Rodina

„Dcera nechce na brigádu, prý se namaká ještě dost!“ stěžuje si Irena

„Stejně nic neseženu.“ „Mě zkrátka nevyberou!“ „Tohle by mi nešlo.“ Ne všichni studenti se hrnou o prázdninách na brigádu, a tak si pomáhají celou řadou výmluv. Ne tak dcera paní Ireny (40). Svým postojem k letnímu přivýdělku tak svou matku dohání k šílenství.

„Elišce je sedmnáct, ještě nikdy na brigádě nebyla, a ani to nemá v plánu. Když jí s manželem domlouváme, že by si nějakou měla najít, jen nás odbyde. Prý se v životě namaká ještě dost a chce si užít prázdniny,“ vypráví Irena s tím, že nevědí, jak ji přesvědčit. Nepomohlo ani to, že jí minulý rok brigádu domluvili sami.

lenost

Naštvala se, že když si něco domlouváme za jejími zády, tak ať si tam tedy jdeme sami. Já se nakonec musela jít tomu člověku z kavárny omluvit, že dcera nedorazí, ať si hledá jinou brigádnici. Hanba mě fackovala, a tak jsem si vymyslela, že je nemocná. Dcera pak dostala zaracha, ale jí to bylo jedno. Stejně věčně sedí doma nad knížkou,“ stěžuje si Irena.

„Vůbec tomu nerozumím. Já využila každé příležitosti, abych si vydělala nějakou tu korunu a mohla si koupit, co chci. Ona prý ale nepotřebuje nic… Mám strach, aby z ní nevyrostl povaleč,“ dodává.

Názor Kateřiny Schmidové, vedoucí Rodičovské linky

Potřebu dospívajícího jít na brigádu a rozhodovat si sám o vydělaných penězích vnímám jako první krok k finanční nezávislosti, svobodě a dospělosti. Důvod proč dospívající může odmítat jít na brigádu, může mít hlubší příčiny. Týkají se především dlouhodobé výchovy, resp. nevýchovy k samostatnosti.

Výchova může být příliš úzkostná tím, že rodiče jsou soustředěni výhradně na děti. Dopřejí jim naprosto všechno a vše za ně též udělají a naplánují. Zkrátka se pro dítě „obětují“ se slovy „dělám to pro tvé dobro“, což ve výsledku tak není. Dospívající totiž nemá postupně a přiměřeně jeho věku vytvořenou možnost o něco usilovat, za něco zodpovídat, samostatně se rozhodovat.

Čtěte také:

   
09.07.2015 - Děti - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [73] Motty [*]

    Kadla — #20 No, tahle se nevymlouvá jak ti ostatní studenti, prostě řekla na rovinu, že na brigádu nepůjde Sml30Sml30

    Jinak já jsem na brigády chodila ráda, teda maximálně na tři týdny, abych ještě pořád měla i ty dlouhý prázdniny, ale stačilo to, vydělala jsem si na to, na co jsem chtěla a ještě si užila legraci.

    superkarma: 0 22.07.2015, 15:21:20
  2. [72] bobani [*]

    kecy , kecy , kecy , já jsem brigádničila už v 16 - úklid ve špitále a jak jsem si vážila zaslouženě vydělaných peněz ! a žíly se mi nezkrátily . jen aby se ty dnešní dětičky nepředřely !

    superkarma: 0 16.07.2015, 23:27:04
  3. [71] leontieen [*]

    DCOlga — #61 V 17 může mít zájem jaký chce, ale platí co píši níže. berou jen na velice málo místech a i tam jí to může vyfouknout člověk, kterému již 18 bylo. Eliška je víc v realitě než paní Irena.

    superkarma: 1 14.07.2015, 17:44:01
  4. [70] leontieen [*]

    cibulicka — #65 Je jí 17 a v těch 17 se brigáda shání těžko, když berou až od 18, protože požadují samostatnost, zodpovědnost a výpis z RT, případně potravinářský průkaz, což člověk mladší 18 let nesplňuje a ani nemůže. Paní Irena chtěla nechat zaměstnat svou dceru klidně i načerno, za pár stovek na ruku (nebo také za nic, protože rádobyzaměstnavatelů je spousta), hlavně ať pracuje. Ale, že takový šéf hulvát, který si libuje v poroučení, šikanování a sexuálním obtěžování žen jí může znechutit práci na celý život, to je jí šumafuk.

    Jak říkám, ať jde pracovat až v 18 a později, ale po maturitě již ano.

    superkarma: 0 14.07.2015, 17:12:44
  5. [69] leontieen [*]

    Heffy — #66 A hlavně, jak píši je jí teprve 17, počkala bych až do maturity. Sama jsem si vydělávala až od 18 a o nic jsem nepřišla.

    superkarma: 0 14.07.2015, 17:07:09
  6. [68] leontieen [*]

    Jak je v článku uvedeno, dceři je teprve 17 let a v tomto věku se brigády shání velice těžko, protože berou až od 18 let a někde jen studenty VŠ, VOŠ, starobní a invalidní důchodce. Ono se do 18 let smí pracovat jen velice omezeně za podmínek uvedených v zákoníku práce.

    I v té Praze a jiných velkých městech má Eliška ve svém věku velmi omezené možnosti (berou pouze ve fastfooodech, zmrzlinářství fruitissimo, na roznos letáků, některé agentury na hostesky, některá call centra atd. a tam jsou návaly z řad studentů VŠ a starších 18 let, takže její argumenty typu mě nevyberou a jsou tam návaly jsou velice správné. Stejně tak i já na to nemám, protože gymnázium a obchodní akademie (kterou nejspíš ta Eliška studuje skutečně nepřipraví na praktický život, i když člověk doma pomáhá rodičům). To shánění brigády rodiči považuji za nešťastný krok, protože mnozí lidé (natož puberťáci) nemají rádi, když někdo rozhoduje za ně. Pokud je Eliška hezká, tak jí měli rodiče zapsat do komparzní, modelingové či hostesingové agentury-třeba je to to pravé, co by chtěla dělat a bavilo by jí to.

    Takže já bych to zatím nechala být do její plnoletosti a maturity (to se jí bude případná brigáda shánět lépe s papírem v kapse) a teprve poté bych řešila její budoucnost. Ono kdoví jestli její matka sdělila vedoucímu, že je dceři 17, třeba mu to zatajila a on by jí stejně nepřijal a za další jestli by jí tu brigádu vůbec zaplatil. V pohostinství se běžně vyplácí mzdy načerno a pokud se zaměstnají lidé mladší 18 let, tak bez smlouvy a za směšný výdělek do 1000 Kč za celou směnu, za což by se jí nevyplatilo ani vstávat.

    superkarma: 1 14.07.2015, 17:05:29
  7. avatar
    [67] gerda [*]

    Heffy — #66ono taky dost záleží na tom, co čteSml57Sml30

    superkarma: 2 11.07.2015, 08:57:12
  8. [66] Heffy [*]

    Buď nečtete pořádně a nebo je v diskuzi schůzka pokladních ze supermarketu. V článku je zmíněno, že nejraději tráví čas s knihami. Což ji pro budoucnost může dát mnohem více, než měsíc točení zmrzliny nebo roznášení piva. Pokud nemá na rodiče náročné požadavky na luxusní zboží a peníze navíc nepotřebuje, proč by jí někdo měl vyčítat jedny z posledních prázdnin?

    1. na komentář reaguje gerda — #67
    2. na komentář reaguje leontieen — #69
    superkarma: 6 10.07.2015, 16:06:32
  9. avatar
    [65] cibulicka [*]

    Záleží na rodičích,já bych se s ní nemazlila,nic by neměla zadarmo.....

    1. na komentář reaguje leontieen — #70
    superkarma: 1 09.07.2015, 22:51:42
  10. avatar
    [64] Jandywoman [*]

    Suzanne — #60Přesně !Sml67

    superkarma: 0 09.07.2015, 21:26:08
  11. avatar
    [63] denkas [*]

    Já sem nikdy na žádný brigádě nebyla a ani nevim,že by někdo z mýho okolí bylSml80 I když si myslím,že kdyby nějaká kamarádka šla na brigádu,že bych taky šla. A já nebyla ani na chmelu,nebo bramborách,což mě tenkrát mrzeloSml22,ale naše třída ani na jedno nejela. Doma sem pomáhala,ale jak píšu pomáhala,né že bych dělala veškerou domácí práci. Kapesný sem dostávalaSml22 A když sem se vdala,tak sem doma dělala vše -vaření ,domácnost,děti a do práce sem chodila až do důchodu.Sml80Nemyslím si,že bych byla líná.Sml23 No já vim,to si myslí i lenošiSml30Sml30Sml30

    superkarma: 3 09.07.2015, 20:31:14
  12. [62] Anime Otaku [*]

    Tak nevím, taky jsem na brigády moc nechodila a za povaleče se nepovažuji.

    Doma jsem se podílela na chodu domácnosti asi jako každé normální dítě (mytí nádobí, vaření, úklid praní - prostě to co bylo aktuálně potřeba a co bylo v mých silách přiměřeně věku). Kapesné jako takové jsem nedostávala, ale vždy jsem dostala peníze na to ce jsem potřebovala - knížky, oblečení, občasná cukrárna nebo kavárna s kamarády - to si myslím byla největší chyba, stálo mě hodně sil po odchodu z domova naučit se zacházet s penězy.

    Na první brigádu jsem šla mezi střední a vysokou a pak jsem měla placenou praxi na vysoké škole a nemyslím, že by to mou pracovní morálku ovlivnilo.

    Jinak počítám s tím, že své děti budu živit dokud budou studovat, nebo dokud to bude možné. Pokud si najdou nebo nenajdou brigádu, bude záležet na nich, jestli jim bude stačit to, co jim poskytnu jako rodič, nebo jestli budou chctít víc.

    A pokud dá přednost knize než utrácení peněz, tak je to spíš povahový klad Sml16 on život není jen o práci a penězích, ale na to si kažý musí přijít sám.

    superkarma: 9 09.07.2015, 18:30:22
  13. [61] DCOlga [*]

    Zřejmě od rodičů dostane vše o co si řekne, kdyby tomu tak nebylo, tak by měla zájem si přivydělat a koupit si něco podle sebe.

    1. na komentář reaguje leontieen — #71
    superkarma: 0 09.07.2015, 15:33:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Suzanne [*]

    OlgaMarie — #59 To víš, že jo.Sml22 A taky existují lidi, které rodiče v dětství honili jak nadmuté kozy, a kteří, jakmile nejsou někým nuceni, na nic nesáhnou. Tohle je v povaze - někdo se celý život za něčím honí, chvíli neposedí, jiný je v klidu. Každý žije svůj vlastní příběh a každý má jinou cestu ke štěstí. Jsou i lidi, kteří se udřeli a nikdo jim za to nepoděkoval.

    1. na komentář reaguje Jandywoman — #64
    superkarma: 5 09.07.2015, 15:01:09
  2. avatar
    [59] OlgaMarie [*]

    Eva_Fl — #53 Měla jsem kamarádku, která také doma na nic nemusela ani šáhnout. Vdala se a dokázala s manželem postavit svépomocí krásný dům, postarat se i o ovce, které chovali na svém pozemku, vychovala 2 kluky a starala se pak i o svou nemohoucí matku.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #60
    superkarma: 4 09.07.2015, 14:30:58
  3. avatar
    [58] paníliška [*]

    Eva_Fl — #53 Sml67Sml67Sml67Sml67Sml30

    superkarma: 0 09.07.2015, 13:52:11
  4. avatar
    [57] gerda [*]

    Eva_Fl — #52taky si myslím, že děti by především měly znát cenu peněz. I kvůli tomu, aby je v dospělosti bez rodičů za zadkem každý hned neošidil.

    superkarma: 1 09.07.2015, 13:24:42
  5. avatar
    [56] cherinka [*]

    Eva_Fl — #53Sml67Sml67Sml67Sml67Sml52

    superkarma: 0 09.07.2015, 13:21:15
  6. avatar
    [55] cherinka [*]

    Mickey Mouse — #48 Naprostý souhlas. Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 09.07.2015, 13:17:56
  7. avatar
    [54] Mickey Mouse [*]

    Altamora — #51 Rozhodně to vidím na obrovské dlouhodobé selhání rodičů. Jestliže se teď matka bojí, že z dcery bude povaleč, pak výchovu celých 17 let dost zanedbávala. Také pokus o "řešení" za zády dcery ukazuje, že rodiče sami mají velmi podivné postoje. Evidentně v té rodině nefunguje vzájemný respekt a komunikace!

    superkarma: 2 09.07.2015, 13:13:56
  8. avatar
    [53] Eva_CZ [*]

    Pentlička — #42 kdyby te doma rezali, udelali by ti vetsi sluzbu.

    ........ nemusela jsem doma na nic sahnout, no ja bych ti dala!Sml31

    1. na komentář reaguje cherinka — #56
    2. na komentář reaguje paníliška — #58
    3. na komentář reaguje OlgaMarie — #59
    superkarma: 3 09.07.2015, 13:13:48
  9. avatar
    [52] Eva_CZ [*]

    Altamora — #37sice nemluvim o studujicich detech, ale i ty by si mely laskave prispivat na studia. Tady si prispivaji i deti z velmi bohatych rodin a vetsinou si pak samy splaci pujcku na studium, cca $80 - $100 000. Jejich volba, jejich vzdelani - tak proc ne? Byla jsem sama s dvema klukama a na nejake rozhazovani nebylo a kdyz se kluci chteli lepe obleknout, nebo si koupit neco, na co ja jsem nemela, sli si na to vydelat. Stejne jako ja zamlada. A doma jsme nouzi neptrpeli. Sml23 Ale rodice trvali na tom, ze aspon 3-4 tydny z prazdnin pujdu pracovat. Nutit me nemuseli, ja jsem prachy potrebovala.

    1. na komentář reaguje gerda — #57
    superkarma: 0 09.07.2015, 13:11:44
  10. avatar
    [51] Altamora [*]

    Mickey Mouse — #46 Souhlasím s tím, že je správné naučit dítě zodpovědnosti za vlastní život. To je koneckonců smysl výchovy. Když ale sedmnáctiletá holka nechce na brigádu, tak je to její rozhodnutí a je třeba, aby to její matka respektovala. Ale pak ta dcera musí nést zodpovědnost za své rozhodnutí. Třeba v tom, že si nebude moci vybrat nový mobil podle svých představ nebo bude dostávat méně peněz na zábavu nebo cokoliv jiného, nevíme, jak to v jejich rodině chodí. A opět - jestli nemá sedmnáctileté dítě žádné domácí povinnosti, je to vina rodičů, protože je k tomu nevedli. Není to chyba toho dítěte. Tahle matka by si měla pořádně vstoupit do svědomí. Teď už je skoro pozdě napravovat dlouholeté chyby ve výchově.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #54
    superkarma: 3 09.07.2015, 13:09:39
  11. avatar
    [50] gerda [*]

    Mickey Mouse — #48to podepisuju.Sml67

    superkarma: 0 09.07.2015, 13:01:29
  12. avatar
    [49] gerda [*]

    Rikina — #44já vyrůstala na vesnici, tam bylo odjakživa víc práce než ve městě v bytě. Neexistovalo, aby se doma "nic" nedělalo. Škola, úlohy, a pak i ty povinnosti doma. Škrabání brambor jsem samozřejmě nemilovala, ale já i kamoška jsme to měly na starosti. Venku na dvorku. Vždyť byly prázdniny! Obírat rybíz a tak...samozřejmě symbolicky, ale svůj úkol jsem měla vždy, i když malý. Volného času byla stejně fůra, aspoň jsme nedělaly lumpárny z nudy. I na chmel jsem jako malá šla, byla jsem zvědavá, jak mi to půjde. Není nad to mít své vlastní vydělané peníze, za které si můžu koupit co chci já sama. Ten, kdo nemá žádné povinnosti, nikdy nezažije dobrý pocit, kdy úkoly splnil, všecko je v pořádku a pochvala je zasloužená.

    superkarma: 1 09.07.2015, 13:00:46
  13. avatar
    [48] Mickey Mouse [*]

    Pentlička — #42 Myslím si, že takový přístup rodičů není správný. Dospělé děcko studující vysokou školu už by mělo být docela soběstačné, tj. umět samo vést domácnost, plánovat výdaje, samostatně rozhodovat. A to všechno se nenaučí, dokud všechno platí a zařizují rodiče.

    1. na komentář reaguje gerda — #50
    2. na komentář reaguje cherinka — #55
    superkarma: 2 09.07.2015, 12:43:38
  14. [47] kikinous [*]

    Co je na tom proboha tak špatného?! Makat musí člověk po zbytek života... V 17 jsem taky brigádu neměla. Jsem intorvert, tak jsem raději byla doma zalezlá s knihou, nebo jsem se byla projet na kole. Nepotřebovala jsem nezbytnosti typu nový telefon, značkové oblečení, šminky... Na VŠ jsem pak měla brigádu po celý rok a o prázdinách jsem dělala ještě na magistrátu a v novinách. Teď normálně pracuju a fakt nemám pocit, že bych byla povaleč...

    superkarma: 3 09.07.2015, 12:36:17
  15. avatar
    [46] Mickey Mouse [*]

    Altamora — #37 Nejde o vděčnost dětí k rodičům. Jde o přijetí vlastní odpovědnosti. Tj. postupně mají potomci na sebe přebírat svou část odpovědnosti za společnou domácnost, podílet se na domácích pracech a postupně i na financování domácnosti. Stejně se musí naučit samostatně uvažovat a plánovat výdaje.

    U nás se to třeba projevovalo tím, že jsme dětem vybrali oblečení, boty, telefon nebo notebook podle našeho uvážení. Pak děti dostaly jasnou nabídku: chceš si vybrat sám -> nabídni nějakou svou spoluúčast, jinak za tebe rozhoduje ten, kdo platí. Tak se děti učily zvažovat svoje priority a také dostupnost svých přání. Brigády si děcka hledaly samy podle toho, jak jim na čem záleželo. A to jsem na dětech rozhodně nešetřil.

    1. na komentář reaguje Altamora — #51
    superkarma: 3 09.07.2015, 12:36:16
  16. [45] Rikina [*]

    Takže osobně bych to viděla tak, že když slečna z článku na brigádu nechce, neb nic nepotřebuje, dobře, tak na brigádu nemusí. Ale doma makat bude, žádné válení se s knížkou celé prázdniny. Sml57

    A protože její paní matka má obavu, že z dcery vyroste povaleč, pravděpodobně slečna dosud nehnula prstem ani doma, na mě to dělá dojem, že paní matka by si přála, aby ta holka aspoň někdy, aspoň něco dělala, proto ta snaha ji poslat na brigádu. Sml80

    superkarma: 0 09.07.2015, 12:29:36
  17. [44] Rikina [*]

    Pentlička — #42 Sml80 Holt jsi asi měla hodnou maminku. Nebo nebyla zaměstnaná a tak nepotřebovala pomáhat v domácnosti, stačila to sama. Sml80 Vím, že moje kamarádky a spolužačky na tom byly stejně jako já, když jsme se domlouvaly, kdy půjdeme ven, všechny jsme napřed musely doma něco splnit, a pak jsme teprve mohly jít ven, navíc mnohé z nás, včetně mě, měly na povel mladší sourozence, o které měly za úkol se v nepřítomnosti rodičů postarat.

    1. na komentář reaguje gerda — #49
    superkarma: 0 09.07.2015, 12:23:23
  18. avatar
    [43] gerda [*]

    Hm, k dětem jsem sice měla kamarádský přístup, ale razila jsem zásadu, že musí všecky práce v domácnosti umět. Naučila jsem je všecko, co jsem uměla já. Vařit, uklízet, prát i žehlit. Dokonce i chovat drůbež a starat se o zvířata. A naopak jsem jim říkala, že je docela možné, že až narazí na naftu, budou mít sloužící, ale umět - to ještě nikdy nikomu neuškodilo. Taky se mi to potvrdilo. Děti jsou šikovné, samostatné - a já mám volno.Sml24

    superkarma: 1 09.07.2015, 12:19:45
  19. avatar
    [42] Pentlička [*]

    Rikina — #33 No vidíš a to já jsem doma nemusela absolutně na nic sáhnout. Maminka mi řekla, že vyžaduje pouze, abych se dobře učila, domácích prací se ještě v životě nadělám. Takže já jsem o prázdninách měla úplné volno a klidně jsem trávila celé dny na koupališti, výletech nebo když bylo škaredě třeba na gauči s knížkou. Když jsem se vdávala, neuměla jsem ani uvařit čaj, něco vyžehlit nebo jít na nákup, ale všecko jsem časem dohnala.

    Moje děti nějaké malé povinnosti měly, třeba umýt nádobí nebo vynést koš, ale nic zásadního.

    1. na komentář reaguje Rikina — #44
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #48
    3. na komentář reaguje Eva_Fl — #53
    superkarma: 6 09.07.2015, 12:08:07
  20. avatar
    [41] Hanula [*]

    Sml16já bych ji nechala - hlavně, jestli mamince pomůže aspoň v domácnosti....

    superkarma: 1 09.07.2015, 12:04:44
  21. avatar
    [40] paníliška [*]

    bobani — #36 Kdes na to přišla? V článku je pouze nářek matky, že dcera nechce na brigádu a raději si doma čte. Podle toho se dá usoudit, že dcera je pěkná mrcha? Vždyť z toho článku se vůbec nic vyčíst nedá.

    superkarma: 5 09.07.2015, 11:41:27
  22. avatar
    [39] Altamora [*]

    amphora — #18 Může to být tak, jak píšeš. Ale taky to může být tak, že dcera nemá potřebu kupovat si drahé šminky, osmdesáté tričko a denně vysedávat v klubu. Pak nemá potřebu si na to přivydělat. A ten názor matky, že lidé, kteří si čtou, jsou povaleči, to je jak z vesnice devatenáctého století. Kdo nepracuje rukama, ten je lenoch a darmožroutSml57

    superkarma: 6 09.07.2015, 11:35:14
  23. avatar
    [38] Altamora [*]

    gerda — #23 Než do call centra, to raději na pokladnu v supermarketu.

    superkarma: 1 09.07.2015, 11:28:34
  24. avatar
    [37] Altamora [*]

    Eva_Fl — #4 Taky jsem kapesné nedostávala, proto jsem chodila na brigády. Ale nepřipadala jsem si jako blbej darmožrout, když jsem na vysoké měla příjem od rodičů. Otec platil alimenty a maminka mi dávala dětské přídavky a část z úlev na dani. I nadále si myslím, že děti nemusejí být rodičům vděčné za to, že je přivedli na svět a od dětství se živit samy. Něco jiného je, když si děti vydělají na to, aby si mohly koupit víc, než jim rodiče mohou nebo chtějí dát. Ale běžný život, tedy jídlo, bydlení, vzdělání, přiměřené oblečení a trochu zábavy mají financovat rodiče. I v případě, že se jim děti přihodily jako nehoda po zábavné činnosti. Za chyby se platí Sml57

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #46
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #52
    superkarma: 7 09.07.2015, 11:24:08
  25. [36] bobani [*]

    Eliška je pěkná mrcha , ale ve výchově se nejspíš stala nějaká chyba

    1. na komentář reaguje paníliška — #40
    superkarma: 0 09.07.2015, 10:54:37
  26. avatar
    [35] kobližka [*]

    Kadla — #20 To jsem už ani nekomentovala...zbytečné Sml68

    superkarma: 0 09.07.2015, 10:48:50
  27. avatar
    [34] kobližka [*]

    V článku není zmínka o tom,jak to doma funguje během roku,jestli se téměř dospělá dcera staví k práci i takhle laxně Sml80To bych samozřejmě utnula veškerý příliv,nejen financí,ale i jakéhokoliv jiné pomoci.To tak,lítat kolem lenocha...

    Z mých informací je ale spíš opak pravdou.Studenti mají nebývalý zájem o brigády,každému se hodí peníze navíc a spíš je někdy umění něco sehnat.

    superkarma: 2 09.07.2015, 10:45:27
  28. [33] Rikina [*]

    No tak nevím - když jsem byla dítě, tak prázdniny neznamenaly, že dva měsíce dítko nic nedělá. Pouze odpadly školní povinnosti a kroužky, nebo jiná zájmová činnost. Ale jinak se fungovalo normálně a já měla povinnosti typu domácí práce co se pamatuju, čili už od poměrně útlého věku. A totéž jsem prosazovala u mých synků - napřed práce, potom zábava. Ven mohli vypadnout, až bude uklizeno, umyté nádobí, vysypaný koš, a vyvenčený pes, případně hotový nějaký jednorázový mnou zadaný úkon, jako třeba vyklidit botník, vymýt ho, vyčistit všechny boty a zas je dát zpátky. Sml57

    Na brigády synci šli, protože jsem matka Herodes, a jednoduše jsem jim odmítala koupit mobil, nebo hifi věž a podobné "nezbytné" záležitosti. No tak chlapci šli makat na stavbu, a za měsíc si na to vydělali. Kdybych jim ty věci koupila, tak by samozřejmě na tu brigádu nešli, to je jasné. Sml80

    1. na komentář reaguje Pentlička — #42
    superkarma: 1 09.07.2015, 10:30:32
  29. avatar
    [32] OlgaMarie [*]

    Sml30 Když bylo synovi 16, makal celé léto a pak si koupil bicí.Sml30 Párkrát mě napadlo, že se měl raději válet doma.Sml52

    superkarma: 4 09.07.2015, 10:13:52
  30. [31] myska1 [*]

    neměla jsem s tím problémy, kluci šli sami, ani jsem nevěděla, kd\ si sehnali brigády...........

    superkarma: 0 09.07.2015, 10:13:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme