Plakáty s dětmi v podobě andělíčků a nápisem „Děti, pozor na kolejích“ - tak chtějí České dráhy upozornit především rodiče na nebezpečí, která hrozí jejich dětem, pokud nedodržují pravidla bezpečného chování na železnici. Motiv se objeví na 300 billboardech po celé republice, přímo ve vlacích Českých drah bude umístěno 500 reklamních rámečků a dalších 20 reklamních plachet bude na vybraných nádražích.

Úrazy dětí na železnici nejsou bohužel ničím výjimečným. Jenom v roce 2006 došlo k 38 případům. Nejohroženější skupinou jsou děti ve věku  14–18 let, především chlapci. Na následky zranění loni zemřelo 20 dětí a dalších 18 si ponese následky celý život. K nejčastějším příčinám těchto neštěstí patří chůze po kolejích nebo přecházení těsně před i za vlakem či popálení elektrickým proudem.

„Smutným příkladem je událost, která právě zahájení této preventivní akce provází. Dne 12. 7. 2007 v železniční stanici Sokolov vylezly tři sedmnáctileté dívky na střechu odstavených železničních vozů a zapálily si cigaretu! Pak je naneštěstí napadlo, že se podívají poklopem do vozu. Dvě dívky vstaly a byly zasaženy elektrickým výbojem z troleje o napětí 25 000 voltů,“ říká Robert Drozda, přednosta Regionálního Inspektorátu bezpečnosti železniční dopravy Plzeň. „Jedna dívka má popáleniny na 70 % povrchu těla, druhá má zasažený obličej a ruce. Pokud přežijí, budou mít zkažený život.“
 
Kampaň „Děti, pozor na kolejích“ je jedním z mnoha způsobů, kterými se České dráhy snaží upozornit cestující a zejména děti na pravidla železniční dopravy. Ve spolupráci s Českým červeným křížem nedávno vyšla brožura „Bezpečná železnice - První pomoc", která apeluje na děti, aby dodržovaly „Desatero bezpečnosti na železnici". Její součástí je i návod, jak poskytnout základní první pomoc kamarádovi.


Ach bože. No napadlo by vás něco takového, jako lézt po vlaku s cigárem v ruce? :-(
Myslíte si, že takováhle kampaň může něco ovlivnit? Docela bych věřila tomu, že spousta lidí (nejenom dětí) vůbec netuší, že je v té troleji proud, i když je vagon odstavený.

Reklama