Chcete zhubnout? Držíte dietu? Tak si ji trochu zpestřete! Červená, žlutá, zelená... Dejte svému jídelníčku nový barevný ráz. Jíme přece také očima.

Držíme diety různé: redukční, uhlovodanovou, podle krevní skupiny, vajíčkovou, ananasovou či banánovou, dietu založenou na dělené stravě... 

Většina z nich však v různých obměnách připouští alespoň na přechodnou dobu kombinaci s „pestrobarevnou“ dietou, založenou na konzumaci červeného, žlutého a zeleného typu zeleniny a ovoce.

☻Láska, oheň a krev – červená barva je symbolem životní energie. Červeň probouzí k životu, mírní stres a dodává tělu životně důležité látky.

☻Podobně jako slunce také potraviny žluté barvy jsou zdrojem života a zdraví. Žlutá barva přináší radost ze života a léčí střevní neduhy i alergie.

☻Zelená je barvou naděje. Je nerozlučně spjata s přírodou, přináší vyrovnanost a sílu.

Právě veškeré druhy zeleniny a ovoce, které mají červenou, žlutou a zelenou barvu, jsou tím nejvhodnějším, co si z tohoto sortimentu máme na našem jídelníčku hojně dopřávat.

Nejsou energeticky vydatné a obsahují velké množství vody, která z těla vyplavuje nežádoucí nečistoty a jedovaté látky. Proto je nanejvýš důležité, aby se několikrát denně vystřídaly v co nejpestřejší obměně na našem talíři.

♦ Mocná síla červené
V červených paprikách a feferonkách se skrývá životně důležitá fenolická látka kapsicin, jejíž ostrá chuť podporuje látkovou výměnu v těle.

Nejlepší ochranou buněk před ukládáním tuků je beta-karoten. Tento předstupeň vitaminu A je obsažen v mrkvi, paprice a rajčatech. Červené rostlinné barvivo lykopen neutralizuje volné radikály.

♦ Blahodárná žlutá
Během hubnutí posiluje žlutá barva naše sebevědomí. Cítíme se v dobré kondici a méně nás lákají energeticky vydatné potraviny. Ze žlutých druhů zeleniny a ovoce vedou citrusové plody. Mají vysoký obsah vitaminu C, který je důležitý pro odolnost imunitního systému.

♦ Šťavnatá zeleň
Potraviny zelené barvy posilují nejen organismus, ale mají vliv i na duševní stav. Pokud se během jakékoliv diety cítíme skleslí, rychle obnovíme chabnoucí síly, když sníme kousek syrové okurky, řeřichy či hlávkového salátu. Obsahují totiž hořčík (magnezium), který posiluje nervy a svalovou tkáň.

Síla rostlinné stravy

♦ ČERVENÉ POTRAVINY – v jakémkoliv odstínu ochraňují naše tělesné buňky. Patří sem mrkev, karmínově červená rajčata, papriky, jahody, brusinky a červené zelí, červená řepa i rudomodré plody borůvek.

♦ ŽLUTÉ POTRAVINY – sem patří osvěžující kyselé plody (citrony, grapefruity, ananas) nebo sladké plody (banány, kukuřice, brambory, loupané proso – jáhly, pařená pšenice – bulgur).

♦ ZELENÉ POTRAVINY – jsou bohaté na kyselinu listovou, potřebnou ke stavbě buněk (artyčoky, sladký fenykl, kiwi, kedlubna, řeřicha).

Reklama