Nebezpečí obezity tkví mimo jiné i v tom, že způsobuje další nemoci. Jsou to poruchy metabolického systému, onemocnění kardiovaskulárního systému a nádorová, ale například i bronchitida a deprese i osteoartróza.
Institut Danone provedl celostátní screening s názvem Primární prevence ischemické choroby srdeční u dětí z roku 2007, a zděšení bylo na světě: Ze 4060 dětí ve věku od pěti do sedmnácti let trpí 15,8 procenta obezitou nebo nadváhou. 

Je na čase nasadit správnou výživu u dětí
Zásady správné výživy spočívají v rovnováze mezi příjmem a výdejem energie. Základem správné výživy je její pestrost. Obsahovat by měla různé druhy potravin jak rostlinného, tak živočišného původu. Znamená to, že děti by měly konzumovat:
· pět porcí ovoce a zeleniny denně
· celozrnné pečivo
· maso, zejména bílé, tedy kuřecí, krůtí, a ryby
· dvakrát denně mléko a mléčné výrobky, přičemž jsou vhodnější mléčné výrobky s obsahem tuku do  5 procent
· minimální množství soli včetně té obsažené v potravinách
· dodržovat pravidelný pitný režim, nejvhodnější je voda, ovocné džusy bez přidaného cukru a čaje; děti by denně měly vypít 2–2,5 l vody

Co je nevhodné
Především stravování ve fastfoodech, pití sladkých nápojů, konzumace výrobků s majonézou, uzenin a přesolených výrobků, například chipsů.

Co je vhodné
Jedním slovem: pohyb. Už v dětství by se měly naučit, že pohyb je samozřejmostí a nutností pro zdraví. Stačí vybrat vhodnou pohybovou aktivitu, kterou si dítě oblíbí. Určitě nemá cenu nutit někoho do baletu, když chce hrát košíkovou a obráceně. Pokud si dítě sport oblíbí je větší pravděpodobnost, že jej bude provozovat pravidelně a rádo.

  

Reklama