Každá potraviny má svůj glykemický index, který vyjadřuje schopnost zvýšit hladinu cukru v krvi po strávení jídla. Chcete-li znát glykemický index všech potravin, podívejte se na tabulky, které lze jednoduše najít na internetu. Pozor si dejte na to, že vysoký glykemický index u piva, bílého chleba nebo brambor je považován za hyperglykemický, tzn. že pro své vstřebání potřebují tyto potraviny více inzulínu, což vede k ukládání tuků. Oproti tomu potraviny s nízkým glykemickým indexem (červené víno nebo celozrnný chléb) se vstřebávají pomaleji, nevedou k ukládání tuků a navíc spouštějí mechanismus k jejich odbourávání.

Klíčové pravidlo této diety je dodržování pravidelné stravy. Při vynechání jakéhokoli jídla se paradoxně tloustne. Respektujte pravidla vyvážené stravy. Ve snídani by měly převažovat uhlohydráty s nízkým glykemickým indexem, oběd by měl být bohatší ale vyvážený, večeře naopak lehčí. Denně byste měla snít minimálně tři kusy ovoce a tři mléčné výrobky. Preferujte netučné maso a konzumace vajec omezte na tři kusy týdně. Maso ani sýr byste si neměla dávat k večeři. Ke každému jídlu si dopřejte zeleninu. Povolena je sklenka bílého nebo červeného vína, ovšem žádné šampaňské, tvrdý alkohol nebo pivo!

 hádací soutěž - nápověda: Byl nějakou dobu uvězněn v Bastile.

Nejvhodnější sport jako doplněk této diety je akvagymnastika, díky které se vyhnete vytváření oblin a zároveň budete posilovat svaly.

 

1.      V čem spočívá dieta pro perfekcionistky?

2.      Čím by mělo být doplněno každé jídlo během dne?

3.      Kolik kusů ovoce byste měla sníst denně?

Výsledky kvízu a rady, jak trvale zhubnout, naleznete na http://www.doformy.cz/kviz133

 

 

Reklama