Rodina

Děti vyloučily mého syna ze svého kolektivu

Tomáš je šestiletý chlapec, který nastoupil v září do 1. třídy. Do školy se moc těšil, nemohl už ani dospat. Dnes, po dvou měsících, se do školy netěší a chodí tam s pláčem. Proč? Protože se s ním nikdo nebaví. Děti ho vyloučily ze svého kolektivu.

Tomášovi rodiče mají celkem tři děti. O dvanáct let starší dceru Kristýnu a o deset let starší Kamilu. Obě děvčata studují na střední škole a patří k premiantkám třídy.
Tomášek byl neplánované dítě, po velkých úvahách se však rodiče nakonec rozhodli, že si ho nechají. Nechtěli vědět pohlaví, ale když se narodil, zejména tatínek byl v sedmém nebi. Vždyť který otec by netoužil po synovi.

kid

Přečtěte si také:

Rodina žila úplně normálním životem, ani nad poměry, ani v chudobě. Bydleli v domě po rodičích, který si opravili.
Pak však přišel Tomáškův otec o práci. Závod, ve kterém pracoval celé roky, hromadně propouštěl. Tomášova maminka byla v té době ještě na mateřské, starší dcerka už na střední, mladší se tam chystala.
„Tak se chvíli uskromníme a najdu si nějakou práci,“ vyjádřil se k celé situaci Tomášův otec.
Jenže práci si nenašel. V jejich regionu je vysoká nezaměstnanost a peníze z občasné brigády pro tři děti a manželku nestačí.

Tomášova maminka pracovala před mateřskou dovolenou na poště, ale i tam snižovali stavy a zpátky už ji nevzali.
Rodina dnes žije ze sociálních dávek a je z těch rodin, kterým se říká: sociálně slabší.
Není tedy nic nepochopitelného na tom, že Tomášek nemá prvotřídní značkové oblečení, nejnovější typ mobilu či školní brašnu s motivem, který je právě in.
A to je i důvodem jeho vyloučení z kolektivu. Děti se mu smějí, že má krátké kalhoty, že nemá značkovou bundu, že má starý mobil, že nemají auto, že s nimi nejel minulý týden do divadla…
Nechtějí s ním sedět, že je „divný“.

Tomášek dostal první ránu od života, ránu, za kterou však nemůže ani on, ani jeho rodiče. Jde s tím něco dělat? A co? Přeřadit Tomáška do jiné školy? Jít si to vyřídit do školy?

Vyjádření odborníka

O radu jsme požádali Mgr. Karin Řehákovou, zabývající se poradenstvím pro děti i dospělé v obtížných životních situacích.

V každé škole už dnes funguje výchovný poradce, který by měl podobné věci ošetřit, poněvadž tento případ rozhodně není ojedinělý.
Rozhodně bych doporučovala pohovořit si s Tomáškovou učitelkou, neboť do takového problému by se měli zapojit všichni. Výchovný poradce, tedy škola, rodiče i děti.
Učitelka sama by pak měla toto téma probrat před ostatními spolužáky ve třídě a citlivě jim Tomáškovu situaci vysvětlit.

Dnes se bohužel už i malé děti soustředí na to, zda mají či nemají značkové oblečení, ale dnes se dá přece i velmi dobře a levně nakupovat v second handech, kde je oblečení z druhé ruky pěkné a značkové. Ono je to častokrát opravdu lepší než ty krátké kalhoty, které se u dětí vždy setkávaly s posměchem.

Znáte taky nějaké takové dítě, které ostatní vyloučily z kolektivu?

Možnost%
Ano, znám, dokonce v mém blízkém okolí31,1
Ano, znám, ale pouze z doslechu28,1
Ne, neznám40,4
Myslím, že nic takového se mezi dětmi neděje0,4

   
04.11.2013 - Děti - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [38] k.minarice [*]

    Nektere deti dokazou byt opravdu zle...

    superkarma: 0 07.11.2013, 19:33:30
  2. [37] natalie25 [*]

    Ahoj

    holky, chtěla jsem se zeptat, jaké časopisy si nejvíc kupujete? Já teď ve

    stánku objevila nový časopis Moje šťastná hvězda a za ty penízky fakt dobrý. Znáte ho někdo?

    Hlavně tam není tolik reklam, tak si dobře počtu.

    superkarma: 0 06.11.2013, 11:22:50
  3. [36] Leena [*]

    Přikláním se k názoru, že kluk není vyčleněn jen kvůli neznačkovým modelům Sml22

    Chodil do školky, mezi cizí děti, na kroužky?

    Nebyl doma "ten benjamínek, mazánek, hlupáček"? neposmívaly se mu ségry?

    Zkusila bych ho dát třeba na bojové sporty nebo něco, co by ho trochu otužilo psychicky i fyzicky.

    Když je dítě sebevědomý, má to hned jednodušší. Mladší brácha byl už jako dítě docela sebevědomej a když jsme se ho ptali, jestli se mu děti nesmějou, že má nový brejle, tak nám řek, že mu to je jedno. Že jim řekne, že ví, že mu slušej Sml67 a hotovo. 

    Stejně jako kamamrádky holčička hlásila, že když se ve školce řeší, kdo je tlustej a kdo je hubenej, ona ví, že je akorát Sml58 

    Jo, a bohužel si myslím, že začlenění dětí do kolektivu "přes učitelky" nikdy nefunguje. Jen se upozorní ještě víc na to, že je dítě jiné, slabé.

    superkarma: 0 05.11.2013, 23:26:52
  4. [35] Pálivka [*]

    Je mně líto Tomáška, protože pro chlapce, který se těší do školy, toto zklamání pro něho musí být docela trauma.A věřte, že děti se opravdu hodnotí tak, co mají na sebe, jak

    je rodina bohatá. A chlapec může být i tišší povahy a tedy se neprosadí. Jsem už v důchodu, ale pamatuji se na doby, kdy jsem na děti šila oteplovačky, bundy apod. Začínala jsem trenkami pro chlapce, koupila si střih, popis byl výborný a dala se do šití. Můj tchán nechtěl věřit tomu, že oteplovačky jsem ušila sama, že jsem je nekoupila. A také podle zakoupeného střihu! Nakonec jsem stříhala i pro moje kolegyně z práce, které se také pustily do šití. Pravda, také jsme neměli moc peněz, ale k šití mě donutilo spíš to, že dříve nebylo moc hezkých věcí a nebo byly hrozně drahé.

    Rozhodně by si rodiče měli promluvit s učitelkou, aby si všímala dětí, jak se k Tomáškovi chovají. Vím sama od své vnučky, že mi povídala o jedné spolužačce, že chodí do školy hrozně ustrojená. Je to také třetí dítě, maminka ji zemřela, žije s otcem a babičkou. Nosí možná také věci po svých 2 sestrách. Ale ve škole se učí dobře, chodí do hudební školy atd. Vnučce jsem vysvětlila, že každý nemá na to, aby chodil nejmoderněji ustrojený, jde především o to, jaký je to člověk.

    Moc bych příála Tomáškovi, aby se vše vyřešilo a aby ho kolektiv třídy vzal mezi sebe. A pokud je třídní učitelka šikovná, možná, že se to za její pomoci povede.

    superkarma: 0 05.11.2013, 14:04:04
  5. avatar
    [34] tomáš [*]

    Že se už prvňáci srovnávají podle oblečení a mobilů ?! Jsem ráda, že už se mě tato kapitalistická morálka netýká.

    Byla jsem s klukama samoživitelka, "dotáhli" to na VŠ a SŠ. Neměli jsme na rozhazování a žebříček hodnot jsme nastavili úplně jinak. Místo válení u móře - týden na vodě,pod stanem. Místo oblejzání značkových butiků - výlety po ČR. Místo telefonování na mobilu - rodiný život.

    Se synem na ZŠ chodila holčička - pozdní jediná dcerka rodičů; vypadali už jako děda s babičkou. Chodila oblékaná výrazně odlišně (jako myš), neznala společné výlety a sportování s rodiči...a byla prostě na první pohled "jiná". Poznala jsem to (coby pion.vedoucí) velmi záhy. Děti ji sice nevyčlenily, ale ani s ní moc nekamarádily. Sml80

    superkarma: 0 04.11.2013, 21:27:44
  6. avatar
    [33] átéčko [*]

    pajda — #28 Přesně tak! Pokud je maminka šikovná, může něco ušít, uplést.  Taky jsme neměli nadbytek, ale naučila jsem se ušít úplně všechno a dnes, v době "sekáčů" se dá koupít, přešít úplně cokoliv!

    A pokud si spočítáte, kolik bere dnes sociaálně slabší rodina se třemi dětmi, přijdete k tomu, že se z toho dá docela slušně žít. Pokud ovšem nejste cikáni, nekouříte a nepijete alkohol. Těm pak vždy peníze chybí!

    superkarma: 0 04.11.2013, 21:09:54
  7. [32] libuno [*]

    Tak, za prvé vyslechněme obě strany, pohled učitele, pohled dítěte, co dává info rodičům. Za druhé, neříkejme, co kdo, co kdyby. prosím, aby se vyjádřil i pedagog. Naprosto nic neříkající článek, který se chce zalíbit rodičům. Pokud chci napsat ortel, chci vědět, co řekne druhá strana!

    Mně to připadá naprosto hloupé. O značkovém oblečení jistě není řeč (naprostá pitomost)!!! O tom se mluvilo kdysi. Naprosto tendenční, hloupý příspěvek. Spíš bych se klaněla k článku, který by zněl na téma "Pomozte nám v nouzi nějakým hadříkem". Dnes jsem naprosto v šoku.

    superkarma: 0 04.11.2013, 20:53:56
  8. [31] MaVy [*]

    co s tím dělat?v první řadě mu vysvětlit,že je normální,zvednout mu sebevědomí-určitě je v něčem dobrý to rozvíjet,vést ho,dodávat odvahy,tak aby se uměl bránit,ale zdá se mi,že to poraženectví vidí domaSml80,popravdě moc se mi to nezdá,že-by se proti němu semkly všechny děti jen kvůli tomuhle?vysoká nezaměstnanost není v celé zemi,kdo pracovat chce,práci si najde i když je doma třeba jen o víkenduSml22

    superkarma: 0 04.11.2013, 20:10:22

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] martinkamama [*]

    Sama jsem takovou věc zažila,žila jsem jen s babičkou a její důchod stačil jen na opravdu základní věci,navíc jsem byla nejmenší a nejhubenější ve třídě..Zlomyslnost dětí je opravdu dost silná,dávali mi často a nepříjemně najevo, že jsme "chudáci" a jen jedna spolužačka,která na tom byla podobně, se mnou chtěla sedět.Nyní, ačkoli je to už 30 let, nechodím ani na třídní srazy, protože když jsem byla poprvé po 25 letech,znovu na mně dolehla ta nepravedlnost a po první skleničcce jsem měla chuť všem vmést jejich chování do tváře.Naštěstí se nyní zúročil můj hendykep-sice jsem vyrostla ,ale jen do výškySml16- jsem vyšší než některé spolužačky,zato do šířky jsem se moc neroztáhlaSml24,takže jejich  závistivé pohledy a hlavně poznámky spolužáků mně potěšily.Hlavně si ale myslím,že za to může výchova ,sama své děti vedu k tomu, aby slabším spíš pomáhali a nikdy bych je v žádné šikaně nepodporovala.

    superkarma: 0 04.11.2013, 19:28:50
  2. [29] Jane1 [*]

    Vždycky se najde někdo, kdo se liší a někdo, kdo se někomu posmívá.

    superkarma: 0 04.11.2013, 18:49:45
  3. avatar
    [28] pajda [*]

    Pokud jsou z regionu s vysokou nezaměstnaností, pak Tomáš není určitě jediný, kdo nemá značkovou aktovku. Tomáš určitě není jediný ve třídě, kdo má rodiče bez práce, pokud se mu ale ostatní smějí, tak to zřejmě jako jediní dávají okatě najevo.

    Za prvé - pokud je rodina sociálně potřebná, tak např. divadlo může hradit škola, musí se ovšem dodat potvrzení. To se dodává tak jako tak, není to ostuda.

    Za druhé: nevidím žádný problém v tom, aby matka sedla a krátké kalhoty přešila nebo ušila nové z něčeho staršího.

    A za třetí: v "Hraboškách" se najdou luxusní věci za pár korun, člověk musí jen chtít...a ne čekat, až se děcku budou všichni kolem smát.

    A starší sestry určitě mobil mají, tak proč jim jednou za rok nekoupit nějaký z bazaru a ten jejich neposunout klukovi? Posmívání se kvůli věcem není mezi dětmi zdaleka tak běžné, jak si dospělí myslí.

    1. na komentář reaguje átéčko — #33
    superkarma: 2 04.11.2013, 17:12:50
  4. avatar
    [27] daska59 [*]

    Děti dokáží být kruté Sml22

    superkarma: 0 04.11.2013, 16:52:14
  5. avatar
    [26] Mickey Mouse [*]

    Chlapeček by se potřeboval naučit zařadit se do dětských her, v něčem být dobrý - schopný. Dokonce i "šprt" se do kolektivu zařadí, když se nebrání pomoci ostatním a hrát si s nimi.

    Myslím si, že jen oblečení a mobil nejsou hlavním důvodem vyločení chlapečka z kolektivu. Problém bude asi i v jeho chování a nebo v nastavení celé rodiny. Moc se mi také nezdá tvrzení, že nemohou za to, že si nenašli práci. To je laciný alibismus.

    Odhadl bych, že chlapec odkoukal od rodičů ublížené bolestínství. Možná se rád lituje a je příliš citlivý. Dětský kolektiv je více o tom se prosadit chováním než o oblečení a mobilech.

    superkarma: 1 04.11.2013, 16:50:54
  6. avatar
    [25] catcat [*]

    Tak já u dcery zažila oba extrémy. Ve školce si rodiče ztěžovali, že moje dcera chodí i na písek ve značkových džínách. A učitelky mě pak prosily, abych jí dávala tepláky, jako mají ostatní děti. Jenže problém byl v tom, že džíny jsem koupila v sekáči za dvacku a tepláky v obchodě stály 300 Kč. No, byla jsem s dcerou sama, tak jsem šetřila Sml30 Opačný extrém vznikl na základce, kde se dcera stala obětí šikany ze strany jedné spolužačky a to i proto, že paní učitelka řekla, že je taková dětská. No holt se nemalovala, nevypadala jak děvka a zajímali jí skautiSml80

    superkarma: 0 04.11.2013, 16:17:03
  7. avatar
    [24] janinkab [*]

    a možná to ani nejsou bludy o hodnotách, možná je kluk jen jiný...kouká víc po knihách než po autíčkách, zajímají ho jiné věci než ostatní, nezlobí s nima- to je běžné a bylo to vždycky. A uniforma na tom nic nezmění....

    superkarma: 0 04.11.2013, 14:46:19
  8. avatar
    [23] janinkab [*]

    Tak nevím, jestli je to opravdový příběh, nebo se jen někdo ZASE snaží dostat uniformy do škol....jsem zásadně proti nim! Každé dítě, které je jen trochu jiné- malé, velké, oplácané...- s tou hloupou uniformou bude mít problém. Sama jsem byla oplácaná a nemohla na mě máma sehnat pionýrskou košily....A ta divná modrá věc, co jsem měla nosit na tělocvik- hrůza!!! Děti mají taky vkus, oblíbené a neoblíbené barvy...proč je nutit do stejného. Navíc ta uniforma se musí taky koupit- spíš několik a běžné oblečení už je doma. Děti rychle rostou- už vidím, jak kupuju 3 uniformy za rok...

    Odepsání dítěte kvůli neznačkovému oblečení je sice problém, ale není zase tak velký, aby kvůli pár hlupákům musela trpět většina. A nevím teda, co je to za děti, když si všímají takových blbostí...syn chodí do 1 třídy a nikdy tenhle problém nebyl- ani ve školce. Jediné, co ho zajímá je, aby ho nikde nic neškrtilo...Akorát si děti obdivují obrázky na trikách... Mobila jsem v naší třídě ještě neviděla- možná jsou u nás normální rodiče, kteří nevykládají dětem bludy o hodnotách...

    superkarma: 0 04.11.2013, 14:41:32
  9. [22] Anime Otaku [*]

    Tohle vyloučení znám a opravdu to není "jen" oblečením. Je to i tím jak zapadá. Já byla taky taková ta divná holka, ale to se změnilo když jsem nastoupila na gympl. Sociální rozdíly byly ještě větší než na základce, ale protože tam byla, až na pár výjimek, inteligentní děcka, tak jsem zapadla.

    superkarma: 0 04.11.2013, 14:27:47
  10. avatar
    [21] xxkouckaxx [*]

    nevím k čemu je prvňáčkovi mobil ! takové věci bych nosit do školy zákazala , zavedla školní uniformy a ony by se ty rozdíly aspoň trochu srovnaly ! děti umí být zlé , ale základ mají z domu - který 7 -9 letý prcek pozná značkové oblečení ? a to , že nemít mobil nebo tablet jim taky většinou nepřijde divné , dokud to neslyší doma !

    superkarma: 0 04.11.2013, 14:25:51
  11. avatar
    [20] Gwendy [*]

    Asi se budu bát mít dítě. Jestli je nutné značkové vybavení a oblečení, tak takhle konzumně jsem si výchovu neplánovala.

    superkarma: 0 04.11.2013, 13:54:50
  12. [19] hejluc [*]

    Nezdá se mi, že by děti v první třídě někoho vyloučily kvůli tomu, že nemá značkové oblečení. Syn je druhák, taky nenosí téměř nic značkového - oblečení převážně dědím, takže onošené věci. Kalhoty dokáže zlikvidovat neuvěřitelně rychle, takže ty má záplatované. Ptala jsem se ho, jestli se mu děti kvůli tomu nesmějí - v jejich třídě se ale tohle asi moc neřeší, záplaty tam nosí spousta dalších (dřou si je v družině o koberec). Mobil má jeden kluk, který dojíždí.

    Navíc se v článku píše, že rodina pochází z kraje, kde je vysoká nezaměstnanost. To si všechny ostatní děti mohou dovolit nosit značkové věci? Spíš si myslím, že je pes zakopaný někde jinde...

    superkarma: 0 04.11.2013, 13:46:53
  13. avatar
    [18] Claire [*]

    Znám, vyprávěla spolužačka o bráškovi

    superkarma: 0 04.11.2013, 13:46:33
  14. avatar
    [17] louskacek2 [*]

    Kdybychom nasim detem nedavali pocit spolecnosti ze je in jen kdyz ma vse znackove veci, nejnovejsi auto, maminku a tatinka jak z casopisu, jednu letni jednu zimni dovolenou, atd. nemuseli bychom tohle treba ani resit....

    Patrim k primerne si vydelavajici rodine, mame hypoteku starsi auto, a doma nemame vse nejnovejsi a je mi to fuk. Nepotrebuju se obklopovat prepychem proc...Sml24

    Nedavno mi manzel rekl ze by nasi dvoulete dcerce rad koupil tablet k VanocumSml23 rekla jsem ne nemusim sve dite preci vychovavat tak ze musi mit vsechno. Je na to mala a nesouhlasim s tim.

    Pak obcas jdu li po parcich koukam jak na sobe tyto male deti maji znackove veci....ja vim ze se daji koupit v bazarech apod., ale proc copak je nejaka nobl ze ma teplacky adidas, nike apod.....

    superkarma: 0 04.11.2013, 12:50:30
  15. [16] doginka [*]

    Suzanne — #14 Sml22 Souhlasím. Kluk chodí do druhé třídy a mobil nemá. Ve třídě má mobil jen 5 spolužáků

    superkarma: 0 04.11.2013, 12:09:23
  16. avatar
    [15] Suzanne [*]

    gerda — #3 ifulinkaa — #4 Rikina — #9 souhlasím zcela. Sml22

    superkarma: 0 04.11.2013, 11:19:24
  17. avatar
    [14] Suzanne [*]

    Kruci, tohle by mohla hodně podchytit i paní učitelka, obzvlášť u takhle malých dětí. Přece tam není jediný, kdo nemá nejnovější mobil? Můj syn taky nikdy neměl nejnovější mobil, protože pořád někde lezl a skákal, takže by se mu to akorát rozbilo. Možná je rozdíl v tom pocitu, proč to tak je Sml80

    je mi to hrozně líto, když vidím takový případ Sml15

    1. na komentář reaguje doginka — #16
    superkarma: 0 04.11.2013, 11:17:13
  18. [13] Lida 1 [*]

    Nejsem pro uniformy, ale děti které vyloučí ze svého středu chlapce, který není tak oblečený jako oni, jsou špatně vychovány, je to jen a nem na rodičích

    superkarma: 0 04.11.2013, 11:06:45
  19. avatar
    [12] OlgaMarie [*]

    MaVy — #10 Dlouho jsem byla vnitřně proti uniformán. Názor jsem změnila poté, kdy jsem viděla děti ve státě, kde jsou povinné na školním výletě.

    superkarma: 0 04.11.2013, 10:59:17
  20. [11] cilani [*]

    Draco — #2 jen ne uniformy.. Už kdysi se o tom mluvilo a dodnes si pamatuju, jak jsem se děsila, že by nám to na škole zavedli. Patřila jsem k hůře oblíkaným dětem, ale ani to mě nepřesvedčilo, že bych měla chtít být oblečená stejně, jako kupa dalších ze školy. Dneska se dá sehnat levného a hezkého oblečení docela dost, takže nechápu, proč klučina nosí malé kalhoty. To je o neschopnosti rodičů, ne o nemožnosti sehnat padnoucí a nedostatku peněz.. Trocha snahy a šlo by to.. 

    superkarma: 0 04.11.2013, 10:58:55
  21. [10] MaVy [*]

    kantor10 — #7 a to já jsem zase pro uniformy,co kdo chce si může nosit jinde Sml16

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #12
    superkarma: 0 04.11.2013, 10:15:58
  22. [9] Rikina [*]

    Myslím, že valná část řešení problému je hlavně na rodičích. Sml80 Ať mi nikdo nevypráví, že kluk musí mít kalhoty, které jsou mu malé a krátké, a že nemůže jet ani do divadla, představení pro školy nestojí majlant. Kromě toho měli minimálně šest let na to, vypěstovat v dítku dost sebevědomí, aby nebrečelo kvůli každé hlouposti. Pokud učitelka "citlivě vysvětlí Tomáškovu situaci", jediné, co z toho vyplyne, bude to, že ty děti, které se mu smály, se budou smát o to víc, a ty, které to dosud nedělaly, se přidají, protože teď už budou vědět, proč. Sml24 To mi nepřijde jako drbrý nápad. No a to, že s ním děti nechtějí sedět, protože je "divný", pravděpodobně nebude jen tím, že nemá značkové věci. Možná jako benjamínek s velkým věkovým odstupem od sourozenců je skutečně vychován nějak jinak a důvod, proč to ostatním připadá divné, tam je. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #15
    superkarma: 1 04.11.2013, 10:03:41
  23. [8] Ajula1 [*]

    Bohužel to znám z vlastní zkušenosti.Manžel taky přišel  o práci ,když se nám narodil malý a dcera chodila do 2.třídy ,neměla všechno co je in!!!,tak ji odepsali a už ji to zůstalo.Teď i kdyby přišla ve věcech za desetitisíce,tak je ta divná.Dokonce ji i sprostě nadávali a smáli se,že začala nosit brýle,které ji sluší a stály přes 3500 Kč.Když jsem to řešila přes tř.učitelku a rodiče,tak se to stejně otočilo proti ní.Drahý spolužák byl za chudáčka,protože doma dostal a dcera ta se nemůže dočkat až odejde ze školy.

    superkarma: 0 04.11.2013, 09:21:16
  24. [7] kantor10 [*]

    Draco — #2 jsem zásadně proti uniformám.Každý má jiný vkus a nechápu,proč by měli nutit chodit někoho v něčem,v čem se cítí hrozně

    1. na komentář reaguje MaVy — #10
    superkarma: 1 04.11.2013, 09:20:37
  25. avatar
    [6] OlgaMarie [*]

    O jakých hodnotách se učí děti v občanské nauce? Já, dokud jsem nezačala vydělávat, jsem dědila po kdekom, přesto byla mou nejlepší kamarádkou dívka nejlépe oblečená z celé školy. (Jejím rodičům bylo i oblečení dcery vyčteno u prověrek, když byli vylučováni z KSČ. )

    Snacha mě kdysi požádala, abych vnučkám nekupovala drahé značkové oblečení. Nechcou ho nosit, protože jsou ve třídě jediné, kdo ho má.Sml30

    superkarma: 0 04.11.2013, 09:01:57
  26. [5] Anic [*]

    já to neznám

    superkarma: 0 04.11.2013, 08:19:50
  27. avatar
    [4] ifulinkaa [*]

    vždyť v sekáči se dá dítě obléct za dvě stovky na půl roku, a řekla bych, že dost slušně, občas i značkově.

    není u chlapce problém s nízkým sebevědomím vznikajícím v souženém domácím prostředí? my nikdy neměly značkové oblečení, dědily jsme po rodině, ale kamarády jsme měly obě. i z "vyšších vrstev", dětí zazobaných rodičů.

    možná by psycholog mohl zapracovat na osobnosti dítěte, pak na přístupu kolektivu.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #15
    superkarma: 1 04.11.2013, 08:08:15
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    Děti kopírují rodiče, pochybuju, že výchovný poradce ve škole cokoliv zmůže, když jsou doma značkové věci jedinou modlou. Ano, může děti napomenout, ty se budou pod dozorem přetvařovat, ale o to víc to klukovi dají sežrat bokem. Bylo by fajn, kdyby v něčem vynikl. Nejlépe v tom, co se za peníze nesežene.Sml58 Já osobně bych volila přechod na jinou školu a popřemýšlela nad jiným oblečením - klidně ze sekáče, ale moderní. Ve špatně padnoucím se nemůže cítit dobře.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #15
    superkarma: 1 04.11.2013, 07:55:42
  29. [2] Draco [*]

    "má starý mobil"??? dnes už i 6leté děti "musejí" mít mobil? Sml28Asi jsem sto let za opicemi, ale tohle vážně nechápu. Jinak bohužel, tohle je prostě špatná výchova. Rodiče učí děti nebo děti prostě odkoukají od rodičů podle čeho soudit ty ostatní a takhle to potom dopadá Sml15 Je to smutné. Myslím, že by bylo na čase závěst aspoň ty školní uniformy. Sice se děti pochlubí i tak co všechno mají, ale aspoň na školní půdě by si byly  "rovny".

    1. na komentář reaguje kantor10 — #7
    2. na komentář reaguje cilani — #11
    superkarma: 0 04.11.2013, 06:23:03
  30. [1] Aesinka [*]

    Taky jsme nebyli bohatí a nějaký posměch kvůli zalátaným kalhotám byl. Ale spíš od holek, než od kluků. Ovšem mně nijak nevadilo, že mě holky moc neberou, s kluky to stejně bylo zajímavější kamarádění. :)

    superkarma: 0 04.11.2013, 00:28:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme