.

Děti s nadváhou mají méně kamarádů a více trpí depresemi

Vztahy

Děti s nadváhou mají méně kamarádů a více trpí depresemi

CHICAGO – Myslíte si, že dítě, které má problémy s nějakým tím kilem navíc, to má mezi kamarády lehčí, než dospělý člověk s nadváhou? Opak je pravdou!

Podle posledních průzkumů mají tlusté děti oproti svým vrstevníkům s normální váhou daleko méně kamarádů a mnohem více trpí depresemi.
Většina dospělých naopak pokládá své obézní přátele za běžnou součást života a nad kily navíc se nikdo nepozastavuje.

"Podařilo se nám zjistit, že pošklebky a posmívání se mezi dětmi stále více týkají váhy. Je to alarmující. O to více, jestliže čtvrtina dětí, jimž se kamarádi kvůli nadváze vysmívají, už někdy v této souvislosti uvažovala o sebevraždě, a děsivých devět procent se o ni dokonce pokusilo," uvedla autorka studie Marla Eisenbergová, která zpracovala dotazníky od více než pěti tisíc teenagerů z Minneapolis.
Jak dále Eisenbergová tvrdí, šestatřiceti procentům dívek a devatenácti procentům chlapců úšklebky kamarádů způsobují deprese: "Problém je v tom, že děti jsou v dospívání velice citlivé. Je potřeba, aby je rodina i škola podpořily a snažily se jim vysvětlit, že narážky kamarádů jsou jen hloupá závist nad jejich případnými úspěchy."

Z výsledků další studie také vyplývá, že obézní teenageři mají méně kamarádů než jejich štíhlí vrstevníci.
"Tlustší děti jsou tak mnohem více sociálně izolovány a svými kamarády vytlačovány na okraj," tvrdí Harold Pollack z Michiganské univerzity, který ve svém výzkumu pracoval se sedmnácti a půl tisíci dětmi ve věku třináct až osmnáct let.
Obézní děti pak mají následkem toho v dospělosti problémy s dosažením dobrého vzdělání, hledáním zaměstnání a vůbec s navozením duševní pohody.  

     
   
22.08.2003 - Láska a vztahy - autor: Pluspress.cz

Komentáře:

  1. avatar
    [48] Jardine [*]

    Samozřejmě, že se děti překrmovat nemají, ale svádět to všechno na nesprávnou životosprávu není úplně fér. Dispozice k postavě hrají svojí roli a dnešní trend vychrtlin taky zrovna nepomáhá. Svoji dvouletou dcerku jsem kojila rok, sladkosti jí nedávám, jí zdravě a nepřejídá se ... jenže má geny po svém tatínkovi, což je chlap jako hora a přestože tlustý nikdy nebyl, hubeňourem se také zrovna nazvat nedá. Před lety bych tohle neřešila, ale v dnešním světě anorektiček se trochu bojím, aby dcerka za svou zdravě slovanskou postavičku nesklízela nepříjemné poznámky. Nyní je velká optimistka a na svůj věk má kuráž a vyřídilku, ale pár úsměšků dokáže sebevědomí malého človíčka pěkně zadupat do země. Beru to jako svůj velký úkol, naučit ji mít se ráda jaká je, vážit si sebe za své kvality a případné narážky svou vyřídilkou rázně likvidovat. Jinak souhlasím se vším, co psala Lubar.

    superkarma: 0 22.08.2008, 20:30:14
  2. avatar
    [47] misa.35 [*]

    No zase tloušťka ještě, že ji máme, že o čem by jsme se bavily. Nevím proč se stále zdůrazňuje, že jak člověk nemá velikost do 38 tak je na ... Zamysleme se, až se zlikvidují kuřáci tak se půjde po nás tlustých a pak .. doufám, že po štíhlých.. Prostě každý jě nějaký ..a upřímně kolik procent žen chce mít chlapeckou postavu .. Taky nevím jak tloušťka souvisí se vzděláním...Opravdu si myslíte, že štíhlí mají více sebekontroly a není to naopak ?? To aby byl člověk aby vydržel všechny připomínky o své váze ač jiným do toho nic není.. MMm jsem samozřejmě tlustá a VŠ k tomu a musím říct, že se mám docela ráda

    superkarma: 0 22.08.2008, 13:48:31
  3. avatar
    [46] Ťapina [*]

    Eva_Fl: Ale tak se tak nečerti, je to prostě rozpor, když se nám USA snaží diktovat zdravou výživu a přitom to tam vypadá takhle.

    superkarma: 0 28.11.2003, 23:29:40
  4. [45] zindule [*]

    Všechno to pošklebování znám, naštěstí teď už je tloušťka za mnou.

    superkarma: 0 17.09.2003, 19:14:40
  5. avatar
    [44] Eva_CZ [*]

    Popadesate : v USA je tlusty kazdy 3.clovek, v CR kazdy 4.
    Stihlost neni jen modni trend, obezita s sebou nese radu zdravotnich rizik.
    USA maji 250 000 000 obyvatel - takze stihli lide se najdou rozhodne i tady!

    superkarma: 0 26.08.2003, 11:37:59
  6. avatar
    [41] emma [*]

    hoooodně to všechno dělá dědičnost. jak píše lubar. když máš dispozice, nikdy z tebe nebude proutek, ale zase nemusíš dřepět doma a naříkat na kila a kynout. něco se s tím dělat dá. ale do určité míry.

    Meryl, neboj, já myslím, že jsi rozumná a nebudeš dětem cpát nanuky před obědem

    superkarma: 0 25.08.2003, 09:52:38
  7. avatar
    [39] Lubar [*]

    Spousta vás tady hlásí, že za to můžou rodiče - myslím, že jen částečně. Někdy za to můžou krom rodičů i další okolnosti - dítě nemůže být kojeno, dítě je nemocnější (nejen častěji nastydlé, ale třeba i něco vážnějšího), tudíž jen těžko ho pošlete do tělocvičny a tak. Já sama jsem tak trošku obojí - máma mě kojit nemohla a zdraví nedovolovalo, abych sportovala. Takže výsledek je ten, že sport příliš nemusím a nutím se do něj a tukových buněk mám zásobu.
    Přivdala jsem se do rodiny, kde jsou samí vychrtlíci, vyjma mého manžela - od malička to byl prostě Míša kulička, ostatní děti byly hubené, jen s ním to prostě nešlo. To pak těžko bude rodinnými návyky.
    Nejsem vyloženě obézní, ale velikost 38 mi fakt přes zadek není - a i když jsem jednu dobu byla nahoře tak hubená, že se mi daly počítat žebra v zrcadle přes tričko (velikost 34 mi byla akorát), tak přes zadek jsem stejně měla 40 - cvičila jsem, držela jsem dietu a tohle byl výsledek.
    Možná by neškodilo, kdyby se hubení na nás oplácané dívali s troškou pochopení - chytá mě amok, když si holky s velikostma 36 stěžují přede mnou, že by potřebovaly zhubnout. Je to o sebevědomí - ne že bych nechtěla být hubená, ale nebudu se kvůli tomu stresovat, mám jiné přednosti. Jestli maminky dětem pořád otloukají o hlavu, že musí být hubené, aby byly úspěšné, tak je někde chyba. A je pak logický, že to ty děti vracejí těm méně "šťastným", oplácaným. Rodiče by prostě měli děti učit, že není dobré se nad kohokoli vyvyšovat a ponižovat ho. A jelikož je to dětská přirozenost, tak by rodiče měli mít otevřenou náruč v případě, že je jejich dítě tím "otloukánkem" a měli se snažit mu pomoci ( nejen necpat mu sladkosti, zaplatit "přišití" uší a obarvit zrzavé vlasy, ale hlavně mu pomoct, aby si věřilo nezávisle na vnějších znacích).

    superkarma: 0 24.08.2003, 13:39:22
  8. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    janinka: prdlacky!
    Dedicne jsou vetsinou spatne stravovaci navyky ziskane z domova... A malo pohybu, hodne jidla.VICKY2 - jed se podivat do CR, tam je tluste kazde 4. dite...

    superkarma: 0 23.08.2003, 03:52:55
  9. avatar
    [32] Eva_CZ [*]

    Ivanka: 99% tloustky je zpusobeno prejidanim a zivotnim stylem.
    Nemeli bychom se nikdy nikomu vysmivat, to je fakt, ale myslim si presto vsechno, ze ano, ze RODICE ( ci prarodice a jini dobraci ) maji vinu na obezite deti!

    superkarma: 0 22.08.2003, 20:54:59
  10. avatar
    [31] Ivanka [*]

    Eva_Fl: ano, někdy rodiče mají vinu, ale není to tak pokaždé. A ty jsi napsala, že se to má vysvětlit rodičům těch obézních dětí....ale vysvětlit by se to mělo oběma stranám /pokud nechápou/

    superkarma: 0 22.08.2003, 19:25:08
  11. avatar
    [27] Wiki [*]

    MATIEE: vidis, ja nejsem ani oplacana, mam "standartni" sirku na malou vysku :))

    superkarma: 0 22.08.2003, 15:53:47
  12. avatar
    [26] Ťapina [*]

    Matiee: Přesně, já si jdu koupit kalhoty, 40 mi není přes boky, tak se poohlídnu po větších a ona je jedna dvaačtyřicítka zašitá úplně v rohu, aby to snad nepobuřovalo lidi se štíhlou postavou

    superkarma: 0 22.08.2003, 15:38:14
  13. avatar
    [24] Exupery [*]

    Wiki: No zkrátit se ale dají celkem jednoduše (jak který), ale prodloužit nebo zmenšit nahoře jdou blbě, a že jsemšikovná krejčová Ale prostě nakonec se to sežene, prodlužovat nic nehodlám, si to radši ušiju celý sama. Ale ty boty NIKDE.
    K těm babičkám: moje máma by si deda nedovbolila bez dovolení švagrové dát svýmu vnukovi skoro nic ze sladkostí nebo různých pochutin. To spíš já kazím svýho synovce. Ale já to sama nejím, takže když jsme ho vzali do ZOO, dostal za celej den hranolky a jeden nanuk a jinak měla samý ovoce a zeleninu. To snad zas taky není tak strašný na to, že měl vyjímečně výlet s tetou

    superkarma: 0 22.08.2003, 15:24:36
  14. avatar
    [23] emma [*]

    Landriel: tohle je teda těžký řešení.... babičky maj prostě pocit, že musej dětem podstrojovat a rozmazlovat je a neuvědomujou si, že ty děti netrpí žádným nedostatkem jako děti před 60 lety...

    superkarma: 0 22.08.2003, 15:10:58
  15. avatar
    [22] Wiki [*]

    EXUPERY: to ja mam opacny problem z kalhotama - kdyz sezenu nejake, ktere mi pres zadek nejsou male, tak jsou mi vzdy moc dlouhe

    superkarma: 0 22.08.2003, 14:48:18
  16. avatar
    [21] Exupery [*]

    Tak s tím oblečením se mi to moc nezdá. Já když seženu kalhoty na sebe, aby mi nebyly velký přes zadek, tak jsou v 99% krátký. Velikost 26/34 u nás neexistuje. Několik let jsem chtěla kozačky bez zipu, ale bohužel bych si je na mý tenký nohy musela nechat ušít na míru, všechny vypadaly doslova jak na slona. Pokud měly užší, tak stály 20.000,- Takže už dva roky nakupuju v Kenvelu a boty ve One Way a nesnažím se o ty holčičí oblečky.
    A Daisy: Ty děláš, jak kdybys byla obézní

    superkarma: 0 22.08.2003, 14:06:03
  17. avatar
    [20] *daisy* [*]

    Landriel: na podobny veci u bratrancovy manzelky zabralo to (ale ona mela tu moznost, nastesti), ze proste prestala jezdit k tchyni. Ona ji nekolikrat prosila, at mladym nepodstrojuje veprovy rizecky s bramborovym salatem a sladky bonbony, teta neslysela, tak se nakonec sestrenice postarala po svym Zabralo to, kdyz tam pul roku nebyli a pak na nejakou oslavu snad narozenin prijeli, tak teta zkousela, ale kdyz videla brantrancuv pohled, tak si to rozmyslela... A ted pohoda Sice za zadama kafra, ale respektuje

    superkarma: 0 22.08.2003, 14:03:09
  18. avatar
    [19] Landriel [*]

    Taky jsem četla, že do 3 let se dítěti tvoří tukové buňky. Takže co se v té době pokazí, to se pak těžko napravuje. Taky bych svoji tchyni, která malou naučila kokinko a ta si to teď vyvztekává. Pravda, je tak aktivní, že by to asi vyběhala, ale stejně z toho nejsem odvázaná, zvlášť když jí každý den musím znova vysvětlovat, že dostane jeden čtvereček čokolády až po obědě a jinak nic.

    superkarma: 0 22.08.2003, 13:31:31
  19. avatar
    [17] *daisy* [*]

    ziza: taky mam ten pocit, ze byt hloupy je mensi prohresek nez mit par kg navic Ale ja si umim vybrat zname, takze pohoda Jen je fakt s tim oblecenim problem

    superkarma: 0 22.08.2003, 13:08:57
  20. avatar
    [15] Eva_CZ [*]

    Ivanka: videla jsem tady porad o detech s velkou nadvahou.
    Jejich rodice bych mlatila...
    Trilete dite s padesati kily! Tupa matka ma holcicku na diete! Podle NI.
    Ta holcicka za den sezere ( jinak se to neda nazvat ) vic, nez moje cela rodina dohromady.
    To bych chtela videt, cim tu malou boubelku krmila PRED dietou!
    Tady jsou i deti ABNORMALNE obezni.
    A je to na rodicich.
    Samozrejme neni OK, kdyz se deti ( ale nejen deti ) nekomu vysmivaji. Ale to je zase o vychove.
    Muj synovec ma od malicka tezkou cukrovku. Mel byt na presnych porcich peclive vazeneho jidla a samozrejme na lecich.
    Je to abnormalne zrave dite, v noci chodi do lednice, kterou doslova vyzira.
    Pak konci ve spitale. Ale davam vinu jeho rodicum! Jak po nem muzou chtit, aby si nevzal buchet, rizecku ci peceneho bucku? Kdyz to dome proste porad JE.
    Je to tezke, ja vim, ze dospeli se toho tezko vzdavaji, jak to mam pak ale chtit po decku?
    Ja bych v tomto pripade doma mela vzdycky jen to nejnutnejsi a nedelala tak silene zasoby.
    Nemluve o tom, ze i rodicum toho decka by zdravejsi strava rozhodne prospela, jenze v te rodine je zradlo na 1. miste. Na 2. je TV.....

    superkarma: 0 22.08.2003, 12:13:56
  21. avatar
    [11] Exupery [*]

    Souhlasím s Wiki, každá odlišnost děti irituje. Děti jsou hrozně krutý, stačí co jsem si už vyslechla historek o tom, co dělali v dětství se zvířatama Naštěstí z toho většinou vyrostou, nepřijde mi nic zvláštního, že dospělí se ke svým tlustým známým chovají líp než děti.
    Taky bych něco viděla na tom, co napsala Ťapina, z tloušťky bych ve většině případů vinila rodiče. Prý záleží už na tom, co jí ženská v těhotenství, ovliňuje to prý pozdější chuťové preference dítěte.
    Ale co je za nesmysl, že se dětem má vysvětlit, že za posmíváním stojí závist? Pokud je to pravda, jistě, ale jinak mu přece nebudu lhát a radši mu nasadím dietu. A ne každé dítě má s tloušťkou problém, pokud má dobře vyvinuté sebevědomí, tak se mu nikdo posmívat nebude i kdyby mělo 150 kg, když tím trpí, je zakomlexovaný, tak je to jasný.

    superkarma: 0 22.08.2003, 10:05:59
  22. avatar
    [9] Ťapina [*]

    Oni za to asi opravdu můžou rodiče, slyšela jsem, že tukové buňky se nedědí, ale vytváří se podle toho, jak je dítě krmeno po narození. Když rodiče dítě překrmují (ten náš miláček tak hezky papá, a jak pěkně přibírá), tak si vytvoří tukových buněk hodně a do smrti bude mít sklohy k tloustnutí.

    superkarma: 0 22.08.2003, 09:43:52
  23. [7] Anai [*]

    Souhlasím úplně se všemi a zvláště s Wiki. Jsem už starší ročník a vidím, že je to pořád stejné. Já se odlišovala tím, že jsem byla dcerou tehdy známého zpěváka pop-music. Žili jsme na pražském předměstí, kde se všichni znali a měli jsme mnohem více peněz, než ostatní. Výsledkem bylo šikanování nejen ze strany dětí, ale i třídní učitelky a to už od 1. třídy. Velmi těžko jsem se díky tomu vyrovnávala s výukou a jen zázrakem jsem se nakonec dostala i na SŠ a odmaturovala. V 7. třídě, kdy mého otce zavřeli, jsem zažila těžký bojkot. Školu jsem nenáviděla, učení sabotovala a pochopitelně se to projevilo na mém vysvědčení - jednou dokonce 6 čtyřek! Můj synovec je obezní a vím, jak nerad chodí do školy. Na rozdíl ode mě se ovšem učí dobře a byl velmi nešťastný, když se nedostal na 8-leté gymnázium, protože tam očekával trošku vyspělejší přístup. Je fakt, že za to dost může švakrová, její kuchyně není zrovna dietní, ale samozřejmě geny hrajou taky svou roli. Já měla v dětství rovněž sklon k obezitě - vždycky jsem měla obrovskou chuť k jídlu. Matka mě ovšem držela hodně zkrátka, rozhodně jsem nesměla jíst co jsem chtěla a kolik jsem chtěla. Tehdy mně to hrozně vadilo, ale dnes jsem jí vděčná.

    superkarma: 0 22.08.2003, 09:33:05
  24. avatar
    [6] Wiki [*]

    Meli jsme ve tride par takovych deti, kterym se ostatni z pdobnych duvodu posmivali....teda pokouseli se posmivat, protoze ja a moje kamaradka pokud jsme to videly, tak jsme tem posmevackum daly co proto
    A taky je pravda, ze clovek nemusi byt ani tlusty ani brylaty, staci kdyz je JAKKOLIV jiny....kdyz se nas ucitele na ZS pravidelne ptavali, cim budeme, vsichni chteli byt ucitelky, kuchari, prodavacky atp. jen ja jsem rikala, ze chci byt astronomka....verili byste, ze i tohle byl pro ty posmevacky duvod k posmechu??? ale ja jsem se nedala, dobre jsem videla, ze si troufnou jen kdyz jdu sama :)

    superkarma: 0 22.08.2003, 09:02:09
  25. avatar
    [5] *daisy* [*]

    Matiee: o tom to je, ze detem to nevysvestlis... Resp. ne vsem Pamatuju, jak se deti posmivali nejen tloustikum, ale brylatym, koktavym a nevim jakym. Teda nastesti jsme tohle nedelaly se segrou, protoze jako maly jsme to jednou udelaly a doma byla potom nakladacka od tatky a vysvetleni od maminky Asi to nejak zabralo nebo co

    superkarma: 0 22.08.2003, 08:47:27
  26. avatar
    [3] Bella [*]

    Tak tohle není nic nového pod To určitě na základní škole každý zažil, všude ve třídě byl nějaký ten tlouštík, kterýmu to ostatní dokázali pořádně "osladit".
    Souhlasím s Ivankou. Ne každé dítě za to může. Je plno dětí, které k tomu mají zděděné dispozice a rodiče je třeba ani nemusí moc vykrmovat. V tomto případě je potřeba, aby děti správně vedli, ke sportu a zdravému stravování.

    superkarma: 0 22.08.2003, 07:56:07
  27. avatar
    [2] Ivanka [*]

    Eva_Fl: taky by si to měli přečist ti, co mají doma rozmazlené nafoukané fracky, co se těm silnějším vysmívají!!! Ne každé dítě zato může

    Chodím na kroužek "vodáku", dvakrát týdně jsou tréninky se, tam nějaké soustředění......taky tam máme silnější děti. Jeden kluk je dokonce dost obézní, ale přes to všechno se snaží...nejde mu ktormelec, nejde mu šplthat, nepodlehe koně aniž by se dotknul nohou země jako ostatní menší a huběnější, ale snaží se, nevzdává to! .....A ti co se mu vysmějí "Jé Pepo ty neumíš kotrmelec", tak ode mě dostanou takovou držkovou...

    superkarma: 0 22.08.2003, 07:45:36
  28. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    To by si ale meli precist rodice, kteri ty deti od narozeni tak silene vykrmuji!

    superkarma: 0 22.08.2003, 02:37:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme