obsah vitaminu C, který je důležitý pro odolnost imunitního systému.

♦ Šťavnatá zeleň
Potraviny zelené barvy posilují nejen organismus, ale mají vliv i na duševní stav. Pokud se během jakékoliv diety cítíme skleslí, rychle obnovíme chabnoucí síly, když sníme kousek syrové okurky, řeřichy či hlávkového salátu. Obsahují totiž hořčík (magnezium), který posiluje nervy a svalovou tkáň.

Síla rostlinné stravy

♦ ČERVENÉ POTRAVINY – v jakémkoliv odstínu ochraňují naše tělesné buňky. Patří sem mrkev, karmínově červená rajčata, papriky, jahody, brusinky a červené zelí, červená řepa i rudomodré plody borůvek.

♦ ŽLUTÉ POTRAVINY – sem patří osvěžující kyselé plody (citrony, grapefruity, ananas) nebo sladké plody (banány, kukuřice, brambory, loupané proso – jáhly, pařená pšenice – bulgur).

♦ ZELENÉ POTRAVINY – jsou bohaté na kyselinu listovou, potřebnou ke stavbě buněk (artyčoky, sladký fenykl, kiwi, kedlubna, řeřicha).

   
29.07.2008 - Zdraví - autor: Marie Šrámková

Komentáře:

  1. [3] EmmCA [*]

    Samozřejmě, že se hned lépe jí, pokud je pokrm barevný a krásně připravený. Proto pro ty, kdo chtějí zhubnout, dodržujte menší porce a dejte si třeba maso se zeleninou a vynechejte přílohu. Jinak o dalších dobrých radách se dočtete na stránkách www.cerealie.cz

    superkarma: 0 08.08.2008, 16:17:02
  2. avatar
    [2] psycho [*]

    Ve sklenici krásně svítí semafóóóóór,
    rozsvítí nám šedý bytí semafóóóóór, zelená pepermintka, červená griotka a žlutej je myslivec,
    semafor je skvělá věc . . . semafóóóóóór

    superkarma: 0 31.07.2008, 12:58:15
  3. avatar
    [1] ŠTÍSTKO [*]

    tohle jsou všechno dobrůtky ,ale čokoláda to je taky bomba (v některých případech i časovaná )

    superkarma: 0 29.07.2008, 12:26:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme