Zdraví

Desatero zdravého spánku

 

 

Spíte dobře? Nemáte problém s usínáním? Nemůžete usnout, a pak se noci budíte? Trápí váš těžké sny? Pak je možné, že na vás působí rušivé faktory, které nedopřávají vašemu spánku klid. Přinášíme vám desatero zdravého spánku! Třeba v několika důležitých bodech rozpoznáte to, co ovlivňuje negativně váš spánek.

 

  1. Délka spánku

Optimální doba spánku je u dospělého člověka 7-8 hodin, se stářím se tato doba zkracuje. Spánek delší než 10 hodin může paradoxně poruchy spánku zhoršovat, spánek kratší než 6 hodin je z dlouhodobého hlediska u většiny lidí neúnosný, proto v případě potřeby je nutné upravit zejména pracovní aktivitu či volný čas, aby byla doba spánku dostatečná.

  1. Správné načasování spánku

Snažte se vždy usínat a vstávat ve stejnou dobu tak, abyste ráno vstávali pokud možno bez nadměrného přemáhání. Vyhýbejte se spaní během dne.

  1. Aktivní odpočinek

Denně provádějte činnosti, které Vás baví a nesouvisí s pracovní aktivitou. Zvláště pohybová aktivita pomůže zbavit tělo nahromaděného stresu, proto se věnujte pravidelným ranním a odpoledním cvičením nebo oblíbeným sportům.

  1. Látky zhoršujících spánek

Kofein, který je obsažen především v kávě, je znám svými povzbuzujícími účinky. Proto při poruchách spánku pijte maximálně 2 šálky kávy denně, nejpozději po obědě. Alkohol sice v určitém množství může dopomoci usnutí, narušuje však průběh určitých důležitých fází spánku, proto je vhodné pití alkoholu před spaním zcela vynechat.

  1. Kouření

Někteří kuřáci jsou zvyklí si dát jednu cigaretu před spánkem, nikotin má však povzbuzující účinky, proto je vhodné se kouření zejména před spaním vyvarovat.

  1. Komfort

Věnujte dostatečnou pozornost svému lůžku a používaným matracím. Místnost ložnice volte pokud možno do nejklidnější části bytu s okny vedoucími nejlépe na sever nebo východ.

  1. Nízká teplota

Teplota v místnosti je důležitým faktorem pro zdravý spánek. Pro kvalitní spánek je vhodná teplota nižší než 18°C. Důležité je přirozené větrání během noci, ale tak, aby končetiny zůstaly teplé a nevznikl celkový pocit chladu.

  1. Lůžko

Na lůžku nepracujte, nejezte ani neprovozujte jiné aktivity kromě spánku nebo sexu.

  1. Problémy při usnutí

Při problému s usnutím vždy po 10-15 minutách vstaňte a věnujte se jiné aktivitě, nejlépe čtení v jiné místnosti. Nezůstávejte na lůžku a nepřemítejte o problémech.

10.
 Lékař

Při dlouhodobějších poruchách spánku neváhejte navštívit svého lékaře, zvláště pokud jsou poruchy spánku způsobené nezvládnutelným pracovním vypětím, dlouhodobým stresem nebo psychickými problémy.

 

Pokud trpíte poruchami spánku, můžeme vám doporučit rostlinný přípravek Benosen od firmy Walmark.
Benosen je určen především osobám s poruchami spánku, ať již se jedná o nemožnost v krátké době usnout, noční probouzení, neosvěžující spánek, nedostatečný pocit odpočinku další den nebo i abnormální jevy jako je somnambulismus (náměsíčnost), noční můry, noční děsy.
Je rovněž vhodný pro osoby s pocitem psychického vypětí, úzkostmi nebo depresivními náladami pro celkovou relaxaci organismu.

Obsahuje rostlinné extrakty, které pomáhají odstranit napětí a stres, navodit celkovou relaxaci organizmu, a urychlovat tak usínání. Více na www.walmark.cz

 

Jak jste na tom se s pánkem vy? Počítáte ovečky, nebo usnete hned? Podepisuje se na vašem spánku stres? Máte noční můry? Co děláte pro to, abyste se dobře vyspali?

Napište nám o tom! 

   
23.01.2007 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. avatar
    [51] Meander [*]

    Monina: Jsem hodně tolerantní ke všem možným partnerovým libůstkám, ale aby mi přišel domů zdrátovaný a páchnoucí z hospody, vzbudil mě a pak chrápal, to tedy doufám, že nikdy tolerovat nebudu. Udělal by to poprvé a naposled.
    Btw. neodpověděla jsi mi na otázku.

    superkarma: 0 24.01.2007, 10:47:44
  2. avatar
    [46] Meander [*]

    Monina:
    Když přijde takhle nadraný z hospody, vysprchuje se aspoň a vyčistí si zuby, nebo vedle tebe upadne tak, jak je?

    superkarma: 0 23.01.2007, 17:14:31
  3. [42] Rára [*]

    Taky moc príma jsou hádky v posteli to se pak taky dobře usíná

    superkarma: 0 23.01.2007, 17:02:21
  4. avatar
    [41] Meander [*]

    Monina: N E C H Á P U!!!

    superkarma: 0 23.01.2007, 17:01:15
  5. avatar
    [32] Meander [*]

    Bóbika: Monina píše, že na ni mluví. To bych ho fakt hnala.
    Mě taky vzbudí úplně všechno. Když jde kocour v noci v kuchyni na kakáč, když jde sousedka nahoře na kakáč...

    superkarma: 0 23.01.2007, 14:40:34
  6. avatar
    [30] Meander [*]

    Monina: A proč to manželovi nezatrhneš, tohle noční buzení? Mně by to udělal potřetí a se zlou by se potázal.

    superkarma: 0 23.01.2007, 14:19:13
  7. avatar
    [28] Vivian [*]

    Bóbika: máš špatné ložnicové návyky V posteli nemáš co šrotovat, šrotování nech za dveřma a pusť se do toho zase až ráno

    superkarma: 0 23.01.2007, 13:53:32
  8. avatar
    [26] Pentlička [*]

    Mně vadí, že musím vstávat za tmy. V létě jdu spát v 11 a klidně vstanu v 6 ráno a nic to se mnou nedělá, ale v zimě mi ani těch 8 hodin nestačí, i když jdu spát o půl desáté.

    superkarma: 0 23.01.2007, 13:25:22
  9. [25] Macek123 [*]

    Pro mě je nejlepší pravidelnost. CHodím spát 22-23.00 a vstávám 7-8.00. Pokud jdu na akci a přijdu po půlnoci...dostávám se z toho aspoň 3 dny. Spánek miluju a snažím se nespat přes den. Usínám i hodinu, ale nevadí mi to..přemýšlím si tak o spoustě věcí.

    superkarma: 0 23.01.2007, 12:56:09
  10. avatar
    [23] aiša [*]

    usínám až kolem půlnoci a spím tak 7 hodin,maximálně

    superkarma: 0 23.01.2007, 12:30:18
  11. avatar
    [21] Meander [*]

    Manx: Ožívám kolem deváté večer a v jedenáct jsem na vrcholu sil. Prášky na spaní jsem raději odbourala, protože už to bylo o ústa, a posunula jsem si začátek pracovní doby na jedenáctou.

    superkarma: 0 23.01.2007, 11:49:47
  12. avatar
    [20] Vivian [*]

    Co je paradoxního na tom, že spánek delší než 10 hodin zhoršuje poruchy spánku? To je přece naopak logické, že když budu spát takhle dlouho, tak mi další večer bude dělat problém usnout, když budu vyspalá...
    Zas někdo nechápe význam slova paradox...

    Jinak já v posteli klidně pracuju, nikde jinde se nedělají líp třeba korektury, než když se s tím člověk roztáhne v posteli a když ho to unaví, tak rovnou usne Čtení je spolehlivé hypnotikum.

    superkarma: 0 23.01.2007, 11:38:17
  13. avatar
    [17] Meander [*]

    Když jdu spát před půlnocí, je třeba se ještě unavit , jinak neusnu. Po půlnoci usínám celkem v klidu. Nejhorší je, když mám v práci hodně velký šrumec, to se pak uklidňuju i několik hodin a stejně nemůžu spát. Noční můry mě občas navštěvují a je to docela hnus.
    Nejhorší je, že mě vzbudí sebemenší ruch a pak usínám klidně dvě hodiny, abych se ráno probudila jak zmlácená cepínem.

    superkarma: 0 23.01.2007, 11:32:57
  14. [16] FAXÍK [*]

    špatně usínám a ráno bych ještě ráda spala

    superkarma: 0 23.01.2007, 11:30:01
  15. avatar
    [14] Ťapina [*]

    Problém se spánkem asi mít nebudu, včera jsem si šla lehnout v půl deváté a v osm mě vzbudil až budík 7 - 8 hodin mi hlavně v zimě rozhodně nestačí, ideální by pro mě bylo spát od setmění do rozednění.

    superkarma: 0 23.01.2007, 10:46:35
  16. [10] Gabka [*]

    Někdy s usínáním problém mám. Když mám v práci náročný den, myslím, co musím udělat, všechno se mi honí v hlavě a spánek nikde

    superkarma: 0 23.01.2007, 09:56:37
  17. avatar
    [9] Gabi [*]

    renike: na spaní?! Taky mám příbuznou, která potřebuje mít v bytě 25 st. a klidně v tom i usne.

    superkarma: 0 23.01.2007, 09:56:03
  18. avatar
    [8] Amálie [*]

    * Velmi dobře.
    * Usínám, ještě než žuchnu do pelechu.
    * Stres vymlátim pohybem.
    * Mám krásné barevné sny, jako filmy. Občas i s hororovým námětem.
    * Není třeba nic dělat. Usnu kdykoli a téměř kdekoli.

    superkarma: 0 23.01.2007, 09:54:39
  19. [7] Chlop [*]

    Asi žiju v jiné zemi. Mám děti, zaměstnání na směny, víc jak 6 hodin spím jen o víkendu. Samozřejmě každé spaní je aspoň 5x přerušené miminkem. A taky žiju.

    superkarma: 0 23.01.2007, 09:37:36
  20. avatar
    [5] renike [*]

    "vhodná teplota nižší než 18°C"to bych neprezila min jak 20st.bych dovolit nemohla,jinka bych mela problemy s mocakem a ledvinama

    superkarma: 0 23.01.2007, 08:47:10
  21. avatar
    [3] wich [*]

    Nesedí mi, jak se pořád doporučuje, že pokud člověk neusne do 15 minut, měl by vstát a jít něco dělat... Myslím si, že člověk si aspoň odpočne už jenom tím, že v té posteli leží, když se běžně přes celý den nezastaví

    superkarma: 0 23.01.2007, 08:29:07
  22. [2] Nikol [*]

    Taky nemám problémy s usínáním, trvá mi to tak 15 minut. Jsem ranní tvor: ve všední dny jsem zvyklá vstávat mezi 5.00 a 5.30 hod. a i o víkendech se takhle budím a do 7.00 většinou vstanu. Večer chodím spát mezi 9. a 10. hodinou.

    superkarma: 0 23.01.2007, 07:43:24

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme