Bulvár

Děti jsou kopiemi svých rodičů

No, původně jsem ani nechtěla přispívat článkem, ale pak jsem si přečetla první příspěvky a nedalo mi to...
Brácha a švagrová jsou oba učitelé na základce. Už jsem si vyposlechla několik vtipných příhod z jejich pracovní kariéry a mohu říct, že jsem se opravdu nasmála, na co ty děti (a jejich rodiče) dokáží přijít.
Nicméně, velký problém vidím v tom, že učitelé už nemají tu autoritu jako dříve. Jsou vlastně rukojmími svých žáků. V současné době si k nim mnoho věcí, které byly za našich dob normální a nikomu to nevadilo, nemohou, ba dokonce nesmějí vůbec dovolit (mimochodem já byla školou povinná tak před 10ti lety, což není zas až tak moc dlouho). Bohužel je doba, kdy děti dostávají příliš mnoho volnosti a je jim, zejména v ekonomicky silných rodinách, dáváno najevo, že mají být sebevědomé, mají se umět prosadit a nemají si nic nechat líbit. Vesměs se jedná o věrné kopie rodičů samotných. Pak se stává, že dítě není spokojeno třeba se známkou a vymyslí si něco, jakože na něj učitel křičí, že mu dal pohlavek apod. Děti si dovolují čím dál více. V podstatě si dovolují tolik, kolik jim dnešní společnost toleruje.
Já asi nejsem moc tolerantní k takovému extempóre. Usoudila jsem, že kdybych byla učitelkou, asi se moc dobře neuživím, neb bych ty děti musela mlátit od nevidim do nevidim a nakonec by mě ze školy vyhodili...
Mimochodem, děti ještě nemám, takže nevím, co obnáší jejich výchova. Ale vím, že je budu vést komu, aby si svých učitelů vážili, a nejen učitelů, ale i ostatních lidí.

Mishaak

PS: S tím mlácením to neberte doslova ;o)


Milá Mishaak,
naprosto souhlasím s vaším názorem, že děti jsou kopiemi svých rodičů. Od nich přebírají model chování. Není to vinou přílišné volnosti a svobody, ale je to v tom, že se v ní někteří lidé neumějí chovat a jsou jak urvaní ze řetězu.

   
24.08.2006 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [42] kornoutek [*]

    bonda: tak to si právě myslím, že rodiče chybu udělali

    superkarma: 0 26.08.2006, 14:48:08
  2. avatar
    [41] Mishaak [*]

    Myslím, že jsem to do toho článku napsala nepřesně.
    Tím textem: "že mají být sebevědomé, mají se umět prosadit a nemají si nic nechat líbit" jsem NEmyslela to normální a zdravé sebevědomí, umění se prosat a schopnost říci svůj nároz. Ale myslela jsem tím právě to škodlivé, to přehnané, to přenesené až do extrému, kdy už neznají žádných hranic, ničeho se neštítí apod. Např. právě brácha se švagrovou jezdí autem do školy a právě ty sebevědomé dětičky jim ho už začali ničit, takže teď se bojí nechávat auto u školy...
    No, jinak švagrová už zažila (a to učí teprve třetím rokem!), kdy se ji jeden bohatý rodič snažil "přemluvit", aby jeho (lajdácké, zhýčkané a trávu kouřící) dceři dala lepší známku na vysvědčení. Fakt to zkusil, přijel za ní dokonce až domů... Tohle chování právě děti z těchto rodin nejvíce okoukávají a ani si to neuvědomují....

    superkarma: 0 25.08.2006, 11:09:39
  3. [40] jitkamarsalkova [*]

    učit bych nechtěla

    superkarma: 0 25.08.2006, 07:05:08
  4. [39] Olca [*]

    jo, ucitele jsou dneska chudaci

    superkarma: 0 24.08.2006, 22:39:52
  5. avatar
    [38] bonda [*]

    Já bych negenerizovala s tím vlivem rodiny. Znám i "normální" rodinu, kde se svým dětem maximálně věnovali. Starší holky jsou "obyčejné", ale syn se dostal v patnácti do party, vykradl s ní své rodiče, otcovu firmu,utekl z diagnostického ústavu, fetuje...Myslím, že rodiče moc chyb neudělali, prostě měli smůlu..

    superkarma: 0 24.08.2006, 19:10:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [37] monca13 [*]

    myslím že všechny děti nejsou kopií svých rodičů

    superkarma: 0 24.08.2006, 17:41:53
  2. avatar
    [36] bonda [*]

    A proč by si nedovolily děti ve škole, když někteří zbohatlíci a taky naši politici si dovolují bez skurpulí mnohem víc. Když ví, že je za to nikdo nepotrestá, tak si mohou dovolovat...

    superkarma: 0 24.08.2006, 17:37:27
  3. avatar
    [35] Ťapina [*]

    Kuře: Ostatně je to i v zájmu těch učitelek Já jsem se jednou na školkovém plavání styděla říct, že potřebuju na velkou

    superkarma: 0 24.08.2006, 17:30:05
  4. avatar
    [34] Kuře [*]

    a....: A pak dítěti do ročního " profilu" paní učitelka ve školce napíše:
    "Nebojí se říct dětem i personálu (včetně ředitelky MŠ), když se jí něco nelíbí, něco potřebuje, nebo s něčím nesouhlasí. Vyjadřuje se vhodně a citlivě."
    Nechápu, proč je nutné psát, že si děcko umí říct, když něco potřebuje.

    superkarma: 0 24.08.2006, 14:59:42
  5. [32] a.... [*]

    Kuře: Tradiční český výchovný model...dítě má být hodné a poslouchat vše další je považováno za zbytečné a obtěžující.

    superkarma: 0 24.08.2006, 14:46:36
  6. avatar
    [31] edith1975 [*]

    jaku:

    superkarma: 0 24.08.2006, 14:39:15
  7. avatar
    [30] Kuře [*]

    Nechápu, proč je výchova k sebevědomí v tomhle článku spojována s něčím špatným. A můžu říct, že sebevědomých nevychovanců znám dost a neřekla bych, že to souvisí jenom s ekonomicky silnými rodinami.

    superkarma: 0 24.08.2006, 14:38:41
  8. [29] a.... [*]

    Kuře: To je právě na rodičích...dát dětem ty mantinely, to je přece hlavní úkol výchovy.K drzosti a aroganci dítě dospěje, když rodiče tu výchovu nezvládají a nedokážou ho usměrnit.

    superkarma: 0 24.08.2006, 14:34:43
  9. avatar
    [28] Kuře [*]

    a....: Souhlas. Dítě, které neumí říct, co si myslí, požádat, o co potřebuje, nebo nemá sebevědomí bude v životě chudák. Jenže si to nesmí rodiče plést s výchovou k aroganic, drzosti a bezohlednosti.

    superkarma: 0 24.08.2006, 14:28:58
  10. [27] a.... [*]

    Ano, mjoje dcera vypadá jako já v jejím věku a povahou je celý otec Jinak podporovat u dětí vlastnosti jako je sebevědomí, umění se prosadi a vyjádřit svůj vlastní názor považuju při výchově za zásadní. Bohužel naše společnost není ještě na takto vychovávané děti připravena, úplně nejméně je na ně připraveno naše školství.

    superkarma: 0 24.08.2006, 14:10:47
  11. avatar
    [26] femme [*]

    moje nejstarší má, bohužel dost z mé tchýně

    superkarma: 0 24.08.2006, 13:17:03
  12. avatar
    [25] jaku [*]

    Moje děti teda kopie fakt nejsou ( možná je to dobře). A pokud se týče špatných vlastností, na to máme vybranýho člověka.
    To všechno je po mojí pratetě Boženě ( kéž je jí země lehká)

    superkarma: 0 24.08.2006, 13:12:36
  13. avatar
    [24] Dedida [*]

    Ryta: Zzuzzka: Tak já tu čest už měla.

    superkarma: 0 24.08.2006, 13:08:30
  14. avatar
    [23] aiša [*]

    kopie ale v smyslu toho příklady táhnou

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:31:20
  15. avatar
    [22] Zzuzzka [*]

    Dedida: určitě ne celé. Podoba to ano, ale přesně jako kopie? To teda fakt ne!

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:26:39
  16. avatar
    [21] Janinas [*]

    Souhlasím, že děti nejvíc v chování ovlivňuje rodina. Vyrůstají s rodiči odmalinka a velmi dobře sledují jejich klady i zápory. Největší roli ve výchově hraje podle mě důslednost. Vidím to ve svém okolí, že nedůslední rodiče se pak diví, co z jejich dětí vyrostlo.

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:25:11
  17. avatar
    [20] Ryta [*]

    Dedida: já teda rozhodně žádné takové neznám většinou se u dětí projevuje několik faktorů jak z rodiny tak z jejich okolí, ale žádnou věrnou kopii někoho v menším vydání teda neznám

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:15:47
  18. avatar
    [19] Zuzana N. [*]

    souhlasím

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:14:54
  19. avatar
    [18] Dedida [*]

    Zzuzzka: Ty neznáš žádné dítě, které je celá maminka nebo tatínek?

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:10:16
  20. avatar
    [17] Janecka [*]

    Souhlasím, ale taky dost záleží na autoritě učitele.K někomu si nedovolí a k někomu ano.

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:06:16
  21. avatar
    [16] arjev [*]

    Nicméně, velký problém vidím v tom, že učitelé už nemají tu autoritu jako dříve. Jsou vlastně rukojmími svých žáků. Souhlasím!Proto je tolik svinstva.Žáci si dovolují,vědí že nesmí být potrestáni.Demokracie

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:04:37
  22. avatar
    [15] Heduš [*]

    Základy dají rodiče, ovšem černá ovce rodiny se najde snad všude...

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:00:54
  23. [14] markousek [*]

    Zzuzzka: hodně od rodiču okoukají,samozřejmě tam hraje velký faktor geny a ostatní lid v okolí

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:56:09
  24. avatar
    [13] Zzuzzka [*]

    Nesouhlasím. Děti rozhodně nejsou kopiemi svých rodičů!

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:41:17
  25. avatar
    [12] Ryta [*]

    Barracuda: souhlasím, myslím si, že rodiče jsou pro děti vzorem je do určitého věku, poté je značně ovlivňuje společnost a prostředí, kde se pohybují

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:34:29
  26. avatar
    [11] Stana55 [*]

    Kde jsou ty doby kdy před katedrou stál učitel.Myslím že muž by měl větší respekt jak u žáků tak i u rodičů.

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:32:35
  27. [10] mamoutek [*]

    Učitelkou bych také asi být nechtěla, ale asi tak 10 let jsem jezdila v létě i v zimě na tábory, nevěřili byste, jak pak má rád člověk vlastní děti ...
    Jinak si ale já myslím, že děti jsou dost často kopií rodičů, ikdyž nechtějí

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:31:40
  28. avatar
    [7] Stana55 [*]

    Barracuda: Plně s tebou souhlasím.

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:29:40
  29. [5] MartinaC [*]

    ani ja bych na to nemela nervy

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:28:45
  30. avatar
    [3] shimi [*]

    já bych taky nemohla být učitelkou a ani vedoucí nějakého kroužku nebo oddílu, když vidím co si dovolí synovi vrstevníci (8let) k vedoucímu plaveckého kurzu (a nejen tam), muse bych je asi přiza...

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:22:18

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme