Novinky

Datura: Všechno záleží na výchově

Čtenářka s nickem Datura se rozmýšlela, zda také něco napsat. A je dobře, že napsala. Můžeme si tak přečíst poslední zveřejněný příspěvek k dnešnímu manželskému a partnerskému tématu.

Dobrý den,
dnes jsem se rozmýšlela napsat příspěvek, protože se mnou asi bude souhlasit jen málokdo. Začnu tím, že moje maminka i táta svým rodičům vykali. Jako dítě jsem se tomu divila, ale potom jsem pochopila, že to bylo vyjádření úcty. Zapůsobilo to na mě tak, že jsem si celý život opravdu pečlivě vybírala, s kým si budu tykat.

Dalším „zákonem“  ve výchově mých rodičů bylo, že život na hromádce, rozvod, natož dítě za svobodna, je vrcholem ostudy. Je fakt, že v našem rodu se nic podobného nevyskytlo. Nikdy se nikdo nerozvedl, nikdo s nikým nežil na divoko, žádné dítě za svobodna. Takže i když jsem se svým nastávajícím chodila 4 roky, ani ve snu by mě nenapadlo jít za matkou, že s ním chci žít před svatbou. Tyhle zásady jsem měla tak zažité, že jsem ve stejném duchu vychovala své dvě dcery. Ani jedna nežila do svatby jinde než doma a ani jedna se nevdávala těhotná. A nechci to zakřiknout, ale jedna letos oslaví 20. výročí svatby, druhá 7. a my s manželem 43.

Ale dnes je úplně jiná doba. Žití jen tak má své výhody, lze kdykoliv sbalit kufry a jít o dům dál. Připadá mi, že dnešní mladí k sobě nemají dost úcty, nechtějí řešit problémy a hned pálí mosty. Tvrdím, že všechno záleží na výchově a děti zpravidla okopírují stejný způsob života, jakým žijí rodiče.

Zdraví Datura  

pozn. red.: Text nebyl redakčně upraven

__________________

Horší, pokud manželství nevyjde a lidé jsou pak spolu jen kvůli společenské prestiži. Ale vy jste měli všichni jak vidno na životní partnery štěstí. Obdivuhodné a záviděníhodné.
Děkuji za Váš příspěvek a gratuluji k tak dlouhému manželství. Ať vydrží.
Saša

Téma dnešního dne s pěkným datem 13. 3. 2012
Svatba, nebo život na hromádce?

  • Vdávala byste se, nebo upřednostňujete život na hromádce?
  • Proč?
  • Vdala byste se pro peníze?
  • Napište nám, jaké má váš stav výhody a nebo nevýhody.
  • Co říkáte na uzavírání předmanželských smluv?
  • Odmítla jste někdy nabídku ke sňatku a litovala pak toho?
  • Nebo naopak čekáte, a ona nepřichází?
  • Je podle vás soužití na hromádce stejné jako manželství?
  • A můžete přidat i váš názor na uzavírání manželství párů stejného pohlaví.

Pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Jedna z pisatelek obdrží krásný dárek - kuchařku Hanky Michopulu s příznačným názvem Zpátky domů :))

knihakucharka

   
13.03.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [33] jithule [*]

    Juričková — #31 to je pravda

    superkarma: 0 14.03.2012, 07:03:43
  2. avatar
    [32] hubajda [*]

    Juričková — #31 tak tak

    superkarma: 0 13.03.2012, 22:28:44
  3. [31] babočka12 [*]

    autorka příspěvku má pravdu...opravdu si dnes lidé jeden druhého nevážíSml15,kvůli všemu se hned rozvádíSml15,to opravdu dříve nebylo.

    1. na komentář reaguje hubajda — #32
    2. na komentář reaguje jithule — #33
    superkarma: 0 13.03.2012, 21:58:01

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Trefa [*]

    Trefa:dneska je uplne jina doba,nez kdyz jsme se mi vdavali.

    superkarma: 0 13.03.2012, 21:41:16
  2. avatar
    [29] peetrax [*]

    kobližka — #28 a já jsem v tom hledala nějakej dvojsmysl - takže mi to bylo jasný od začátku. Sml57 Sml30

    superkarma: 0 13.03.2012, 20:57:49
  3. avatar
    [28] kobližka [*]

    peetrax — #27 Nerozumíš jí? No,že bych se těžko vdala,aniž bych sexuálně nepoznala svého partnera už před svatbou.Jasný? Sml58

    1. na komentář reaguje peetrax — #29
    superkarma: 0 13.03.2012, 20:50:37
  4. avatar
    [27] peetrax [*]

    kobližka — #26 jak je myšlena ta poslední věta? Sml32

    1. na komentář reaguje kobližka — #28
    superkarma: 0 13.03.2012, 20:37:31
  5. avatar
    [26] kobližka [*]

    datura — #6 S tou poslední větou,že každý to má takové,jak si to zařídí,souhlasím.

    Jinak jsem pro manželství,ale nevidím jediný důvod,proč by měla žena zůstávat s alkoholikem,gamblerem,surovcem a nemakačenkem.Setrvávat v takovém vztahu jen proto,že "rozvádět se není slušné" je zcela scestné.Já pamatuju dobu sedmdesátých leta,ale musím říci,že ženu  žijíci jen "na hromádce" nikdo za ku*vu nepovažoval.A to jsem taky žila na malém městě.

    Jinak myslím,že nepoznat partnera před svatbou po sexuální stránce je teda dobrodružství jako bejk Sml58

    1. na komentář reaguje peetrax — #27
    superkarma: 1 13.03.2012, 20:31:53
  6. avatar
    [25] Kytinkak [*]

    já už se blížím k 30 spolužití manželskémSml59

    superkarma: 0 13.03.2012, 19:54:34
  7. avatar
    [24] tajnostii [*]

    No právě,je úplně jiná dobaSml30

    superkarma: 0 13.03.2012, 18:16:53
  8. [23] IVECO [*]

    máte pravdu,že záleží na výchověSml22 taky jsem tak byla vychována a přijde mi to normální...vyhovuje mi to...tím,ale neodsuzuji jiný model soužití i když pořád nějak nemůžu pochopit,když někdo říká,že narazí na špatný protějšek...vždyť si ho sám a dobrovolně vybral...Sml80

    superkarma: 0 13.03.2012, 18:14:28
  9. avatar
    [22] datura [*]

    denkas — #20 tos špatně pochopila, to nebyl názor  můj, ale všeobecný názor na malém městě asi tak v šedesátých letech. Nevím, kolik ti je, jestli to můžeš pamatovat. Zkrátka žensk, která žila na hromádce s chlapem byla k....

    superkarma: 0 13.03.2012, 18:00:15
  10. avatar
    [21] peetrax [*]

    Moji oba rodiče svým rodičům vykali. Moji rodiče pocházejí z hluboce křesťanských rodin, které se svého vyznání nevzdaly ani za totality, ač byli všichni členové do jednoho tak či onak omezováni a perzekuováni. Já mám přítele a sezdaní nejsme, brácha má přítelkyni, se který je 11. rok a pár let už spolu bydlí a nemyslím, že bychom byli horší lidi jen proto, že nejsem vdaná a bratr ženatý. Naštěstí to máme v rodině postaveno na jiných hodnotách. Sml4 A milá autorko - 23 a více let zpátky to bylo jinak. Byly jiné společenské poměry. Já v té době bych taky zřejmě byla vdaná "natotata", protože bych z "politických" důvodů nesměla jít studovat vysněnou SŠ či VŠ, jak se stalo mým rodičům. O cestování a dalším rozvoji nemluvě. A na závěr, milá autorko, trochu šoku: prababička se vdávala v roce 1929 a byla tehdy v sedmém měsíci těhotenství - a to nebyla žádná povětrná děva. Do nebe volající, což? Já nemyslím, že to bude jen v té dnešní mládeži. Sml57

    superkarma: 1 13.03.2012, 17:45:56
  11. avatar
    [20] denkas [*]

    datura — #18 Jo kdybys to napsala takto: Nikoho rozvedeného nebo žijícího na hromádce neodsuzuju, ale sama bych tak žít nechtěla, toť vše. Ale ty si v tvým článku rozvedený a svobodný odsoudila!!!-" je vrcholem ostudy" A to se mě právě nelíbilo!!Sml22

    1. na komentář reaguje datura — #22
    superkarma: 0 13.03.2012, 17:41:09
  12. avatar
    [19] denkas [*]

    datura — #18 Tak to já klidně jedu k dětem i když mě nepozvou!!!Sml30A řekla bych,že sou vždy rádi.A jak žijou ,tak nějak vím. Sml80

    superkarma: 0 13.03.2012, 17:37:20
  13. avatar
    [18] datura [*]

    heligona — #12 Dětem se do manželství nepletu a navšívit je jdu jen když mě pozvou, takže nevím, jak žijí, ale asi taky dobře, když jim manželství drží tak dlouho. Nikoho rozvedeného nebo žijícího na hromádce neodsuzuju, ale sama bych tak žít nechtěla, toť vše. Žiju jednou, tak chci žít tak, aby se to líbilo nejen mně, ale i těm okolo.

    1. na komentář reaguje denkas — #19
    2. na komentář reaguje denkas — #20
    superkarma: 0 13.03.2012, 17:06:36
  14. avatar
    [17] ladouch [*]

    Pokud manželství nefunguje a trpí tím děti, tak je rozvod namístě.Sml22Sml22

    superkarma: 2 13.03.2012, 17:05:20
  15. avatar
    [16] SNÍŽEK [*]

    máte pravdu,přijdou problémy a je hned rozvod u mladých Sml22

    superkarma: 0 13.03.2012, 16:37:34
  16. avatar
    [15] v.poho [*]

    denkas — #11 Sml67

    superkarma: 0 13.03.2012, 16:27:27
  17. avatar
    [14] dasena [*]

    heligona — #12 jsme dvě, vydržet jen proto, abych nebyla rozvedená a vydržaŤ se mi zdá být scestné, to s radši rozvedu a budu si užívat života s tím, kdo mně má rád a buduSml15 žít a né živořit, tohle mi připomíná 19. století

    superkarma: 2 13.03.2012, 15:58:12
  18. avatar
    [13] Hanula [*]

    Sml16ne vždy to takhle jde....

    superkarma: 1 13.03.2012, 15:55:27
  19. avatar
    [12] heligona [*]

    Uf, tak z toho článku je mi poněkud mdlo. Naštěstí jsem zavčas zdrhla z domova, kde se na mě pokoušeli aplikovat stejnou výchovu Sml24

    Zajímala by mě výpověď dcer.

    1. na komentář reaguje dasena — #14
    2. na komentář reaguje datura — #18
    superkarma: 3 13.03.2012, 15:51:43
  20. avatar
    [11] denkas [*]

    jaký si zařídí ,o to právě jde! když ta ženská naletí debilovi,který ji mlátí,nebo chlastá,tak si prostě zařídí rozvodSml80proto sem nikdy neodsuzovala rozvedený. Jo a já sem byla 19let vdaná(manžel zemřel) a ted žiju 21let s mužem a taky mám spojený vztah.Ale věř ,že každýmu to nevyjde i když se snaší sebevíc

    datura — #6

    1. na komentář reaguje v.poho — #15
    superkarma: 1 13.03.2012, 15:51:13
  21. avatar
    [10] denkas [*]

    datura — #6 Ale to si špatně pochopila.Já věřim,že takový manželství jsou a to ,že ty máš spokojený ,ti jen přeji! Ale nelíbí se mi,že odsuzujete ty rozvedený a svobodný matky! každej nemá štěstí na chlapy! A nějaký názor :ženská musí vydržet vše (přikrýt zástěrou) to se mě nelíbí!! Jiank já osobně jsem pro manželství.

    superkarma: 2 13.03.2012, 15:47:04
  22. [9] FAXÍK [*]

    Opravdu je to dnes jinak, než to bylo dřív. Nemůžu být proti tomu žít na hromádce, když jsem sama, tak dlouho na hromádce žila taky. Každý ať si žije jak se mu to líbí, bez svatby, nebo sezdaní.

    superkarma: 1 13.03.2012, 15:46:46
  23. avatar
    [8] v.poho [*]

    Trošku zjednodušený pohled. Před 20. lety to bylo jinak a s výchovou to až tak nesouviselo. Uvidíš, jestli se budou stejně chovat i vnoučata, vychovaná jistě stejně, ale v jiné době.Sml80

    superkarma: 2 13.03.2012, 15:42:05
  24. avatar
    [7] Věrulinka [*]

    Tento dlouhodobý vztah, mohu já jenom tiše závidět.Nemít alkoholika, byli by jsme spolu letos 43 let Sml67Sml15, ale pře chlast, ne to nešlo Sml23

    S druhým ex, by jsme byli letos 30 let, pro chlast a ženský, nhe to nešlo Sml23Sml15

    A JE TO

    superkarma: 0 13.03.2012, 15:40:28
  25. avatar
    [6] datura [*]

    denkas — #2 Já jsem v manželství opravdu spokojená, svůj život nemarním, pokud je to myšleno na mě. Netvrdím, že bychom se někdy nepohádali, ale vždycky jsme se uměli domluvit na kompromisu. Můj muž nepije, nekouří, netahá se se ženskýma, tak není problém s ním žít. Navíc má koníčky, které mu toleruju a to se zase líbí jemu. Nevím proč bych měla být za exota, když jsem tolik let vdaná a ještě k tomu za prvního chlapa, na kterého jsem narazila.Zase mám chuť napsat, že každý má takový život, jaký si zařídí. A teď do mě Sml32

    1. na komentář reaguje denkas — #10
    2. na komentář reaguje denkas — #11
    3. na komentář reaguje kobližka — #26
    superkarma: 0 13.03.2012, 15:40:05
  26. avatar
    [5] ekleinovka [*]

    2/plném souhlas,proč zivorit a ne žít naplno???

    superkarma: 0 13.03.2012, 15:39:05
  27. [4] dadma [*]

    Je to tak ono se lépe odchází a nebo někomu vyhazují kufry,když spolu jen žijeme.Pak se nesnaží věci řešit.Utečou a hotovo.Rozvod je přeci jen složitější úkon a než takovou věc udělám,nechám si to stokrát projít hlavou.

    superkarma: 0 13.03.2012, 15:35:59
  28. [3] free [*]

    Děvčata, přidala bych se s dovolení do party.  Byli bychom letos spolu 34 let.

    superkarma: 0 13.03.2012, 15:35:46
  29. avatar
    [2] denkas [*]

    Sašo,to máš pravdu.Jeslti pak někdo se nerozvede jen proto ,že s eto "nesluší" a promarní celý životSml80 Ne ne ,nic se nemá přehánět!

    1. na komentář reaguje datura — #6
    superkarma: 3 13.03.2012, 15:34:53
  30. [1] denisa23 [*]

    Milá Daturo,jsem 33 let vdaná,patřím taky ke starší generaci a já zcela s Váma souhlasím.U nás to bylo a je stejné.

    superkarma: 1 13.03.2012, 15:34:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme