Zdraví

Dělená strava

Po zveřejnění článku o Vaření na Ženě-in  se na mě obrátily čtenářky s prosbou o recepty na dělenou stravu. A protože právě Hubneme se Ženou-in, ráda vyhovím a budeme hubnou i na Vaření.
A aby nepřišly zkrátka ani ty z vás, které nehubnou, vyhradila jsem pro dělenou stravu úterý a čtvrtek. Po zbylé dny v týdnu, budeme vařit "normálně".
Další recepty na jídla podle zásad dělené stravy najdete ve speciální kategorii na Vaření - DĚLENÁ STRAVA . Recepty budou přibývat postupně, takže mějte trošku strpení.

Pro ty, které neví, co to "dělená strava" je, nebo taky pro ty, které něco ví a chtějí vědět více, jsem připravila o dělené stravě povídání.

Na pomoc jsem si vzala hlavně internetové stránky (http://www.splk.cz) a knížky Lenky Kořínkové, protože právě ta u nás hubnutí pomocí dělené stravy rozšířila. Podle jejích zásad a rad jsem asi před čtyřmi lety zhubla za pár měsíců 8 kilo. A i když jsem se po zhubnutí vrátila k normální stravě, nepřibrala jsem.
Znám ale hodně lidí, kteří po návratu ke svému klasickému jídelníčku znova přibrali. A mám i kamarádku, která se "děleně" stravuje už pět let a je velice spokojená. Dnes už by ji ani nenapadlo dát si na talíř "kytičky" a "zvířátka" dohromady.
Že nevíte, co jsou kytičky a zvířátka? Brzy se to dozvíte...

Další knížku, ze které jsem čerpala recepty, napsala Jana Horecká a jmenuje se Dělená strava - kuchařka pro štíhlost, zdraví a krásu.

Co to tedy dělená strava je?
Lenka Kořínková si dělenou stravu, tak jak ji podává ona, nazvala podle sebe: SPLK - stravování podle Lenky Kořínkové.
Podle ní není SPLK žádná dieta, ale je to životní styl a systém stravování. Je to způsob, jak snadno hubnout a přitom nehladovět. Vtip je v tom, že se můžete najíst podle libosti, ale jen potraviny správně zkombinované (podle libosti je myšleno tak, abyste byli zasycení a ne abyste se pravidelně přejídali k prasknutí).

Pro ty, kdo si chtějí svou vysněnou váhu udržet napořád se doporučuje, přejít na dělenou stravu taky napořád. Pokud chcete jen zhubnout a dál v dělené stravě nepokračovat, určitě byste potom měli jíst s rozmyslem a zdravá jídla.
Ale když s dělenou stravou jednou začnete, zvyknete si na ni, uvidíte, že se vaše tělo cítí lépe a že je snadné se takhle stravovat.

Pokud jste se pro dělenou stravu rozhodli z důvodů zhubnutí, měli byste vědět, že má ještě další, pozitivní účinek na vaše tělo. A to vyčištění těla.

Takže pro shrnutí. Pokud se rozhodnete pro dělenou stravu tak:
-
můžete jíst cokoliv (jen nekombinovat potraviny v různých skupinách)
- můžete jíst kdykoliv (v kteroukoliv hodinu, i na noc)
- můžete jíst v libovolném množství (ale nepřejídat se k prasknutí)

A co je opravdu důležité! Téměř při každé dietě, kterou jsem se kdy rozhodla držet, jsem mívala hlad. Byla jsem protivná, podrážděná a nervózní. Při dělené stravě vám opravdu hlad nehrozí.

Příště: Rozdělení stravy

Příjemné hubnutí přeje

 

 


 

 

 

 

         
   
14.01.2004 - Zdraví - autor: elly

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [109] Eva_CZ [*]

    Suzanne: samozrejme, ze delam, predstav si.
    Pokud nekomu vyhovuje cokoliv, at si tak proboha zije.
    Ale desi me kazda davova psychoza zalozena na totalni nevedomosti. Viz slagr tukozroutska polevka, holywoodska dieta a jine nesmysly. Viz miliardy prodanych piluli na ,,spalovani tuku", ,,zrychleni metabolismu", atd.atd., mohla bych pokracovat pres vsechny silenosti az po delenou stravu.
    Kurzy zalozene na behavioralni terapii jsou kurzy k navratu k NORMALNIMU ZPUSOBU ZIVOTA - neni prece normalni, ze se clovek cele dny nehne a jen zere.
    Normalni je zamyslet se nad tim, jak ziju, jak vypada muj den, proc nosim 40 kg nadvahy a neco s tim delat.
    A co? Uplne jasna rovnice - zvysit vydej, snizit prijem.
    Jenze to je pro hodne lidi nepredstavitelne, takze radeji hledaji, CO TEDA. Aha, budeme delit stravu, to tak neboli. Budeme se cpat jak otevreni, ale tim, ze rozdelime jidlo na kytky a zver, zhubneme.
    Vzdyt je to totalni nesmysl.
    A jak dlouho vydrzi clovek, pro ktereho je jidlo bezmala modlou, na knedliku se zelim bez te uzasne pecinky, kterou si muze dat az za X hodin ( pochopitelne uz bez tech knedliku a zeli )?
    Jen to, co je pro me prijemne, muzu delat na veky veku, at uz je to vyber pohybu, zmena zivotniho stylu, nebo pristup k jidlu. Pokud od sebe budu nasilim rvat rizek, protoze TED musim jen tu kasi, je to pro me prijemne?
    NENI.
    Pro me je prijemne dat si kousek rizku i s tou kasi a za par hodin si jit zabehat. Pro radost.
    Koncim.

    superkarma: 0 17.01.2004, 12:53:43
  2. avatar
    [108] Suzanne [*]

    Fofo: je prokázáno, že i při snížení příjmu některý organismus přejde na ÚSPORNÝ REŽIM. Konal se pokus s běžkyněmi na dlouhé tratě. Jejich organismus si i při jejich obrovském výdeji energie vystačil i se 4000kJ. To je razantně snížený příjem pro tvrdou dietu. A ony byly v pohodě při plném tréninku. Ještě mi vyprávěj o tom, že SNÍŽENÍ PŘÍJMU je všemocné.
    Evo_Fl: proč někdy neřekneš: fajn, asi vám to vyhovuje, je to možné... Vždycky musíš jet natvrdo - podle tebe je to buď černé nebo bílé. Já taky někdy rostu, když mám pocit, že někdo dělá blbosti. Ale pak se nad tím aspoň zkusím zamyslet a zjistím, že ta "blbost" někomu vyhovuje, neškodí a třeba jsem se i mýlila. Děláš to někdy i ty?

    superkarma: 0 16.01.2004, 16:16:21
  3. [106] Fofo [*]

    Samotná dieta nemá smysl. Spousta jich je nevědeckých (dělená strava, hubnutí podle krevních skupin, tukožroutské polévky atd.). Ale i ty racionální nevydrží nikdo držet celý život. Proto mohou mít smysl jen jako přechodná pomůcka. Spíš než diety potřebují lidé změnit své stravovací návyky. Nahrazovat kalorické bomby chutnými, ale méně kalorickými variantami. To znamená, že budou vědět něco o energetické hodnotě běžných potravin - výňatek z článku na seznamu.cz

    superkarma: 0 16.01.2004, 12:43:01
  4. avatar
    [104] emma [*]

    Ťapina:

    superkarma: 0 15.01.2004, 16:04:23
  5. avatar
    [103] Ťapina [*]

    emma: Když jsme u toho, tak ano, masožravci jsou ti, kdo kombinujou. Ale všežravci ne.

    superkarma: 0 15.01.2004, 15:14:58
  6. avatar
    [102] Ťapina [*]

    emma: Éch jó, všežravec od přírody, zmlsaný masožravce nemyslím

    superkarma: 0 15.01.2004, 15:14:37
  7. avatar
    [101] emma [*]

    Ťapina: jo? můj pes včera sežral maso v vařenou brokolicí a granulema a jak se oblizoval!!

    superkarma: 0 15.01.2004, 15:09:42
  8. avatar
    [100] Ťapina [*]

    sarobrouk: Nó, všežravci v přírodě ale zvířátka a kytičky nekombinujou. Jednou lupnou to a podruhý ono

    superkarma: 0 15.01.2004, 14:42:10
  9. avatar
    [98] migen [*]

    jo s rozumem, ale chuťovým buňkám neporučíš a ještě špatný metabolismus. Tak jak to řešit.

    superkarma: 0 15.01.2004, 12:15:34
  10. avatar
    [97] sarobrouk [*]

    Eva_Fl: Souhlasím a podepisuju se. Člověk má jíst s rozumem a všechno. Jsme všežravci, stačí se nepřežírat, troška pohybu a hlavně nestresovat se přepočítáváním kaloriií nebo trápit se nad kombinacemi jídel. Život je tak krátký!

    superkarma: 0 15.01.2004, 09:20:05
  11. avatar
    [96] sarobrouk [*]

    maso s máčkou bez přílohy, no nevím dámy dělené, jak vám by to chutnalo. Nebo suchou rýži?
    Jak jinak by se asi dalo jíst ve školní jídelně. Nechci se vymlouvat, ale ti co moc pracují a mají 30 minut na oběd, tak by volný čas věnovali jen vymýšlení a vyvařování speciálních kombinací jídel. Blbost. Máme tu ve škole dva dělené pány profesory. Oba dva shubly a vypadají jak kostry na pochodu. Spadlá kůže na olbičeji a smrdí jim z pusy, takže asi něco vevnitř není vpořádku.

    superkarma: 0 15.01.2004, 09:17:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [94] aninas [*]

    Ale knedlozelovepro se snad ani oddelene jist neda
    Teda da, ale uz by nebyl ten spravny pozitek
    To di radeji dam jeden knedlicek, kousek masicka a zelicka dohromady, nez kazde zvlast

    superkarma: 0 15.01.2004, 06:40:43
  2. avatar
    [93] Eva_CZ [*]

    kosmokosmo: mas naprostou pravdu!
    Gulas sice nevarim, ale jdu se v klidu nedelene naveceret a uzit si to, protoze hrach na stenu, perly svinim, no uplne k hovnu. Ona to zjevne vzdala i Ladia - kapitulace, odchazim!
    x: a k tobe se uz vyjadrovat nebudu vubec.

    superkarma: 0 15.01.2004, 01:41:31
  3. avatar
    [92] Vivian [*]

    kubikm:

    superkarma: 0 14.01.2004, 23:28:00
  4. avatar
    [91] kubikm [*]

    Vivian:

    superkarma: 0 14.01.2004, 22:32:37
  5. avatar
    [90] Vivian [*]

    kubikm: no jo, tak neřeš hubnutí mě už by zase nechutnaly tzv. normální kombinace... ale jo, každej víme svoje a ať si každej hubne jak chce.

    superkarma: 0 14.01.2004, 22:27:37
  6. avatar
    [89] kubikm [*]

    Vivian: není to dobré, mám ráda jiné kombinace jídel, nebo jednotlivých složek
    většinu života jsem se stravovala podle sebe a byla jsem hubená, takže v tom to není...teď jím pořád stejně, ale výdej mám menší, a v tom to je...
    na druhou stranu zase už 10 let mám stále stejnou váhu a nejsem tak unavená, jako když jsem byla hubená...
    nikomu nic nevnucuju, ať si každý dělá, co uzná za vhodné
    jen jsem řekla svůj názor

    superkarma: 0 14.01.2004, 22:20:18
  7. avatar
    [88] x [*]

    kubikm: akoto ze nie je dobre?ved pri DS mozes jest vsetko, takze si mozes vybrat to, co mas rada. Pokial teda nemas rada colu a klobasu plavajucu v masti... a navyse je lepsie zvyknut si mat rada radsej tie zdrave veci, je to o vela jednoduchsie

    superkarma: 0 14.01.2004, 22:02:58
  8. avatar
    [87] Vivian [*]

    kubikm: jakto, že to není dobré???

    superkarma: 0 14.01.2004, 21:45:11
  9. avatar
    [86] kubikm [*]

    já osobně dělenou stravu neuznávám...není to dobré
    tím že to není dobré, sníte toho méně - účelu je dosaženo
    já spíše uznávám tu dietku podle Francouzek, pěkně v klidu, pomalu, pokrafat....

    superkarma: 0 14.01.2004, 21:40:49
  10. avatar
    [85] Beaute [*]

    Ono to asi fakt není jen o té dělené stravě, ale o tom změnit svůj jídelníček a hlavně přemýšlet nad tím co sním. Sama jsem začala SPLK asi před 3 lety. Zhubla jsem 10kg Pak jsem postupně přestala dělit, ale hlídání jídelníčku mi zůstalo. No a pak jsem přibrala v těhotenství 20kg . 15 už mám dolů a chtěla bych ještě 10, ale teď už to nějak nejde. Asi budu muset přestat dojídat ty kašičky a přesnídávečky

    superkarma: 0 14.01.2004, 20:49:04
  11. avatar
    [84] x [*]

    Eva_Fl: podla mna presne neviete, ako delena strava funguje a tak odsudzujete. Neviem, ake knihy ste citala, ale zrejme ste robila nejaku chybu... pretoze nie je pravda co hovorite, ze k schudnutiu dochadza znizenim prijmu energie. Pretoze ked ciastkove potraviny oddelujete, moze byt vas energeticky prijem kludne aj vyssi, a vy aj tak schudnete. Vela ludi uz takto schudlo, ja naozaj nechapem preco vy a dalsi "odbornici" neprestajne odsudzujete rozne sposoby stravovania ako vraj nevedecke ci ako bludy a pritom sa tieto prokazali ako ucinne (myslim teraz konkretne DS).
    Zlatko, obezita dosiahla miery pandemie. Myslim, ze nie je na mieste dohadovat sa o tom co je a co nie je "spravne". Nie je skvele, ze sa ludia vobec snazia schudnut a byt zdravy? Coze vam nestaci, ze chudne kazdy tak, ako chcie? A ze ludom proste staci, ze to funguje? Coze musi kazdy chudnut striktno "vedecky"?
    Sama za seba mozem potvrdit ze delena strava na mna ako jediny sposob stravovania zabrala a ja som schudla viacej ako 20 kg behem necelych dvoch rokov. Nie je to dieta, je to iba zdravy sposob stravovania (netvrdim, ze musi kazdemu vyhovovat), ktory je mozne dodrziavat roky, hoci aj cely zivot. A pretoze to nie je ziadna dieta (cize obmedzenie), clovek dostava do svojho tela vsetky dolezite latky.
    Eva, nechajte ludi byt, nech si chudne kazdy po svojom...

    superkarma: 0 14.01.2004, 20:46:36
  12. avatar
    [83] kosmokosmo [*]

    Eva Fl....obdivuju Te, s jakou vehemenci mas chut argumentovat s nepresvedcitelnym davem.......ze radej nejdes do kina ...ale rozumim Ti...ja jeste v dobach, kdy jsem tu s davem diskutovala o planych nestovicich, jsem byla stejne zapalena...jednou jsem i spalila gulas kvuli debate.....no pote, co jsem cokoli o nestovicich napsala a dav mi napsal, ze je to nesmysl...jsem to vzdala.............a uz nic nepripaluju a vsichni jsou happy

    superkarma: 0 14.01.2004, 20:11:45
  13. avatar
    [82] Alousek [*]

    Ja jsem diky delene strave(podle Ursuly Summ) shodila v dobe od zari do listopadu 12 kg.Jeji recepty jsou nenarocne ani na cas, ani na penezenku. Doprala jsem si k tomu 2-3x tydne pohyb(min.1 hod) a kila se ztracely uplne samy.Taky mi dost dlouho trvalo,nez jsem pro mne osobne nasla tuto cestu, ktera mi, mimochodem, moc vyhovuje.Dneska kombinuju "skoro normalni" stravu s vyhradne delenou stravou a jsem moc spokojena.Muzu jenom doporucit.

    superkarma: 0 14.01.2004, 19:41:53
  14. avatar
    [81] Eva_CZ [*]

    Suzanne: moje lekarka tvrdi jist pouze 3x denne a mit hodne pohybu, muj lekar tvrdi jist 8x denne a mit hodne pohybu, takze si to preber. Tak jsem se vykaslala na oba, jim 5x denne, mam hodne pohybu a jsem v norme.
    Muj nazor je, ze TUKY ucinne spaluje aerobni pohyb, ale jestli si nekdo mysli, ze tuky spali pilule, nebo jine kombinace stravy, no pro me za me.......

    superkarma: 0 14.01.2004, 17:41:29
  15. avatar
    [78] Suzanne [*]

    Tak že bych toho při dělené stravě snědla míň, to je pěkná ptákovina. Někdo ano, někdo ne. Mluvila jsem tady o kamarádce, která takhle žije už pár let: když jsme to spočítaly, měla denní příjem mezi 8 000 - 14 500kJ.
    Evo_Fl, to není právě nižší příjem. A musím oponovat - existují studie, které dokazují, že tuky jsou spalovány jinak při celkově jiném složení potravy. Nevyjmenuju ti čísla a názvy odborných časopisů či publikací, ale rodiče jsou oba lékaři a občas se to u nás probírá.
    Jo a slovo dieta je původně složenina, pochází z řečtiny a znamenalo způsob života. To mluví za vše Myslím ale, že jakékoli promýšlení jídelníčku a uvědomění si jídla je prospěšné.

    superkarma: 0 14.01.2004, 15:41:37
  16. avatar
    [77] migen [*]

    Já nevím, proč se o oddělené stravě mluví jako o dietě. Vždyť se při ní dá jíst skoro všechno. Tím, že se jí odděleně se žaludek tak nenamáhá zpracovat potravu, která je velmi rychle zpracováná. Ale také dělá hodně cukr. Žádně sladké, kromě medu. I s medem se dá mlsat.

    superkarma: 0 14.01.2004, 14:33:33
  17. avatar
    [72] Lenice [*]

    anonyme, zkoušel jsi tu dietu někdy? asi by ses divil, kolik se toho při dělený stravě dá s odpuštěním sežrat. Řekla bych, že víc, než sníš normálně.

    superkarma: 0 14.01.2004, 13:06:05
  18. avatar
    [71] Eva_CZ [*]

    Anonyme, ale to je, co tady tvrdim - a nejen ja.
    Ale nekteri jsou proste zabedneni... Milionkrat se psalo o tom, ze chroma slim ( ci jak se ty hovadiny jmenuji ) NEFUNGUJE - ze je to reklama a tahani penze od lidi, no a dodnes ctu : tak jsem si koupila chromaslim a on nefunguje... No to je poznani!
    A od te same, ktera vyhodila penize za tuhle hovadinu, pak ctu, ze si nemuze koupit to nebo ono ovoce, protoze je drahe.....

    superkarma: 0 14.01.2004, 12:24:34
  19. avatar
    [69] Eva_CZ [*]

    Jills: nepises, kolik je ti let. Mivala jsem pri 174 cm hodne pod 50 kg. Ale prisla nemoc, operace, hormonalni zmeny a vaha sla nahoru. Nikdy jsem nebyla tlusta, ale spicek sem a druhy tam.
    Jsem hodne pracovne vytizena, presto si najdu cas na pohyb a jim VSECHNO. Jen se proste neprejidam ( vetsinou ).

    superkarma: 0 14.01.2004, 12:21:26
  20. avatar
    [67] Juana [*]

    Ještě jsem chtěla poznamenat, že lidé mají různě nastavený metabolismus, co zabírá na jednoho, tak na druhého nemusí. Jsou různé výživové směry a jde jen o to najít si ten, který zrovna mému organismu vyhovuje nejlíp. Znám chlapa, který sní 14 knedlíků, zapije to 2 pivy a je hubený jak lunt. Můj muž při 187 cm toho co do kalorického příjmu sní a vypije rozhodně míň než já a přitom má nadváhu, jediné co na něj platí je zcela vynechat škroby! Jenže to je podle oficiálního přístupu odborníků nezdravé. Navíc on miluje čerstvý chleba s máslem, toho by se nevzdal.
    Navíc je tady ještě pravděpodobně souvislost s krevními skupinami, ale to by mne už konzervativky, co mají to štěstí, že mohou jíst všechno a nestloustnou, utloukly.

    Doporučuju přečíst například knížku od dr. Fořta o stravování pro ženy - snad se to jmenuje Moderní stravování pro ženy nebo tak nějak. Dnes si na nic nevzpomenu.

    superkarma: 0 14.01.2004, 12:09:58
  21. [66] Anai [*]

    Edita: plně se ztotožňuju a přidávám: na každého působí jiná dieta na zhubnutí a každý má žlučníkový záchvat po něčem jiném! Já třeba nesnáším ostré koření

    superkarma: 0 14.01.2004, 12:04:52
  22. avatar
    [65] Juana [*]

    Dělenou stravou se teoreticky zabývám léta a když potřebuju zhubnout, tak i prakticky. Rozhodně se přitom neomezuji. Po přečtění knih od různých autorů jsem nakonec zvolila tu nejméně omezující variantů - maso, vejce a sýry nekombinuji se škroby, tj. s pečivem, těstovinami, brambory. Nevadí mi jíst chleba namazaný máslem a obložený haldou zeleniny, naopak si na tom pochutnám víc než na chlebu se salámem. Naprosto běžně vařím doma maso, přílohu a haldu zeleniny, tak si prostě dám jen maso a zeleninu, rovněž tak manžel, a přílohu dávám dětem.
    Podle některých teorií je opravdu možné, že se při dělené stravě jí menší objem potravin, má to souvislost s trávením kyselých a zásaditých potravin a v souvislosti s tím se dostavujícím pocitem zasycení - teď to ale z hlavy nevím jak to je. Je fakt, že v období dělené stravy jsem rozhodně méně rozežraná a nemám chuť na sladké, asi budu mít vyrovnanější hladinu inzulínu.

    Ještě ke chlebu se zeleninou - takový arabský chleba naplněný zeleninovým salátkem - to je bašta. Nebo lečo bez vajíčka s čerstvým chlebem - to jsem jedla za studentských časů přes léto snad každý den. Nebo zeleninový salát s kuřecím masem.
    Když se dělená strava nebere moc dogmaticky a nepřemýšlí se u některých surovin, kam je zařadit, tak to život moc neomezuje.
    V jedné knize o DS jsem četla, ať si ten, kdo dostane chuť na normální nedělené jídlo, ho klidně čas od času dá. Podstatné je to, jak se člověk stravuje obvykle a ne výjimečně.

    superkarma: 0 14.01.2004, 11:59:28
  23. avatar
    [63] Dašenka [*]

    Já myslím, že to chce poslouchat své tělo. Já třeba nemám ráda čokoládu, ale tak 2x za rok na ni dostanu chuť, tak si kousek dám.Dřív jsem nemusela moc zeleniny,teď se bez ní neobejdu.Chce to hodně pohybu a vyváženou stravu Jinak moje tělíčko v minulosti fungovalo na každou dietu, ale když jsem se k ní po čase vrátila, tak už jí nepřijalo.

    superkarma: 0 14.01.2004, 11:50:57
  24. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    Jednak mam s delenou stravou osobni zkusenost, protoze jsem se stravovani venovala dost dlouhou dobu a nez jsem neco zavrhla, chtela jsem to vyzkouset i na sobe. Nevyhovovalo mi, ze musim premyslet, jestli je tohle kytka, nebo zvire.
    Lezlo mi na nervy oddelit si maso od priloh a pak ho treba konzumovat v jinem podani.
    Tak jsem zacala patrat, co ma zpusobovat ten ZAZRAK - a zjistila jsem, ze NIKDY NEBYLO PROKAZANO, ze se hubne tim, ze se strava oddeli. Ze zhubnuti nasleduje po snizeni kalorickeho prijmu - a ten se da snizit daleko prijemneji.
    Mila Sunnynko, ja ti samozrejme verim, ze zhubla kamaradka, ty a stovky dalsich ( mozna miliony, co ja vim ), ale nezhubly jste vsechny proto, ze stravude delite. Zhubly jste proto, ze jste snizily kaloricky prijem.
    Viz. Ladia - Dr.Malkova, viz lekarske vyzkumy.
    Jestli jste dosahly sveho cile tim, ze jste se oprely o berlicku v podobe delene stravy, OK, vase volba.
    Znam jednu, ktera deli stravu uz asi 10 let - zaboha by NIKDY nezkombinovala zvire s kytkou, je tim uplne posledla a obcas mi pripada zrala na cvokhaus.
    Pisu to tady asi poste, ale nest : jen to, co je mi prijemne, co me neobtezuje a co budu rada delat po zbytek zivota, mi prinese kyzeny efekt.
    Nevim, pro koho je prijemne stravu delit.... Nota bene, kdyz k tomu neni sebemensi duvod.

    ZONAN - ja ti samozrejme verim! Jenze DIETA ( to slovo mi leze na nervy ) je presne o tom, o cem mluvis - porusis ji a celorocni odrikani je v cudu. Navic tebou popisovana je jednostranna. A cely Atkins je nevhodny z toho duvodu, ze krome jednostrannosti se do tela dostava silene mnozstvi tuku ( i tech skrytych ).
    Ona vubec kazda jednostrannost ve stravovani se pozdeji nekde objevi - a ucpane cevy, vysoky cholesterol a jine chutovky nejsou tim, po cem by normalni clovek touzil.
    Jsem zastancem toho - hubnete proboha hlavou! Vykaslete se na pilule, diety, zacnete jist NORMALNE. Normalni je se neprezirat. A k tomu pohyb, to je jedine kouzlo, ktere funguje.

    superkarma: 0 14.01.2004, 11:23:14
  25. avatar
    [58] Rena4 [*]

    dole

    superkarma: 0 14.01.2004, 11:09:30
  26. avatar
    [57] Rena4 [*]

    Myšička: v pravo dele...brusinkový kompot
    Co kdyby byl vlevo nahoře??

    superkarma: 0 14.01.2004, 11:08:53
  27. avatar
    [53] Ladia [*]

    Možná by vás ajímalo, co říká o dělené stravě zde uznávaná Iva Málková
    Dělená strava se proslavila především díky knihám Lenky Kořínkové. Vedle nich však stále vycházejí knihy, které se liší jen v jednotlivostech. Ursula Summová, jejíž kniha se nyní objevila na pultech, tvrdí, že tajemství metody spočívá v kombinování potravin, které se dělí do tří skupin: na bílkovinné, neutrální a uhlovodanové (starší název pro sacharidy čili cukry). Základem je oddělení bílkovin (maso, mléko, vejce, exotické ovoce) od sacharidů (brambory, rýže, chléb, banány). Obě tyto skupiny lze tedy kombinovat pouze s tzv. neutrálními potravinami, mezi něž patří většina zeleniny, tuky a oleje, zakysané mléčné výrobky, sýr. Pochopit systém jednotlivých skupin není vždy jednoduché, nízkotučné sýry kupříkladu podle Summové patří do bílkovinné skupiny, tučnější do neutrální. Jednotliví autoři knih o dělené stravě se navíc často liší v tom, do jaké skupiny danou potravinu řadí.
    HODNOCENÍ: Můj názor je, že pokud lidé po dělené stravě hubnou, je to proto, že když si dají například v poledne jen maso a večer jen knedlík, snědí celkově méně, než když si to dají dohromady, tak jak byli doposud zvyklí. Hubnou tedy proto, že sníží energetický příjem, a ne, že jedí odděleně maso a knedlík. Odpadá také automatické zobání mezi jídly, protože si přinejmenším musí uvědomit, zda si daný druh potravy vzhledem k předchozí konzumaci určitého druhu potravy mohou dovolit. Lidé potřebují při hubnutí nějaké vodítko. Pokud jim přemýšlení o kombinování potravin nevadí a neobtěžuje je, nechť takto hubnou. Pokud se však neustále trápí tím, co s čím mohou a nemohou kombinovat, odčerpává jim to životní energii úplně zbytečně.

    superkarma: 0 14.01.2004, 10:02:19
  28. avatar
    [51] Žížala [*]

    sunnynka: ja myslim ze Eva nechtela rict ze se timhle stylem nehubne, jen podle me chtela rict ze to nejspis neni tim DELENIM ale celkove je to zmena jidelnicku k uspornejsimu stravovani, vcetne toho neprejidani se jak sama pises :-)

    superkarma: 0 14.01.2004, 09:56:04
  29. avatar
    [50] sunnynka [*]

    EvaFl: takže za prvé to není MOJE teorie, nejsem Lenka Kořínková
    za druhé, špatně čteš, jíst se má v ¨NORMÁLNÍM množství a nepřejídat se. Ovšem, pokud je pro tebe 230 dalamánků nebo celé prase normální porce, tak to jo

    A za třetí s dělenou stravou jsem zhubla jak já, tak moje kamarádka. To není blud, je to fakt. Stejně se mnou hubla moje maminka a šlo jí to taky . Pokud to nejde tobě, tak to ještě neznamená, že je to nesmysl

    superkarma: 0 14.01.2004, 09:53:01
  30. [49] Fofo [*]

    Pavluško, no vidíš, to je přesně ta SPRÁVNÁ dělená strava, hezky to rozdělit na talíře a je pokoj.

    superkarma: 0 14.01.2004, 09:45:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme