Bulvár

Den, kdy mi primář sdělil diagnózu


V životě každého je spousta dnů, na které se nezapomíná. Tím myslím ty šťastné i smutné. Mým nejhorším dnem, na který nikdy nezapomenu a který mi změnil život je den, kdy mi po dlouhých vyšetřeních řekli na neurologickém oddělení, že mám roztroušenou sklerózu. Bylo mi 25 let. Nyní mi je 28 a ještě dnes si živě pamatuji, jak mi to primář oddělení sdělil, i ten pocit, že nemohu dýchat, měla jsem dojem, že se čas zastavil, chtěla jsem křičet, brečet, omdlít, myslela jsem, že je to omyl, že se spletli, ale věděla jsem, že si nevymýšlí. Měla jsem dojem, že to nemůže být pravda, že mě se nic takového netýká, že nemluví ke mně, měla jsem pocit beznaděje a mnoho otázek. Velmi jsem se bála, jak to přijmou v zaměstnání, a hlavně co mamka. Chvíle, kdy jsem čekala, než přijde, než jí to lékař řekne, neboť já sama toho nebyla schopná, mi připadala jako věčnost...
Tento den, ten nikdy nezapomenu. Naučila jsem se s tím žít a každé ráno vstávám s tím, že si říkám, že jsem statečná a silná a mohu normálně žít. Pak je jen pár chvil, na které se snažím zapomínat, kdy mám pocit, že nemohu dál... Byl to jeden z nejhorších dnů, na ten nezapomenu a zasáhl natolik do mého života, že ani nelze zapomenout.
Jinak mám i mnoho hezkých vzpomínek, které nechci zapomenout, a snad i jednou budu těhotná a budu mít mimčo a to bude každý den dnem, který ve mně zůstane. Myslím...

Dagmar


Milá Dagmar,
děkuji za příspěvek a přeji vám už jen krásné dny a zážitky.

   
04.12.2006 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [193] Patrika123 [*]

    ... No , možná se zdá být nezodpovědné chtít mít dítě a mít vážnou nemoc , jenže jde o celkoivý přístup . Mnohem zodpovědněji vybírám partnera a již nyní se snažím situaci nastavit tak , aby byla výhodnější . A také , kde máte záruky , že zítra nebudete mít dopravní nehodu a budete invalidní , nebo zemřete , každopádně já mohu být relativně zdravá dlouho ...

    superkarma: 0 11.12.2006, 20:15:58
  2. avatar
    [192] Patrika123 [*]

    Všem , které napsali na tento článek děkuji , moc mi to pomohlo . Dík a pěkné Vánoce , hodně štěstí . Dagmar

    superkarma: 0 11.12.2006, 20:11:01
  3. avatar
    [191] kareta [*]

    Vivian: jen bych ráda podotkla, že čínská medicína má svůj systém propracovaný několik tisíc let a alopatická (naše) ani ne 150 let- to jsme si začali mýt ruce a někdy v minulém století našli antibiotika Jedna léčí příčinu, druhá následek. Je tristní, že si nemůžeme vybrat, jaký postup při léčení bude uplatňován a je nám vnucována jediná správná cesta .

    superkarma: 0 05.12.2006, 06:58:25
  4. avatar
    [190] edith1975 [*]

    Dagmar, přeji Ti mnoho štěstí

    superkarma: 0 04.12.2006, 23:43:11

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [189] *Kotě* [*]

    Kerridaenn: debatu o RS nebudu komentovat, tak jenom k tvému příspěvku, poněvadž mě zaujal:

    Ono ačkoliv je to omleté klišé a bezdětky (a já jsem mezi ně donedávna patřila) se oklepávají, když ho slyší, tak - aniž bych do toho vsouvala jakékoli subjektivní zhodnocování - to "nevíš, jaké to je, dokud to nezažiješ" prostě platí, a nejen o dětech, ale o čemkoli, s čím člověk nemá bezprostřední zkušenost... já si nikdy nepředstavím, jak se žije např. člověku, který je slepý, poněvadž vidím... člověk slepý od narození si nepředstaví, jak se žije mně. A totéž s dětmi. Bezdětná žena si může leda představovat, jaké by asi měla pocity, kdyby měla dítě, a stejně mohou být ty pocity zcela mylné (soudím podle sebe)... natož aby si představila, jak to prožívá někdo úplně cizí.

    Prostě je to tak, určité prožitky jsou nepřenosné a můžeme se nad tím čertit jak chceme...

    superkarma: 0 04.12.2006, 23:18:12
  2. avatar
    [188] Hysteria [*]

    Vivian: souhlas

    superkarma: 0 04.12.2006, 23:12:04
  3. avatar
    [187] Kekka [*]

    Jsi silná a statečná a moc ti držím palce. A z té diskuze si nic nedělej. Lidi jsou různí.

    superkarma: 0 04.12.2006, 20:27:07
  4. avatar
    [186] Vivian [*]

    Kerridaenn:
    Taky bych řekla, že každý prostě jdeme životem tou svojí cestou, a je nesmysl přesvědčovat druhé, že jedině ta moje cesta je ta nejsprávnější a že by po ní měli jít taky... Člověk by se měl hlavně naučit chápat, že jiní mohou být šťastní, i když žijí úplně jinak (tak, jak by třeba on sám nikdy žít nechtěl), a měl by je hlavně respektovat a nesnažit se jim vnutit, že by měli správně cítit nebo chtít něco jiného... Tolerance je základ. A přesně, jak píšeš v první větě, nejvíc o ní obvykle mluví ti, kteří vůbec nevědí, co to je.

    superkarma: 0 04.12.2006, 18:55:47
  5. avatar
    [185] Kerridaenn [*]

    Tak tohle byla opravdu zcela neuveritelna debata
    A prijde mi, ze nejvic o toleranci mluvi ti, kteri jsou tolerantni nejmene
    Ad matky versus nematky. Zkuste si to predstavit na vire, je malo ateistu, kteri zacnou verit. A zadny verici proste nevysvetli to blaho, ktere zazivaji s virou. Bud k tomu neverici sam dojde, nebo spis ne. A stejne tak zeny, ktere dite nechteji, jeste nemusi byt uplne blbe a nemozne, ale proste maji jiny pristup. A vecne opakovani: "vsak ty jednou dospejes, potkas toho praveho,..." urcite jejich nazor nezmeni. A spis bych rekla, ze je to utvrzuje v tom, ze zeny pod vlivem deti hloupnou a zakladaji kult jedine spravne cesty za uspokojenim zivota - matersvi (a v nejmensim se jim nedivim).
    Koho by to zajimalo, tak ja jednou deti chci, ale stejne si myslim, ze je spis nezodpovedne mit deti, kdyz je matka vazne nemocna, ale kazdemu, co chce.
    Dagmar preju hodne stesti a rozhodnuti, ktereho nebude nikdy litovat.

    superkarma: 0 04.12.2006, 18:24:44
  6. avatar
    [184] átéčko [*]

    Vivian: Poznala jsem spoustu lidí s RS. Všichni byli maximálně inteligentní. Alternativní medicína jim všem moc pomáhala. a také dieta a cvičení.

    superkarma: 0 04.12.2006, 17:31:25
  7. avatar
    [183] átéčko [*]

    klabajzna: Ti na vozíčkách mají něco s kyčlema. Nějakou neoperovatelnou vadu.

    superkarma: 0 04.12.2006, 17:29:57
  8. avatar
    [182] Vivian [*]

    kareta: taky si myslím, že tzv. alternativní medicína je v tomto směru úspěšnější než ta klasická... Manžel mé sestry (je mu 35) má taky RS, už na gymplu si vyslechl, že bude nejdéle za pár let na vozíku... A není Aplikuje na sebe postupy, které tady snad ani nejsou schválené, a je v pohodě, nemoc u něho neprogreduje (chodí pravidelně na MRI)... akorát trochu špatně chodí, ale to celou dobu, co ho znám.

    superkarma: 0 04.12.2006, 16:51:08
  9. avatar
    [180] átéčko [*]

    klabajzna: První má Downův syndrom, ale já jsem se bála u druhého už o úplně všechno a říkala jsem si, jestli to vážně stojí za to a by syn zdědil blbou migrénu. Má ji

    superkarma: 0 04.12.2006, 16:09:05
  10. avatar
    [179] kareta [*]

    Dagmar, tuto nemoc poměrně úspěšně zadržuje čínská medicína, přeju ti co nejvíc bezproblémových let. Ta diagnoza musela být strašná Hodně A děti nejsou všechno, ne za každou cenu.

    superkarma: 0 04.12.2006, 16:01:05
  11. avatar
    [177] átéčko [*]

    Napsala jsem to krásně zmateně. Sama si nerozumím. jdu si vařit makovice
    Přemýšlela jsem o tom než jsem chtěla zabřeznout podruhé

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:51:43
  12. avatar
    [176] átéčko [*]

    Nyotaimori:Poré, co se mi narodil Downík, jem měla fakt strach se rozmnožovat, uvědomila jsem si, že migréna je dědičná a co když se bude moje dítko trápit.... Dítko jsem riskla a můžu ti říct, že mi ne¨má zazlé, že má také migrény. A Pro mě to je nejmilejší člověk na světě se kterým si nejvíc rozumím.
    jenže sousedk, ktará je vozíčkářka a o takových "malichernostech" nepřemýšlela.Má dva syny - na vozíku...

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:49:37
  13. avatar
    [174] suzi.burger [*]

    dagmar : preju moc moc stesti a z nekterych nazoru si vubec nedelejte hlavu

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:48:09
  14. avatar
    [173] Olinka01 [*]

    Mně nepřijde, že HIV je blbý příklad. 2/3 dětí od matek s HIV se narodí zdravé. Pravděpodobnost zdědění RS je menší, ale existuje.

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:42:07
  15. avatar
    [171] Olinka01 [*]

    A jé, koukám, že se to tu moc neuklidnilo...dokonce už někoho chytá hysterák

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:40:23
  16. avatar
    [170] cmelda [*]

    sifa00: tak, jako ty "vyjadrujes" svuj nazor, vyjadruji jej i ostatni takze si hod nozky do klidu, zlato. kazdy reaguje jinak, tkaze si tu dagmar precte nazory vsech a treba zrovna ty tvoje ji nemusi byt blizke

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:32:33
  17. avatar
    [169] Ťapina [*]

    sifa00: Většina psala svoje zkušenosti

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:25:55
  18. [168] sifa00 [*]

    lonkue: A zase píšeš že to není o mých dětech a nakonec napíšeš že je to na pováženou tak proč to nemužeš překousnot já taky kašlu na bezdětný ženský at je nemaj když nechtěj a vy kašlejte na ty co je mají.

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:19:07
  19. [167] ami30 [*]

    marcellina*: Máš pravdu.

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:17:17
  20. avatar
    [166] marcellina* [*]

    ami30: proč by Ti mělo být někoho líto? prostě každý svého štěstí strůjce...

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:12:28
  21. [165] sifa00 [*]

    Meander: Ale to jste všichni v tom případě spletli téma chudák Dagmar až bude číst že z ní bude ležák a že i přítel od ní uteče to jste tu psali krásný věci

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:12:28
  22. avatar
    [163] Meander [*]

    sifa00: Nikomu do nich nic není. Takže sem o nich nepiš a budeš mít klid.

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:07:31
  23. [162] sifa00 [*]

    lonkue: Vadi ti pravda co je tobě do mejch dětí to nechápu

    superkarma: 0 04.12.2006, 15:05:02
  24. [159] sifa00 [*]

    lonkue: Ty jsi ale p...

    superkarma: 0 04.12.2006, 14:56:37
  25. [158] ami30 [*]

    lonkue: je mi líto žen, které dobrovolně děti nemají. Stejně jako je třeba některým ženám líto mě, že se nerealizuji v práci a koníčkách. No, vlastně stíhám všechno. Tedy - jsem spokojená. Dítě dalo mému životu úplně jiný rozměr, o který se dotyčné chtějí připravit. Ale jak už jsem psala, je to jejich volba a snad nebudou litovat.

    superkarma: 0 04.12.2006, 14:56:17
  26. avatar
    [155] kareta [*]

    Nechte ji být, nemocní lidé se někdy vybičují k neúměrným reakcím, psychika je mrcha a je nefér ji provokovat. Snažila se nám říct, že risk byl v jejím případě zisk (aspoň prozatím). Co bude dál nikdo netuší. Nemůže vědět, co prožívá dítě postižené matky a nikdo, kdo to nezažil taky ne. Většinu to doživotně poznačí (jsou vyhraněnější).

    superkarma: 0 04.12.2006, 14:53:29
  27. avatar
    [154] Amálie [*]

    sifa00: Takhle si to vykládáš dobrovolně sama.

    superkarma: 0 04.12.2006, 14:53:25
  28. [153] sifa00 [*]

    Meander: Máš zkušenosti jo?

    superkarma: 0 04.12.2006, 14:52:39
  29. avatar
    [151] Meander [*]

    sifa00: Dej si vlažnou heřmánkovou lázeň.

    superkarma: 0 04.12.2006, 14:49:42
  30. [150] sifa00 [*]

    Amálie: A to je přesně ono ten výsměch a pohrdání

    superkarma: 0 04.12.2006, 14:49:19

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme