Reklama

Pokud si chcete otestovat, kolik síly ve vás opravdu je, možná je na čase vyzkoušet kalisteniku, tedy cvičení, které je založeno na posilování s vlastní vahou. Já do toho šla a už teď vím, že chci ještě, protože je to jednoduše skvělé.

...a kromě toho, že mě to chytlo po prvních šedesáti minutách, je to také pořádná dřina, kterou moje tělo cítilo několik dalších dní. Ale víte, co? Je to přesně ta fyzická bolest, kterou si každý, kdo bere sport jako nutnou a milovanou součást svého života, chce dopřávat v pravidelných dávkách.

ers

O co tedy vlastně jde?

„Kalistenistika, jak již bylo zmíněno výše, znamená posilování s vlastní vahou. Základy tohoto sportu se datují až do dob starého Řecka. V konkrétním překladu kálos (krása) a sthénos (síla), nicméně cílem je brát kalisteniku s pokorou a nekoncetrovat je jen na krásu. Kalistenika a její základy jsou aplikovány například v józe, gymnastice ale také v kondičních přípravách sportovců i fyzicky namáhavých profesí,“ říká trenér a majitel tělocvičny ERS Workout Pavel Oliva.

ers

Já, jakožto pravidelný běžec a instruktorka dynamické jógy, jsem měla pocit, že mám jisté základy v těle, často (a ráda) tvrdím, že mi právě ona pravidelnost a učení dalo spoustu síly, mé tělo se díky tomu mění a já jsem spokojenější a spokojenější. Na tomto prohlášení bych nyní, po dvou odcvičených lekcích kalisteniky změnila jedno, a to fakt, že sílu tedy rozhodně příliš velkou nemám. A tak jsem z první hodiny pod dohledem Pavla odcházela sice téměř po čtyřech, ale s vědomím, že mám na čem makat, že mám konečně prostor a čas zjistit, co všechno lidské tělo opravdu zvládne a posouvat limity a hranice, které se zprvu zdají být nepřekročitelné.

ers

Jak to celé probíhá?

Budete-li se chtít do tohoto cvičení pustit, nemusíte se děsit, že budete jen tak pro představu trenéra udělat stovku angličáků a kliků. Vše začíná u konzultace, diagnostiky těla a u představy, co od této aktivity očekáváte – chcete nabírat svaly? Chcete formovat? Toužíte mít tělo jako skála? Lákají vás triky na bradlech a hrazdách? To všechno můžete mít, protože kalistenika je přesně to cvičení, které je určené pro lidi, kteří se děsí klasického fitka, mohou začít od úplné nuly a to nejdůležitější, pustíte-li se do toho a budete cvičit pravidelně, výsledky budete vnímat prakticky hodinu od hodiny.

ers

Moje představa byla jasná – naučit se kontrolovat celé své tělo, které mám díky józe skoro gumové, posílit ramena i zbytek těla. A mým tajným přáním a během na delší trať by pak byl onen „vysekaný pekáč buchet“ na břiše.

V rámci úvodní lekce jsme se zaměřili s Pavlem na základní cviky, které jsou pro posilování s vlastní vahou prioritou. Vyzkoušela jsem si práci těla a svalů na bradlech a hrazdách, potrápila jsem spodní břišní svaly, na které se snadno zapomíná a to nejdůležitější, učila jsem se vlastní sebekontrole a preciznímu zpevnění celého těla, bez něhož se tento typ sportu neobejde.

ers

Jak už jsem psala výše, tělo mě po první lekci bolelo jako čert, ale další trénink byl už o poznání lepší. Při našem druhém setkání mi Pavel sám řekl, že je vidět, že jsem ten sport akceptovala a pochopila a já tím pádem se svým tělem začala pracovat o poznání lépe. A protože jsem se chtěla postavit do stojky na rukou, dostala jsem na tento cvik opravdu důkladnou průpravu.

Nebudu vám tvrdit, že je to lehké jako facka, to ani náhodou, ale věřte mi, že vidíte-li pokroky, chytne vás to podobně jako mě.

Foto: Archiv FB ERS Workout

Mohlo by vás zajímat: