Bulvár

Dětí v ústavech neubývá!

 

Dětí odložených v ústavech neubývá! K 20 tisícům dětí, které již žijí v domovech pro děti do tří let a kojeneckých ústavech, bylo loni přijato 1741 dětí. A pouze zhruba 600 jich naopak našlo pěstouny nebo adoptivní rodiče.

 

Podle Zuzany Baudyšové z Nadace Naše dítě za velký nárůst chovanců v dětských domovech může rodičovská nezodpovědnost. Skoro v polovině případů je totiž příčinou to, že rodiče nemají pořádné bydlení, jsou velmi zadluženi anebo své děti prostě zanedbávají.

 

Jako příklad nezodpovědnosti Baudyšová uvedla případ matky, která za ní nedávno přišla uplakaná. Její tři děti byly odebrány do ústavu - neměla totiž kde bydlet, navíc je natolik problematická, že nesměla do azylového domu. Otcové všech dětí jsou oficiálně neznámí, navíc žena byla opět těhotná. Tedy i další dítě pravděpodobně skončí v kojeneckém ústavu. 

 

Další odborníci však uvádějí, že je to i chyba státu. S ohroženými rodinami se totiž nedostatečně pracuje a nepomáhá se jim.

V současné době je v Česku 33 kojeneckých ústavů a dětských domovů pro děti do tří let.

 

Znáte ve svém okolí případ rodičů, kteří nedbají od své děti? Nebo naopak znáte pěstounskou rodinu? Starají se dobře o své svěřence?

   
17.07.2008 - Společnost - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [143] Julianna [*]

    Za rasistku se nepovažuji, ale cigány-romy taky nemusím,historie - nehistorie, převažují zkušenosti. Kamarádce ukradli peněženku s její první výplatou , o rok později ve stejný čas a na stejném místě se jí stalo totéž , nám letos v zimě prošmejdili zahradu na chalupě a ukradli vše co šlo, všude byly dětské stopy, asi předvoj - "zjisti,co tam je a pak to vezmem".
    Sousedům loni ukradli keramického vodníka, asi se jim taky hodil . Ach jo a takové to bylo klidné údolí!
    Na druhou stranu, učila jsem ve škole, kam chodili děti z domova a 75 procent byli cigáni, měla jsem je ráda, pomáhala jsem jim, vzala jsem si je i na Vánoce a na víkendy domů, byli hrozně fajn, ráda na ně vzpomínám, občas i někoho potkám nebo se o nich něco dovím, někteří žijí normálně, pracují, snaží se , někteří jsou v krimu nebo v něčem jedou ... je to individuální, jedna si dokonce dodělává výšku, mám z ní radost .
    Na sídlišti máme taky cigány, někteří se přizpůsobili ostatním, chodí i do práce a o děti se starají, někteří ale stále dělají "ohně uprostřed bytu"- jen přirovnání, nepřizpůsobili se a je to z mého pohledu problém.
    Před 10 lety jsem taky uvažovala o adopci, dneska už jsem starší, zkušenější a už vím - nemám na to, skláním se hluboce před pěstouny a adoptivními rodiči , stále bych žila ve strachu, co bude, kontrolka by mi asi svítila pořád...Jsem divná?
    Jinak souhlas s Simba: phoebe24: Happines:

    superkarma: 0 17.07.2008, 22:42:18
  2. avatar
    [142] Aktij [*]

    Simba: hm, no a pak se vrátí domů a stát se postará

    superkarma: 0 17.07.2008, 20:27:12
  3. avatar
    [141] Simba [*]

    Aktij: též jsem tu reportáž viděla ..to jsou vždy nárazové migrační vlny ..začalo to Kanadou, pak zavedla víza, tak byl v kurzu Londýn, pak Dublin ... měla jsem jako klienty dvě rodiny, které letěly požádat o azyl na Nový Zéland ..perfektně propočítaný výlet na 6 měsíců ..oni věděli, že na 90% azyl nedostanou, ale ty dávky pro žadatele se jim vyplatily

    superkarma: 0 17.07.2008, 20:20:31
  4. avatar
    [140] Eva_CZ [*]

    phoebe24:

    superkarma: 0 17.07.2008, 19:44:30
  5. avatar
    [139] Aktij [*]

    Lilinka: pravděpodobnost převýchovy je zde (v ČR) malá, je zde příliš silné "volání rodu". Lepší výsledky jsou prý v severských zemích, kde je toto etnikum v minimu. Je to názor lékařky, která je nějak přes adopce

    superkarma: 0 17.07.2008, 19:42:08
  6. avatar
    [138] Aktij [*]

    Teď před chvílí lkala jedna cigna v Tv, proč chtějí požádat v Kanadě o politický azyl... Dostala mě větou: "To jsou sami skinhedi, co utoči na člověky". Mohu někam přispět na jednosměrnou letenku?

    superkarma: 0 17.07.2008, 19:36:06
  7. avatar
    [137] phoebe24 [*]

    Lilinka: A taky je nepravděpodobné a myslím téměř vyloučené, že si malého Cikána adoptuje Romská rodina a všichni budou studovat a pracovat a prostě se normálně začlení do naší společnosti....

    superkarma: 0 17.07.2008, 19:20:09
  8. avatar
    [136] Lilinka [*]

    Ale zase je pravděpodobnější, že když si adoptuje z děcáku malého Cikána česká rodina, tak se dítě normálně začlení do naší společnosti a nestane se z něj parazit. Kdo by však na sebe vzal to riziko, že geny i přes výchovu zvítězí?

    superkarma: 0 17.07.2008, 18:37:43
  9. avatar
    [135] Happines [*]

    Děti v ústavech jsou většinou romové nebo alespoň poloviční romové, nejhorší jsou ty, který si rodiče vezmou občas na víkend domů, po návratu jsou nezvladatelní, děti alkoholiků mají většinou nějakou poruchu, takže jsou taky problémový a další mají rodiče buď ve vězení nebo provozují prostituci nebo jsou mentálně slabší (praxe z kojeňáku). Ikdyž jsem ty prcky měla ráda, některý víc a některý míň (a některý bych s chutí propleskla, což bohužel není možné) a občas mě napadlo, že bych si klidně některé vzala domů, nevím, jestli bych se někdy odhodlala k adopci.

    superkarma: 0 17.07.2008, 18:32:04
  10. avatar
    [134] Happines [*]

    Děti v ústavech jsou většinou romové nebo alespoň poloviční romové, nejhorší jsou ty, který si rodiče vezmou občas na víkend domů, po návratu jsou nezvladatelní, děti alkoholiků mají většinou nějakou poruchu, takže jsou taky problémový a další mají rodiče buď ve vězení nebo provozují prostituci nebo jsou mentálně slabší (praxe z kojeňáku). Ikdyž jsem ty prcky měla ráda, některý víc a některý míň (a některý bych s chutí propleskla, což bohužel není možné) a občas mě napadlo, že bych si klidně některé vzala domů, nevím, jestli bych se někdy odhodlala k adopci.

    superkarma: 0 17.07.2008, 17:31:45
  11. avatar
    [133] Simba [*]

    Eva_Fl: na co referendum? :) .. před cca 10 lety stačil příslib dotace na letenku do Kanady od jedné paní starostky, hádej proč pak Kanada narychlo zavedla turistická víza

    superkarma: 0 17.07.2008, 17:30:49
  12. avatar
    [132] Žábina [*]

    pokud se týče cikánů, jsem těžká rasistka..je to nepřizpůsobivá, ničemná pakáž

    superkarma: 0 17.07.2008, 17:06:43
  13. avatar
    [131] Lukáš Čejka [*]

    Eva_Fl: to by zalezelo na medialni masazi, ktera by tomu predchazela - kdyby byla dobre zvladnuta, tak by se mozna stehovala vetsina, tady se za pivo a za gulas zaprodame cemukoliv

    superkarma: 0 17.07.2008, 17:01:45
  14. avatar
    [130] Eva_CZ [*]

    Beruška1: to byl jedinej dobrej skutek komousu. Za dovcu v Jugoslavii jim podvazali vajecniky. Aby se to furt nemnozilo.

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:59:56
  15. avatar
    [129] Eva_CZ [*]

    lukas.cejka: no jo, jenze ... clovek si muze zanadavat ( ne moc nahlas ), ale to je asi tak vsechno. Chtela bych videt vysledek anonymniho referenda o vystehovani tech neprizpusobivejch pryc ze zeme. Jak by tak asi to referendum dopadlo?
    Hezky je tam oplotit a rozdat noze.

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:58:51
  16. avatar
    [128] Beruška1 [*]

    Tento týden psali v Novinkách o 14letým klukovi, co zabil 4letý dítě a že máma souhlasí s umístěním v ústavu. Ale ta máma byla cigoška a má všechny děti v ústavech, prý 11. Takovou bych hned po prvním dítěti sterilizovala a pak by nebyly ústavy plné nežádoucích dětí.

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:57:08
  17. avatar
    [127] Lukáš Čejka [*]

    Eva_Fl: nic, jen se to nesmi rikat

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:53:06
  18. avatar
    [126] Eva_CZ [*]

    lukas.cejka: ano.

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:51:50
  19. avatar
    [125] Eva_CZ [*]

    lukas.cejka: Neasimilují se proto a zůstávají u všech národů tělesem cizím, nevítaným, obtížným a namnoze nebezpečným, jak cizímu majetku, tak zdraví a životu.
    A CO SE ZA TY ROKY ZMENILO?

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:51:36

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [124] Lukáš Čejka [*]

    Eva_Fl: jezis to tu bylo?

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:49:39
  2. avatar
    [123] Eva_CZ [*]

    lukas.cejka: ovsem nejuzasnejsi zakon byl ten, ze kazdej podnikatel MUSI prijmout cikana. To bylo tezce k posrani.

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:49:02
  3. avatar
    [122] shb [*]

    http://romove.radio.cz/cz/clanek/18530

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:44:40
  4. avatar
    [121] Lukáš Čejka [*]

    Eva_Fl: zakonem jsme se to snazili resit i v CSR http://www.vzdelavaci-institut.com/_files/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=57

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:37:57
  5. avatar
    [120] Eva_CZ [*]

    Např. v Anglii v jednu dobu platil královský dekret podle něhož jim hrozil trest smrti, když zůstali v zemi déle než jeden měsíc

    http://zzk.mkolar.org/roma.html

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:34:38
  6. avatar
    [119] Eva_CZ [*]

    Jinak - kazdej, kdo sem pise, je na Iternetu, takze je zbytecne pokouset se o prednasky z neci historie, kdo chce, najde si sam.
    Historie je jedna vec a zkusenost druha. A bohuzel zkusenost s cikany je v 99% spatna. Mozna ve 100%.

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:29:30
  7. avatar
    [118] Lukáš Čejka [*]

    Eva_Fl: tak te to verim, ze nekeca, ta vtom ma jasno

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:25:12
  8. avatar
    [117] Eva_CZ [*]

    " z toho si nic nedělej že si cikánka,na tom přece nic není....akorát máš jinou barvu......já jsem taky cikánka ,ale sem bíla,a můj brácha s tátou sou cikáni.... "
    majka / žena / 17 let
    Plzeňský kraj

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:19:39
  9. avatar
    [116] shb [*]

    borovice!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nemůžu ti teď a tady vykládat historii, ale mýlíš se!! a nikdo se neasimiloval jen byli asimilováni a to teprve před cca 60 lety(po druhý válce)

    ještě se musím vrátit k átéčku:
    tvůj názor chápu, moje matka by si asi taky takhle vybírala.. ale to považuju spíš za generační problém...

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:15:39
  10. avatar
    [115] borovice [*]

    lukas.cejka: To je fakt. Další ztráta životních jistot v dnešním nestabilním světě....

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:09:07
  11. avatar
    [114] Eva_CZ [*]

    Lilinka: jednak jsou uplne blbi a druhak : proc by neco menili? Jim to takhle vyhovuje. A Cesko je pro ne raj.

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:07:53
  12. avatar
    [113] borovice [*]

    shb: No tohle přirovnání je zrovna trochu přitažené za vlasy.U Židů to bylo z poněkud jiných důvodů a vůbec celá situace byla jiná. Nicméně i ti se už dávno asimilovali a patří ke špičce ve světové vědě, finančnictví, obchodě atd. Což se o Romech nedá říct ani náhodou.

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:07:22
  13. avatar
    [112] Lukáš Čejka [*]

    borovice: z hlediska multikulturalizmu by to mohlo byt primo fatalni

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:04:02
  14. avatar
    [111] Lilinka [*]

    shb: Právě proto. Nic se nezměnilo.

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:01:34
  15. avatar
    [110] borovice [*]

    lukas.cejka: To by ovšem bylo vážně neštěstí ...

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:00:05
  16. avatar
    [109] shb [*]

    borovice: třeba ze stejnejch důvodů jako k židům...ale říkám to je na přednášku z historie a z psychologie...
    Lilinka: a otův slovník je z minulého nebo předminulého století? nebo snad ještě starší...

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:59:27
  17. avatar
    [108] Eva_CZ [*]

    lukas.cejka: Ano.

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:54:29
  18. avatar
    [107] Lilinka [*]

    shb: Přiznávám, že ne.

    shb (101): Najdi si někdy ve starém Ottově naučném slovníku výraz Cikáni. Oni jsou pořád stejní, v průběhu staletí se vůbec nezměnili. Zatímco ostatní národy zcivilizovaly, oni jsou stále takoví divoši, nebo jak to mám nazvat.

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:54:22
  19. avatar
    [106] Eva_CZ [*]

    ... SHB uz nevi, co kam napsala. Tuhle v jedne debate byla nesmirne rozcilena z toho, ze k ni prisla pani a ptala se ji, jestli ji neukradla penezenku.
    Ke mne nikdy nikdo s takovym dotazem nepristoupil.

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:54:06
  20. avatar
    [105] Lukáš Čejka [*]

    borovice: ztratili by tim svou svebytnost

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:53:49
  21. avatar
    [104] borovice [*]

    shb: Myslím, že nalejvárnu z historie nepotřebuju - ale když už píšeš, že jejich chování je výsledkem přístupu ostatních k nim, nabízí se logicky otázka, proč se celá ta zlá společnost k nim chovala a chová tak blbě. Ono to asi má nějaký důvod, ne? A ten bych hledala v jejich mentalitě, naprosté nepřízpůsobivosti a chování vůči většinové společnosti. Tak ať si laskavě zaměří kritiku do vlastních řad a neobviňují všechny a všechno okolo. Když se dovedli zcivilizovat Avaři, Turci, Hunové a já nevím jaké divoké kmeny v historii, pročpak se za ty stovky let neasimilovali Cikáni/Romové?

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:51:44
  22. avatar
    [103] Eva_CZ [*]

    shb: ale jsi. Mozna jedna z mala tech slusnych. A dojizdis na tu vetsinu.
    Moc chytra nejsi, neni se co divit.

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:50:59
  23. avatar
    [102] Jupíí [*]

    shb: jo, když kradl bílý, skončil na šibenici.
    Nerozčiluj se, je to tak.

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:50:23
  24. avatar
    [101] shb [*]

    Jupií. ale žasnu co všechno o nich víte a o jejich historii a co všechno jste o nich studovali a co všechno jste přebrali jako předsudky a hlášky od rodičů, prarodičů atd.

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:47:10
  25. avatar
    [100] shb [*]

    Lilinka: nejsem, tak v tom případě asi nechápeš že?

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:45:03
  26. avatar
    [99] Jupíí [*]

    shb: podívej, od pradávna platí, že když bílý obchodník sedlák, prostě kdokoliv, pracoval, měl majetek, lepší podmínky a uživil víc dětí.
    U Cikánú to bylo naopak svoje geny rozmnožovali ti co nejlípů kradli. A pořád nechápou, co je na tom špatně.

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:45:03
  27. avatar
    [98] Lilinka [*]

    shb: Ty jsi Cikánka? V tom případě už chápu, proč nejsi schopná se na celou věc podívat objektivně.

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:40:25
  28. avatar
    [97] shb [*]

    borovice: ale já si nemyslím (jako ty) že si za to můžou sami- to by chtělo trochu nalejvárny z historie.... jejich chování je pouze výsledkem přístupu ostatních k nim... ale to je na delší mluvu a bohužel ne tady a já na to opravdu energii nemám, opět mám po téhle debatě chuť tak maximálně (sebe) adios už jdu pryč z této debaty
    ještě nakonec dodám že uvažovat o všech romech (číňanech a nevímkom) hromadně je asi taková kokotina jako že se na mně hnusně podívala bílá ženská a od tý doby je budu nenávidět....HOWGH

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:38:48
  29. avatar
    [96] OlgaMarie [*]

    borovice: Dá se říci, že evropské označení cikánů je i boemi. Což jsou i "čechůni". Ovšem slovo cikán, má přídech nadávky pouze v Česku, a to od doby, kdy bylo nařízeno nazývat cikány Rómy.

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:37:18
  30. avatar
    [95] Lilinka [*]

    borovice:

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:34:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme