Vztahy

Dědečku, pomažeš do domova důchodců!

 

Když manželovi zemřela maminka, bylo nám jasné, že to pro manželova otce, tedy mého tchána, je taková rána, že pokud se z ní vzpamatuje, bude to trvat hodně, hodně dlouho.

 

Dědeček si po smrti své ženy skutečně sáhl až na samé dno.
Odmítal jíst, stále plakal, dokonce se pokusil i o sebevraždu. Se svojí ženou byli na sobě natolik závislí, že jeho život po jejím odchodu ztratil smysl.

 

Upřímně řečeno, dědečkův stav nám nedal spát.
Bydlel v malém domečku 200 km od nás, a tudíž péče o něj se stala nemožnou. Já i manžel ještě chodíme do práce, čili navštívit dědu jsme mohli jen o víkendu, a to vzhledem k jeho psychickému stavu nebylo možné.

 

Navrhla jsem proto, že dědu nastěhujeme – alespoň na čas – k nám. Děti už jsou z domu, jeden pokoj máme volný, takže toto řešení se zdálo nejrozumnější.

Já pracuji pět minut od domu, takže bylo v mých silách se i během pracovní doby zastavit za dědou a „zkontrolovat ho“.

 

Zprvu se děda bránil, prosil, že z domečku nepůjde, ale podařilo se nám mu vysvětlit, že v současné chvíli zkrátka jiné řešení není.

Byl si však moc dobře vědom toho, že není schopen se o sebe postarat a tak se slzami v očích po dlouhém přemlouvání na náš návrh kývnul a začalo se stěhovat.

 

Připravili jsme dědovi hezký pokoj.
Vymalovali jsme mu, pověsili mu tam jeho milované obrázky, které si přivezl z domova a nastěhovali mu tam i jeho skříně s postelí.

Zdálo se nám dobré, aby u nás měl alespoň svůj nábytek – snad se díky tomu nebude cítit tak úplně bez domova, říkali jsme si.

 

Nebudu říkat, že to zprvu nebylo náročné. Bylo a hodně. Museli jsme se s manželem vystřídat a vzít si dovolenou, protože děda byl na tom opravdu zle.
Plakal, stýskalo se mu už nejen po ženě, ale i po domově. Jednou dokonce chtěl utéct zpět do „své“ vesničky.

 

Trpělivě jsme mu vysvětlovali, že až se jeho zdravotní stav zlepší a pokud bude chtít, nebudeme mu bránit v tom, aby se vrátil domů, ale nyní to skutečně možné není.

 

Ale jistě všichni víme, že čas dokáže léčit nejlépe...
A čas začal léčit i našeho dědečka.

 

Jeho stavy, kdy nejedl a jen plakal, ustupovaly a objevovaly se stále méně a méně, až po roce jsme s mužem u kávy zkonstatovali, že ten děda, jakého jsme znali, je zpět.

 

Mýlili jsme se. Děda, jaké jsme znali, byl milý, usměvavý a samá legrace. Kdežto ten „současný“ děda, sice už netrpěl depresí a našel opět chuť do života, ale stal se z něj hrubián, despota a troufám si říci – zlý člověk.

 

Jak je to možné? Psycholog nám to vysvětlit tak, že děda prošel zlomovým, nelehkým obdobím. Svojí zlobou a nenávistí si postavil bariéru proti té bolesti, kterou si prošel. Tato reakce, toto chování je prý hlavně u starších lidí častým jevem...

 

No jo, ale co my s tím?

Děda se začal chovat tak, že mi často až mráz běhal po zádech.

Udělal si ze mě služku a k manželovi se choval tak, že jsem jen tupě zírala a čekala, kdy muž vybuchne.

 

Možná se ptáte, proč jsme dědu nevrátili zpět domů. Odpověď je jednoduchá:

To víte, že jsme chtěli. Po ujištění lékaře, že děda je schopen se již o sebe postarat a že nic nebrání tomu, aby se vrátil do svého domečku, jsme to hned dědovi navrhli.

Jeho reakce však byla šokující.

Začal řvát, že nikam nepůjde, že se ho chceme zbavit a že muž je jeho syn, tak ať se o něj kouká postarat...

 

Nu, tenkrát to bylo ošklivé divadlo, co dědeček předvedl.. A tenkrát bylo mně i manželovi jasné, že z dědy je skutečně jiný člověk. Člověk, který chce ubližovat, člověk, který chce vládnout, poroučet, rozkazovat.

 

Asi 3 měsíce po tomto výstupu jsme se dozvěděli, že děda svůj milovaný domeček prodal!

Nemohla jsem to pochopit! Tolik let tam s babičkou žili, měl tak rád „svoji vesnici“ a nyní udělal tohle!

 

Ale manžel to odhadl správně. Děda podle něj prodal dům proto, aby se neměl kam vrátit a mohl u nás zůstat nadobro.

Já se o něj starala, prala mu, vyvařovala, na manželovi si vybíjel zlost, kdy se mu zachtělo a toto se dědovi zalíbilo.

 

Zhruba před měsícem mi ruply nervy a řekla jsem dědovi do očí, že už tohle dál nesnesu. Buď se bude chovat slušně, nebo u nás prostě bydlet nebude.

Děda dostal záchvat vzteku a nebýt u toho můj muž, snad by mě i přetáhl holí.

 

Nyní je situace taková, že s manželem hledáme pro dědu domov důchodců. Je to sice hrozné, ale já už tohle dál nesnesu.
Dědovi jsme řekli, co hodláme udělat. A také jsme mu navrhli, že pokud chce u nás zůstat, není v tom žádný problém, ale musí se začít chovat slušně, nenadávat, nepeskovat...

 

Děda tuto podmínku neakceptuje. Hledáme proto solidní a slušný domov důchodců a jsme rozhodnuti, že tam dědu dáme.

 

Už jsem v okolí zaslechla pár narážek na svoji osobu, cože jsem to za snachu, když tak bezcitně šoupnu dědu do domova, ale já i muž si za svým rozhodnutím stojíme.

Možná to od nás není zrovna nejhezčí, ale my své možnosti již vyčerpali a myslím, že jsme toho i pro dědu udělali dost....

 

Nejsem už nejmladší a i já mám právo na to, být ještě šťastná a užívat si života. A to se neobhajuji, to jen konstatuji. Necítím totiž v tomto případě potřebu se obhajovat. Mám svědomí čisté.

   
09.06.2005 - Láska a vztahy - autor: Sabina

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [78] Dášule [*]

    Milá Jiřko, až se zhroutíš, řeknou lidé, že jsi cvok a budou tě pomlouvat stejně. Myslím, že tohle je jediné řešení. Udělali jste co jste mohli. Bude tam lépe jemu i vám. Takhle by se ván za chvíli odcizily děti, nechtěly by k vám jezdit. Děda za to nemůže, je asi psychicky nemocný, ale ty s manželem mu nepomůžete. A bude hůř. Ti lidé, co vás teď pomlouvají s ním nežijí a netrpí. Jednou to nevydržíte a pokusíte se dědu spacifikovat a bude problém. V cizím prostředí so hned od počátku zvykne na nějaké zásady.

    superkarma: 0 11.06.2005, 13:03:31
  2. [76] Zdenka04 [*]

    a pro Jiřinku jenom ať děda si zaplatí poplatek za místo v penzionu tak se tam dostane a ví o co přišel měl chaloupku a prodal ji tak co ,?? můj názor

    superkarma: 0 10.06.2005, 15:34:38
  3. [75] Zdenka04 [*]

    holky čtu vaše názory a máte pravdu skoro káždá opravdu je problém se starat o tak staré rodiče a musíte fungovat ještě doma svůj život taky má káždý penzion je super pro každého kdo je už sám najde si tam kamarády a jak nechce tak může být sám jenom s rodinou ,taky tady to máme ,ale nedostane se tam každý to je pravda no škoda

    superkarma: 0 10.06.2005, 15:31:47
  4. avatar
    [71] Kekka [*]

    Taky mám pocit, že náš sociální systém je nasměrován špatně.

    superkarma: 0 09.06.2005, 19:05:59
  5. [70] Rikina [*]

    Lowel: přesně to mám na mysli, takovéhle živoření čeká člověka potom, co celej život pracoval, platil si důchodový pojištění, a ještě se i na takovýhle domov důchodců čeká roky. Těch pár domovů, co jsou jenom trochu lepší, zdaleka nestačí zájmu, který o ně je. Takhle si já spokojené stáří opravdu nepředstavuju.

    superkarma: 0 09.06.2005, 17:35:30
  6. [65] Rikina [*]

    Markýza: až se nebudeš moct postarat sama o sebe, budeš mít tak akorát postel v LDN a u ní stojan s kapačkama, víc nic. Takovýhle domovy, co píšeš, jsou pro důchodce, co se postarat právě můžou. A hlavně si můžou zaplatit ten servis, a to s průměrným důchodem nejde. Že to zaplatěj děti, bych si dovolila pochybovat, budou mít svý rodiny, svoje děti, budou platit hypotéky, budou si spořit na svoje vlastní důchody... že by jim ještě zbývalo na nadstandardní domov ?

    superkarma: 0 09.06.2005, 15:45:50
  7. avatar
    [64] Kekka [*]

    Pro nemohoucí babičku jsme sháněli pečovatelku. To byste nevěřily, jak je to obtížné, zvláště na malém městě. Nakonec se nám to nepodařilo. Myslím, že by se náš stát měl víc zajímat o seniory a péči o ně. Ve většině případů se rodina skutečně nemůže o starouška postarat a jiné řešení než DD není.

    superkarma: 0 09.06.2005, 15:15:51
  8. avatar
    [62] Markýza [*]

    Já budu asi za exota, ale jediný co po dětech chci, až nebudu moct se o sebe postarat sama, aby mi připlatily nějaký nadstandardní domov pro důchode, takový abych tam mohla mít pokojí pro sebe (případně dva menší, když bzudeme chtít trávit stáří s manželem), v něm měla svůj nábytek, svou toaletu a wc, do společné jídelny jen když budu chtít, plný servis od personálu. Já nevím, je to moc, nebo ne.
    Jsem sobecká, nebo nejsem.

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:20:53
  9. avatar
    [61] pohodarka [*]

    jo, na sousedy se vykaslete, ti vam do toho nemaji co mluvit. taky mame babicku v domove, sice z jineho duvodu, ale je tam a proste se neda nic delat. doufam, ze vse vyresite a budete zase v pohode

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:17:30
  10. avatar
    [60] grice [*]

    Já se teda vůbec nedivím,jak se říká za dobrotu ... Je pravda že to asi není úplně ojedinělí případ,takových lidí co si prožijou peklo a začnou být zlí a pro své okolí nesnesitelný je asi hodně,bohužel,ale lidská psychika je zvláštní. Naše sousedka to vyřešila úplně stejně,dala maminku do pečovatelského domu a na víkend si jí brala k sobě domů,ale nic se nezměnilo. Po dvou letech maminka zemřela a sousedka si oddychla,já vím zní to strašně,samozřejmě jí oplakávala,ale skončilo jí to psychické týrání posledních dvou letech. Kdo nezažije nemůže soudit..

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:01:01
  11. avatar
    [58] Žábina [*]

    Jíťa*:
    to ona nakoupit, k doktoru a tak si zajde....
    ale tuhle mě vytočila se známkou...poštu má kousek od baráku...koupila si v tabáku pohled že ho někomu pošle a poslala mi ho po manželovi, ať jí na něj koupím známku, že v tom tabáku je neměli...dobře, ale ona poštu hned vedle a to byl zrovna tak hezký den asi před měsícem, sluníčko svítilo ale pro ní to je prostě problém...

    superkarma: 0 09.06.2005, 12:56:45
  12. avatar
    [57] gerda [*]

    Rikina: mám tentýž názor. Kolektivních zařízení mám z dětství plné zuby. Není nad to mít svou koupelnu, svůj záchod a svoje soukromí.

    superkarma: 0 09.06.2005, 12:40:45
  13. [56] Angel79 [*]

    Naprosto souhlasím. Ještě před rokem jsem se musela starat o babičku. Pak jsem jako vnučka vybouchla, vždyť má babička tři děti! Když už k ní začali létat mimozemšťané a kradli jí peníze, tak jsem udělal pořádný rambajs. Babka je dneska v soukromém domově důchodců, jezdíme za ní a máme klid a zase zdravé nervy.

    superkarma: 0 09.06.2005, 12:03:49
  14. [55] Rikina [*]

    Možná to opravdu jinak nejde. Ale vím, že moji rodiče by do domova důchodců chtěli, jenom kdyby už nemohli sami vstát z postele a musel je někdo mýt, krmit atd. Jinak ne. Sama bych do domova důchodců taky nešla, tam není žádný soukromí, a člověk se musí hlásit, kam jde, kdy přijde. Nemůže mít žádný domácí zvíře, ani kytky, klíč od bytu musí dát rezervní na vrátnici, kdejaká uklízečka mu leze do osobních věcí. Celej důchod dá za domov, a nezbude mu ani na čokoládu pro vnoučata. Otravujou ho s pořádáním různých praštěných akcí, co si vedení domova myslí, že jsou úžasný pro starý lidi, a nikoho nezajímá, že dotyčného to třeba nebaví a nechce tam jít. Takovej je domov důchodců, co stojí u nás na sídlišti. Což je taky geniální tah, umístit ho vprostřed sídliště, mezi dětský hřiště - asi aby si mohli důchodci stěžovat, že venku křičej děti Kdepak, dokud budu schopná stát na nohou, byť o berlích, do domova teda ne.

    superkarma: 0 09.06.2005, 11:46:27
  15. avatar
    [54] Clerenc [*]

    Myslim, ze opravdu neni co obhajovat a souhlasim s pani Jirinou. Nemyslim si ze domov duchodcu je nejake zlo. Muj pritel tam ma babicku a ta si to tam nemuze vynachvalit. Kazdy den maji nejaky program, pro mohouci planuji vylety, maji vlastni park s oborou a rybnicekem, kam chodi krmit kachny. Takze proc ne?!

    superkarma: 0 09.06.2005, 11:43:41
  16. avatar
    [53] Clerenc [*]

    Myslim, ze opravdu neni co obhajovat a souhlasim s pani Jirinou. Nemyslim si ze domov duchodcu je nejake zlo. Muj pritel tam ma babicku a ta si to tam nemuze vynachvalit. Kazdy den maji nejaky program, pro mohouci planuji vylety, maji vlastni park s oborou a rybnicekem, kam chodi krmit kachny. Takze proc ne?!

    superkarma: 0 09.06.2005, 11:42:05
  17. avatar
    [51] marcellina* [*]

    taky se nestacim divit, jak nekteri stari lidi umi byt zli.. napr. dneska jsem rano zaznamenala v saline jeden pripad, pak jdu po ulici a vidim dalsiho dedecka jako vechytek jak rve na remeslnika,kterej se ho slusne ptal, kdo je spravce baraku, ve kterem deda bydli, ze chteji provest nejake opravy a dedek zacal hystericky rvat na celou ulici, at mu vleze na zada, ze on zadny opravy nechce, ze mu tam budou bouchat a on se zas nevyspi atd... dokonce predpokladam,ze dum mel nejakeho majitele a deda je pouze najemnik, takze ma asi houby co rozhodovat, kdo co bude opravovat a vcera jsem pustila ze dveri starsi damu, ani za podrzeni dveri nepodekovala

    superkarma: 0 09.06.2005, 11:32:15
  18. avatar
    [50] tomáš [*]

    jo jo, slyšela jsem už různé příběhy, jak se člověk stářím změní, ať už je to hromadění odpadu, pomlouvání a udávání na policii, šikanování...je to nějaký postup demence, změny na mozku - a asi s tím nelze moc udělat, brrrr. Jak je to dlouho, co uvedli tu hroznou zprávu, jak klient penzionu důchodců zavraždil ošetřovatele? A co asi je za zdmi psychiatrie? Snad je přijatelnější, když člověk, kterého jsme znali a měli rádi, zemře ještě poměrně "fit", než když musí on i jeho okolí projít martýriem nesoudnosti a nesoběstačnosti... je to moc smutné.

    superkarma: 0 09.06.2005, 11:20:57
  19. avatar
    [49] sara.l [*]

    Žábina: to já si pamatuju moc dobře,protože to je jediná chvilka,kterou mamka opouští postel a jde

    superkarma: 0 09.06.2005, 11:15:29
  20. avatar
    [47] Žábina [*]

    sara.l: přesně a zapomněla jsem pro důchod

    superkarma: 0 09.06.2005, 11:11:16
  21. avatar
    [46] Žábina [*]

    Jíťa*: no chodí si snad nakupovat, ne? nebo myslíš že žije ze vzduchu? velký nákup jí uděláme např.v pátek, ale pro pečivu a podobně si zajde do obchodu, který má přes ulici....
    a tam si koupí , jiný alkohol,např.tvrdý, vůbec nepije...

    superkarma: 0 09.06.2005, 11:10:38
  22. avatar
    [45] sara.l [*]

    Jíťa*: počítám,že pro důchod si zajde..aspoň ta naše to tak dělala pro důchod a pro flašku

    superkarma: 0 09.06.2005, 11:10:22
  23. avatar
    [43] gerda [*]

    Žábina: ono je to těžký. Člověk, který je celý život aktivní a je zvyklý myslit, bude na stáří ve stejném duchu pokračovat. Tedy, pokud mu fyzické zdraví dovolí. Má velkou výhodu ve výběru koníčků a když je k tomu i společenský, tak může mít stáří pěkné. Ale horší je, když jde o muže nebo ženu omezeného, kdo byl zvyklý odmakat si svých 8 hodin, pak rovnou domů k plotně nebo do hospody na pivo. Takový fakt nemá žádnou životní náplň. Jen zuří nad tím, že všude vede mládí, jim ubývá sil, nikoho nebaví poslouchat jejich stesky ... a tím víc otravují z nudy. Podle mě jsou na tom ženské líp, jsou soběstačnější. Neumím si představit, že bych v důchodě mořila celou rodinu kolem dokola, aby za mnou jezdili, čučeli na mě a já bych skuhrala, jak jsem na tom zle. Babička byla ráda na světě až do svých 92, moje maminka ji poslední půlrok opatrovala, když ležela. Ale perla nakonec - babička byla celý život vzorná. Hospodyňka, šetrná, nekouřila, nepila...a jak tak ležela coby ležák a já k ní zašla, tak najednou povídá "já bych se chtěla tak ožrat!!!" To byl šok, při smyslech byla, ale tato hříšná touha mě opravdu vyvedla z míry a zauvažovala jsem, jestli je dobré celý život jenom sekat latinu a nic si nedopřát:)

    superkarma: 0 09.06.2005, 10:51:48
  24. avatar
    [42] sara.l [*]

    Ještě jsem si vzpomněla..když jsem byla menší..tak mě mamka..vždycky strašila a říkala...počkej počkej..když budeš zlobit půjdeš do domova důchodců...místo do dětského domova ..no vida...musím ji to trošku připomenout aby tam náhodou neskončila ona

    superkarma: 0 09.06.2005, 10:46:21
  25. avatar
    [40] Žábina [*]

    jo jo hlavně že oni nadávají jaká je dnešní mládež hrozná...a přitom se někdy chovají daleko hůř...
    neříkám že všichni

    superkarma: 0 09.06.2005, 10:38:01
  26. avatar
    [39] sara.l [*]

    Kocicka:

    superkarma: 0 09.06.2005, 10:31:40

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [38] Ryta [*]

    Je to sice asi hrozné a já si neumím představit, že bych své rodiče dala do domova důchodců, ale zase si myslím, že pokud není možná domluva, tak nic jiného bohužel nezbývá. Je to smutné, ale nechávat se utiskovat od člověka, kterému chcete pomoci a on se snaží jen všem znepříjemnit život je asi nad lidské síly.

    superkarma: 0 09.06.2005, 10:29:37
  2. avatar
    [37] Kocicka [*]

    no, stále se mluví jak jsou mladý nevychovaný a kdesi cosi. Ale já zatím často prožívám Opačný stav, kdy staří lidé se mění v despoty, tyrany a neumí se chovat. Zrovna včera jsem projížděla úzkou jednosměrkou vedle které je chodík. Starší pán stál téměř v půlce silnice s paní a vyprávěli si v klidu přestože mě viděli že jedu a nemám téměř kudy projet. A ještě se pobaveně dívali jak to nemohu vybrat...no ještě mi mohli říct at je nezajedu a asi bych to nevydržela!

    superkarma: 0 09.06.2005, 10:29:11
  3. avatar
    [36] sara.l [*]

    Žábina: moje taky,ale teď už trochu míň

    superkarma: 0 09.06.2005, 10:23:04
  4. avatar
    [35] Žábina [*]

    Růža: moje maminka taky pije -
    nechce si to přiznat, ale je na tom už závislá - teď má dokonce nález na játrech, ale pít nepřestane....
    jsem z toho nešťastná

    superkarma: 0 09.06.2005, 10:15:18
  5. avatar
    [34] Žábina [*]

    Vecernice: č.32 - přesně moje maminka
    i s tím chozením...věčně si stěžuje, že jí bolí nohy /má je zdravé/ a manžel už to tuhle nevydržel a řekl jí, že jí bolí od toho, že vůbec nechodí, má už zkrácený svaly
    a víš co mu na to řekla? já se naběhám - z obýváku do kuchyně a zpátky několikrát za den....

    superkarma: 0 09.06.2005, 10:14:26
  6. avatar
    [30] houserop [*]

    Růža: v 31 letech už je v domově pro seniory? Není tam nejmladší? Ale chápu, v tomhle věku se člověk ještě odhodlá změny a dokáže se radovat.
    Mám dědu, je to s ním dost podobné jako s Jiřininým. Až na to, že opravdu není hrubián, ale také má zlost na celý svět a pocit, že se o něj nikdo nestará - i když bydlí u tety, která se o něj stará a jídlo mu vozí z domova důchodců.
    Myslím si, že by mu v domově důchodců nebo v penzionu pro seniory bylo líp. Mohl by si tam najít "kamarády" a měl by pocit, že na někoho nemusí být odkázaný. Občas o tom mluví, že by tam chtěl, jenomže jedno je mluvit a druhé je zažádat si a počkat pár let než se tam dostane...

    superkarma: 0 09.06.2005, 09:26:23
  7. avatar
    [29] Žábina [*]

    Růža: ani nevíš jak ti závidím . mám maminku, které je 68 let po smrti tatího, který zemřel loni, se úplně odepsala..žije sama ve 3+1 ani slyšet nechce že by ho mohla vyměnit za menší, kde by se cítila určitě lépe...nedaleko jejího bydliště teď otevřeli nový Penzion pro seniory, moderně vybavený, ale vstupní poplatek je dost vysoký a ještě měsíčně se platí okolo 6.000,-Kč. Je to jen pro movité staroušky. Takže něco takového pro ni nepřipadá v úvahu.
    Ale to by nevadilo, kdyby ona sama se snažila trochu žít...nedávno mi řekla - já už to tady v tom bytě nějak dožiju. Nemá žádný zájem, nic....

    superkarma: 0 09.06.2005, 09:22:07
  8. avatar
    [28] Žábina [*]

    Jiřina - udělali jste už dost a držím palce aby to s tím Domovem nebo Penzionem co nejdříve vyšlo...
    stáří je fakt hrozná věc a někteří staří lidé jsou opravdu nesnesitelní

    superkarma: 0 09.06.2005, 09:19:17
  9. [27] Jipa [*]

    Markýza: asi si platí všechny domovy důchodců, ale rozdíl v zařízeních asi finančně bude dost velký...nebo ne? a myslela jsem, že kraj jako zřizovatel má nějaké poviné pemzum těch "dotovaných" lůžek a tam že se čeká dlouho (protože se tam platí relativně málo...)???

    superkarma: 0 09.06.2005, 09:02:11
  10. avatar
    [26] Gabi [*]

    Nyotaimori: jojo, také jsem měla takovou babičku , neměla nikdy žádné přátele, byla stále "zničená životem" a tak se snažila zničit život i nám příbuzným.
    Jiřina: já myslím, že je to dobré řešení; bohužel to tak v životě chodí "za každý dobrý skutek následuje spravedlivý trest".

    superkarma: 0 09.06.2005, 08:56:59
  11. avatar
    [25] sara.l [*]

    Růža: díky moc,taky bych se trošku bála to se mamce nedivím...ale je to super..když tak žije, je škoda život promarnit

    superkarma: 0 09.06.2005, 08:38:47
  12. avatar
    [24] tortora [*]

    Jiřinko,plně tě chápu...my jsme měli doma babičku,ale ta se o sebe nedokázala postarat a taky to byl tyran rodiny,tu berli po mě hodila,ale já jsem byla rychlejší ,jak se říká ona po nás kamenem a my po ní chlebem,bylo to opravdu náročný,dělala nám naschály,museli jsme ji neustále hlídat,ke konci nebyla schopna vydržet sama doma,aby něco neprovedla,takže 24 hodin šichta...

    superkarma: 0 09.06.2005, 08:21:46
  13. avatar
    [22] Amálie [*]

    Jiřino, tvuj přístup se mi líbí, držim

    PS: minulý týden jsme pochovali mého dědu (85let) a musim říct, že do poslední chvíle, co nás vnímal, mám děkoval, že se o něj vzorně staráme - jezdili jsme ho mýt a krmit, abysme ulehčili babičce. A když mu nebylo dobře, raději nás posílal pryč, prý abysme ho nemuseli vidět. Bylo to hodně smutné, ale žil dlouho a na plno (letos ještě jezdil autem). Nemoc přišla náhle a do dvou měsíců byl konec. Moc mi chybí, protože pro mně to byl gentleman, spravedlivý, moudrý, tolerantní a hodný člověk, který mě pro život naučil stokrát víc, než jeho syn - můj otec. Babička to snáší docela dobře, štěstí, že je hezky a může se realizovat na zahrádce. Je to báječná ženská.

    superkarma: 0 09.06.2005, 08:20:07
  14. avatar
    [21] sara.l [*]

    Růža: jenomže tvoje mamka tam chtěla a to je ten rozdíl...moji rodiče by ti řekli..jenom přes naši mrtvolu..občas mě napadnou děsné věci...když slyším jací jsou to sobečci ,život je přesně takový jak si ho uděláme a tvoje maminka udělala správně a baví se,to je super doufám,že na stará kolena taky najdu nějaký solidní penzionek...protože provzdychat zbytek života by se mi fakticky nechtělo ..Hodně zdraví mamce i Tobě

    superkarma: 0 09.06.2005, 08:10:14
  15. [20] Pe-ťule [*]

    sara.l:na 100% souhlasím,my bydlíme s manželovou babičkou naštestí jenom ve stejném baráku,ale co ta dovede to zůstává rozum stát.

    superkarma: 0 09.06.2005, 08:05:59
  16. avatar
    [18] sara.l [*]

    Kekka: já pořád říkám,že jediný kdo se má celkem dobře jsou důchodci,chybí jim nějaká činnost,práce,zábava,protože jinak vymýšlí kraviny a brečí,kde je píchá...a přesně tak.ten kdo to neprožil na vlastní kůži-nikdy nepochopí...co takový staroušek v akci dokáže

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:57:16
  17. avatar
    [17] gerda [*]

    pokud se rychle místo v domově důchodců najde, bude to řešení. Dědeček je opravdu svérázný a když prodal domek, nic jiného nezbývá při jeho nepřizpůsobivosti. Ale napadlo mi: bylo by od něj velmi slušné, kdyby po prodeji domku převedl stržené peníze aspoň zčásti na vás, když se o něj teď staráte. Jak je to vůbec finančně vyřešené? Jestli dědeček bydlí "zadarmo", dost věcí mu asi nedochází. Péči, kterou teď u vás má, by musel jinde krvavě platit. Je velká škoda, že ne každý stářím zmoudří...

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:56:29
  18. avatar
    [16] Kekka [*]

    Ono se to kecá všem,co takový problém nemuseli řešit. Já jse se s tím setkala taky a vím, jak obtížníé je se starat o starého člověka, který navíc nespolupracuje. Nic si nevyčítejte, snažili jste se udělat to nejlepší, zachovali jste se správně. Třeba se zrovna mezi vrstevníky bude děda cítit dobře.

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:54:14
  19. avatar
    [15] sara.l [*]

    jojo..bydlím s dětmi u rodičů a bohužel se někdy nedivím...když vidím v televizi nějaký pořad o tom,že jsou staří lidé napadnuti vlastními dětmi nebo naopak...dovedou pořádně vytočit a naschvály dokáže dělat naše mamka přímo výstavně...takže slabší cholerická povaha...určitě takový tlak nevydrží a někde to prostě vybouchne.

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:44:18
  20. avatar
    [14] Jupíí [*]

    Domov důchodců není špatný, ale příhodnější se mi zdá penzion pro důchodce. Nevím přesně jak je to finančně. Normálně se platí nájem elktřina atd. Ale bývají nějaké vstupní poplatky různé výše. Domov je taková lepší nemocnice, 3-4 lidé na pokoji, na jídlo se chodí do jídelny, uklízí uklízečka, koupelna i WC bývá společné na chodbě. Penzion,alespoń tady u nás nutí staršího člověka, zachovat si ještě nějaké sociální návyky. Jedná se o garsoniéru, s možností uvařit si nebo si objednat dovoz obědů, úklid většinou samoobslužně, nebo čilejší sousedka vypomůže, sociální zařízení soukromé a svoje osobní věci má člověk pod zámkem. Jestli děda prodal domeček , mohl by si bydlení financovat sám

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:42:39
  21. avatar
    [13] Trinitty20 [*]

    No, se starýma lidma je to fakt těžký Radši bych se toho stáří ani nechtěla dožít

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:26:39
  22. avatar
    [12] Markýza [*]

    Jipa: důchodci si platí všechny domovy důchodců.

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:25:45
  23. avatar
    [11] Markýza [*]

    zelvicka: o umístění do domova důchodců rozhoduje krajský úřad příslušného kraje.
    Navíc existují různé typy domovů důchodců.

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:25:05
  24. avatar
    [10] Pajinka [*]

    Jipa: Tolik ne, ale taky je problém se tam dostat.

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:19:24
  25. avatar
    [9] zelvicka [*]

    Nyotaimori: čekaci doba je v každém DD jiná. My máme ve městě krásny DD , chodila jsem tam jako dobrovolník tak to vím.
    Taky si může podat víc žadosti, určitě je v okrese víc DD.

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:14:53
  26. [8] Jipa [*]

    Nyotaimori: 5-10 let? to snad jen v tech placených státem ne? Ty co si důchodci platí snad nejdou tolik na dračku- nebo jo?

    superkarma: 0 09.06.2005, 07:02:03
  27. avatar
    [7] svetluszka [*]

    Bojím se stáří..

    superkarma: 0 09.06.2005, 06:32:16
  28. avatar
    [6] Léthé [*]

    Nyotaimori: asi vím o čem mluvíš.

    superkarma: 0 09.06.2005, 01:45:13
  29. avatar
    [4] Mici [*]

    Nyotaimori: vždyť to je tvoje bábi, ne?

    superkarma: 0 09.06.2005, 01:27:34
  30. avatar
    [2] Mici [*]

    Jiřino, myslím, že jste skutečně s mužem udělali pro dědu hodně a buhužel jeho chování je jaké je, domluva žádná. Podle mého je to jediné možné řešení. Bohužel. Ale dnes bych domovy důchodců nebrala jako nějaký sklad pro odložení starých lidí. Vždyť je tam o ně postaráno, mají navařeno, je zajištěna zdravotnická péče a určitě i další služby, můžou si povykládat a nejsou doma tak osamocení. Moje babička domovy důchodců vždy pohrdala, stará se teď o ni teta a myslím, že v domově by se tda měla určitě lépe. Teta za ní zajde, když má čas, kolikrát se ale stalo, že babička zůstala někde ležet a trvalo hodiny, než někdo přišel a pomohl jí (je na vozíku).

    superkarma: 0 09.06.2005, 00:39:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme