Ve snaze líbit se jsme my ženy nesmírně vynalézavé. Často usilujeme o to dosáhnout tělesných proporcí, které jsou nerealistické, a ani si neuvědomíme nebezpečí, které nám hrozí.

Pokud se totiž příliš soustředíme na obsah energie a tuků v potravinách, můžeme si způsobit vážný stravovací problém. Proto vám představíme nejčastější dietní neurózy a typy na to, jak se jich zbavit.          

Vážíte se nejméně desetkrát denně? Vždy když omezíte nějaké jídlo nebo začnete jíst zdravě, stoupáte na váhu a hlídáte každý gram. Podle odborníků je to ta nejhorší věc, kterou můžete udělat. Važte se tedy jen jednou za týden. Pokud zvolíte správný způsob diety, budete hubnout půl kila až kilo za týden – nikdy ne víc.        

Zásadně kupujete jen potraviny označené „light“? Zdá se vám možná logické, že když budete jíst nízkotučné potraviny, jednoho dne zjistíte bez násilí, že jste štíhlá. Pokud chcete opravdu zhubnout, nejsou „light“ potraviny pro vás to pravé. Tyto potraviny se sice vyrábějí bez tuku, ale o to více je v nich cukru. Proto dejte raději přednost ovoci a zelenině.  

Každý týden zkoušíte novou zaručenou dietu? Také špatně. Musíte se naučit respektovat konkrétní dietní pravidla, a to chce čas. Na každou ženu zabírá něco jiného. Nejlepším řešením je konzultace s odborníkem.      

Saháte jen po jednotvárných potravinách, protože se bojíte, že přiberete? Pokud je vaše dieta příliš přísná nebo monotónní, je jasné, že vašemu tělu budou chybět některé základní živiny. Nejlepší je totiž pestrost. Když je váš jídelníček pestrý, nepřepadne vás najednou neodolatelná chuť na nějakou kalorickou bombu.

Jak často byste se měla vážit?
Proč nejsou výrobky „light“ vhodné při dietě?
Jak se zbavit neodolatelných chutí?

Výsledky kvízu a neocenitelné rady naleznete na http://www.doformy.cz/kviz212
Reklama