Nemučte se nesmyslnými dietami, které z vás udělají hromádku neštěstí. Máme pro vás dietu, která vám umožní jíst téměř jakékoli množství potravin, jen si musíte pohlídat její vyváženost.

Když lékař Barry Sears před více než patnácti lety vymyslel a vyzkoušel zónovou dietu, jistě netušil, kolik příznivců si zakrátko získá. Ač v zahraničí je tato dieta již po dlouhá léta hitem, do naší kotliny se dostává spíš pozvolna.

Principem zónové diety je jíst zdravě, hubnout a zároveň mít dostatek energie.

V čem tento malý zázrak spočívá?
 
Nejdůležitějším bodem je vyváženost stravy. Konkrétně sacharidů, proteinů a tuků. Doporučuje se kombinovat běžné množství potravin v poměru 40 % sacharidů, 30 % bílkovin a 30 % tuků (v kaloriích). Vyjádřeno na 100 g jídla: 50 g sacharidů – 35 g bílkovin – 15 g tuků. Běžná dieta přitom obsahuje i víc než 60 procent sacharidů.

Pokud snížíte příjem sacharidů ve stravě na určité množství, dostaneme se tak do určité zóny a přinutíme organismus, aby čerpal energii z bílkovin a tuků, přinutíme ho tedy hubnout. Doporučuje se jíst 5x denně. Z toho tři jídla by měla být větší. Důležité je, aby jste mezi jídly neměla pauzu delší než čtyři hodiny.

Výhody zónové diety:
o Zlepší se vám zdraví, budete vitálnější a energie budete mít na rozdávání.
o Hormonální funkce organismu se ustálí a spotřeba inzulínu zůstává neměnná.
o Pomáhá snižovat známky únavy, projevy cukrovky a menopauzy.

Co by jste měla jíst a pít:
Drůbeží maso bez kůže, mořské plody, ryby, celozrnné potraviny, zeleninu, tofu. Důležitý je též dostatek tekutin. Nejlepší jsou pro váš hubnoucí organizmus nesycené vody.

Vyhněte se:
Kofeinu a tvrdému alkoholu, maximálně sklenka vína k jídlu, sladkostem (čokoládě, sušenkám, cukru a medu ), bílému pečivu a klasickým těstovinám, popcornu, bramborám, hranolkům, banánům.

Příklad denního jídelníčku zónové diety:
Snídaně: míchaná vajíčka, grep, půl krajíce žitného chleba
Svačina: jeden kus ovoce (jablko, hruška )
Oběd: 90 gramů rybího nebo kuřecího masa
Odpolední svačina: sklenice vína, malý kousek sýra, dvě olivy
Večeře: libové hovězí chilli, jeden kus ovoce

o Bližší informace o zónové dietě a další příklady jídelníčků se dozvíte TADY.

Tato dieta neslibuje zázraky, ale zaručuje vám vyvážený jídelníček, dostatek energie a postupné snižování váhy. Bezesporu oceníte zejména dostatek energie, která je při dodržování diety velmi důležitá. K čemu vám jsou drastické diety, při kterých zhubnete během měsíce 5 kilo, když se pak v mdlobách vrhnete na čokoládu? Dodržujte pitný režim, mějte dostatek pohybu a neřešte kila, ty vám vyřeší zónová dieta.

Vyzkoušela jste už zónovou dietu? S jakým výsledkem?

Reklama