Novinky

Dcerám jsem nastavila řád

Čtenářka Datura zavzpomínala na dobu, kdy vychovávala sví dcery v podstatě sama. A chuť řezat měla spíš rodiče vzteklých dětí, než ty děti. Díky Daturo za Váš názor a gratuluji ke krásným dcerám.

Dobrý den,

rovnou říkám, že bych si do výchovy svých dětí nenechala mluvit od matky, natož od tchýně. Dcery, pokud byly hodně malé jsem vychovávala prakticky sama. Manžel jezdil na montáže a doma byl jen o víkendech a to si chtěl odpočinout, takže jsem ho výchovnými problémy nezatěžovala.

Dcerám jsem od malička zavedla řád. Ve stejnou dobu vstávaly, hrály si, chodily na procházky, koupaly se a spát chodily každý den hned po Večerníčku. Nikdy se mi nestalo, že by si třeba v obchodě vynucovaly, abych jim něco koupila a už vůbec si neumím představit, že by se tam vztekaly a válely po zemi, jak jsem párkrát na vlastní oči viděla. A když je maminka v krámu zřezala, měla jsem chuť, vrazit jednu i jí. Své děti jsem trestala pouze zákazem televize. Nářez dostala jen jednou ta starší. To už ji bylo sedmnáct a vlekla odpoledne hlavní ulicí svou totálně nalitou kamarádku. Motaly se obě, takže dostala pár facek ještě dřív, než stačila dokázat, že ona nepila. Pokud byl nějaký problém ve škole, nikdy jsem je po rodičáku nebudila a ráno už to zas takový problém nebyl.

Když už dospívaly a měly nějaké problémy, chodily s tím za tátou a ten měl za úkol mě na to nějak připravit. To víte já jsem Beran, jedno dítě taky a druhé Lev, tak by přímý úder nemusel dopadnout nejlíp.

Datura a dcery



Dnes už jsou holky dospělé, jedné je 40, druhé 36 a mají své děti a troufám si trvdit, že je mají vychované dobře. Do výchovy jsem jim nikdy nezasahovala, ale jasně, že vnoučata občas něčím rozmazlím, jako každá babča.

Zdraví Datura
 Příspěvek nebyl redakčně upraven


Dnes máme téma dne:

Mluví vám někdo do výchovy vašich dětí?

  • Rozmazluje vám je?
  • Jak to snášíte?
  • Kterou radu jste si vzala k srdci a jste za ni vděčná?
  • Která rada vám přišla nejabsurdnější?
  • Kdo radí víc? Vaši rodiče, nebo „tchánovci“?
  • Už jste se někdy kvůli dobře míněným radám pohádala?
  • Do čeho byste si nikdy nenechala mluvit?
  • Umíte asertivně rady odmítnout, když se vám nelíbí?
  • Žádala jste vy sama o radu? Ptala jste se, jaké jste byla dítě a co na vás platilo?

redakce@zena-in.cz

A jedna z vás, ta která bude mít zítra, v pátek 13. v 8 hodin ráno pod svým příspěvkem nejvíce reakcí, získá luxusní přívěšky z kolekce SWAROVSKI ELEMENTS od společnosti www.svet-koralku.cz  

sperkxy

   
12.04.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [41] Makova_panenka [*]

    kobližka — #40 však já taky všeobecně - ono to všechno na netu vyznívá úplně jinak, než jak to je myšleno a "řečeno".

    superkarma: 0 12.04.2012, 23:08:45
  2. avatar
    [40] kobližka [*]

    Makova_panenka — #39 Dobře,díky za vysvětlení.Mimochodem,taky jsem k děcku Giovany neměla žádné připomínky.Já psala tak všeobecně.

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #41
    superkarma: 0 12.04.2012, 22:01:41
  3. avatar
    [39] Makova_panenka [*]

    kobližka — #37 já taky nejsem vyloženě z oboru, spíš z vedlejšího oboru Sml52 v začátku jsme se asi nepochopily, každý má nastavené chápání pro různá slova jinak a čeština je navíc na slova obzvlášť bohatá Sml16 Zjednodušeně řečeno adhd je současný název pro dřívější LMD (lehká mozková dysfunkce) - jenže se zjistilo, že to není žádná "dysfunkce" (zase jde trošku o slovíčkaření), jakoby jinak to prostě funguje v mozku, jestli si definici pamatuju správně. Hyperaktivita je jedním z příznaků.

    A ještě chci poznamenat, aby bylo úplně jasno Sml16 že si nemyslím, dítě Giovany je rozmazlené, ani, že trpí ad/hd.

    1. na komentář reaguje kobližka — #40
    superkarma: 0 12.04.2012, 21:10:33
  4. avatar
    [38] ekleinovka [*]

    Krásné jsou obě dcerky, po mamince...dobře jsi je vychovalaSml67

    superkarma: 0 12.04.2012, 20:42:03
  5. avatar
    [37] kobližka [*]

    Makova_panenka — #32 Já nejsem z oboru a tak se,bohužel,v těch zkratkách AD/HD a IMD nevyznám...

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #39
    superkarma: 0 12.04.2012, 19:55:25
  6. avatar
    [36] datura [*]

    Jala — #35 dík Sml16

    superkarma: 0 12.04.2012, 19:05:42
  7. [35] Jala [*]

    Daturo, máš nádherné dcery! Ostatně mají být po kom - sama jsi kočka!

    Ano - nastavit mantinely je nutné, dnešní přílišná demokracie k ničemu nevede a bude hůř! Jak ty dnešní děti dokonale znají svá práva!

    GIOVANA 1 — #10 Hyperaktivní (tedy ne nemocné, ale příliš aktivní) dítě dá skutečně zabrat, zvláště, když tvé první bylo hodňoučké.Sml16Sml16Sml16

    Ale neboj, je inteligentní, vyroste z toho! Také jsme něco podobného zažili. V dnešní době je hyperaktivita  (myslím v dospělosti) naopak pozitivní.

    Jen jsme to měli bohužel naopak, hyperaktivní bylo první dítě, to hodné až to druhé. Klidu jsme si tedy neužili. Ale nemohl za to a teď nám to vynahrazuje.

    Ale chápu, že je to asi někdy na prášky!

    1. na komentář reaguje datura — #36
    superkarma: 0 12.04.2012, 18:14:37
  8. avatar
    [34] tajnostii [*]

    Hezké holky,všechny třiSml22

    superkarma: 0 12.04.2012, 17:37:30
  9. avatar
    [33] LudPa [*]

    Taky moje holky měly určitý řád a myslím, že se vyplatilo.

    superkarma: 0 12.04.2012, 17:08:38
  10. avatar
    [32] Makova_panenka [*]

    GIOVANA 1 — #27právě kamarádky dítko je to samé, nechtějí ji učit, aby se pak nenudila, až půjde do školy, ale ona prostě sama vstřebává a vyžaduje podněty Sml16

    Je fajn mít chytré a zvídavé dítko, ale věřím, že pro matku dotyčného mrňouse je to velká zkouška nervů a musí být nápaditá a vynalézaváSml30

    kobližka — #29 já vyloženě slovo "hyperaktivita" jako diagnózu neberu, to až přímo pojmenování, jak jsem psala např ad/hd, případně lmd.

    1. na komentář reaguje kobližka — #37
    superkarma: 0 12.04.2012, 16:41:01
  11. [31] jithule [*]

    hezký holky

    superkarma: 0 12.04.2012, 15:55:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] magic11 [*]

    kobližka — #18 pravdu díš, předsedo Sml22Sml59

    superkarma: 0 12.04.2012, 15:21:44
  2. avatar
    [29] kobližka [*]

    GIOVANA 1 — #28 Aha....a to je právě ono.Je zbytečné říkat o svém dítěti,že je hyperaktivní,když je jen čilé,zvídavé,neposedné.To jsem měla právě na mysli,že to mnoho maminek říká "pro nic za nic".Hyperaktivitu beru jako diagnózu.

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #32
    superkarma: 0 12.04.2012, 15:12:01
  3. avatar
    [28] GIOVANA 1 [*]

    kobližka — #24 kobližka — #24

    Hyperaktivitou jsem konkrétně u své dcery nemyslela diagnozu, ale pouhý fakt, že se od rána do večera nezastaví a stále musí něco dělat Sml16, prostě musí mít nějakou činnost, nejlépe u které musí přemýšlet ...nebo něco tvořit vlastníma rukama. Takové obyčejné hraní ji baví pouze opravdu chvíli, je to neskutečná zásobárna energie Sml52.

    1. na komentář reaguje kobližka — #29
    superkarma: 0 12.04.2012, 15:06:53
  4. avatar
    [27] GIOVANA 1 [*]

    Makova_panenka — #20 Tak malá nebyla ubrečená nebo tak něco, ale opravdu od malička vyžaduje neustálou pozornost a podněty, prostě chce vědět stále něco nového , již ve 2 letech uměla počítat do 20, znala všechny barvy a.j, ale ne proto, že by jsme ji to nějak systematicky učily, ona prostě to chtěla vědět sama a vždycky si přinesla takovou tabulku s čísílky a museli jsme jí říkat co které číslo znamená, naučila se to vše prostě hrou, i některá anglická slůvka podle knížky no a abecedu už také umíme. Nechci, aby byla  nějak dopředu, protože má 1. dcera, se pak v 1.třídě vyloženě nudila, když se děti učily číst a ona to už uměla, tak ji učitelka zaměstnávala tím, že si z ní udělala takovou pravou ruku..rozdávala sešity a tak.

    A fakt musí být program na celý den, protože jak se něco neděje / z jejího pohledu/ tak se zřejmě nudí a zlobí, dávám nám tak najevo, že si přeje aby jsme se jí věnovaly. Někdy je to opravdu fuška pořád něco vymýšlet Sml16

    A hyperaktivní, tím nemyslím žádnou poruchu, ale to, že se prostě celý den nezastaví Sml58.

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #32
    superkarma: 0 12.04.2012, 15:01:53
  5. avatar
    [26] datura [*]

    femme — #21 Já jsem jim to taky nevnucovala, jednoduše mě vždycky poslechly a pak už si tak zvykly, že kdybych je nechala déle vzhůru, tak by usnuly třeba u stolu Sml30

    superkarma: 0 12.04.2012, 14:35:53
  6. avatar
    [25] Makova_panenka [*]

    kobližka — #24 tak přímo s tímhle jsem se nesetkala zase já - že nevychovanost svádějí na "hyperaktivitu". Ale souhlasím s tím, rozdíl je. Spíš jsem se setkala s tím, že dítě s diagnostikovaným ad/hd bylo označené za nevychované, než naopak. Zas na druhou stranu, nezasvěcený člověk rozdíl hned neuvidí Sml80 Kdysi se to vůbec nejspíš neřešilo, dys - poruchy, to byli pitomečci, co se neučí, nebo jsou hloupí a hyperaktivita = zlobivci a nevychovanci Sml80dneska to vypadá spíš na opačný trend, přisuzování něčeho, co v diagnóze není.

    superkarma: 0 12.04.2012, 14:15:27
  7. avatar
    [24] kobližka [*]

    Makova_panenka — #23 Já jsem vlastně reagovala na to,cos psala jako odpověď Giovaně 1.Vím jen,že mnoho maminek svádí nevychovanost svého miláčka na hyperaktivitu,vlastně to tak říkají,aniž jí mají diagnostikovanou.

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #25
    2. na komentář reaguje GIOVANA 1 — #28
    superkarma: 0 12.04.2012, 14:06:51
  8. avatar
    [23] Makova_panenka [*]

    kobližka — #22 znám rozdíl mezi skutečnou hyperaktivitou a nevychovaností, tedy jak to napsat, nemám osobní zkušenost s výchovou vlastníhi děcka, ale ze své pracovní a rodinné praxe mám zkušenost s obojím Sml16 jestli to, co jsem napsala předtím, vyznělo jinak, tak to vyznělo špatně Sml30

    1. na komentář reaguje kobližka — #24
    superkarma: 0 12.04.2012, 14:00:48
  9. avatar
    [22] kobližka [*]

    Makova_panenka — #20 Prosím - neplést si skutečně diagnostikovanou hyperaktivitu s nevychovaným děckem.Ve svém okolí mám dva takové příklady a můžu říci,že dokonce prarodiče jsou z toho docela vedle.

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #23
    superkarma: 0 12.04.2012, 13:57:12
  10. avatar
    [21] femme [*]

    mým dětem je 37, 36 a 30, nikdy jsem je nenutila spát, nebo si hrát každý den přesně ve stejnou dobu, nikdy si nic nevynucovaly, nebyly s nimi žádné větší výchovné problémy Sml24 už dávno vylétly z rodného hnízda, ale vracejí se do něj docela často Sml30

    1. na komentář reaguje datura — #26
    superkarma: 0 12.04.2012, 13:54:24
  11. avatar
    [20] Makova_panenka [*]

    Pěkná blonďatá rodinka Sml16 Docela se mi líbí Váš přístup, všechno rovným dílem, pevný řád, ale žádné "násilnosti"Sml16

    datura — #14 věk bych jim hádala nižší, i s odečtenými 5 roky Sml59

    GIOVANA 1 — #10 jo, tohle bude asi typ "dítěte s charakterem"Sml30 Kdysi bych si řekla, že tohle je rozmazlené dítě, ale názor musím přehodnotit, má kamarádka má taky hyperaktivní dítě, hodně uplakané, až upištěné, ale taky velice zvídavé a na svůj věk dosti chytré - myslím si, že prostě potřebuje podněty a proto neustále vyžaduje pozornost. A nakonec, já byla to samé, prosadit se za každou cenu Sml80 A vyrostla jsem z toho a myslím, že žádné manýry nemám.

    1. na komentář reaguje kobližka — #22
    2. na komentář reaguje GIOVANA 1 — #27
    superkarma: 0 12.04.2012, 13:51:33
  12. [19] jerenika [*]

    hmm, tak to klobouk dolů Sml67

    ..to moje cácorky jak můžou, tak se skoro perou, zlobivky Sml57

    superkarma: 0 12.04.2012, 13:21:33
  13. avatar
    [18] kobližka [*]

    No jo,tvoje "výchovné metody" byly ještě z minulého století Sml30 (moje taky),tak snad proto děti nebyly takové,jaké je vídáme dneska.Někde se asi stala chyba,myslím u některých dnešních maminek.Chtějí dát svým dětem co nejvíce svobody,ale ani netuší,jak jim tím ubližují.Dítě prostě potřebuje vzor a a potřebuje mít nastavené hranice,aby vědělo,kam až může dojít.Jinak se mnoho nenaučí.

    1. na komentář reaguje magic11 — #30
    superkarma: 1 12.04.2012, 13:14:46
  14. [17] IVECO [*]

    tak pod to bych se podepsala,taky jsem vychovávala děti sama bez muže.Pracuje mimo domov a vrací se jen na víkend,někdy ani to ne a potřebuje si odpočinout. Nikdy jsem neměla s dětmi problém,protože měly tvrdý řád...jinak bych to asi sama nezvládala.

    Moc vám to sluší Sml22Sml22

    superkarma: 0 12.04.2012, 13:11:03
  15. [16] Trefa [*]

    trefa:jsem taky beran,deti jsem si vychovala sama.maminka s rodinou zili v Praze,tak jsem byla na vse sama.a nini detem do toho nemluvim

    superkarma: 0 12.04.2012, 13:10:34
  16. avatar
    [15] maje [*]

    datura — #14 tak těmahle holkama bych se chlubila pořád. krásný kočky Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 12.04.2012, 13:07:51
  17. avatar
    [14] datura [*]

    maje — #13 Je to fotka asi pět let stará, tak si to odečti, ale vypadají stejně, ta starší možná i líp Sml58

    1. na komentář reaguje maje — #15
    2. na komentář reaguje Makova_panenka — #20
    superkarma: 0 12.04.2012, 13:05:40
  18. avatar
    [13] maje [*]

    tady na té fotce jsou tvé dcery " staré" 40 a 36 let? tak to smekámSml22Sml22Sml22Sml67Sml67Sml67

    1. na komentář reaguje datura — #14
    superkarma: 0 12.04.2012, 12:54:52
  19. [12] Jita700 [*]

    Sluší vám to.Sml67

    superkarma: 0 12.04.2012, 12:51:18
  20. [11] FAXÍK [*]

    GIOVANA 1 — #10 je to pravda, vychováváme je stejně a nakonec je každé dítě úplně jiné!!

    superkarma: 1 12.04.2012, 12:46:22
  21. avatar
    [10] GIOVANA 1 [*]

    Vztekání a válení se po zemi není podle mě výchovou...první dcera /dnes 17let/ byla klidné, pohodové dítě, které se samo dokázalo zabavit na dlouhou chvíli, po zemi se neválela, v obchodě ji zajímal max. rohlík.

    Mladší /3roky/ je hyperaktivní, vstane v 7 ráno a v deset večer ještě kolikrát není unavená. Po zemi se kolikrát válí, zatím pouze doma /netrestám ji, prostě si ji nevšímám/, v obchodě v nestřeženém okamžiku je v košíku vše možné.

    Takže jsem si možná taky 14let nedovedla představit dítě válející se po zemi, nyní už si ho představovat nemusím, mám ho doma Sml52.

     A výchovu mají obě stejnou...takže je to prostě v dítěti, každé dítě je jiné je to jako rub a líc jedné mince. Sml22

    1. na komentář reaguje FAXÍK — #11
    2. na komentář reaguje Makova_panenka — #20
    3. na komentář reaguje Jala — #35
    superkarma: 1 12.04.2012, 12:32:24
  22. avatar
    [9] řinka [*]

    Tři blondýnySml59

    superkarma: 0 12.04.2012, 12:31:45
  23. [8] FAXÍK [*]

    moc hezky napsané, souhlasím, protože já jsem taky Beran

    superkarma: 0 12.04.2012, 12:30:33
  24. avatar
    [7] vmarta [*]

    Všechny tři Sml67Sml67

    superkarma: 0 12.04.2012, 12:29:27
  25. avatar
    [6] carmi [*]

    Moc vám to všem třem slušíSml67

    superkarma: 0 12.04.2012, 12:29:01
  26. [5] Roland [*]

    Samé pěkné blondýny Sml22.

    superkarma: 0 12.04.2012, 12:15:56
  27. avatar
    [4] Hanula [*]

    Sml59pěkné holky

    superkarma: 0 12.04.2012, 12:11:52
  28. avatar
    [3] hubajda [*]

    hezke holky a rozumna babca

    superkarma: 0 12.04.2012, 12:11:48
  29. avatar
    [2] Krupová [*]

    Máš moc pěkné dcery. Simpatická trojice :-)

    superkarma: 0 12.04.2012, 12:07:26
  30. avatar
    [1] ladouch [*]

    Gratuluji, máš moc krásné holky a užívej si babičkovství, je to krásný čas a ty vnoučata strašně rychle vyrostou.Sml59Sml59

    superkarma: 1 12.04.2012, 12:02:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme