Rodina

„Dětem se nelíbí, že si chceme užívat života,“ vypráví Klára (56)

Dědictví po rodičích berou děti často jako samozřejmost. Jenže Klára (56) s manželem se rozhodli jinak. Namísto shromažďování majetku pro potomky mysleli na vlastní pohádkovou budoucnost. Jenže upadli v nemilost.

„S Ludvíkem jsme celý život dřeli a snažili se, aby se naše děti měly co nejlépe. Byly pro nás prioritou a podporovali jsme je ve všem, co si jen přály. Vystudovaly vysokou školu, poznaly zahraničí a úspěšně se osamostatnily. A když jsme doma konečně zůstali sami, přišla řada na nás. Doženeme všechny ty „zameškané“ roky a budeme zase chvíli myslet jen na sebe,“ pouští se do vyprávění Klára s tím, že dlouho nezůstalo jen u myšlenky. Rozhodli se přestat pracovat a procestovat svět.

senior

Něco málo sice naspořeno měli, ale to by na jejich plány rozhodně nestačilo. A tak se rozhodli prodat veškerý svůj majetek. „Šla pryč auta, šperky, obrazy, zkrátka všechny cennosti, co se daly zpeněžit. A nakonec i dům a pozemky. Nezbylo nám vůbec nic, jen tučná suma na účtu. Suma, se kterou máme v úmyslu vystačit si až do konce života. Třeba na druhém konci světa,“ usmívá se Klára.

Jenže takový plán se pranic nezamlouvá jejich dětem. „Dcera byla totálně v šoku. Vylezlo z ní, že už se viděla, jak se v rodné vile časem usídlí. A syn nám vyčetl, že je od nás hrozně sobecké všechno prodat a přestat už teď pracovat. A taky prý kdo jim pomůže s vnoučaty, až nějaká budou. Naprosto nás svým přístupem šokovaly. Je to přece pořád náš život, který žijeme jen jednou. A nejsme vůbec povinni se až do jeho konce podřizovat potřebám druhých. Jistě, s vnoučaty počítáme a máme v plánu je rozmazlovat. Jen to nebude tak často, jak by si asi naše děti představovaly,“ nestačí se divit Klára s tím, že jejich rozhodnutí to však rozhodně nezvrátí.

„Myslím, že jsme dali dceři a synovi už dost, teď se o sebe musí postarat sami. Ono stejně není dobré, když někomu něco spadne do klína,“ dodává Klára.

Čtěte také:

   
13.09.2016 - Příběhy - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [46] ellienka [*]

    Kadla — #7 dům a pozemky jsou investice (dají se pronajmout a vydělat další peníze), které mohli využívat i po dobu svého cestování. Peníze na účtu ztrácejí hodnotu.

    Pokud si koupí nemovitost v zahraničí (také investice) - pak bych to pochopila, ale to už není o cestování, ale o přestěhování.

    Další věc je, zda budou pobírat v ČR důchod, nebo jak budou mít pořešené finance na léčení apod.

    Neumím si představit, kolik mil. by mi stačilo na dalších min. 25 let života, strávených užíváním si. Aby to nebylo spíš přežívání.

    superkarma: 1 14.09.2016, 09:11:31
  2. [45] ellienka [*]

    babos — #38 copak prodej všeho majetku a cestování po světě je užívání si? Někdo si užívá třeba zahrádky u svého domečku, někdo si užívá vnoučat.. Ale jejich věc. Spíš, aby jim ty peníze vystačily i na dobu, kdy už nebudou schopni cestovat.

    superkarma: 0 14.09.2016, 08:56:18
  3. [44] ellienka [*]

    já být tou dcerou, tak se spíš bojím, aby to rodičům do smrti vystačilo, a nebydleli pak jednou pod mostem (nebo snad rodiče počítají s tím, že všechno utratí, a až peníze dojdou, děti se o ně finančně postarají?).

    Pozemky a nemovitosti mohly rodičům vydělávat právě na jejich cestování a užívání si. Jejich prodej je velmi krátkozraký.

    superkarma: 1 14.09.2016, 08:53:39
  4. avatar
    [43] *Lefff* [*]

    Článek je samozřejmě napsaný tak, aby vyvolal bouři nevole a odsouzení dětí pro jejich hamižnost. Vyznívá to přece tak jednoznačně... Ale co se zkusit zaměřit na detaily?

    Dcera už se viděla v rodné vile - pokud je rodičům lehce přes padesát, pak měli "vilu" ve velmi mladém věku, když se do ní dcera, která je nyní dospělá, mohla narodit. To si na ni skutečně stihli sami vydělat (vila je přece honosné sídlo, ne malý domek na vesnici), nebo vilu sami dostali nebo zdědili po předcích? To by potom poslední věta článku o padání věcí do klína byla pěkná troufalost.

    Takto smýšlející lidi osobně znám - sami od rodičů kdysi dostali i zdědili nezanedbatelný majetek, ale kážou mladým o tom, že hypotéka je fuj (sami kdysi půjčku ale potřebovali a od příbuzných se jim pomoci dostalo) a mají si nejdřív na bydlení vydělat. Což je například v Praze, kde v roce 2002 stál jeden a tentýž panelový 3+1 1,5 mil. Kč, v roce 2007 2,3 mil. Kč a v roce 2016 3,3 mil. Kč i pro nadprůměrně vydělávající páry nemožné.

    Obecně lze s myšlenkou článku souhlasit - není povinností rodičů předávat majetek. Život je jen jeden a je potřeba si ho užít. Na druhou stranu: Není to historicky náhodou tak, že se majetek z velké části dědil a předával další generaci (tedy s výjimkou těch, kteří majetek propili nebo prohráli v kartách)?

    Navíc mi to celé připadá přitažené za vlasy. K procestování světa nejsou potřeba desítky miliónů v hotovosti. A vše prodat najednou je naprosto neekonomické. Proč neprodat vilu, nekoupit dva byty, ať pronájmem vydělávají (a budou tak další peníze na cestování a zároveň i pojistka do budoucnosti nebo něco pro děti)?

    Nelíbí se mi přístup ani dětí, ani rodičů. Určitou míru sobectví vidím na OBOU stranách.

    superkarma: 3 13.09.2016, 21:42:04
  5. [42] Andreadornova [*]

    Myslím, že děti jsou sobecké a měli by mít pro rodiče víc pochopení

    superkarma: 0 13.09.2016, 20:48:15
  6. avatar
    [41] Julča [*]

    Přeji jim to, ať si život užijí po svém. Ale musí to být pořádná darda, co mají na účtu. Snad to mají vychytané, protože si nedokážu představit, až jim peníze dojdou, co dál?

    superkarma: 0 13.09.2016, 20:10:36
  7. avatar
    [40] kobližka [*]

    Dudlajlama — #39 Sml22Sml67

    superkarma: 0 13.09.2016, 19:48:16
  8. avatar
    [39] Dudlajlama [*]

    Kopnete do vrtule a uzivejte, co to daSml67. To prece neznamena, ze pretrhate vztahy s rodinou, spousta rodin je rozseta po celem svete, holt se jen vidaji mene. V dnesni dobe, kdy je dostupna komunikace na skypu a dalsim, je cestovani i prijemnejsi. Treba budou jednou vnoucata vdecna, ze maji dobrodruzne prarodice a zajimava mista, kam s nimi(nebo za nimi)jezdit.

    1. na komentář reaguje kobližka — #40
    superkarma: 2 13.09.2016, 19:02:35
  9. [38] babos [*]

    Fandím rodičům. Dobře udělali. Život je jen jeden.

    UŽÍVEJTE SISml67

    1. na komentář reaguje ellienka — #45
    superkarma: 0 13.09.2016, 16:40:29
  10. avatar
    [37] diblice [*]

    cherinka — #30taky nedotuji dospělé dětičky, že pohlídám vnoučata berou jako odměnu a ptají se předem zda můžu, nikdy mi nikdo neřekl, že musím, dcera se ne vlastní vinou dostala do problémů, ale ze všeho vybruslila sama, nikdy nepřišla "mami dej"

    superkarma: 0 13.09.2016, 15:11:12
  11. avatar
    [36] diblice [*]

    asi chyba ve výchově, jen si to hezky užijte

    superkarma: 0 13.09.2016, 15:03:40
  12. avatar
    [35] enka1 [*]

    Co jsem pochopila, tak děti jsou ještě svobodné, ač celkem mladé mají svá bydlení,vystudovaly, dostaly se do zahraničí.. . že by si na to vše samy vydělaly bez podpory?Sml24

    Pochybuji, že by si rodiče nepořídili skromné bydlení jako základnu mezi cestamiSml24

    Syn i dcera (vlastně všichni) by si měli pořizovat děti v čase, kdy ví, že se o ně dokážou postarat a pomoc prarodičů brát jako ňamkuSml24

    Jen ať si rodiče užijí, nikdy nevíme, kdy nás něco skolí

    superkarma: 6 13.09.2016, 13:09:32
  13. [34] lavazza2 [*]

    Toho syna bych nejraději nafackovala. Že je to od rodičů sobecké, že se rozhodli užívat si? Sml68 Sml31

    superkarma: 0 13.09.2016, 12:33:43
  14. [33] dadma [*]

    Pokud jsou zdrávi, ještě nejsou tak staří a shodli se na tom, že budou cestovat a užívat si života ,mají děti smolíka. Roky nám již nikdo nevrátí. Já bych to asi neudělala ,nemám na to povahu.Nejsem sice" sběratelem" majetku ,ale přeci jen střechu nad hlavou bych si neprodala.S vnoučaty jsme také pomáhali ,ale je pravda, že děti to pak berou jako samozřejmost. Toho nejmladšího vodím a vyzvedávám ještě ze školy.

    superkarma: 0 13.09.2016, 12:12:53
  15. avatar
    [32] kobližka [*]

    Dospělé děti by se neměly chovat jako klíšťata!!! Myslím,že je naprosto dostačující,že se jim rodiče věnují 18 let a někdy i více.Pak už je čas myslet zase sám na sebe,užít si podle svých možností nejen finančních,ale i zdravotních.Co udělají rodiče se svými penezi,by mělo být dospelým dětem putna.Pomoci svým dětem je samozřejmost,ovšem nikoliv se nechat ždímat až do samého stáří.To už se taky musí ti drobečkové starat sami ! Člověk je vůbec jediný tvor na Zemi,který se o svá "mláďata" stará tak dlouho Sml32

    Naši dobří přátelé jsou na tom finančně velmi dobře - syna mají v Austrálii,dceru v Rakousku,mají s nimi nadstandartně výborné vztahy,přesto řekli,že jim dali do života dost a dál si chtějí užívat,cestovat a podobně bez ohedu na to,že by dětem zanechali nějaké peníze.A s tím já souhlasím.Obě jejich děti se mají finančně velmi dobře,tudíž to ani nepotřebují.

    superkarma: 2 13.09.2016, 12:12:34
  16. avatar
    [31] catcat [*]

    Já si nejvíc s dcerou užila, když jsem byla v Austrálii a ona v práci v Praze. Internet - to je kouzelné slovíčko na komunikaci na dálku. Teď mám vnučku jen za Prahou, ale už mě prý pozná i po telefonu. A rodičům závidím možnost cestovat už v tomhle věku, jeden nikdy neví, kdy to s ním šlehneSml58

    superkarma: 1 13.09.2016, 11:53:44

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] cherinka [*]

    ohnivazenaMagdalena — #29 Rampepurda — #27 Přesně! A protože synové (aspoň ti dva starší) dostudovali a vydělávají víc než my, tak je přece ještě nebudu dotovat, ne?

    1. na komentář reaguje diblice — #37
    superkarma: 1 13.09.2016, 11:22:21
  2. avatar
    [29] ohnivazenaMagdalena [*]

    Rampepurda — #27BINGO!! Právě něco podobného vidím u sousedů. Jedno dítě tu nebylo pár let, druhé tak 1x do roka. Staří oba nemocní a tak se mlaďoši dohodli že je prdnou na nějaký "vejminek".....rozsáhlý pozemek a velký dům prodají. Rodiče za ně platili dluhy, teď už nemají z čeho-tak jim klofnou ještě střechu nad hlavou.

    1. na komentář reaguje cherinka — #30
    superkarma: 1 13.09.2016, 11:17:16
  3. avatar
    [28] cherinka [*]

    atej — #25 A proč by jim to měli naznačovat? Jsou snad svéprávní, ne? A to, že budou cestovat neznamená, že si neužijí i vnoučata. Třeba větší budou brát na cesty s sebou a užijí si víc, než když by s nimi seděli doma "za pecí".

    superkarma: 2 13.09.2016, 10:56:00
  4. avatar
    [27] Rampepurda [*]

    Sml80Sml28z některých reakcí jsem trochu smutná,přece nemůžeme být tak trapný národ "zaprděnců"(tedy podle tohoto malinkatého vzorku) ti lidé se svobodně rozhodli,jakým způsobem chtějí prožít zbytek života a nikdo do toho nemá co mluvit. Tady je tak nějak nepsaným pravidlem,že rodiče dětem pomáhají až do smrti a pokud to tak není,vyvolá to evidentně vlnu nevole.

    Nejspíš bude něco pravdy na tom,že jedni rodiče uživí i deset dětí,ale deset dětí neuživí jedny rodiče.Sml22

    1. na komentář reaguje ohnivazenaMagdalena — #29
    2. na komentář reaguje cherinka — #30
    superkarma: 6 13.09.2016, 10:50:50
  5. [26] cilani [*]

    atej — #25taky se mohli prostě rozhodnout a jít do toho spontánně, když celý život plánovali a zajišťovali spokojenost dětí.. Vnoučata mohou mít parádní vztah i s prarodiči, které vidí jen občas, důležité je, jak ten čas spolu prožijí.. Taky se mohou usadit někdev zahraničí a děti za nimi mohou přijet na dovolenou.. Kamarádka vídala babičku jednou do roka, kdy k ní přijela na pár týdnů o prázdninách.. Jak ta se tam těšila a nadšeně vyprávěla, jak tam bylo..Sml80

    superkarma: 1 13.09.2016, 10:46:33
  6. [25] atej [*]

    Na jednu stranu jim fandím, ale na druhou stranu by mě zajímalo, zda to alespoň předtím naznačili těm dětem nebo to na "vybalili" a čekali, že je za to budou plácat po zádech. Děti se s tím srovnají, ale určitě to byl šok. O případná vnoučata se taky postarají samy. Jaký ale budou mít vztah k prarodičům, které uvidí jednou za uherský rok, to už je jiná. Aby jednou nelitovali a nedivili se proč na ně vnoučata kašlou a nemají k nim vztah.

    Moje dcerka má skvělé babičky, ke každé chodí jednou týdně na pár hodin. Jak jsem jim řekla, já nepotřebuju hlídání, ale ráda ji půjčím. Tchýně dokonce volá, kdy si pro ni může přijet, protože měla dva kluky, tak si užívá holčičku.

    1. na komentář reaguje cilani — #26
    2. na komentář reaguje cherinka — #28
    superkarma: 1 13.09.2016, 10:30:34
  7. avatar
    [24] cherinka [*]

    Mickey Mouse — #17 Já bych tedy v takovém sídle žít nechtěla - žere to peníze, čas a vztahům to taky moc neprospívá. Znám to z okolí a za mě ne, děkuji, nechci.

    superkarma: 3 13.09.2016, 10:19:21
  8. avatar
    [23] denkas [*]

    Mickey Mouse — #17 No když je víc dětí,zdědí vilu, všichni ji chtějí Sml15 a sou jen problémy,rozhádaní sourozenci,....nakonec ji stejně prodají Sml80

    superkarma: 3 13.09.2016, 10:15:36
  9. avatar
    [22] denkas [*]

    Je to každého věc,taky mohli začít podnikat a to by jim třeba děti schválily a pak skrachovat a o vše přijít Sml80 Ale hlavně aby to měli dobře promyšlený, aby za par let nestáli u dětí za dveřma bez peněz a třeba ještě i nemocní. I když ja bych to neudělala Sml23

    superkarma: 2 13.09.2016, 10:06:51
  10. [21] bobani [*]

    to je odměna za to , že dětičkám zajistili skvělou budoucnost. jinak rodičům fandím - jen doufám , že si pořídili aspoň malý byteček .

    superkarma: 4 13.09.2016, 10:01:36
  11. [20] 1alena [*]

    cilani — #9Taky si myslím. Fandím jim.

    superkarma: 1 13.09.2016, 09:59:54
  12. [19] cilani [*]

    Mickey Mouse — #17 každému vyhovuje v životě něco jiného, je fajn, že si můžeme vybrat. Osobně bych v rodinném sídle žít nechtěla a také jsem ráda, že si rodiče užívají života, mají udělanou rezervu pro sebe, nikoliv proto, abych já nebo někdo z mých sourozenců dědil.. Celý život pracovali, tak ať také užijí zaslouženého odpočinku podle jejich představ..

    superkarma: 5 13.09.2016, 09:59:29
  13. [18] cilani [*]

    uuu — #14 tož já bych byla raději, kdyby se babička s dědou vydali někam na vejlet, než aby nesmyslně šetřili a seděli doma, když měli plno elánu a sil.. Mít šperky schované doma v šupleti nebo trezoru, když je stejně nikdy nosit nebudu - mně to přijde zbytečné..

    superkarma: 2 13.09.2016, 09:49:51
  14. avatar
    [17] Mickey Mouse [*]

    Je to sice jejich život a mohou s ním udělat, co si zamanou. Ale ten konzumní přístup "chceme si jen užívat" úplně neschvaluji. Člověk přece nemá odpovědnost jen sám za sebe - měl by myslet také na to, co po sobě zanechá rodině a celé lidské společnosti. Není náhodou, že nejlépe se lidem žije v sídlech, která zvelebovalo několik po sobě jdoucích generací...

    1. na komentář reaguje cilani — #19
    2. na komentář reaguje denkas — #23
    3. na komentář reaguje cherinka — #24
    superkarma: 0 13.09.2016, 09:47:36
  15. avatar
    [16] cherinka [*]

    uuu — #14 To sice jo... Ale já mám pár (opravdu jen pár - prsten a naušnice) po babičce, dědictví hezké, ale ne podle mého vkusu, tudíž nenositelné... Neprodala jsem je zatím, ale co s nimi? Ani dceru nemám a kdoví, jestli bude nějaká vnučka... Sml80Sml80

    superkarma: 3 13.09.2016, 09:35:14
  16. avatar
    [15] řeřicha [*]

    Užívat si život je krásný a přeji jim to...ale střechu nad hlavou bych si neprodala, vždy je dobý se někam vracet.

    superkarma: 1 13.09.2016, 09:15:37
  17. [14] uuu [*]

    Hm, zvláštní mentalita, na jednu stranu člověk těmto lidem může závidět svobodomyslnost a nevázanost na cokoliv, na druhou stranu existují i lidé se vztahem k rodinnému dědictví, a nemusí to být vyloženě po generace vlastněné pole nebo rodinn vila plná vzpomínek, mně osobně by přišlo líto třeba i ochudit své potomky o možnost zdědit šperky, které mám po babičce, a moji předkové je nedali do frcu, aby mohli někam na vejlet Sml80

    1. na komentář reaguje cherinka — #16
    2. na komentář reaguje cilani — #18
    superkarma: 3 13.09.2016, 09:13:49
  18. avatar
    [13] amphora [*]

    Sml59Sml59tleskám jim...jen ať si užívají.Sml59Sml59

    superkarma: 1 13.09.2016, 08:33:33
  19. [12] Alena07 [*]

    At si uzivají😃

    superkarma: 0 13.09.2016, 08:31:35
  20. [11] iřka [*]

    Schvaluji,děti vychovaly a teď si chtějí uřívat. Co je na tom špatného? Prodali dům,rozumný člověk pochopí,že určitě bezdomovci nejsou.Také jsme se s mužem takto rozhodli,naštěstí našim dětem to nevadí. Sml59Sml59

    superkarma: 4 13.09.2016, 08:30:59
  21. avatar
    [10] Hanula [*]

    Sml16já jim fandím - určitě mají nějaké zázemí. Život je krátký a když to tak cítí, ať si ho užívajíSml67

    superkarma: 3 13.09.2016, 08:25:48
  22. [9] cilani [*]

    šikovní, jen do toho, život se má užívat, děti jsou snad schopné zajistit se samy.. Sml80

    OlgaMarie — #3 Vždyť se píše, že z těch peněz budou žít až do smrti, takže se jedná asi o slušnou sumu a mají tedy i slušnou rezervu..

    datura — #5tu garsonku si mohou klidně pořídit, nebo pronajmout, až je cestování omrzí.. Měli-li vilu, šperky, origiály obrazů, nejspíš nashromáždili slušnou částku, kór když počítají, že s ní vyžijí do smrti a užijí si život..Sml80

    1. na komentář reaguje 1alena — #20
    superkarma: 2 13.09.2016, 08:23:36
  23. avatar
    [8] Motty [*]

    Těm lidem na fotce má být něco přes padesát? No nazdar Sml30 Já vím, že je to ilustrační obrázek, ale tak jste mohli vybrat něco víc odpovídajícího, takhle bych teda v tom věku vypadat nechtěla.

    K článku - "Nezbylo nám vůbec nic, jen tučná suma na účtu." [/b]Takže se jsou z nich bezdomovci s tučným účtem? To asi ne, ale nějak to není dotažený. A jasně, že není jejich povinností dávat něco dětem, ale zdá se mi to divný, prodat dům a děti z toho všeho úplně vyšoupnout.

    superkarma: 2 13.09.2016, 08:21:27
  24. avatar
    [7] Kadla [*]

    Nějak nechápu ty obavy vyjádřené v příspěvcích níže, že si "prodali střechu nad hlavou". Já třeba nevidím rozdíl mezi tím, mít někde garsonku, a mezi tím mít na účtě 20 miliónů a mžnost kdykoli si garsonku koupit. Navíc je blbost udržovat vilu či byt (platit do fondu oprav atd.), když plánují být dlouhodobě v zahraničí na cestách.... Takže mi připadá rozumné, že vilu prodali (pokud k ní neměli citový vztahú. Jediné, co je potřeba, je, aby si tak 2 miliónky dali jako rezervu, kdyby je kočovný život přestal bavit...

    1. na komentář reaguje ellienka — #46
    superkarma: 5 13.09.2016, 08:16:43
  25. avatar
    [6] cherinka [*]

    Ne ve všem s nimi souhlasím - určitě bych si neprodala střechu nad hlavou bez náhradySml23, ale jinak jim celkem fandím. Proč by měli zbytek života obětovat jen dětem a vnoučatům, která podle všeho ještě ani nejsou? Sml58

    superkarma: 4 13.09.2016, 07:25:32
  26. avatar
    [5] datura [*]

    To, že si děti dělí majetek rodičů už za jejich života je celkem běžné, teda pokud ti rodiče vlastní vilu, auta, šperky, obrazy a pod, jak je uvedeno v článku. Ale. že by rodiče byli tak praštění a prodali i střechu nad hlavou aniž by si třeba pořídili garsonku, tak to už je spíš na Bohnice. Poslední dobou jsou tu příběhy z oblasti sci fi, než ze života.Sml15

    1. na komentář reaguje cilani — #9
    superkarma: 6 13.09.2016, 07:21:07
  27. avatar
    [4] Kahomar [*]

    Cestování je jistě prima, ale tedy rozprodat naprosto veškerý rodinný majetek a počítat s tím, že se utratí...No nevím. Aby na to manželé "nedojeli". Snad jim bude zdraví dlouhá léta sloužit a pokud možno "odejdou" pak naráz ruku v ruce....Doufám, že opravdu mají někde alespoň garsoniéru a nějakou tu korunu na dožití....

    superkarma: 4 13.09.2016, 07:20:42
  28. avatar
    [3] OlgaMarie [*]

    Ono i harcování světem časem omrzí. A kam se pak vrátí? A komu a kde o svých cestách budou vyprávět, když děti se zlobí, přestože jim je po majetku, o který se nijak nezapříčinily leda Sml64.

    1. na komentář reaguje cilani — #9
    superkarma: 1 13.09.2016, 07:11:48
  29. [2] hapehape [*]

    Odvážní, doufám, že malý byteček pro dva mají, hodně dnešních mladých se neumí postavit na vlastní nohy a spoléhají i v dospělosti, že se o ně někdo postará a navíc to berou jako samozřejmost. Přeji hodně cestovatelských zážitků a krásných společných chvil ve dvou, roli prarodičů podle vlastního uvážení.

    superkarma: 3 13.09.2016, 06:30:06
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    No, taky bych asi popřemýšlela nad duševním zdravím rodičů, kteří by si na stará kolena prodali střechu nad hlavouSml30 Snad to mají promyšlené, aby - v případě, že by je ta kolena začla zdravotně otravovat a znemožňovala jim cestování okolo světa - měli aspoň na přístřešíSml57. A péče o vnoučata skutečně není povinnost, to je za odměnu pro obě stranySml58. Jinak jak tak čtu, že prodali vilu, šperky, auta a v 56 letech se rozhodli nepracovat, tak to je docela sranda a knížecí starostiSml52 Něco ze skutečného života by to chtělo...

    superkarma: 8 13.09.2016, 05:52:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme