Po zveřejnění článku o Vaření na Ženě-in  se na mě obrátily čtenářky s prosbou o recepty na dělenou stravu. A protože právě Hubneme se Ženou-in, ráda vyhovím a budeme hubnou i na Vaření.
A aby nepřišly zkrátka ani ty z vás, které nehubnou, vyhradila jsem pro dělenou stravu úterý a čtvrtek. Po zbylé dny v týdnu, budeme vařit "normálně".
Další recepty na jídla podle zásad dělené stravy najdete ve speciální kategorii na Vaření - DĚLENÁ STRAVA . Recepty budou přibývat postupně, takže mějte trošku strpení.

Pro ty, které neví, co to "dělená strava" je, nebo taky pro ty, které něco ví a chtějí vědět více, jsem připravila o dělené stravě povídání.

Na pomoc jsem si vzala hlavně internetové stránky (http://www.splk.cz) a knížky Lenky Kořínkové, protože právě ta u nás hubnutí pomocí dělené stravy rozšířila. Podle jejích zásad a rad jsem asi před čtyřmi lety zhubla za pár měsíců 8 kilo. A i když jsem se po zhubnutí vrátila k normální stravě, nepřibrala jsem.
Znám ale hodně lidí, kteří po návratu ke svému klasickému jídelníčku znova přibrali. A mám i kamarádku, která se "děleně" stravuje už pět let a je velice spokojená. Dnes už by ji ani nenapadlo dát si na talíř "kytičky" a "zvířátka" dohromady.
Že nevíte, co jsou kytičky a zvířátka? Brzy se to dozvíte...

Další knížku, ze které jsem čerpala recepty, napsala Jana Horecká a jmenuje se Dělená strava - kuchařka pro štíhlost, zdraví a krásu.

Co to tedy dělená strava je?
Lenka Kořínková si dělenou stravu, tak jak ji podává ona, nazvala podle sebe: SPLK - stravování podle Lenky Kořínkové.
Podle ní není SPLK žádná dieta, ale je to životní styl a systém stravování. Je to způsob, jak snadno hubnout a přitom nehladovět. Vtip je v tom, že se můžete najíst podle libosti, ale jen potraviny správně zkombinované (podle libosti je myšleno tak, abyste byli zasycení a ne abyste se pravidelně přejídali k prasknutí).

Pro ty, kdo si chtějí svou vysněnou váhu udržet napořád se doporučuje, přejít na dělenou stravu taky napořád. Pokud chcete jen zhubnout a dál v dělené stravě nepokračovat, určitě byste potom měli jíst s rozmyslem a zdravá jídla.
Ale když s dělenou stravou jednou začnete, zvyknete si na ni, uvidíte, že se vaše tělo cítí lépe a že je snadné se takhle stravovat.

Pokud jste se pro dělenou stravu rozhodli z důvodů zhubnutí, měli byste vědět, že má ještě další, pozitivní účinek na vaše tělo. A to vyčištění těla.

Takže pro shrnutí. Pokud se rozhodnete pro dělenou stravu tak:
-
můžete jíst cokoliv (jen nekombinovat potraviny v různých skupinách)
- můžete jíst kdykoliv (v kteroukoliv hodinu, i na noc)
- můžete jíst v libovolném množství (ale nepřejídat se k prasknutí)

A co je opravdu důležité! Téměř při každé dietě, kterou jsem se kdy rozhodla držet, jsem mívala hlad. Byla jsem protivná, podrážděná a nervózní. Při dělené stravě vám opravdu hlad nehrozí.

Příště: Rozdělení stravy

Příjemné hubnutí přeje

 

 


 

 

 

 

         
Reklama