Zdraví

Deprese, chandra, melancholie, splín...

Deprese, chandra, melancholie, splín...chcete-li  - prostě depka. Všude je nevlídno, všichni se proti tobě spikli, nikdo tě nechápe. Dny jsou šedivé, propadáš pocitu nicoty, bože, stojí to všechno za ...

Problém lidí moderní doby? Omyl! Jak by řekl klasik: již staří Římané ... Co Římané! Už ve starém Egyptě 4 tisíce let před Kristem se snažili léčit lidi, kteří se nacházeli v patologickém stavu smutku. V Bibli (kniha 16) se zmiňují o židovském králi Saulovi,  jehož chování má typické znaky deprese - špatná nálada, strach, agrese, nenávist. Jenže to se ještě nemluvilo o depresi, používalo se slovo melancholie. Termín deprese se objevil až v 19. století.

Deprese provází lidstvo jako jeho věrná družka. Najdeme o ní zmínky u Cicera, Avicenny, ve středověkých traktátech, u slavného Freuda. Dřívější způsoby její léčby naháněly husí kůži. Nemocným pouštěli žilou, bili je, přivazovali na řetěz... Brrr....A co dnes?

Předkládám vám několik způsobů, jak bojovat s depresí. Pozor, toto není lékařské pojednání a některé typy léčby lze aplikovat pouze pod lékařským dohledem!

BĚH - Římský básník Horatius řekl: "Když neběháš, dokud jsi zdráv, budeš muset běhat, až budeš nemocný." Tři skupiny nemocných se podrobily výzkumu - první užívala léky, druhá běhala, třetí kombinovala léky s během. Nejlepší výsledky vykazovala skupina třetí.

HLADOVĚNÍ - Je metoda nejradikálnější a je třeba ji provádět pod lékařským dohledem.

DEPRIVACE SPÁNKU - Nebo prostě bdění. Už staří Římané věděli, že probdělá noc spojená se zábavou může na nějaký čas zbavit člověka příznaků deprese. Metoda je celkem prostá. Jednu noc nejdeš prostě spát, další si lehneš v obvyklou dobu. Bdění tedy trvá 36-40 hodin. Důležité je překonat chvíle ospalosti, zejména v ranních hodinách. Doporučuje se nějaká aktivita, třeba uklízení, ale rozhodně ne televize nebo knížka, hrozí, že usneš. Aby však bylo dosaženo kýženého efektu, je třeba celý cyklus zopakovat asi 6x.

SVĚTELNÁ TERAPIE - Sezónní deprese se objevují v obdobích, kdy ubývá slunečního záření. Vliv počasí na sobě pociťuje 30-40 % lidí. Léčba se provádí speciálními svítidly, jejichž světlo je velmi blízké slunečnímu spektru.

PSYCHOTERAPIE - V USA je běžné, že každý normální člověk (a tím spíše nenormální) má svého psychoterapeuta. U nás bohužel stále přetrvává názor: byl jsi u psychiatra, jsi blázen.

ANTIDEPRESIVA -  většinou chemické preparáty sloužící k ulehčení depresivních stavů.

AROMATERAPIE - Existuje nepřeberné množství aromatických olejů (pomeranč, bazalka, bergamot, máta, citron, levandule atd ), které mohou zlepšit naši náladu. Nedoporučuje se používat jednu vůni příliš dlouho.

EMOTIVNÍ EXPLOZE - Nic na světě nemizí beze stopy, potlačované emoce jsou tedy velmi nebezpečné, dostávají se do podvědomí a "užírají" náš organismus zevnitř. Je zdravé čas od času dát průchod emocím. I velký admirál Nelson v záchvatu hněvu dupal po svém baretu. Na některých japonských záchodcích se objevili gumoví panáci, na nichž si Japonci mohou vylít svůj vztek. Vám může posloužit boxerský pytel, nebo to, co máme všichni doma - obyčejný polštář. Metoda velmi účinná a hlavně bezpečná!

DOMÁCÍ ZVÍŘE - Milovníci psů odpustí, ale bylo dokázáno, že zejména kočky pomáhají lidem trpícím psychickými nemocemi. Nezávislost kočky je hlavní faktor léčby. Psi nemohou být takovými léčiteli, protože velmi lehce přejímají duševní stav člověka. A ještě: efektivněji než kočky vás zbaví stresu kocouři!

JÍDLO - V depresivních stavech v organismu vzniká velké množství adrenalinu a kortizonu. Při tom se spotřebovávají zásoby vitamínu C, B, zinku, hořčíku a jiných minerálních látek. Nedostatek vitamínu B pak brzdí "výrobu" energie a intelektuální činnost, deficit hořčíku způsobuje bolení hlavy, vysoký tlak. Musíme tedy doplňovat naše tělo látkami, které "pojídají" hormony stresu. Tedy například jíst více zelené listové zeleniny, mrkve, meruněk, brokolice, ryb, jater, celozrnného pečiva, jogurtů, pohanky, rajčat, mléčných výrobků, mořských produktů, ořechů, medu atd..

RELAXACE - Velmi účinný prostředek, zdánlivě jednoduchý. Je však nejlépe naučit se mu pod dohledem odborníka.

HUDBA, TANEC - Zejména muzikoterapie přináší obdivuhodné výsledky. Ve Francii byly dokonce otevřeny dvě specializované nemocnice zabývající se touto léčbou. A jaká hudba je nejlepší? Tak třeba fragment z Koncertu č. 2 Sergeje Rachmaninova, část ze suity J. S. Bacha, část koncertu b moll P. I. Čajkovského.

A co je nejdůležitější? NADĚJE. Bez ní lze jen těžko žít. A i když se ti dneska zdá, že všechno je marnost, věz, že i ta nejtěžší deprese musí jednou skončit...

Ještě na jeden dobrý lék proti depresi jsem zapomněla, ten v mém zdroji sice uveden nebyl, ale myslím, že proti depresi skvěle zabírá...  SEX.  

ze zahraničních webů vybrala

         
   
29.08.2003 - Zdraví - autor: Mirka Kožušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [73] karmelie2 [*]

    moje první deprese propukla asi před sedmi ,byla jsem v té době vážně nemocná,myslela jsem ,že je to můj konec,že odcházím,měla jsem malé dítě,také jsem měla myšlenku na sebevraždu,držel mě můj syn,pořád bych spala,nejhorší bylo,ale to,když příbuzní tohle nikdy nepochopili,otočili se ke mě zády,prý si vymýšlím,manžel taky moc nepomohl,chodil do práce.Ani si neuvědomuji kdy to začínalo,najednou jsem byla na dně.Pomohla mi má lékařka,ke které chodím dodnes,od té doby jsem měla několik depresí sice ne tak těžkých,ale byly tu a trvají různě dlouho,jediné co vím,tak se tomu nesmí poddat,já to léčím hudbou ,spánkem a prací,ale ta práce musí bavit ,když se do ní nutím,tak je to ještě horší.Kdo to nezažil neví o čem je řeč,kdo ano,ví o čem mluvím.

    superkarma: 0 31.08.2008, 22:07:09
  2. avatar
    [72] Ťapina [*]

    jmina: No, není to tak jednoduché, jen nemít čas myslet na blbosti. Ale někdy i to může pomoct.

    superkarma: 0 09.12.2003, 18:32:53
  3. avatar
    [71] Ťapina [*]

    Drahuška: Bohužel, takový člověk je skoro v neřešitelné situaci.

    superkarma: 0 09.12.2003, 18:31:05
  4. avatar
    [68] emma [*]

    Drahuška: já chápu, jak to ymslíš, jestli ten člověk aspoň přizná, že NĚJAKÝ problém má, je to už krok. nejhorší jsou depkaři, kteří odmítají připustit, že se s nimi něco děje, natož aby připustili, že je to nemoc, kterou je potřeba léčit...

    superkarma: 0 02.09.2003, 16:27:14
  5. avatar
    [67] Drahuška [*]

    emma: a co když psychicky nemocný člověk neuznává, že by mohl být takto nemocen. Pak jen chodí a vzdychá, sice chodí do práce, ale pak doma jen leží, pláče, nechce být a nic ho nezajímá, ani vlastní děti. Jenom tu sílu nebo povinnost ho vždycky přinutí jít do zaměstnání. Pak s takovým člověkem sedíš na kafi (pokud to s ním je trochu lepší), vyslechneš si jeho pocity, snažíš se mu poradit (psychoterapie - léky), ale ten se jaksi vykrucuje s tím, že pravý důvod svého rozpoložení nepoví, jelikož se z toho dostane sám. A ty víš, že takto to pro něj bude dlouhá cesta, pokud se z toho vůbec kdy vyhrabe. Ale vlastně jen ten člověk zná pravý důvod svých stavů a třeba, až vše zajede do starých kolejí, bude i on OK. Škoda jen, že člověk, kterému chceš pomoci, tuto pomoc nechce.

    superkarma: 0 02.09.2003, 14:02:57
  6. [66] lenkav [*]

    Nemůžu než souhlasit. A některé nevyzkoušené tipy přes zimu určitě vyzkouším. Depresi se přes zimu neubráním.

    superkarma: 0 02.09.2003, 10:16:18
  7. [65] tventula [*]

    Na moji špatnou náladu zabírá dobrá kniha,ale hlavně křížovky.Luštím a luštím.Není pak čas přemýšlet o tom, co mě štve.

    superkarma: 0 01.09.2003, 17:19:59
  8. avatar
    [64] emma [*]

    Drahuška: ale jestli to myslíš takhle, tak to jo. ale nemyslim, že zrovna lidi v depresi by nějak vědomě chtěli otravovat okolí. jen prostě česká společnost neuznává statut psychicky nemocného člověka a proto to mají tito lidé mnohem horší než ten, kdo řekne: hele, mám zlomenou nohu, jdu za chirurgem....

    Irena1: vyléčitelné to je. neboj. ale samozřejmě nikdo negarantuje, že se to nevrátí. jako chřipka. uzdravíš se, ale můžeš zase za rok onemocnět, ne?

    superkarma: 0 01.09.2003, 16:10:03
  9. avatar
    [63] Irena1 [*]

    holky a fakt je to nevyléčitelný? Ta kamarádka je mladičká, ještě chodí do školy...přece takhle nebude trpět celý život?

    superkarma: 0 01.09.2003, 14:07:40
  10. avatar
    [62] Drahuška [*]

    emma: měla jsem na mysli počáteční stavy deprese, které mohou trvat i několik měsíců, třeba i s malými přestávkami. Nevím, jestli jsi vzdělaná v tomto oboru, ale podle mě je lepší každou věc řešit v začátku, než když se úplně rozvine a pak člověk vysloveně neví, z které do které. A někdo by na psychoterapii nešel ani za zlatý prase, přeci se takto před světem neponíží. Komu není rady, tomu není pomoci.

    superkarma: 0 01.09.2003, 13:47:43
  11. avatar
    [60] Irena1 [*]

    emma: tak já jí vyzpovídám....

    superkarma: 0 01.09.2003, 10:22:55
  12. [59] Jaňula [*]

    Na moje spatne nalady pomaha nejaka dobra knizka se kterou si zalezu do postele, uvarim si caj a ctu a ctu a ctu.

    superkarma: 0 01.09.2003, 09:41:32
  13. avatar
    [58] emma [*]

    Irena1: pokud kamarádka bere prášky, měla by chodit zároveň na terapii. samotné prášky nic neřeší. jen zmírňují fyzické a fyziologické příčiny (a následky) deprese. ty prášky jí přece předepsal nějaký psychiatr - ten by jí měl zároveň léčit i duši, nejen tělo!

    superkarma: 0 01.09.2003, 09:35:21
  14. avatar
    [57] Irena1 [*]

    a máte někdo zkušenosti s opravdovou depresí - myslím nemoc, která se léčí.... Dá se to nějak zmírnit, předcházet tomu, nebo co s takovým člověkem? Kamarádka bere prášky, pak usoudí, že to zvládne sama a za chvíli se v tom zase veze..

    superkarma: 0 01.09.2003, 09:25:46
  15. avatar
    [56] emma [*]

    ryntyntyna: přesně tak!

    Drahuška: člověk v depresi nemůže terorizovat okolí, protože je zalezlej v posteli a nežije!! (viz popis Potvurky) to si pleteš s hypochondrem nebo s hysterií....

    Irka: nejhorší ale je, že každej sice používá "já mám depku" (mimochodem, jak se to řekne anglicky?? ), ale když jí pak někdo OPRAVDU má, tak mu tyhlety "každodenní depkaři" jeho problém bagatelizují. jako kdyby na blbou náladu, angínu, zlomenou nohu měl nárok každý, ale na psychickou nemoc ne.

    a ještě pro všechny, kdo zlehčují problémy nemocných lidí: řeknete snad člověku se zlomenou nohou "no, neblbni, vzchop se a choď!!"

    p.s: jedna perlička. člověk v depresi má samozřejmě sebevražedné sklony. přemýšlí o smrti dlouho. a pak se třeba uklidní, je v pohodě, vypadá to, že se ze své nemoci dostává. a pak si to hodí . on se totiž uklidnil, protože se konečně ROZHODNUL! takže pozor na zdánlivě uzdravené lidi s depresí........

    superkarma: 0 31.08.2003, 19:31:16

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [54] Eva_CZ [*]

    Jana: jsou 3 cesty : najit si psychologa, nemit NIC v lednici, najit si jine ,,foukani na bebicko".
    Preji hodne stesti!

    superkarma: 0 31.08.2003, 12:13:15
  2. avatar
    [52] Lucylle [*]

    Ja kdyz mela deprese,tak jsem doopravdy i dve noci nespala,protoze jsem se bala usnout.A bala jsem se byt sama
    A doktori me taky nechapali Nevedeli.Dali mi antidepresiva a casem sjem se z toho dostala.Nekdy mam navaly uzkosti a strachu a to hlavne po alkoholu(ne v opilosti,ale druhy den),takze panaka bych na depresi nedoporucovala a kdyz,tak fakt jen jednoho.


    superkarma: 0 30.08.2003, 22:25:58
  3. avatar
    [50] Landriel [*]

    Moje máma, vždycky když to na mě v pubertě přišlo, tak říkala, že mám světobol.

    superkarma: 0 30.08.2003, 13:14:50
  4. avatar
    [48] Landriel [*]

    Irka: jen si při tom válení se neubliž, kdo by tu pak rýpal.

    superkarma: 0 29.08.2003, 21:43:09
  5. avatar
    [46] Léthé [*]

    Irka: což migréna ...ale říct při angíně,že mám angínu pektoris...to je bomba

    superkarma: 0 29.08.2003, 21:27:07
  6. avatar
    [45] Drahuška [*]

    Bývá to i opačně: člověk, který MÁ depresi svůj problém bagatelizuje a tvrdí, že se s tím srovná, že si pomůže sám, přitom ale své okolí "terorizuje" svými neustálými psychickými výlevy a problémy, které snad ani nechce řešit, nebo nechce za ně převzít zodpovědnost, že se mu opravdu dějí a nechce si nechat ani poradit, natož pomoci odborníky.

    superkarma: 0 29.08.2003, 21:11:39
  7. avatar
    [43] Léthé [*]

    Irka:se hned nečil lidé dnes mají tendenci vše zkracovat.Blbá nálada...to je dlouhé depka je kratší slovo a je fuk že to není ta pravá depka.Myslím že většina z nás ví,jak vypadá pravá deprese

    superkarma: 0 29.08.2003, 20:40:03
  8. avatar
    [39] Léthé [*]

    Moje depky nikdy nemají rozumný důvod je to spíš tak,že teprve když se mi vede naprosto skvěle a všechny problémy které kdy byly a které mě před tím vyčerpali,jsou zažehnané,tak mě následně ta depka přepadne .Pouze jednou trvala déle než den(2 měsíce)...tenkrát jsem si koupila na něčí radu Geriavit a ejhle ono to vážně zabralo .Možná že to byla náhoda,možná taky ne Jinak takové běžné jednodenní depky léčím VELICE hlasitou hudbou a chlastem ...jo a taky zpívám si svoji osobní písničku..."táhněte do háje,všichni pryč ..."na mě to vážně funguje

    superkarma: 0 29.08.2003, 18:10:55
  9. avatar
    [38] Eva_CZ [*]

    Deprese je stav kdy clovek VI, ze kdyby se sebral a sel neco delat, bude mu lip, jenze on nemuze, protoze ma depresi...
    Tohle jsem kdysi nekde cetla a je to presne.
    Depka byvala moje stara kamoska, uz leta jsem z ni venku, dekuji Jezisku!
    A takove to smutneni - kdysi mi jeden psychiatr rekl : kdyz vam je smutno, oblecte se do cerych satu, vezmete si klobouk a cerny zavoj a proste si to uzijte!
    Neco na tom je, protoze kdyz je cloveku ouvej a ,,musi " to prekonat, aby si okoli nahodou nevsimlo, je to na prd.
    Zrovna druhy den mi neni uplne nej, mozna jsem jen prepracovana a tesim se na 3 dny volna, ktere me cekaji.
    Na malovani a muziku a uklid domu - na takove ty bezne veci.
    A kdyz je mi smutno, tak to doma reknu. reknu si, kdyz chci byt sama, reknu, kdyz se mi nechce mluvit....
    Od rana se me asi padesat lidi hezky s usmevem po americku ptalo, ja se mi dnes dari - a ja jsem mela sto chuti na ne zarvat, ze to stoji za h***o........
    Ale nemuzu.
    Nebo muzu?

    superkarma: 0 29.08.2003, 17:52:04
  10. avatar
    [37] Ťapina [*]

    Já bych možná chápala, proč se tam uvádí ta deprivace spánku. Souhlasím s názorem, že při depresi chybí hormon serotonin. To je hormon "dobré nálady", někdo ho má víc, někdo míň, a někdo tak málo, že mu to působí problémy. A tenhle hormon se uvolňuje, když tělo dostane něco, po čem touží. Takže když 36 hodin nepůjdu spát a pak padnu do postele, tak se musím zákonitě cítit nadupaná serotoninem, alespoň teoreticky. Jak to funguje v praxi - těžko říct.

    superkarma: 0 29.08.2003, 16:52:31
  11. avatar
    [35] emma [*]

    vynu = vanu

    superkarma: 0 29.08.2003, 16:12:51
  12. avatar
    [34] emma [*]

    Luciá: ale jo, to jsou takovéty "špatné nálady". já si zase udělám vynu s pěnou, zalezu si do postele, čtu své oblíbené básně nebo pročítám staré deníky, třeba si i popláču a pak radši tvrdě usnu. a ráno je to většinou pryč...
    problém je v tom, že deprese spíš umrtvuje než abys byla schopná něco dělat. ale asi ´jak u koho....

    superkarma: 0 29.08.2003, 16:11:58
  13. avatar
    [33] emma [*]

    mě taky kliďánko napište, poradím, co budu moct

    superkarma: 0 29.08.2003, 16:09:30
  14. avatar
    [27] mirrea [*]

    emma:to je asi právě na tom to strašný, že kdo nezažil, nepochopí, přeju hodně síly

    superkarma: 0 29.08.2003, 15:29:13
  15. avatar
    [22] emma [*]

    Juza: hodně štěstí!
    já taky když cítím, že to na mě jde, tak bojuju!

    superkarma: 0 29.08.2003, 14:58:30
  16. avatar
    [19] emma [*]

    mirrea: v poho. já to beru jako populární článek.
    jen mě rozčilujou ty reakce typu, tobě nic není, co si to vymýšlíš, co by měla řikat támhleta, co jí umřely tři děti...

    superkarma: 0 29.08.2003, 14:41:57
  17. avatar
    [18] emma [*]

    Pentlička: a to je na tom to nejhorší, že tě nikdo nechápe. to bylo přece v těch Hodinách - Julianne Moore, čeká miminko, má milujícího manžela, hodného synka, krásnej domeček, NIC jí nechybí, a pak tam večer sedí v tý koupelně, už ani brečet nedokáže a já jsem to úplně cítila! ten pocit tý tíhy byl zase na mě, úplně jsem se třásla. zahrála to úúúúúžasně . jedno velké NIC.

    a úplně nejhorší je, že někdy tě nechápou ani doktoři. chodila jsem k Humhalovi - kapacita, což?, je furt v TV - a on mě nechápal, on mi nevěřil! strašný....

    Beilys: máš pravdu, geny tam hrajou nějakou roli....

    superkarma: 0 29.08.2003, 14:39:25
  18. avatar
    [17] mirrea [*]

    emma: o tom spánku tam fakticky psali, tak jsem to předala dál, sama dost zvědavá na reakci

    superkarma: 0 29.08.2003, 14:37:01
  19. avatar
    [16] emma [*]

    Beilys: endogenní deprese JE "pro nic". to ještě neznamená, že ten člověk si nezaslouží lékařskou péči (nemluvím o sobě) a pochopení od okolí. mluvím o chorobné depresi, o psychologické (psychiatrické) diagnoze - ne takové ty "depky", který má každý z nás.
    neviděli jste díl Diagnózy s Markem Vašutem, kde vyprávěl o své depresi a pokusu o sebevraždu? Viděli jste Hodiny? to jsou ty "pravé" deprese....

    Evík: co proč?

    superkarma: 0 29.08.2003, 13:59:07
  20. avatar
    [15] Pentlička [*]

    Emmo, to je přesný! Vždycky mě naštvou ty úúúúžasný rady, jak na deprese zabírá sport, kamarádky, kino, hudba nebo sex! To může napsat jen člověk, který nikdy opravdickou depresi neměl! Vždyť kdo má depresi, ten se nemůže ani hnout, vstát z postele je nepředstvitelné, jíst, pít, spát, mluvit, cokoli z toho se prostě vůbec nedá!!!! Člověk jen leží a přemýšlí o tom, jak by bylo nejlepší vůbec neexistovat! Jediná možná aktivita je snad spolykat prášky na spaní, jedinej sport je skok z okna!!! Jo,a Evíku, proč? to bych taky ráda věděla! Jsou totiž deprese exogenní, to je reakce na nějakou životní situaci, třeba úmrtí partnera, a endogenní, o nichž nikdo neví proč vzniknou. Nic ti nechybí, všechno ti vychází a tumáš - jednoho dne je to tak děsné, že bys řvala, kdybys na to měla vůbec energii!

    superkarma: 0 29.08.2003, 13:55:26
  21. avatar
    [13] Evík [*]

    emma: A proč??

    superkarma: 0 29.08.2003, 12:45:06
  22. avatar
    [12] emma [*]

    mirrea: no, to jsou spíš rady pro lidi, co maj blbou náladu. ale léčit někoho z opradové deprese hladověním nebo nedostatkem spánku???? to by je ještě víc vyčerpalo v boji s nemocí. a někdo kdo 36h nespí má mnohem blíž k sebevraždě než odpočatý člověk . to by bylo jaksi kontraproduktivní.

    ale buďte rády, jestli jste zažily(i) depresi pouze jako "smutnou náladu na 2dny". já jsem měla takové stavy, že jsem se plazila doma po čtyrech (pokud jsem se dokopala jít aspoň na záchod) a stála jsem na balkoně v 7. patře a vůbec by pro mě nebylo nepředstavitelný, že by se třeba zvedl vítr nebo že bych hodila nožku přes zábradlí. ne, že bych se těšila na smrt, ale bylo mi to úplně, ale ÚPLNĚ JEDNO . klidně bych padla a už nikdy nic nevěděla.... stejně jsem měla v mozku prázdno a přes něj těžká, neodstranitelná deka!

    superkarma: 0 29.08.2003, 12:24:19
  23. avatar
    [11] Evík [*]

    mamča: Souhlasím, taky mi na depku pomáhá úklid a nebo nějaká kreativní činnost.

    superkarma: 0 29.08.2003, 12:06:04
  24. avatar
    [10] Charmed [*]

    mirrea: Mně panák rozhodně nepomůže, páč jakmile si jenom srknu třeba i piva, tak mám okamžitě těžké nohy a to bych měla určitě i to srdíčko ještě těžší , takže když přijde, tak se v něm buď "utápím" a nebo jdu s pesanem ven, kde... však jsem už to jednou psala.

    superkarma: 0 29.08.2003, 12:05:25
  25. avatar
    [8] mirrea [*]

    Charmed: to znám, takový to zničehonic je nejhorší a ještě jsem si vzpomněla, že někdy pomůže nějaký ten panák no jo ale nesmí se to přehnat

    superkarma: 0 29.08.2003, 11:24:44
  26. avatar
    [7] Charmed [*]

    Taky mývám splín... jenže nejhorší pro mě je to, že nevím z čeho. Prostě si ke mně přijde, aniž by ho někdo zval, usadí se a "splíňuje". Že ho to baví?!!? Matěja jednoho. Nicméně, v takové případě se jdu projít s pesanem, sednu si někam nad město a koukám a mluvím. Pesan si lehne vedle mně a snad i poslouchá ty moje strasti a všechno okolo. Mně je pak líp, že jsem se vykecala a pesan je rád, že jsme třeba 3 hoďky venku .

    superkarma: 0 29.08.2003, 10:44:17
  27. [6] Peťu [*]

    No, mně na deprese nejvíc pomáhá ten sex..:-)
    P.

    superkarma: 0 29.08.2003, 10:14:45
  28. avatar
    [4] Acinka [*]

    Joó, přesně to co říká kaataa u mě taky zabírá. Kytičky, pejsek a decoupage.

    superkarma: 0 29.08.2003, 09:32:32
  29. avatar
    [2] mirrea [*]

    Silveig: a surfování po Ženě-in, jak jsem na to mohla zapomenout?

    superkarma: 0 29.08.2003, 07:25:43
  30. avatar
    [1] Silveig [*]

    terapeutický nákup

    superkarma: 0 29.08.2003, 07:14:00

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme