Rodina

Děti otužujte a krmte ovocem, pak nebudou nemocné!

Smrkání, kašlání, kýchání. Kdo by to neznal. „Ten malý je pořád nemocný,“ postěžovala si mně nedávno moje kamarádka na svého čtyřletého chlapečka. „Co mám dělat?“

nemoc

Co má dělat? Nejsem dětský lékař, tak jsem jí moc neporadila, navíc moje děti už jsou dospělé a léčí se samy. A tak jsem zavolala známému dětskému lékaři MUDr. Jiřímu Jacklovi, které ty moje dospěláky také kdysi léčil.

Pane doktore, stoupá teď v zimním období počet nachlazených dětí?
Neřekl bych, že právě teď v zimním období stoupá. Já nijak výrazný nárůst necítím. Je to spíš průběžné.

Týká se takové to klasické kýchání, smrkání, kašlání více dětí předškolního věku, nebo dětí starších?
Týká se to všech dětí, které jsou v dětském kolektivu, kde už někdo kašle, smrká a kýchá, jak vy říkáte. Od maminek je nezodpovědné pouštět tyto děti do školky či do školy, i když na druhou stranu chápu, že ne každá má k dispozici babičku či jiné hlídání.

Jak předejít prvnímu spouštěči nachlazení? Je nějaká prevence?
Ta je vždycky. Více než různé sušenky a bonbony kupujme dětem vitaminy. Místo čokolády jablíčko, místo tatranky pomeranč. Také je dobré děti otužovat. Spousta, zejména mladých maminek, dělá tu chybu, že své děti příliš navléká. Letos tak krutá zima není a já se dnes a denně potkávám s dětmi, které jsou venku celé upocené. Pak stačí jedno malé fouknutí a je to.
Je potřeba také pravidelně větrat místnost, ve které dítě spí, a pokud možno v noci nepřetápět.
A v neposlední řadě, čeho jsem velkým zastáncem, choďte s dětmi do sauny! Sauna to je zázrak pro lidský organismus. Od věci není ani návštěva solných jeskyní, které jsou už dnes svým zařízením dětem uzpůsobeny. Rozhodně je to lepší než se vydat za programem do nákupního centra.

Co když ale u dítěte už první náznaky nachlazení pozorujeme?
Zásada číslo jedna. Mít doma teploměr! Divila byste se, kolik maminek ho ve své domácnosti nemá. Pokud naměříme dítěti 37,5 °C, nic se neděje. Pokud naměříme 38 °C, dejme mu dětský paralen nebo nurofen. Tyto léky by měl mít každý doma, ušetříte tak třicetikorunový poplatek v lékarně, který byste museli zaplatit, pokud by byly napsány na recept.
Nejčastější chybou, kterou maminky také dělají, je to, že jdou s nachlazeným dítětem k lékaři hned při prvních příznacích. Měly by den, dva počkat, a pokud se situace nezlepší, přijít až teprve třetí den, kdy už lékař rozpozná, o jakou nemoc jde.
Naším největším přáním samozřejmě je, aby byly děti zdravé.

Děkuji, pane doktore.

A tento článek je pro mou kamarádku i pro vás ostatní, jenž máte malé děti, které jsou „pořád“ nachlazené.

   
20.01.2012 - Děti - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [35] hubajda [*]

    kometa — #23 me jen zajima kde na vse bio a podobne bere sama obcas koupim bio ci eko ale me penezence je pak o hodne vetsi pruvam jak u normalnich potravin .Clovek bez masa nemuze zit telo potrebuje maso aj moje svagrova co ji take bio a eko obcas si da normalni maso nez soju ma tez malou cacorku a snazi se ji davat vypestovanou zeleninu ci ovoce ze sve zahradky ale aj normalni potraviny ji

    superkarma: 0 02.02.2012, 11:34:39
  2. avatar
    [34] Midsummer [*]

    http://www.jimejinak.cz/2012/01/jak-okoli-zvladalo-ze-nase-dcera-ji-jinak/

    superkarma: 0 23.01.2012, 12:07:04
  3. avatar
    [33] kometa [*]

    Suzanne — #32 je pravda, že občas si moje tělo řekne o ty nezdravosti, tak mu je dopřeji Sml30Sml57

    superkarma: 0 23.01.2012, 10:45:37
  4. avatar
    [32] Suzanne [*]

    kometa — #31 no, já si právě myslímSml30

    1. na komentář reaguje kometa — #33
    superkarma: 0 22.01.2012, 23:54:16
  5. avatar
    [31] kometa [*]

    Suzanne — #29 máš pravdu párky a šunku nežeru Sml30Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje Suzanne — #32
    superkarma: 0 22.01.2012, 11:59:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] kometa [*]

    zvědavá holka — #28 uzeniny nedoporučuje v žádném případě,  tady si zase někdo hraje na paní dokonalou a všeho znalou

    superkarma: 0 22.01.2012, 11:58:12
  2. avatar
    [29] Suzanne [*]

    zvědavá holka — #27 ale ona coby zastánce makrobiotiky asi nežere párky a šunky s éčkySml58 A staří Čechové na našem území už dlouho nejedli syrové maso či kořínky, fakt že neSml30 Od toho už pár století uběhlo. Vidím, že se tu potkávají dva stejně zapálené extrémySml58

    1. na komentář reaguje kometa — #31
    superkarma: 1 21.01.2012, 23:59:09
  3. [28] zvědavá holka [*]

    kometa — #24 "On [pan doktor] se řídí, že to co nemá trvanlivost je dobré a to co má rok záruku, tam nic dobrého nemůže být."

    aha, takže šunka plná éček a soli, či párky bez masa a nebo chleba plný konzervantů jsou dobré, jo? hmm, koukám, že pan doktor je asi taky takový pošuk, co? Sml57

    1. na komentář reaguje kometa — #30
    superkarma: 0 21.01.2012, 23:21:43
  4. [27] zvědavá holka [*]

    JankaAnna — #18 milá supermatko, trochu si protiřečíš, nemyslíš?

    píšeš: "Je logické, že tělo je geneticky přizpůsobivé tomu, v čem vyrůstali i

    jeho předci. Takže já jako středoevropanka tedy v žádném případě

    nehodlám konzumovat banány a jiné citrusy jen proto, že mi nějaký

    nezaujatý a pokrytecký lékař západní medicíny tvrdí, že jsou v něm

    vitamíny!"

    Pokud je tělo geneticky přizpůsobeno stravě, kterou jedli naši předkové, tak proč tedy jíme to co jíme (pečivo, salámy, polotovary aj.) a nestravujeme se syrovým masem?A nebo ty skutečně jíč syrové maso a kořínky? :-D

    Ps. chudák tvé dítě, být celý život na makrobiotice a nepoznat chuť banánů či tlačenky... Sml54

    jo, jen tak mmch - zajímalo by mě, zda svému dítěti hodláš tyhle "nebezpečné potraviny" zakazovat i v dospělosti...tě asi picne, až synek přitáhne domů v jedné ruce hambáč, ve druhé colu a v hubě cígo Sml30

    1. na komentář reaguje Suzanne — #29
    superkarma: 0 21.01.2012, 23:18:30
  5. avatar
    [26] Suzanne [*]

    Nejhorší smrt je z vyplašení.Sml24

    superkarma: 2 21.01.2012, 19:29:29
  6. avatar
    [25] ToraToraTora [*]

    JankaAnna — #18 Milá matko, alergie vznikají úplně jinak Sml52 ale jo, jsi urputná a já ti fandím. jen by to chtělo osvěžit informace, abyste si zbytečně s malým neublížili

    superkarma: 0 21.01.2012, 12:22:29
  7. avatar
    [24] kometa [*]

    Ještě jsem chtěla říct, že můj pediat používá metody babiček jak už je tu zmiňováno, já tomu říkám makrobiotika. On se řídí, že to co nemá trvanlivost je dobré a to co má rok záruku, tam nic dobrého nemůže být.  Je to skvělí člověk a mně zachránil život.  Prostě mu v tom plně důvěřuji. On tvrdí, že v žádné případě exotické ovoce a vše co má krátkou záruku a na víc neuznává éčka škodlivá.

    1. na komentář reaguje zvědavá holka — #28
    superkarma: 0 20.01.2012, 18:33:22
  8. avatar
    [23] kometa [*]

    zvědavá holka — #22 můžeš se zeptat, já všechno co jím si vypěstuji na zahrádce a nebo kupuji na eko farmách, které jsem navštívila a vím jak tam pěstují zeleninu a ovoce, ale převážně mám svoje věci. Já vím, že spousta lidí nemá možnost mít zahrádku a je mně to  líto. Myslím si, že dělám hodně na víc pro sebe i pro svoje děti. Nekupuji absolutně nic co obsahuje éčka životu nebezpečná jako je kyselina citrónová a maso ať už kuřecí, vepřové jíme jen domácí. Opravdu pokud to jde vše je čerstvé a přírodní. Používám jen přírodní kosmetiku a eko prášek, nepoužívám aviváž, protože je neodbouratelná z přírody, jar a všechny přípravky octové nebo ekologické. Třídím odpad. Hnusí se mně vše co je umělé a nadopované hormony, asi jsem divná a zase mě tu ukamenujete, ale já to tak prostě mám.

    1. na komentář reaguje hubajda — #35
    superkarma: 0 20.01.2012, 18:28:27
  9. [22] zvědavá holka [*]

    kometa — #17  kometo, mohu se zeptat, kde kupuješ potraviny? když se to tak vezme, tak v dnešní době je všechno jídlo blaf. V šunce pro děti jsou éčka, kuře je dopované hormonama, ryby plněné vodou, ovoce a zelenina jsou chemicky ošetřeny (bohužel i ty co pocházejí z ČR) apod. To by pak člověk nemohl jíst nic...takže ano, můžeš bojkotovat exotické ovoce, ale pokud si myslíš, že děláš něco navíc pro své zdraví, tak jseš na omylu, protože to bys pak nemohla jíst nic. Ani ty kořínky, protože ty zas můžou být počurané od psů a koček :-D

    jak už tu někdo psal, chce to používat selský rozum. A nejíst banány jen protože jsou chemicky ošetřený je nesmysl, když je oštřena všechna zelenina (navíc ani to BIO ti tu záruku nedává).

    A že je v dnešní době víc dětí, co mají různé alergie? No, popravdě se ani nedivím....a rozhodně není jen z jídla, ale i z toho, jak se matky snaží nesutále čistit domácnost savem

    1. na komentář reaguje kometa — #23
    superkarma: 1 20.01.2012, 17:49:57
  10. [21] Verča27 [*]

    JankaAnna — #18

    No pokud dáš léky proti horečce až 3. den a necháš to ubohé dítě 3 dny se čtyřicítkou, tak bys, podle mě, měla těm "slepicím ze sociálky" a "soudům"  ledacos vysvětlit. Sml80

    superkarma: 2 20.01.2012, 16:07:18
  11. [20] Verča27 [*]

    Midsummer — #10

    není to ani jedno ani druhé. Je to spíše RACIONÁLNÍ UVAŽOVÁNÍ A ZNALOST ZÁKLADŮ FYZIKY A FYZIOLOGIE.

    superkarma: 1 20.01.2012, 15:54:11
  12. [19] Rikina [*]

    JankaAnna — #18  brambory a rajčata jsou import zpoza Atlantiku, to v Evropě taky původně nerostlo, a leckterá luštěnina i obilnina taky ne. Sml57 Na koblize nevidím nic špatného, pokud jich není mísa denně, a obecně vzato si myslím, že fanatismus v každé podobě, tedy i v jídle, je škodlivý. Sml80 Jednou ti to dítě vyroste, a nebudeš mít nad ním kontrolu každou minutu jeho života, aby nedej bože nepozřelo tebou neschválenou potravinu, bude lepší se s tím smířit radši dřív. Sml80 

    superkarma: 4 20.01.2012, 15:20:49
  13. avatar
    [18] JankaAnna [*]

    Teď se tomu říká makrobiotika, nebo si tyto názory lidé škatulkují jako tradiční čínskou medicínu... ale naše babičky tomu říkaly selský rozum a přístup ke všemu dle daných podmínek. 

    Nicméně jakékoli exotické ovoce, nebo trhané ještě nezralé, neb pravděpodobně by zralé již cestu ke koncovému zákazníkovi nepřežili..., jsou vším možným stříkané a tak "konzervované", tedy toto ovoce má jen nějaké stopové množství vitamínů, víc ale různých toxinů, které vzniknou postupným dozráváním bez slunce (jak jinak uchovat co nejdéle) a v chladu. Toto cpe většina rodičů a bohužel i školských zařízení do dětí. A takto vznikají alergie, milé matky. 

    Je logické, že tělo je geneticky přizpůsobivé tomu, v čem vyrůstali i jeho předci. Takže já jako středoevropanka tedy v žádném případě nehodlám konzumovat banány a jiné citrusy jen proto, že mi nějaký nezaujatý a pokrytecký lékař západní medicíny tvrdí, že jsou v něm vitamíny!

    Milé  dámy, syrové brambory, zelí, křen, petržel, celer, rajčata a další "naše" ovoce a zelenina, luštěniny..., tam jsou naše vitamíny, které naše těla dokáží bez zatěžování trávit (nemá-li ovšem někdo intoleranci nebo alergii - samozřejmě).

    Ovšem nemá smysl se hádat s někým, kdo má "svoji" pravdu, aniž by vzal potaz i existenci jiného názoru a jiné zkušenosti.

    Pediatrička mi v 9ti měsících dítěte poradila zařadit jako příkrm chléb s taveným sýrem!!! To mi stačilo, abych si udělala názor. 

    A zpět k věci, máme rtuťový teploměry a jeden digitální, se kterým si malý občas hraje, protože pípá. 100% věřím svým rtům a rtuťovým teploměrům. StopSymptom (tak říkám tzv. "lékům", které ovšem neléčí, jen zakryjí projevy nemoci) v podobě Panadolu nebo Nurofenu pro děti dám nejdřív 3tí den, pokud horečka trvá. Horečka má svůj důvod, tělo se tak brání, aktivuje bílé krvinky a tím, že podáte SS, obranou reakci jen zarazíte a o to déle se tělo s tou breberkou bije, pokud se breberka nezapouzdří a nezůstane v těle dál. 

    Na rýmu je perfektní napařování (Alpa Lesana) a prostřiky dutin a pak vhodné byliny. 

    V případě nemoci malého k lékaři pediatrovi půjdu já pro potvrzení pro zaměstnavatele, ale malý počká pěkně doma a v klidu. Jistě, záleží na dané situaci...

    Malý absolvoval jen "povinně doporučená" očkování. Tento stát a naše legislativa není připravená na samostatně myslící a odpovědné rodiče. Nestojím o hádky a obhajoby před "soudem" a "slepicemi ze sociálky". Otužujeme se (nebalím malého jako eskymácké dítě), chodíme plavat a sauníme... Za své dítě jsem odpovědná...

    Jak se k tomu ale bohužel postaví stravování a program státní mateřské školy? Soukromou školku (která ovšem také není zárukou kvality) si dovolit nemůžeme. Už teď se děsím, prohlédla jsem si jídelníčky několika školek a vše je na jedno "brdo". ...

    Prosím, zkuste zjistit něco o stravování v MŠ a případných možnostech, jak s tím něco udělat. Obecné "keci" z vyhlášky a hygieny znám. Nic určitého neříkají. I buřt nebo slanina, nebo kobliha s polevou podle těchto pravidel "splňují výživové hodnoty"... to je hnus... ale toto je také důvod, proč jsou naše děti nemocné!!!

    1. na komentář reaguje Rikina — #19
    2. na komentář reaguje Verča27 — #21
    3. na komentář reaguje ToraToraTora — #25
    4. na komentář reaguje zvědavá holka — #27
    superkarma: 1 20.01.2012, 14:55:19
  14. avatar
    [17] kometa [*]

    zvědavá holka — #15 možná než začneš o něčem tvrdit, že je vymývání mozků, tak by ses měla o tom nejdříve informovat. My bychom měli jíst jen to ovoce, které roste u nás. Naše tělo není stavěné na exotické ovoce. Vitamínů to má asi hodně, ale pokud se to převáží a stříká, dozrává někde v přepravce. No nezlob se na mě, ale kolik těch vitamínů tam je? Jsem spokojená s Makrobiotikou a hrozně mě mrzí, že se jí nemohu věnovat na plno a že ji tolik neovládám.

    1. na komentář reaguje zvědavá holka — #22
    superkarma: 1 20.01.2012, 13:57:37
  15. avatar
    [16] Midsummer [*]

    Sml16

    superkarma: 0 20.01.2012, 13:12:31
  16. [15] zvědavá holka [*]

    Midsummer — #10 kometa — #12  tak větší blbost jsem teda opravdu ještě neslyšela. Sml30

    ženský přemýšlejte...pokud sníte banán/pomeranč/madarinku aj. tak se to ovoce nejdřív dostane do žaludku a až po té do střev, tudíž, i kdyby to ovoce mělo vnitřní organismus ochlazovat, tak se přece cestou do střev rozloží a přizpůsobí se teplotě okolního prostředí. Aby se okolní prostředí přizpůsobilo teplotě ovoce, tak by to ovoce muselo být sakra dost studené, příp. ledové, příp. ho sníst ve velkém množství. Ale to by pak znamenalo, že v bychom v zimě nemohli ani pít studené nápoje /pivo, mléko/. Z toho tedy vyplívá, že vaše teorie je blábol. Naopak exotické ovoce by se mělo v zimě konzumovat, neboť obsahuje spoustu vitaminu C, který by lidskému tělu jinak chyběl.

    ovoce (i to exotický) komzumuju po celý rok a nemocná jsem nebyla přes 15 let, takže na to asi něco bude Sml16

    navíc, pokud je člověk zdravý, tak se s výkyvem teplých a studených jídel a pití dokáže vypořádat zcela bez problémů. Sml67

    takže ta vaše teorie a makrobiotika je jen hloupé vymývání mozků, ale pokud tomu věříte, tak se tou zásadou klidně řidte.

    A já si jdu dát vychalzený ovocný salát Sml54

    1. na komentář reaguje kometa — #17
    superkarma: 3 20.01.2012, 12:58:04
  17. avatar
    [14] kometa [*]

    Midsummer — #13 kdo se v tom pohybuje to pozná. Já se zabývám makro asi 2 roky a stále s tím bojuji, teď u nás zrušily kurz makrobiotyky tak jsem v koncích. Hrozně mně to dělá dobře a jsem spokojená a moc to chutná. V létě se chytám na letní kurz Lužné vaříme pro deti dle makrobiotických zásad

    superkarma: 1 20.01.2012, 11:01:19
  18. avatar
    [13] Midsummer [*]

    kometa — #12 Sml2 Jaks to poznala?  Ty jseš ale jasnovědec Sml16 . Držím palce. Já se o ní zajímám cca 6 let + o čínskou medicínu (ono to dost souvisí). V žádném případě bych o sobě neprohlásila, že jsem MB, ale snažím se, snažím. A fakt to má smysl. Kromě nějakých běžných potíží, jsem za tu dobu "odhodila" i brýle.

    1. na komentář reaguje kometa — #14
    superkarma: 1 20.01.2012, 10:44:07
  19. avatar
    [12] kometa [*]

    Midsummer — #10 Midsummer — #11 tady někdo valí v makrobiotice co?Sml30Přesně tohle mám nastudované a snažím se podle toho žít

    1. na komentář reaguje Midsummer — #13
    2. na komentář reaguje zvědavá holka — #15
    superkarma: 1 20.01.2012, 10:28:08
  20. avatar
    [11] Midsummer [*]

    kometa — #8 Sml22 . Ovšem i jablíčko nebo hruška jsou pro nás v zimním období vhodnější jako krátkodobě povařený kompot nebo pečené. Naše prabáby to věděly a taky tak dělaly.

    1. na komentář reaguje kometa — #12
    superkarma: 1 20.01.2012, 10:26:01
  21. avatar
    [10] Midsummer [*]

    Verča27 — #9 No např. banán extrémně ochlazuje zevnitř střevo. Takže se dá velmi dobře využít při vyšší horečce jako léčivo: pouze ale pečený. Syrový vůbec.

    Zkoumat teploměrem je pouze nedostatek informovanosti (nebo možná ignorance)  Sml79

    1. na komentář reaguje kometa — #12
    2. na komentář reaguje zvědavá holka — #15
    3. na komentář reaguje Verča27 — #20
    superkarma: 0 20.01.2012, 10:24:56
  22. [9] Verča27 [*]

    Midsummer — #7

    To by mě zajímalo, jak ochlazují. Jdu si pro japko a teploměr a uvidímě. Sml33

    1. na komentář reaguje Midsummer — #10
    superkarma: 0 20.01.2012, 10:12:13
  23. avatar
    [8] kometa [*]

    Midsummer — #7 exotické ovoce pro nás není vůbec vhodné, jablíčko, hruška 100% ano

    1. na komentář reaguje Midsummer — #11
    superkarma: 0 20.01.2012, 10:09:51
  24. avatar
    [7] Midsummer [*]

    Prima nápad. Syrové ovoce (hlavně to exotické, a především banány) jsou silně ochlazující. Takže, chcete-li, aby dítě stoprocentně onemocnělo smrkáním, chrchláním a tak podobně, pak ovoce je nejlepší volba Sml67

    1. na komentář reaguje kometa — #8
    2. na komentář reaguje Verča27 — #9
    superkarma: 0 20.01.2012, 09:51:44
  25. [6] FAXÍK [*]

    super článek a hlavně je to pravda

    souhlasím s tím

    superkarma: 0 20.01.2012, 08:31:58
  26. avatar
    [5] ToraToraTora [*]

    První den jdou maminky k lékaři také proto, že potřebují s nemocným dítětem být doma a zaměstnavatel to bez štemplu od MUDr prostě nezkousne. Sml80

    Teplotu měřím polibkem na čelíčko, pokud chci mít při vysokých teplkotách jistotu a přehled o účinnosti nebo neúčinnosti léků pro případnou návštěvu  lékařky, měřím digitálním teploměrem.

    Jinak kašlání, smrkání apod souvisí především s návštěvou  kolektivu, protože se tělo musí upgradeovat na bacily, které z domu nezná. nesouvisí to s počasím jako se začátkem školního roku, nebo dle zákonů schválnosti se zaplacenou dovolenou

    superkarma: 1 20.01.2012, 08:18:08
  27. avatar
    [4] kometa [*]

    Můj pediatr tvrdí, že pomeranče a mandarinky pro naše děti není rozhodně nic zdravého a teplotu to 38,5 v žádném případě nesrážet. Na dětech horečku poznám, stačí přiložit rty na čelo. Rukou to nepoznám

    superkarma: 0 20.01.2012, 08:09:38
  28. avatar
    [3] Pajinka [*]

    máme rtuťový, ale teplotu měříme málokdy, na obou klucích poznám, když mají horečku Sml22

    a s nachlazeným dítětem teda k dr chodím ihned - kvůli paragrafu, když jsem byla doma na RD, nechodili jsme téměř vůbec

    saunu máme ve školce, dobrovolně pak je možné přihlásit děti i na návštěvy solné jeskyně Sml59

    superkarma: 0 20.01.2012, 06:36:33
  29. avatar
    [2] Tina5 [*]

    Teploměry máme tři, kdyby některý vypověděl službu, ale není nad to mít zdravé děti, manžela i sebeSml58

    superkarma: 1 20.01.2012, 06:15:05
  30. [1] Rikina [*]

    Ani já nemám v domácnosti teploměr. Sml80 Rtuťové byly eurounijně zrušeny, a digitální jsem rozšlápla, neboť ukazoval setrvale teplotu 37°, ať se jím měřilo cokoli. Od té doby teploměry sabotuji. Sml24

    superkarma: 0 20.01.2012, 01:50:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme