Slečna Chiquita přichází opět s něčím novým…

Mnoho z nás si stále ještě myslí, že se po banánech tloustne, a přitom jsme na velkém omylu. Pravdou je, že výživné žluté ovoce nás skvěle zasytí díky vysoké hladině sacharidů. Ale mýty, že banány způsobují nadváhu, opravdu nejsou opodstatněné. Průměrný příjem kalorií se u zdravé a vyvážené stravy pohybuje mezi 2 000 a 2 500 kaloriemi za den – a průměrný banán má méně než 110 kalorií!

Nemáme tedy žádný důvod vynechávat banány z pravidelného jídelníčku. Každý z nás má určitě spoustu důvodů, proč vyzkoušet banánovou dietu, a získat postavu, se kterou budeme spokojeni. Navíc banány jsou bohatším zdrojem energie, vitaminů, minerálů a sacharidů než kterékoliv jiné ovoce. Energii, kterou jsme nabyli během letních měsíců, si s nimi můžeme uchovat po celý rok. A tak Chiquita nyní přináší novou speciální banánovou dietu, která byla vyvinuta rakouským odborníkem na výživu profesorem Bankhoferem.

“Není pravda, že banány způsobují nadváhu. Jako kterákoliv jiná potrava i ony mohou být příčinou nadváhy, pokud energie v nich obsažená (kalorie) přesáhne denní potřebu našeho těla. Jeden středně velký banán obsahuje pouze 0,4 g tuku a 16 g sacharidů, a proto je skvělý pro redukci tělesné hmotnosti. Neobsahuje téměř žádný tuk a báječně nás zasytí,“ říká Prof. Hademar Bankhofer.

„Začínáme!“

1. den

2. den

3. den

4. den

5. den

6. den

7. den


 

Další tipy slečny Chiquity pro letní energii po celý rok

- „Využijte každé možnosti zacvičit si (nejlépe na čerstvém vzduchu), raději než výtah používejte pevné schodiště. Navíc si tak zacvičíte step aerobic!“

- „Ti, kteří tráví dlouhé hodiny sezením za stolem, by se měli snažit pravidelně cvičit. Například po dlouhém telefonátu si 12x stoupněte a zase sedněte.“

- „Už jste se dnes zhluboka nadechli? Ne? Tak už je nejvyšší čas. Pro tělo i duši je velice důležité odpočinout si a přijmout veliké množství vzduchu. A zejména při velkém vytížení. Tip: než přijde další nápor stresu, přejděte k oknu, vpusťte dovnitř čerstvý vzduch, zhluboka se nadechněte a pokračujte v práci s obnovenou energií.“

- „Zahrňte do svých denních plánů čas pro vlastní relaxaci. Nejlépe v přesně určenou dobu, jako třeba u ranní kávy, kterou si dopřejete v naprostém klidu a nikým nerušeni.“

- „Pro většinu lidí je běžné, že odcházejí z domu brzy ráno a vracejí se pozdě večer. Pokud vám nevychází čas na sport během pracovního týdne, měli byste začít jezdit do práce na kole nebo parkovat auto dál od kanceláře, abyste si dopřáli trochu pohybu. Tak zůstane vaše tělo i duše po celý den svěží.“

- „Každý den snězte pět kousků ovoce a zeleniny. Je to pro vás obtížné? Zkuste pít osvěžující zeleninové a ovocné šťávy. Zajistíte si tak zdroj vitaminů, který dobře chutná a osvěží vaše tělo.“

Výživa, cvičení a kondice

Další rady Prof. Bankhofera pro dobrou kondici a letní energii po celý rok

- “Banány zpomalují stárnutí. Obsahují vitaminy A, C a E, které udržují buňky v těle mladé. Jsou zdrojem všech minerálů, stopových prvků a enzymů, které brzdí proces stárnutí.”

- “Banány ženám pomáhají při premenstruačním syndromu (PMS), což je řada fyzických a psychických symptomů, mezi něž patří napětí v břišní dutině, zvýšená citlivost prsou, bolesti hlavy, únava, podrážděnost, bojácnost a deprese. Vyskytuje se mezi 2. až 7. dnem před započetím menstruace a ustává krátce po jejím začátku. Banány jsou přírodním medikamentem proti PMS, protože jsou bohaté na hořčík, draslík a vápník. Jsou také zdrojem zinku a velkého množství vitaminu B6. To znamená, že banány jsou tím pravým ovocem, které vám ulehčí při PMS a snad jej i potlačí.”

- “Hodně pijte: vypijte alespoň 2 l tekutin denně, pokud možno vody.“

- “Hodně cvičte: dopřávejte si pohyb alespoň hodinu denně. Jděte třeba na svižnou procházku.“

- “Bojujte s hladem: pokud dostanete mezi dvěma jídly opravdu hlad, dejte si jablko nebo banán.“



Reklama