Zdraví

Deprese: nemoc nebo výmysl?

Během života, který s sebou nese kromě okamžiků naprostého štěstí, prožíváme i pravý opak. Neúspěch, zklamání, prohru. V těchto momentech máte plné právo zavřít se někde o samotě se svým smutkem. Občas vás pocit špatné nálady může postihnout i zcela bez důvodu. I to je normální. O depresi se začíná mluvit, až když vám pravidelné stavy úzkosti narušují život…
 
Před depresí vás nic neochrání – nezáleží jí na věku, pohlaví, rase ani postavení člověka. I když… Určitě vás bude zajímat, že ženy jsou dvakrát náchylnější než muži (ptáte-li se proč, odborníci by odpověděli, že to způsobuje kombinace psychologických, sociálních, hormonálních, kulturních a biologických faktorů). A spadá-li váš věk do kategorie mezi dvaceti a třiceti lety, riziko, že se u vás deprese projeví, je největší. Pokud už za sebou jednu takovouto negativní zkušenost máte a myslíte si, že už do konce života budete mít pokoj, bohužel vás musím zklamat. Objeví-li se u vás, máte jen padesátiprocentní naději, že se jí vyhnete.
 
Deprese nepoškozuje jen vaši duši, ale negativně ovlivňuje i vaše tělo. V době, kdy vás postihne, se cítíte neužitečná, postrádáte jakoukoli naději, stává se z vás pesimistka. Ztrácíte zájem i o vaše oblíbené aktivity, mohou se objevit změny v chuti (nepotěší vás vaše milovaná svíčková, ale místo ní dáte přednost něčemu, co normálně zrovna nemusíte), ve spánku, ve váze. Také máte problémy soustředit se a možná se i zabýváte otázkou sebevraždy a smrti všeobecně.
 
Abych vás zase nevystrašila úplně, alespoň částečnou náplastí na riziko, že si deprese vybere zrovna vás, je, že se dnes efektivně léčí. A to nejlépe kombinací dvou metod – psychoterapií (jednoduše řečeno „povídáním si s psychologem či psychiatrem o svých problémech“) a antidepresivy (vyrovnávají v mozku hladinu chemikálií). Mnoho žen ale pomoc nevyhledává, protože se stydí prozradit své problémy lékaři, protože depresi považují jen za svou slabost, že si se svou situací nedokáží samy poradit. Deprese je NEMOC – zápal plic byste také brala za selhání? Před případným studem by vás také měl ochránit fakt, že 15 procent žen trpících neléčenou depresí spáchá sebevraždu…
 
A konečně skutečně pozitivní zpráva – existuje i prevence proti této nemoci (pokud u vás již proběhla, ale netrápí-li vás až tak silný průběh, můžete tyto triky považovat za součást své léčby, než se vypravíte k lékaři). Sice na ni nemůžete spoléhat stoprocentně, ale naděje, že vás před depresí ochrání, je poměrně vysoká.

Takže dodržovat následující rady se určitě vyplatí…
 
1. Sportujte… Každá aktivita, při které namáháte tělo, vás zaplavuje hormony štěstí, endorfiny. Také se vám zlepší spánek, chuť k jídlu a hranice zlosti…
 
2. Trápí-li vás bolest (ať už v jakékoli části těla – časté bývají třeba v zádech), nezdráhejte se vyhledat odborníka. Bolest probouzí úzkost, která je odrazovým můstkem pro depresi…
 
3. Nebuďte na problémy sama. Všechny stresové situace, kterým musíte čelit, důkladně proberte se svou blízkou kamarádkou nebo kýmkoli, komu důvěřujete… Nejlépe uděláte, podaří-li se vám nalézt v nich poučení, lepší perspektivu do budoucnosti.
 
4. Pište si deníček, kde se zaměříte na emočně silné události. Pokuste se co nejvěrněji popsat pocity, které jste v danou dobu měla. Nakonec se vrhněte na analýzu, co vám způsobuje špatnou náladu…  
   
02.11.2004 - Zdraví - autor: Monika Černíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [104] Vivian [*]

    Jířa: už tě chápu

    superkarma: 0 04.11.2004, 14:29:45
  2. avatar
    [102] Vivian [*]

    Jířa: kde vidíš v Karlových příspěvcích sebelítost? A kde vidíš v těch mých nějaké sobectví? Bez urážky, tvoje myšlenkové pochody by mě zajímaly...

    superkarma: 0 04.11.2004, 11:37:48
  3. avatar
    [101] Vivian [*]

    Jířa: A to jako proč? Myslíš si, že mě znáš? Nebo sis jen chtěla kopnout? Jestli máš potřebu se hádat nebo někoho urážet, netahej to sem, prosím Pokud mi chceš sdělit něco osobního, napiš mi vzkaz.

    superkarma: 0 04.11.2004, 11:34:03
  4. avatar
    [96] Vivian [*]

    *Kotě*: děkuji , ale "danus" fakt neřeš. Když někdo v diskusi začne druhému přisuzovat psychiatrické diagnózy, je jasnej ... takových individuí běhá po internetu bezpočet...
    Já jsem žila v depresi skoro deset let, ale jsem z toho dávno venku a depresi jsem neměla už roky (a "danus" je mi upřímně líto, že měla ze sobot na úterek depku )

    superkarma: 0 04.11.2004, 02:06:15
  5. avatar
    [95] Vivian [*]

    Karel K.: tak pošli vzkaz, jestli se ti bude chtít

    superkarma: 0 04.11.2004, 02:02:17
  6. avatar
    [94] Vivian [*]

    danus: vidím, že musíš být taky dost "kovaná", když dokážeš diagnostikovat na dálku no, milá danus, jsi vedle jak ta jedle, jako vždy

    superkarma: 0 04.11.2004, 01:59:26
  7. avatar
    [93] Danuna [*]

    Karel K.: Cobbie:diky za povzbuzeni.

    superkarma: 0 03.11.2004, 18:19:58
  8. avatar
    [92] *Kotě* [*]

    danus: To byl jako pokus Vivian urazit? Má se stydět, že mívá deprese? Jestli jo, tak dost chabé

    superkarma: 0 03.11.2004, 15:27:46
  9. avatar
    [91] *Kotě* [*]

    trdlo: Asi jsou lidé, kteří si dokáží posílit přenos serotoninu mezi neurony sami, silou vůle

    superkarma: 0 03.11.2004, 15:26:59
  10. avatar
    [84] trdlo [*]

    Ja chci pripomenout, ze v hodne pripadech je deprese zpusobena nevyrovnanou hladinou chemikalii v mozku, a pak ma clovek depresi jako hrom, i kdyz "nema proc bejt v depresi", jako treba ja. Prasky pomuzou, vykecavani se s psychiatrem nikoli, protoze problemy zrovna nemam. Takze uplne miluju hlasky typu "prasky sou snadny reseni, to pro mne neni, to JA budu na sobe radsi pracovat". Hlavne ze vite, o cem v tom pripade mluvite

    superkarma: 0 03.11.2004, 03:26:08
  11. avatar
    [82] Vivian [*]

    Karel K.: to je jako bys popisoval to moje "prozření", přesně
    A s tvým názorem na lékaře taky souhlasím.
    A vůbec zase souhlasím se vším, co jsi napsal.

    superkarma: 0 02.11.2004, 23:04:53
  12. avatar
    [79] Andula [*]

    v_erunka: holka, holka, ty vůbec nevíš, co to plácáš, sorry že muži deprese nemají? A jakpak jsi na to přišla?

    superkarma: 0 02.11.2004, 22:57:01
  13. avatar
    [78] Eva_CZ [*]

    Ja jsem vubec nevedela, ze to, co mam, je deprese..... Mela jsem tyhle stavy uz mockrat a nejak casem odeznely.... Nastesti jsem zrovna v dobe, kdyz jsem mela problem delat neco jineho, nez travit den v posteli, kdy jsem budoucnost videla v cernych barvach, kdy jsem nebyla schopna pracovat a jednat s lidmi po telefonu, kdy se mi uz zdalo neprekonatelne jit do koupelny a umyt se, navstivila lekare. Sla jsem k nemu na kontrolu s kasle a on se me zeptal ( jako se tady ptaji porad ), jak se mam - a ja jsem se rozbrecela.....

    Tak jsme to rozebrali, no mam Prozac - a dekuju za nej, protoze se citim daleko lip. Citim se normalne, normalne funguju.....

    superkarma: 0 02.11.2004, 21:31:59
  14. avatar
    [77] Vivian [*]

    Petrana: co blbneš? Já nikde nepíšu ani nedávám najevo, že jen já to vím, já jsem jen psala, jak jsem se z toho dostala já, moje osobní zkušenost, nic víc Nikde nepíšu, že to pomůže každému, to je přece nesmysl (buď neumíš číst, nebo si domýšlíš něco, co tam prostě není )... takže když jsi mi napsala, že tomu nevěříš, nemohla jsem ti odpovědět nic jiného než to, že nevíš, o čem mluvíš, protože mně to prostě pomohlo (a tohle vím určitě líp než ty )
    No a teď píšeš, že uznáváš, že mi to mohlo pomoct, ale že tomu nevěříš... jedna půlka věty odporuje druhé Nebereš těch léků nějak moc?

    superkarma: 0 02.11.2004, 19:44:45
  15. avatar
    [76] Tanzi [*]

    Náš Péťa přibližně kolem 5-7 let dva roky po sobě /vždy na podzim/ se dostal do deprese.
    (Kdo neví tak Péťa je ment.postižený autistický chlapec, který vůbec nemluví.)
    Jak se ty deprese projevovaly??
    Plakal..plakal hodinu,dvě,plakal dopoledne,odpoledne,večer..v noci naštěstí spal a trochu jedl /přes den /.
    Nejdříve se snažíte vyloučit jestli mu něco není..takže obligátní kolečko od pediatra, zubaře, nosní-ušní,krční..až jsme skončili na dětské psychiatrii. Tam paní dr stanovila diagnozu deprese, naordinovala léky a pomalu docházelo ke zlepšení.
    Tento stav trval vždy tak týden. Bývalo to hrozné..bez možnosti mu pomoci.
    Co ten stav vyvolávalo..co se mu honilo v hlavičce nevím..ale pro nás to byly zátěžové chvíle!
    Později docházelo k postupnému vysazení léků.
    Jsem strašně ráda, že tyto stavy už u něj nejsou..(ťukám-ťukám)
    Takže milá Verunko..i děti mohou mít tyhle problémy.

    superkarma: 0 02.11.2004, 19:42:19
  16. avatar
    [75] *Kotě* [*]

    v_erunka: ojoj, koukám, kdo nám zase přišel rozdávat moudrost

    Deprese jsou chemické změny v mozku. Nemoc jako každá jiná, z fyziologickými příčinami. Přestaneme-li to slovo používat, chemické změny budou přesto probíhat i nadále a někteří lidé budou touto nemocí trpět (a budou velmi trpět). Nemocí trpí také muži a potom je průběh ještě těžší než u žen.

    Je jistě možné, že jsou lidé, kteří řeknou "mám depresi", ale ve skutečnosti se jen dožadují pozornosti svého okolí. Ale tím, že zakážeš používání slova deprese, je nevymýtíš, stejně jako nevymýtíš lidi, kteří jsou skutečně nemocní.

    superkarma: 0 02.11.2004, 19:36:09
  17. avatar
    [74] Landriel [*]

    Já jsem dnes třeba přesvědčená, že depresí trpěl i můj mladší bratr ve věku 17 let, bohužel tehdy jsem o něčem takovém nic nevěděla, jeho stav taky vyústil v sebevraždu.

    superkarma: 0 02.11.2004, 19:33:50
  18. avatar
    [72] Danuna [*]

    nebude reseni u psychiatra jen tim,ze vas nekdo konecne vyslechne a proto,ze na to ma skoly tak mu verime,ze vi co dela.

    superkarma: 0 02.11.2004, 19:15:18
  19. avatar
    [71] Petrana [*]

    Vivian: tvoje jistota, že jen ty to víš je obdivuhodná. Pokud dovolíš, nebudu psát jak dlouho touto diagnózou trpím, jak dlouho užívám léky a jak snižuji dávku.
    Mmch. já jen napsala, že na to nevěřím, ne že jsi takto z deprese nemusela dostat ty Mně tento velký třesk, který se mi stal, dovedl na opačný konec než tebe. To co se mi dařilo zvládat za pomoci psychoterapeuta mě tímto dohnalo k psychiatrovi a k lékům, tebe to vyléčilo. Proto na to prostě nevěřím. A tvoje: "dle posledního řádku nevíš ani ty, o čem mluvíš" ...... ehm.

    superkarma: 0 02.11.2004, 19:09:04
  20. avatar
    [70] Danuna [*]

    Vivian: tam je to jeden kreten jak druhej.Kdyz me tam onkolog poslat tak jsem sla za sestrickou z doporucenim a slysim doktora za dverma jak rve:uz zas nam sem nekoho onkolog posila at jde nekam jinam:Strcte ji dopredu do poradny.Co ja stim.Ohromnej pan doktor.Byla jsem u hodne doktorky ale je na materske.

    superkarma: 0 02.11.2004, 19:08:04
  21. avatar
    [69] Vivian [*]

    Danuna: tak si najdi jinýho naprosto nemá smysl chodit k doktorovi, který na tvojí duši páchá víc škody než užitku máš právo vybrat si doktora podle své libosti a nejsi povinná chodit k někomu, kdo ti nesedí...

    superkarma: 0 02.11.2004, 19:04:34
  22. avatar
    [68] Vivian [*]

    Karel K.: to cos napsal, bych podepsala dobře napsáno (mimo jiné - taky jsem se díky tomu "sáhnutí na dno" dostala tam, kde jsem dnes )
    Já nepodceňuju ani ty třídenní stavy, ale když si uvědomíš, kolik lidí trpí depresemi celé roky, ba desetiletí, a pak slyšíš něco jako "v sobotu jsem měla depresi, dnes už je to dobrý", je to přinejmenším zvláštní... holt deprese je módní slovo a mít depku je cool

    superkarma: 0 02.11.2004, 19:03:17
  23. avatar
    [67] Danuna [*]

    Vivian:chodim uz dva roky psycholog a psychiatr.Psycholozka chce mluvit s aby mu vysvetlila jak mi pomoct a psychiatr rekl debil jeden,ze nemam zatezovat manzela kravinama a nechtit nic po nem.Tak mam dojem,ze panu doktorovi nic nereknu vzdycky brani a tohle neni profesionalni pomoc me jeste zrazovat.Vis proto se stydim,ze ani ten doktor te nepodpori.Od ceho tam potom je.

    superkarma: 0 02.11.2004, 19:00:50
  24. avatar
    [66] Vivian [*]

    Danuna: no vidíš, píšeš, že potřebuješ podporu a přitom se stydíš za to, že to nezvládneš sama. Není se za co stydět, rakovinu se taky nikdo nesnaží zvládnout sám. Pokud je to lehčí forma, tak to jde, ale jinak je úplně běžné vyhledat pomoc.
    Chodíš s tím někam?

    superkarma: 0 02.11.2004, 18:55:40
  25. avatar
    [63] Danuna [*]

    Vivian: stydim se za to,ze jsem slaba a nejsem schopna se s tim vyporadat sama.Mozna kdybych mela trochu klidu,kterej mi nedopreji doma tak bych tomu nepropadala tolik.Rozhodne me nikdo nepodrzi abych to zvlada.Potrebuju podporu.

    superkarma: 0 02.11.2004, 18:44:07
  26. avatar
    [62] Vivian [*]

    Danuna: Za co se stydíš? Za nemoc? A proč?
    Nemoc není nic, za co by se člověk musel stydět...
    Stydět by se měl spíš za vlastní hloupost nebo nedostatek citu...
    (tím samozřejmě nemyslím tebe )

    superkarma: 0 02.11.2004, 18:39:47
  27. avatar
    [61] Danuna [*]

    v_erunka:deprese mam uz 4roky kdyz mi oznamili,ze mam rakovinu.Mozna,ze s tim zatezuju vsechny cleny rodiny ale nasilim delat,ze mi je dobre na dusi to nejde.Beru leky a pomahaji.Az se s tim definitivne vyrovnam s tou nemoci myslim tak treba bude po depresi.Stydim se za ni.

    superkarma: 0 02.11.2004, 18:36:13
  28. avatar
    [60] Vivian [*]

    Petrana: dle posledního řádku nevíš ani ty, o čem mluvíš

    superkarma: 0 02.11.2004, 18:25:00
  29. avatar
    [59] Vivian [*]

    v_erunka: ty jsi tu chyběla
    budeš se divit, ale depresemi trpí i poměrně hodně mužů (dle údajů psychiatrů) i dětí.
    Deprese je poměrně těžká duševní nemoc. Je pravda, že pokud je v nějaké rodině člověk postižený touto chorobou, má to nepříznivý vliv i na jeho blízké, ale tak je to s většinou těžkých onemocnění. Pokud bude mít někdo z tvých blízkých, třeba manžel, např. rakovinu, taky tě to jistě negativně ovlivní, ať už v jakémkoli směru. Taky mu řekneš, že akorát otravuje život svému okolí?

    superkarma: 0 02.11.2004, 18:24:12

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [58] Petrana [*]

    v_erunka: "Deprese? Myslím si, že se za ně spousta žen schovává, aby mohly lépe manipulovat." Tak možná se za to schovávají takové ženy jako ty, které neví o čem mluví. Deprese je nemoc, která člověka může dohnat až k tomu nejhoršímu-sebevraždě. Bohužel, duševní nemoci nebývají dost často zřetelné na první pohled, ale o to mohou být závažnější.
    Slovo depka, deprese, se v dnešní době "zneužívá" k blbému vyspání se, ale pravý význam slova je daleko závažnější a nevěřím ani na vyléčení velkým třeskem.

    superkarma: 0 02.11.2004, 18:22:49
  2. avatar
    [56] Vivian [*]

    Pentlička: nepropadej beznaději, mně říkali taky, že je budu brát až do smrti taky se mluvilo o invalidním důchodu byla jsem troska. A teď jsem přes dva roky bez léků a bez depresí Pánbůh mi uštědřil léčbu šokem a mozek se asi nějak chytil nebo co Takže už mi serotonin nechybí

    Tělo si často pomůže samo, když musí. U mě byl ten "vtip" asi v tom, že po nekonečných letech postupně se zhoršujících depresí a papání prášků (k ničemu) jsem se dostala do poměrně těžké životní situace (velkým dílem právě i vinou depresí) a to tak rychle, že tomu dnes říkám "Velký třesk". Moje životní jistoty se otřásly v základech, takřka všechno, pro co jsem do té doby žila a čemu jsem věřila, se sesypalo jako ten domeček z karet. Počáteční reakcí na tvrdý dopad na dno byl šok, neutuchající pláč, několik dnů jsem nejedla, jen brečela a hubla a vnitřnosti mi rvala beznaděj.

    No zkrátím to - když jsem se z toho vzpamatovala (v řádu týdnů), nebylo po staré dobré depresi ani památky. Bylo mi ještě občas smutno (reakce na to, co se stalo), ale skoro jsem jásala, že je to konečně takové to klasické, obyčejné smutno a ne ta dusivá a těžká deprese.
    Léky jsem vyhodila (od té doby mám jistou averzi ke všem práškům, včetně aspirínu ) a mám prostě klid. Mozek zřejmě dostal v tom duševním otřesu takovou pecku, že začal chudák asi sám od sebe vyrábět serotonin (asi aby mi tu těžkou životní situaci ještě nekomplikoval nějakýma depresema... bylo nutno jednat, alarm byl spuštěn a mozek se musel chtě nechtě vzpamatovat )

    To není návod na léčbu, jen chci říct, že nikdy není všechno přesně tak, jak řekne pan doktor A občas to bývá i přesně naopak.

    superkarma: 0 02.11.2004, 17:17:40
  3. avatar
    [55] Pentlička [*]

    Já mám depresi už pět let a celou tu dobu na ni beru antidepresiva. A jsem zrovna ten případ, jak tu psala Vivian, že je asi budu brát až do smrti. Doktorka mi to vysvětlila tak, že jako diabetikovi chybí inzulín a celý zbytek života si ho musí píchat, tak mně chybí serotonin a ten si musím dodávat. A je fakt, že když jsem asi před třemi lety prášky vysadila, deprese okamžitě naskočila a bylo to snad ještě horší než poprvé. Taky jsem bohužel případ, na který nezabírá psychoterapie, protože jsem za celou dobu nepřišla na to, co mi depresi způsobuje. Mám hodného milujícího i milovaného manžela, šikovné zdravé děti, dobrý vztah s maminkou i s tchánem a tchýní, netrpím nouzí a mám práci, jsem zdravá ... no prostě neznám příčinu. A přesto jsem na tom byla tak, že jsem se pokusila o sebevraždu.

    superkarma: 0 02.11.2004, 16:54:05
  4. avatar
    [54] medved [*]

    ja osobne mam dojem, ze je dneska deprese silene zprofanovane slovo...jen ma nekdo spatnou naladu treba kvuli tomu, ze uz druhy den prsi, tak ma depresi
    nechci depresi nijak zlehcovat, ale mam dojem, ze ji trpi mizive procento lidi, kteri pravidelne rikaji...uz mam zase depinu ...ba naopak...kdo ji ma o tom vubec mluvit nemusi

    superkarma: 0 02.11.2004, 16:07:29
  5. avatar
    [50] Vivian [*]

    danus: já jsem trpěla depresemi asi deset let ... myslím, tvoje třídenní záležitost je proti tomu docela srandovní

    Landriel: tak nějak...

    Sice je docela trapné předhánět se, kdo trpí víc (jako důchodci na lavičce v parku ), ale když slyším někoho o svém smutku nebo špatné náladě mluvit jako o depresi, mám prostě nutkání mu vysvětlit, že v tom je pořádný rozdíl. Když mě píchne u srdce, taky tomu neříkám infarkt

    superkarma: 0 02.11.2004, 14:50:08
  6. avatar
    [49] Bába Bára [*]

    Cobbie: Pokud víš, v čem je problém, ale myslíš si, že nejde řešit - jsi na půl cesty. Za nějakou dobu - nejspíš ale s pomocí psychologa - najednou přijdeš na to, že nějaké řešení existuje. To nemudruju, to jsem si taky prožila.

    superkarma: 0 02.11.2004, 14:36:57
  7. avatar
    [48] Bába Bára [*]

    danus: záchvat deprese není otázka tří dnů, ale několika měsíců (u mně konkrétně 2 měsíce intenzivně, pár dalších se to pomocí prášků a psycholožky - zlepšovalo). Takže pokud jsi trpěla 3 dny a pak to bylo dobrý, nešlo o depresi (jako nemoc).

    superkarma: 0 02.11.2004, 14:34:23
  8. avatar
    [47] Landriel [*]

    Jířa: já myslím, že Viv tím myslela to, že skutečná deprese netrvá den nebo týden a taky není tak snadné se jí zbavit.

    superkarma: 0 02.11.2004, 14:16:21
  9. avatar
    [42] *modrá [*]

    Přečtěte si knížku Tančím jak rychle dokážu!

    superkarma: 0 02.11.2004, 13:25:01
  10. avatar
    [41] Kelly [*]

    Občas tyhle stavy mám také. Pocit zbytečnosti, marnosti, prázdnoty ... a je v tu chvíli jedno, jestli je podzim nebo léto. U mne to nemá s počasím co dělat. V těchto chvílích mě drží při životě jen pocit zodpovědnosti k dětem, rodině ...
    Někdy ale stačí se pořádně vyspat, změnit prostředí, zajet si třeba do lesa, a jsem zase fit. Člověk, když je dlouhodobě vyčerpaný, tak myslí asi hodně černě.
    Všem, co s opravdovou depresí bojují, posílám hodně a přeji moc a moc .

    superkarma: 0 02.11.2004, 13:20:35
  11. [40] Troi [*]

    Moje máma trpí depresemi a nespavostí již deset let. Chodí k psychiatrovi, kterého pacienti obtěžují, např. během sezení zničehonic uteče z ordinace, protože mu máma říkala o svých pocitech, které podle něj už v té době neměla mít apod.Nevíme nikdo proč to na ni padlo a ten šarlatán se to nikdy nepokusil zjistit. No a naše máma k jinému nepůjde, protože se strašně stydí a bojí se,že by se snad ten blbec urazil nebo co. K tomu všemu je máma po operaci páteře, nemůže doma nic dělat, ale svádí to na tu hlavu a vyčítá si to a už je to jak kruh. A ve finále ji to pako poslalo včera do nemocnice, kde jí budou dávat v narkoze elektrošoky do mozku, poleží si tam prý tři týdny. Úspěšnost samozřejmě není 100%. A oznámil jí tu hospitalizaci tak, jako by to byla její chyba, jako by se nechtěla uzdravit. Omlouvám se za to jak jsem se rozjela, ale musím to někomu "cizímu" alespoň napsat. Otec je hrozně nemocný a péče o mámu ho samozřejmě dost zmáhá,já se snažím pomáhat co to jde, bydlím u nich, ale oba vlastně trpíme s ní a ona si to uvědomuje a vyčítá si to a zase jsme u kolotoče.Můžeme jí to vysvětlovat jak chceme, stejně má stále výčitky.Pokud jste z České Lípy pozor na MuDr Hnídek, nejradši bych ho nakopala víte kam.

    superkarma: 0 02.11.2004, 13:15:13
  12. avatar
    [34] Vivian [*]

    danus: myslím, že jestli ses deprese zbavila za jediný den, jsi světový unikát a měli by se na tebe jezdit dívat lékaři z celého světa

    superkarma: 0 02.11.2004, 12:17:58
  13. avatar
    [32] Alousek [*]

    Vivian:Tak to chapu taky, prasky cloveka uklidni ale nevyresi problem. Ten si musim vyresit sama.A dortor mi taky nepomuze. Ten to se mnou muze rozebrat ale resit musim ja .

    superkarma: 0 02.11.2004, 12:07:58
  14. avatar
    [31] Vivian [*]

    Jířa: no nevím, jestli se skupinová terapie používá zrovna při léčbě depresí... To spíš při léčbě závislostí nebo poruch příjmu potravy...

    superkarma: 0 02.11.2004, 12:05:50
  15. avatar
    [30] Vivian [*]

    Moňas: jistě že antidepresíva upraví hladinu jistých látek v CNS (serotonin), ale nevyřeší příčinu, to se snažím říct. Příčinu toho, proč je hladina těch látek nízká. Prostě ji akorát zvýší. Po dobu, co je budeš brát. Ale když se problém nebude řešit i jinak, budeš muset brát léky do smrti, abys tu hladinu udržela...

    Na každého "zabere" něco jiného, protože těch příčin je celá řada, ale pokud lékař prostě jednou za měsíc napíše recept na prášky a tím pro něj i pro pacienta veškerá terapie končí, pak se pacient problémů nejspíš těžko zbaví...
    Jak už jsem psala, léky jsou dobré na překonání toho nejhoršího, mohou pomoct překonat nejhorší stavy a vrátit člověka do života, aby našel v sobě vůli řešit spolu s odborníkem svůj problém. Ale trvalé a efektivní řešení...
    Když tě třeba bolí zkažený zub, vezmeš si prášek a bolest tě přejde, ale problém jsi tím nevyřešila .
    Asi to se snažím říct...

    superkarma: 0 02.11.2004, 12:02:48
  16. avatar
    [27] Alousek [*]

    A kdyz vim, ze pricinou moji deprese je tchyne tak ji mam ? To mi totiz nepomuze ani doktor ani prasky .

    superkarma: 0 02.11.2004, 11:43:47
  17. avatar
    [26] Vivian [*]

    Jířa: je to pohodlné jistě pro pacienta i lékaře, to ano, ale nic to neřeší (myslím příčinu nemoci). Polknout pilulku je snadné, ale není to trvalé řešení. Naštěstí nejsou všichni doktoři "práškaři" a snaží se dobrat příčin a efektivně problém řešit

    superkarma: 0 02.11.2004, 11:22:39
  18. avatar
    [24] Vivian [*]

    Věra: nesouhlasím s tím, že je to celoživotní fakt Deprese se dá vyléčit. Lze se jí zbavit úplně.
    Ovšem ne antidepresívy. Antidepresíva pomohou zvládnout nejhorší stavy, aby měl člověk vůbec nějakou vůli žít a svůj problém řešit... pak musí nastoupit další páky. Není řešením brát až do smrti léky (jak se mi snažil namluvit jeden MUDr. )

    superkarma: 0 02.11.2004, 10:53:46
  19. avatar
    [23] Radka27 [*]

    Lucimo: A nebo jako alergie ať jsou podané v jakékoliv formě?

    superkarma: 0 02.11.2004, 10:27:53
  20. avatar
    [21] Radka27 [*]

    Lucimo: Hups! Fakt? A co třeba rozmixovat do pudinku? Mňan

    superkarma: 0 02.11.2004, 10:26:49
  21. avatar
    [20] Lucimo [*]

    Radka27: Tak pro mě ty jedlé kaštany asi nebudou...respektive mohly by mi "podzimní stavy" vyřešit jenou pro vždy - já se po nich totiž dusím...

    superkarma: 0 02.11.2004, 10:25:06
  22. avatar
    [15] Radka27 [*]

    Holky koukněte sem:
    http://www.doktorka.cz/nemoc.asp?id=14
    Dočtete se tady také o vysazení potravin, které podpoří depku. Když na mně náhodou nějaká sklíčenost leze, okamžitě vysadím kafe a sladkosti a pomáhá to. A na podzimní stavy jsou velmi prospěšné jedlé kaštany. Koukněte sem:
    http://www.jedlekastany.bohemiaweb.cz/

    superkarma: 0 02.11.2004, 09:55:58
  23. avatar
    [14] Radka27 [*]

    aliosa: Gratuluji, že vedeš dobrý boj

    superkarma: 0 02.11.2004, 09:48:58
  24. avatar
    [13] Vivian [*]

    Cobbie:

    superkarma: 0 02.11.2004, 09:33:20
  25. avatar
    [11] Žábina [*]

    každý to může prožívat jinak...někdo si to nepřipustí, někdo ano a pokusí se s tím něco dělat...
    to je jako když někdo onemocní rakovinou - někdo to vzdá hned, někdo začne bojovat....

    superkarma: 0 02.11.2004, 08:51:34
  26. avatar
    [9] Landriel [*]

    Mně deprese překvapivě zasáhla naplno v červnu, a vůbec se nepodobala obvyklé melancholii, kterou mívám na podzim. Naštěstí jsem dokázala zvednout telefon a věděla, komu zavolat - dneska beru léky a jsem více méně v pohodě.

    superkarma: 0 02.11.2004, 08:31:33
  27. avatar
    [8] Vivian [*]

    šája: a proč by nemohly trpět depresí? Deprese má mnoho forem i stupňů intenzity, od lehké až po těžkou, a projevují se různě...

    superkarma: 0 02.11.2004, 08:31:31
  28. avatar
    [5] šája [*]

    aliosa: Jířa: Jste-li schopmé o tom psát a samy to řešit, až taková deprese to nebude. Spíš sklíčenost. Člověk trpící depresí není schopen ničeho.....nevěřila jsem, dokud jsem neviděla svou maminku po vyhazovu z práce. Je na konci nechce brát léky, vždyť co řeknou lidi, nechce si depresi přiznat, nechce se léčit.....a přitom je zralá pro psychiatra

    superkarma: 0 02.11.2004, 08:18:03
  29. avatar
    [4] Landriel [*]

    Jen jsem asi nějak nepochopila ten nadpis...

    superkarma: 0 02.11.2004, 07:58:49
  30. avatar
    [3] Vivian [*]

    Taky na mě posledních pár dnů padá nějaká rozesmutnělá nálada, i když mám skoro denně aktivní pohyb... ale asi je to jen taková ta podzimní melancholie...

    superkarma: 0 02.11.2004, 07:55:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme