Pozorujete u svých dětí neklid či únavu? Všimli jste si, že mají větší chuť na sladké nebo je u nich patrný počátek obezity? Jednou z příčin těchto problémů může být vynechání svačiny - ta je totiž pro vašeho potomka nutností, stejně, jako mít napsané úkoly do školy.

„Školáci, kteří pravidelně svačí, bývají při vyučování více soustředění, klidnější a méně unavení. Naopak děti, které svačinu opomínají, zkonzumují pak během dne mnohem více sladkostí, slaných smažených chipsů a nevhodných slazených nápojů. Odpoledne je dohání velký hlad a neustálé chutě se něčím zasytit, což mimo jiné vede k obezitě,“ vysvětluje RNDr. Lucie Svobodová, odbornice na výživu a zdravý životní styl, a pokračuje: „Svačinu připravujte ideálně doma a neváhejte do ní zapojit i vaše ratolesti, které si tak lépe osvojí zásady zdravého stravování. Důležitá je také pestrost stravy, děti si nenavyknou na stereotyp a svačení je bude i více bavit.  Rozhodně nenechte svého potomka vybírat si dopolední jídlo ve školním bufetu nebo v automatu!“

svacinecka

SVAČINOVÉ MENU – CO V NĚM NESMÍ CHYBĚT?

·         Pečivo

Základem dětských svačin bývá téměř vždy pečivo. Dbejte na jeho kvalitu a nakupujte jej u pekaře, nikoliv připravené ze zmražených polotovarů. 

Je pro děti vhodnější bílé nebo celozrnné pečivo? „Malé děti mají oproti dospělým nižší nároky na denní příjem vlákniny, a proto není podávání celozrnného pečiva přímo nutností.  Děti ve školním věku ale můžete pomalu přivykat na pečivo s podílem celozrnné pšeničné, žitné, ječné nebo špaldové mouky,“ říká dále RNDr. Lucie Svobodová.

svacina

·         Sýry a pomazánky

Chléb s pomazánkou nebo sýrem je rozhodně příkladem správné svačinky. Ale – je velmi důležité dbát na jejich výběr. Nejlepší jsou tvarohové pomazánky a čerstvé sýry typu žervé. Vhodnou pomazánku můžete připravit rychle a jednoduše i doma: polotučný tvaroh stačí rozmixovat s kouskem másla, zeleninou a vše nakonec dochutit bylinkami.

·         Ovoce a zelenina

Vyváženost svačiny rozhodně podpořte kouskem ovoce nebo zeleniny, které přispívají také k celkové pestrosti pokrmu.

zeel

Zdroj: Tisková zpráva

Reklama