Domácnost

Deník Kočky 2 – Příprava, nejen psychická

Rozhodli jste pořídit si Kočku? Pak je třeba se náležitě připravit. Doporučuji pořídit si nejprve Kotě, ze kterého se Kočka zcela jistě brzy vyklube.

 

V případě, že jste nikdy kočku doma neměli, toužíte po ní a máte rádi pořádek až puntičkářský, Kočku si nepořizujte. Kočka vnese do domu chaos a život, ale zároveň klid a svůj majestát. Zvláštní kombinace, kterou pochopí jen ten, kdo s Kočkou doma žije. Kočka vyžaduje klid, vyžaduje pohyb a hlavně vše, co vyžaduje, musí být uspokojeno v co nejkratším čase a v co nejvyšší kvalitě.  Pes Vás má za páníčka a plně Vás respektuje a poslouchá, jste jeho PÁN, a Kočka vás má za partnera, nad kterým má občas navrch. Přesto stále používám výraz „páníček a panička“, ale to vlastně jen jako oslovení a odlišení muže a ženy.  Hlavním bodem přípravy je příprava psychická. Připravte se na to, že Váš byt se stane bytem Kočičím, ve kterém vás bude chlupatina jen tiše trpět…

 

Druhý neméně důležitý bod je zajištění bytu tak, aby byl bezpečný. V první řadě si pořiďte sítě do oken. Škvíra v okně je pro kočku neodolatelným pokušením, které nemusí skončit dobře.  Pokud máte balkon, který míníte udělat obyvatelný i pro Vašeho miláčka, i balkon je vhodné zabezpečit sítí. Ve hledání úniku jsou kočky vynalézavější, než si myslíme, přesto musíme být chytřejší než ony. Myslím, že je jednodušší zajistit sítí i balkon (zbavíte se problémů s holuby a jiným ptactvem značkujícím podlahu), než hlídat Kočku, aby Vám neproklouzla pod nohama.

Pak přicházejí na řadu domácí květiny. Mám ráda veškeré domácí rostlinstvo, kdyby to bylo možné, nejradši bych žila ve skleníku. Nebo v květinářství.  Moji slabost pro kytičky se mnou ovšem sdílelo i naše Koťátko. Okusovala naprosto všechno a vždy.

Proto je třeba odstranit všechny jedovaté květiny.  Nejlepším řešením je odstranit je úplně z míst, kde se Kotě bude pohybovat. Odstranit je z dosahu například na skříň jsem považovala za řešení jen do chvíle, než jsem zjistila, že Kotě je jako malá opička a že skočit z televize na obývací stěnu je pro něj hračka a že se ve svých vynálezech stále zdokonaluje. Riziko, že takové rostliny bude okusovat dospělá Kočka, je minimální, u Kotěte je však rizikem maximálním. Ve své všetečnosti ochutná téměř vše zelené, co se mu namane. A to i v případě, že si jako pečliví majitelé pořídíte speciální květináč či mističku s trávou speciálně pro kočku.

Tato „kočičí zahrádka“ je nutností. Rostlinky přece jen maličko ochrání a kočka potřebuje ke správnému trávení kousat trávu

Z těch běžných pokojových rostlin je dobré odstranit z dosahu koťátka:

Diffenbachie, tchynin jazyk, kroton, všechny pryšcovité rostliny, v zimě vánoční hvězdu, monstery, břečťaň, na jaře primulky.

 

Je třeba utěsnit každou škvíru v bytě, která vede do nebezpečných míst – např. za ledničku, za televizi, za sporák a tak podobně, protože nebezpečí, že ten chumáček chlupů vleze do nějaké elektrické instalace, mě strašilo snad ze všeho nejvíc. Malému kotěti stačí pár centimetrů, kterými se dokáže protáhnout. A počítejte s tím, že čím je kotě starší, tak  je mazanější a fyzicky zdatnější, a svoje finty tak budete muset neustále obnovovat a zlepšovat. Naštěstí taky roste, takže některé dírky se pro ně stanou nepřekonatelné. Uf.

 

Taky počítejte s tím, že Kotě bude brát jako džungli celý byt, tudíž bude všude skákat a všude se chtít dostat.  Vše, od čeho se bude při skocích odrážet, by mělo být pevně přichycené (např. naše zlato rádo skáče z digestoře na kuchyňskou linku na skříňky nahoru). Něco prostě neuhlídáte. Byt musí být v první řadě „kočičí“. Když jsme si pořídili Kotě, tak byt jsme měli prázdný, vše jsme následně zařizovali s ohledem na Kotě. Byla to nesporná výhoda. Pokud je byt „lidský“, tak je třeba ho dostatečně „pokočtit“.

   
27.09.2005 - Dům a byt - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [63] Odemětobě [*]

    Meander: Naše prchá,jen co vidí tubu v mojí ruce.Je nekontaktní,sice se mnou leží v posteli,ale min.půl metru kolem sebe musí mít volný prostor.Třeba ji matka v kotěcím věku týrala.

    superkarma: 0 29.09.2005, 13:43:51
  2. avatar
    [62] Meander [*]

    Odemětobě: Taky mi vet poradil Bezo-pet. Smrdí to jako bolavá noha, ale kočce to chutná a zažívání má v pořádku. A já nemám aspoň poblitej byt. Kocour sice Bezo-pet nežere, ale nikdy se nemyje, takže ho ani nepotřebuje.

    superkarma: 0 29.09.2005, 13:20:58
  3. avatar
    [61] Odemětobě [*]

    Když už diskutujeme o kočičím zvracení,tak pro naši jsme pěstovali travičku,pšeničku,na zahradě může plenit trávník dle libosti,ale ani jedno nezabralo.Na radu veterináře 1x za 3 týdny do ní násilím nacpu trochu odchlupovací pasty (tvrdil,že kočkám náááramně chutná).Říkám si,že kdyby tu trávu potřebovala,tak si venku uhryzne nebo se pustí do kytek.

    superkarma: 0 29.09.2005, 13:07:00
  4. avatar
    [60] gerda [*]

    Meander: no jo. Tak ti můžu jenom přát, abys opravdu nikdy žádnou radu nepotřebovala a bylo pořád jenom dobře.

    superkarma: 0 29.09.2005, 11:22:55
  5. avatar
    [59] Meander [*]

    gerda: Moje kočky neblijou, protože díky kvalitnímu krmení chlupy proženou trávením. Já fakt nepotřebuju radit, co mám se svými kočkami dělat

    superkarma: 0 29.09.2005, 11:14:29
  6. avatar
    [58] gerda [*]

    Meander: no vidíš, právě proto potřebují šáchor! Kvalitní krmení je jedna věc, ale kočky se čas od času potřebují zbavit bezoárů zvracením, a na to je ten šáchor ideální. Já mám kliku, že nám roste v práci, tak čas od času urvu jeden stonek a kočkám předhodím.

    superkarma: 0 29.09.2005, 11:05:51
  7. avatar
    [57] Meander [*]

    Krom toho, moje kočky trávu s ohrnutým čumákem odmítly.

    superkarma: 0 29.09.2005, 10:54:52
  8. avatar
    [56] Meander [*]

    gerda: Kočky zádnou trávu doma nepotřebují, když mají kvalitní krmení.

    superkarma: 0 29.09.2005, 10:54:29
  9. avatar
    [55] gerda [*]

    "Měla jsem krásné šáchory a ty moje besite my je vybydlely na špejle. Tak mám samé jedovaté bejlí a to nechávají na pokoji" - teda, nic ve zlým , ale dá se z toho poznat, že víš o nutnosti mít doma trávu pro kočky?? Je spousta lidí, kteří o tom nemají páru a myslí, že jim stačí mlíko s houskou. Ba najdou se i tací, kteří si myslí, že jde kočku přecvičit na vegetariána

    superkarma: 0 29.09.2005, 10:25:39
  10. avatar
    [54] Meander [*]

    gerda: Děkuji za info. 8 let chován kočky, o tomhle jsem neměla ponětí (Checht... )

    superkarma: 0 29.09.2005, 10:08:01
  11. avatar
    [53] gerda [*]

    Meander: šáchory kočky potřebují na okus, pokud není vysetá třebas tráva pro kočku. Šáchory jsou kočkám přímo ordinované. Na to tam jsou, aby je okousaly!

    superkarma: 0 29.09.2005, 09:15:03
  12. avatar
    [52] Odemětobě [*]

    Večer jsme se s mlaďochama dívali na Dobrou čtvrt.Slečna Katka tam má obyč mourovatou micku a ta se lísá,mazlí,dožaduje pohlazení.Ta naše šlechtična by asi hanbou umřela,kdyby se otřela o nohy.Terorizovat,to jo, ale muchlat se,ani náhodou.

    superkarma: 0 29.09.2005, 07:20:40
  13. avatar
    [47] Meander [*]

    Pravým požehnáním jsou pro kočky koberečky z IKEA. Rozběhne, skočí a surfuje

    superkarma: 0 28.09.2005, 15:47:41
  14. avatar
    [43] Meander [*]

    Ale největší sranda je, když se kočka chce rozběhnout na mokrém lině. Jak se jí protáčejí nohy

    superkarma: 0 28.09.2005, 12:18:41
  15. avatar
    [42] Meander [*]

    Nyotaimori: Kocour mého šéfa procházel dveřmi, dokud v nich nebylo sklo. A když v nich najednou bylo, kocour předvedl parádní kreslenou kočku, stékající po skle dolů.

    superkarma: 0 28.09.2005, 12:18:13
  16. avatar
    [41] Odemětobě [*]

    Rodina naší kočky je pěstována v uzavřeném prostoru,takže závan studeného vzduchu byl pro ni šok.Postupně jsme ji naučili chodit na balkon a připojenou terasu,zhruba 3,5 m nad zahradou.Po kastraci si postupně troufá dál a dál na zahradu,ale vůbec sejít do přízemí po schodech jsem ji po večerech učila snad půl roku.Asi ji odpuzovala moje tchýně v přízemí .Na balkoně v zimě žerou ptáci,takže hlavu omlácenou od skla znám.Po nábytku cestuje,kytky ji nezajímají,ale ani tráva,tak do ní cpu odchlupovací pastu.Příšerně ji lákají střešní okna,ale protože jí asi vadí lést hlavou dolů,tak zpátky se nevrátila a sundávali jsme ji se střechy,trůnila za komínem.Sítě asi budu muset pořídit taky,loví hmyz na zácloně a po požití zvrací.Levnější budou sítě než každý podzim nová záclona. V pondělí jsem koupila kilovku granulí Lams pro kastrované kočky,dostala jsem podušku z flísu.Zabavil ji syn,má ji jako macíčka na spaní a kočka utřela čenich.Ale granule syn jíst nechce.

    superkarma: 0 28.09.2005, 08:05:14
  17. avatar
    [40] femme [*]

    naše zrzka se na parapet bojí, ale mourka ne a než jsme se rozhoupali, tak hupsla dolů, bydlíme ve 4.patře objednala jsem do oken sítě a teď už má po procházkách po parapetu

    superkarma: 0 27.09.2005, 23:55:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [39] Muška [*]

    je pravda,že každá kočka je jiná.Některá se bojí a nejde ani na společnou chodbu,jenom mezi poote¨vřené dveře.Náš Mates courá po celým domě jak jen může.Taky vleze někomu do bytu,když má otevřené dveře.Je to rváč a bojovník.To o něm říká pan veto.

    superkarma: 0 27.09.2005, 21:17:22
  2. [37] Rikina [*]

    Manx: kočky jsou prostě různý. Ta naše onehdy seděla na parapetu okna zevnitř, v místnosti, ne na plechu venku, okno bylo lehce pootevřený, kdyby chtěla, klidně mohla vylézt ven. Ale ona jenom zamyšleně pozorovala strakapouda klovajícího do zateplovacího polystyrenu, a vůbec jí nenapadlo po něm skočit. Musela jsem pitomého ptáka zaplašit smetákem. Na co já tu kočku mám...

    superkarma: 0 27.09.2005, 16:12:24
  3. avatar
    [35] Meander [*]

    oprava: mi je...

    superkarma: 0 27.09.2005, 15:58:28
  4. avatar
    [34] Meander [*]

    Měla jsem krásné šáchory a ty moje besite my je vybydlely na špejle. Tak mám samé jedovaté bejlí a to nechávají na pokoji

    superkarma: 0 27.09.2005, 15:58:03
  5. avatar
    [33] catcat [*]

    Milá Renato, našich horový kocour se zřejmě vymyká všem radám, neb všechny Tebou jmenované jedovatky okousal a jdou mu k duhu. Uchovávat cokoliv před ním je zbytečné a pokud se člověk jen zatváří pochybovačně o právech onoho zvířete, tak to ho naoplátku kousne Jest to milý tvor...

    superkarma: 0 27.09.2005, 15:37:26
  6. avatar
    [32] gerda [*]

    jedna rada pro ty, kteří mají odpor k síťování oken: aspoň ten plech parapetu polepit kobercem. Když kočka uklouzne, má tak šanci se zachytit. Na plechu to dopadá jednoznačně - řítí se dolů bez pomoci.

    superkarma: 0 27.09.2005, 14:31:36
  7. avatar
    [31] Žábina [*]

    moje maminka má taky číču - kouká třeba z otevřeného okna ale na plech nejde
    nebo vyleze na balkon,ale na zábradlí neskáče
    je fakt že už je starší, kotě je asi divočejší

    superkarma: 0 27.09.2005, 14:22:36
  8. avatar
    [30] gerda [*]


    Jaštěrička: pokud byste chtěla vědět nějaké podrobnosti, napište mi, prosím, vzkaz. Jinak přeju hodně radosti s kočenama

    superkarma: 0 27.09.2005, 14:01:48
  9. avatar
    [27] gerda [*]

    Rikina: na to se spoléhat nedá. Kočky se věkem mění. Naše se strašně bojí bouřky. Věřím, že nemít zasíťovaný balkon, tak při prvním hromu zpanikaří, vyletí, spadne dolů a první auto ji přejede.

    superkarma: 0 27.09.2005, 13:36:09
  10. avatar
    [26] Jaštěrička [*]

    gerda: Moc děkuji za pěkný odkaz.Příští měsíc se chystáme se synkem do útulku pro vysněnou kočičku a Olomouc máme za rohem,v Brně o pořádném útulku nevím

    superkarma: 0 27.09.2005, 13:26:23
  11. [25] Rikina [*]

    gerda: ony tam ale nelezly - tedy na zábradlí balkónu... já nevím, naši sousedi mají kocoura už 7 let, a taky jim ještě odnikud nespadl. Moje sestra má kočku 3 roky, a taky jí neleze na okna, a nikam nepadá... třeba jsou to všechno nějaké divné kočky

    superkarma: 0 27.09.2005, 13:22:48
  12. avatar
    [24] gerda [*]

    Rikina: s tímhle nemohu souhlasit. Každá kočka může spadnout, stačí nezvyklý podnět - dobře to popisuje Kadla.

    superkarma: 0 27.09.2005, 13:03:13
  13. avatar
    [23] Kadla [*]

    Haha, pro oči nevidím, co píšu. Samozřejmě když kočka pochoduje po zábradlí, nikoliv jejich panička :-))

    superkarma: 0 27.09.2005, 12:36:10
  14. avatar
    [22] Kadla [*]

    Rikina: Paní, co bydlela pod náma (6. patro) přišla pádem z balkónu o dvě kočky. Stačí, aby když pochoduje po "zábradlí" balkónu, přeletěl okolo pták nebo bouchla petarda dole na chodníku, a kočka se lekne a spadne. Já bych v žádném případě nespoléhala na to, že kočinda nevypadne.

    superkarma: 0 27.09.2005, 12:35:26
  15. [21] Rikina [*]

    gerda: tohle je třetí kočka, kterou máme za 20 let. Žádná nespadla. Všechny byly pouliční mourci, a všechny pochopily, že 7 pater je vysoko. Myslím, že normální, dlouholetým šlechtěním nezdegenerovaná kočka nespadne.

    superkarma: 0 27.09.2005, 12:31:58
  16. avatar
    [20] Kadla [*]

    Elenor: Ahoj, nemám sice kočky na dlouhodobé hlídání, ale občas (dovolená, víkend atd.) mám černé svědomí, když je nechávám doma. Nechtěla bys pro nás fungovat jako "kočičí hotýlek" (za úhradu samozřejmě). Mám číče tři, zvyklé v bytě, čistotné, zlatíčka. Jsme z Prahy.

    superkarma: 0 27.09.2005, 12:25:30
  17. avatar
    [19] gerda [*]

    Rikina: to říká víc lidí. Ale kdo jedinkrát uvidí zmrzačenou kočku, mění názor.

    superkarma: 0 27.09.2005, 12:14:45
  18. [18] Rikina [*]

    Balkón sice zasklený mám, ale přes léto je pořád otevřený, a kočka ještě nespadla. Ani by mě nenapadlo kvůli kočce dělat nějaké výše popsané brykule v bytě.

    superkarma: 0 27.09.2005, 11:57:15
  19. avatar
    [17] Muška [*]

    gerda: ďÍKY MOC.cHTĚLA BYCH TO POUŽÍT NA LÉTO.odtáhnout skla ke kraji a nechat to otevřené,ale bojím se o kočule,jsou to blbky.dala jsem si to ndo různých.

    superkarma: 0 27.09.2005, 11:20:18
  20. avatar
    [16] tyrkys [*]

    Elenor: vždyť jsem ti posílala do vzkazu kontakt.

    superkarma: 0 27.09.2005, 10:35:01
  21. avatar
    [15] gerda [*]

    Muška: tady jsou výborné rady, a dole jsou příklady, jak se to zasíťovává a kde se to dá objednathttp://www.volny.cz/sibornal/rady.htm

    superkarma: 0 27.09.2005, 10:33:13
  22. avatar
    [14] gerda [*]

    Elenor:mankote, to je nabídka, kočičí útulky ti ruce utrhají!!! Zkus se poptat v některém blízkém a nabídnout možnost depozita!!!!! tady je adresa na kočičí web, jsou tam všechny možné útulky i s kontakty. Díky za kočky.http://kocky-online.cz/jportal/index.phtml

    superkarma: 0 27.09.2005, 10:30:29
  23. avatar
    [13] Meander [*]

    Elenor: Odkud jsi?

    superkarma: 0 27.09.2005, 10:22:47
  24. avatar
    [12] Meander [*]

    Hlavně nehysterčit! Kočka se mi z jedovaté kytky dvakrát poblila a to jí stačilo na doživotí. A když utěsním prostor za lednicí, tak vypálím byt.

    superkarma: 0 27.09.2005, 10:22:26
  25. avatar
    [9] Muška [*]

    Taky mám 2 kočule a Mates se mi procházel v 7 patře po zábradlí na balkoně a Mášenka vypadla na společné chodbě z okna,.Naštěstí se jí nic nestalo,ale balkon jsem nechala zasklít,ale v létě je tam dost horko.Susina ,jak jste ten balkon zasíťovali.?Můžeš mi to popsat na kočkách nebo do vzkazíků.prosím.Jinak po společné chodbě se vydávají na průzkum rádi aloví tam mouchy.Na balkoně taky a chrousty a skáčou tak ,že jsem měla obavy,aby nevypadly.Po nábytku skáčou taky,přesně jak je to popsaný v deníku.Já tam jenom bydlím na podnájmu a starám se o jejich žaludky,úklid a tak podobně,ale miluju je.

    superkarma: 0 27.09.2005, 09:37:35
  26. avatar
    [8] gerda [*]

    souhlasím se vším tady, až na ten začátek. Naopak, kdo chce předejít nervákům se zničeným bytem a má dostatek trpělivosti a kočce rozumí, tak radím vzít si dospělou kočičku. Kotě je mnohem náročnější na péči, i zdravotní... Samozřejmě pro začátečníka mazlivku, čistotnou - však v útulcích dobře vědí, která kočička či kocour jsou vhodní. Přečtěte si tady ten článek, jak to vypadá, když jste postaveni před hotovou věc a do bytu vám nečekaně přijde dospělá kočena http://kocky-online.cz/jportal/articles.phtml?op=read&id=619

    superkarma: 0 27.09.2005, 09:24:20
  27. avatar
    [7] Zdendula [*]

    My bydlíme v přízemí a balkon zasíťovaný nemáme, kočky se na něm povalují v létě třeba celou noc ale vůbec je nenapadlo někam utíkat, naopak jak se někdo přiblíží k balkonu okamžitě zdrhají domů a pokud náhodou zavřu dveře a oni jsou na balkoně okamžitě se domáhají vstupu do bytu. Někdy se vydají na průzkum chodby, to když jdu do špajzu a nezavřu za sebou dveře ale o pak opět stačí zavřít dveře a sami okamžitě běží škrábat na dveře abych je tam nenechala

    superkarma: 0 27.09.2005, 09:04:59
  28. avatar
    [6] Susina [*]

    Žábina: ale ono to není tak hrozný.. my zasíťovali balkon, což má další nespornou výhodu - na našem vidrholci ve 12. patře mi při větru neulítne prádlo z balkonu... a jinak naše kočule po vejškách moc neskáčou, a v životě nic nerozbily.. a hnusné diefenbachie a podobné kytky stejně nesnáším... , ty bych si nedala do bytu ani bez koček...

    superkarma: 0 27.09.2005, 08:28:10
  29. avatar
    [5] Žábina [*]

    hm tak instalovat všude sítě do oken, utěsnit každou škvíru, odstranit jedovaté /což je většina / kytky?
    díky, to si raději nechám svůj byt

    superkarma: 0 27.09.2005, 08:21:30
  30. avatar
    [4] lilithheta [*]

    Plně souhlasím s každým slovem. Tohle přesně pasuje na všechny naše 3 Hlavně ten nejmladší kocourek Evžen má na tohle mozek astronauta.

    superkarma: 0 27.09.2005, 07:23:42

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme