S kamarádkou jsme vyzkoušely několik diet při našich pokusech o zhubnutí.

Jenže - jak to většinou končí - zhubly jsme, co jsme chtěly, nebo hůř - začalo nám být při dodržování diety špatně a kila šla zas pěkně nahoru. Až jednou přinesla kamarádka do práce knížku "SOS Nadváha" - přečetly jsme si tu knížku a rozhodly se, že to zkusíme. Jen jsme si pravidla pozměnily - aby byla pro nás přijatelnější.

Naše pravidla:
1) Jednou (!) týdně ve stejnou hodinu se zvážit a výsledek zakreslit do grafu umístěného na viditelném místě.
2) Dodržujeme pitný režim - minimálně 2 litry tekutin denně
3) Jíme kdykoliv máme hlad (ne chuť!) a jíme všechno, ale důležité je jak!

Klidně jsme si daly svíčkovou s knedlíkem k obědu - ale jen poloviční porci. Při jídle je dobré dávat si do úst co nejmenší kousky a pořádně si to jídlo vychutnat. Jedly jsme do pocitu sytosti, ale nepřejídaly jsme se. Při jídle se mají dělat přestávky a je dobré pít - nejlépe vodu, klidně i perlivou, ale neslazenou.

Jíme minimálně 5x denně. Do schodů chodíme zásadně pěšky - chůze do schodů pomáhá báječně formovat nohy ;-). Dobré je zvýšit fyzickou aktivitu, ale neznamená to, že se člověk uštve během hodiny tak, že se týden nemůže člověk hýbat. Pěší svižná chůze dělá zázraky a nic nestojí ;).

Každou středu v naší závodní kuchyni pekl kuchař pečivo z odpalovaného těsta, které miluju. Vždycky jsem si zákusek vzala. Nechala jsem si ho na později a pak jsem si ho vychutnala - vzala jsem si ho místo svačinky ;).

Za celou dobu, co jsme si hlídaly váhu tímto způsobem, jsem nebyla nervózní z toho, že si nemůžu dát něco, co mám ráda. S kamarádkou jsme se podporovaly vzájemně, a i když z našeho pomalého jezení byli zpočátku naši manžílci na prášky (zvlášť v restauraci, kdy zatímco já si vychutnávala biftek s oblohou, manžel spořádal dvě večeře), ale s výsledkem byli spokojeni velmi a po krátké době nás podporovali.

Je dobré se odměnit. Zhubla jsem o 5 kg? Co si koupit něco na sebe - na jídle si na to určitě ušetříte.

Výsledek? My za šest měsíců jsme zhubly 11 kg! To, myslím, stojí za to, ne? A navíc - úpravou stravovacích návyků se zbavíte jo-jo efektu, což je další velmi příjemná věc.

Zkuste to, milé dámy, také... budu vám držet palce. Blíží se období vánočních večírků, tak ať jsou z vás královny ;).

Vaše Danulinka


Děkujeme za zajímavé doporučení :)

A co Vy, ženy-in, také máte nějakou osvědčenou dietu? Podělte se o ni s námi na redakce@zena-in.cz!

Reklama