Bulvár

Dárky pro kantory jsou pořád dražší

Můj syn maturoval vloni a právě na výběru dárku pro jejich třídní jsem si uvědomila, jak se časy změnily. Zatímco my jsme před nějakými pětadvaceti lety vystačili s plyšovou opicí, jejich třída zaplatila profesorce poznávací zájezd po Švédsku a Norsku (je to zeměpisářka). Co tak slýchám, hodnota dárků se opravdu hodně zvýšila, běžně se dávají zlaté šperky, cenné věci jako mobilní telefony a digitální foťáky a podobně. Ne že bych to těm kantorům záviděla, za tu starost s tou pubertální sebrankou si to rozhodně zaslouží. Jen si ale někdy říkám, kam to až půjde dál. Třeba se jednou budou skládat na auto :o)

Jana


To máte pravdu, takové dárky jako dneska byly dřív nepředstavitelné. Ale to bylo víc věcí... My jsme našemu třídnímu koupili soupravu vinných skleniček, byl to dárek bez fantazie, ale tehdy zdaleka nebyly takové možnosti - a navíc, vztahy mezi ním a třídou nebyly nijak zvlášť vřelé, takže jsme to brali spíš jako formalitu a povinnost a moc jsme se tím nezabývali. Výběr dárku určitě hodně napoví o atmosféře ve třídě a osobnosti učitele...
   
08.02.2007 - Společnost - autor: Eva Jedelská

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [55] Dájka [*]

    Hmmm, hned jsem si vzpomněla, jak jsem na konci školního roku dostala takovou spoustu kytek, že mě přes ně nebylo vidět, vezla jsem je domů vlakem ve dvou kyblících s vodou aby nezvadly a jakýsi pán se mě na perónu ptal, po kolik že jsou. Myslel, že je tam prodávám. Byla to moje první maturitní třída a bylo mi s nimi krásně. Mooooc vzpomínám.

    superkarma: 0 08.02.2007, 22:17:31
  2. avatar
    [54] Suzanne [*]

    Nyotaimori: on ten počítač bez pumpy není vůbec nic

    superkarma: 0 08.02.2007, 20:55:27
  3. avatar
    [53] Kuře [*]

    pajda: Pokud jde o tenkontakt s vysokoškoláky, není to tak úplně pravda. Máš jich před sebou víc, ale pokud nejsi externista, který má jednu přednášku a šmytec, tak se s některýma potkáváš. Já jsem zrovna v zimě měla holku, které doma (v Žilině) umírala maminka a tak si vyběhávala individuál, aby mohla aspoň trochu dohlížet na maldší sestru, kluka, co má šestiletý dítě a je s ním sám, žena mu před rokem zdrhla, pár těch "obyčejných", co se mnou na chodbě pokecají, když jdu kolem... Učila jsem jich 150 a hodně jsem znala křestním jménem. A některé jsem mohla hned v prvním cviku oslovit "Peťo", "Eliško", nebo "dvojčata Vránovic". Učila jsem je totiž už před dvěma lety, před svým odchodem na mateřskou. Takže osobní vztahy určitě vznikají i na VŠ.

    superkarma: 0 08.02.2007, 19:59:21
  4. avatar
    [51] Suzanne [*]

    a....: srdce a mozek musejí být dvě rovnocenné složky. I v životě.

    superkarma: 0 08.02.2007, 15:22:50
  5. avatar
    [50] Suzanne [*]

    pajda: naprostý souhlas a v odkazu nádherný článek

    superkarma: 0 08.02.2007, 15:21:52
  6. avatar
    [49] Sirikit [*]

    45. a....: to jistě, máš v němčem pravdu, ale k čemu je biflování pouček a odstavců z učebnic, když je člověk během měsíce zapomene. Zmíněná paní profesorka nás měla mimo jiné i na občanskou výchovu. Mimo osnovy jsme se třeba ve svých patnácti-šestnácti letech od dověděly, co je třeba udělat, když např. v rodině někdo zemře (včetně dodržování piety), kam se obrátit, co smíme před dobou plnoletosti zařizovat a co už nikoliv. Nastínila nám postup vyřizování různých záležitostí u různých institucí, způsob jednání s úředníky, základy slušného chování a vystupování a mnoho dalších jiných věcí. Možná je to od věci, ale kromě jiného tvrdila, že rozum a cit musí jít vždy ruku v ruce, pokud je v člověku jen ten rozum, dotyčný je suchar, když je naopak cit bez rozumu, tak ten člověk je chudák, protože je se svým citem odkázaný na rozum druhých.

    superkarma: 0 08.02.2007, 14:48:10
  7. [48] Taja [*]

    Už si ani nepamatuju, co jsme dali naší třídní na SŠ. Asi nic neobvyklého to nebylo, ani my jí, ani ona nám k srdci nepřirostla. Učit neuměla vůbec, znalosti měla žalostné, vztah k nám žádný. Za celé 4 roky si ani nezapamatovala moje příjmení - úplně obyčejné, žádné cizojazyčné. Vlastní (křestní) jména nepoužívala. Svoje děti neměla a myslím, že děti (mládež) obecně neměla ráda.
    Pajda:

    superkarma: 0 08.02.2007, 14:30:44
  8. [45] a.... [*]

    Sirikit: Jde jen o to, že význam mozku v povolání učitele nebyl u pajdy vůbec zmíněn Fakt nevím, jestli učitele bez mozku považuje za běžný standard našeho školství, či jak to bylo myšleno..Je fakt krásný učit srdcem...ale něco těm dětem do hlavy je snad taky třeba vpravit, což?

    superkarma: 0 08.02.2007, 13:27:24
  9. [44] a.... [*]

    pajda: Asi jsi nechodila na školu, kde se taková silná osobnost vyskytovala, pak bys věděla, že takový vysokoškolský profesor přitahne pozornost ke své specializaci a pod jeho vedením dokážou mít ti jeho žáci vynikalíci výsledky. To se ovšem týka spíš vědecké práce, prostě jedna silná osobnot a ten obor po určitých pár let stoupá, když osobnost odejde, je i celý obor za pár let za zenitem.
    S tím, že má někdo rád svůj obor souvisí i to, že ho dokáže i interpretovat/ zas na té střední škole těch vědců zahleděných do sebe tolik není/, takže samozřejmě předpokládám, že má znalosti a zároveň umí učit. To snad nejsou až tak nadměrné nároky, co myslíš????Ale být dobrým vysokoškolským pedagogem a zároveň vědcem také není v rozporu.
    A ještě na závěr...dnes už opravdu Myslím, že hlavním úkolem učitele je učit a své svěřence vzdělat. Bohužel mám takový dojem, že učitelé radši dělají všecho ostatní, jen ne tohle. TAKŽE PROSÍÍÍM, PANÍ UČITELKY DĚLEJTE TU SVOJI PRÁCI a o soukomí svých žáků se zajímejte až pak, až tyhle své povinnosti odvedete v prvořídí kvalitě

    superkarma: 0 08.02.2007, 13:19:52
  10. avatar
    [43] Sirikit [*]

    Nemyslím, že by učitelé měli ve škole používat "jen mozek". Právě takoví se totiž moc velkému respektu svých žáků netěší. Měli jsme na střední škole profesorku, velmi přísnou a nekompromisní co se týká hodnocení, ale jinak to byla opravdu třída. Milovaly jsme ji (bylo nás ve třídě 42 děvčat) a troufnu si říci, že nás opravdu hodně naučila. Její hodiny nebyly jen suchým vysvětlením učiva - dokázala jít opravdu doširoka. Uvedu příklad - před maturitním plesem jsme na jedné z jejích hodin rozebíraly, jaký jsme každá z nás typ, co si chystáme za šaty, jaké k nim vzít boty nebo doplňky a co by které slušelo.

    superkarma: 0 08.02.2007, 13:16:21
  11. avatar
    [42] fialinka [*]

    to mne docela zaráží, že se dávají tak drahé dárky... my sami jsme maximálně zůstali u nějakého zlatého přívěšku. A článek od Pajdy je krásný.

    superkarma: 0 08.02.2007, 12:48:58
  12. avatar
    [41] pajda [*]

    a....: ty z té teorie jednou zblbmeš...silná osobnost působí svým charismatem na masy když máš na přednášce 60 nebo i sto studentů a ti nejbližší jsou od tebe 15 mterů vzdálení, a na svoje "charismatické působení" máš 40 minut s přesně daným obsahem (něco ti zabere úvod a závěr), pak je to opravdu čistě akademická diskuze. Ono to tvoje prohlášení není o tom, koho považují za dobrého studenti, ale koho považují za dobrého "ti nahoře". Těm se totiž hodí, aby učitel odhrkal látku, vyplnil papíry a jinak se do ničeho nepletl. Takoví učitelé jim totiž nepřidělávají práci, víš? Mimochodem právě ti, které obor baví, bývají nehorší přednášející, protože málokdy dokáží uplatnit zpětnou vazbu s posluchači. A zapálenci, kteří umějí perfektně svého koníčka, umějí o něm dobře mluvit, ti zase nejsou ve školství. Živí se jinde a jinak. Nebo jsou ve školství - chodí si tam pro peníze, ale pracují někde jinde a většinou v jiném oboru, než který učí.

    superkarma: 0 08.02.2007, 12:24:21
  13. avatar
    [39] Kadla [*]

    a....: Určitě to není jeho povinností. Ale když se mu podaří pomoci, je to fakt bezva. Je to totiž člověk, který to dítě vidí - hned po rodičích - nejčastěji a může si povšimnout.

    superkarma: 0 08.02.2007, 12:03:41
  14. avatar
    [38] Vivian [*]

    a....: asi by o něm ale něco vědět měl, když na něj má pedagogicky působit, ne? Asi po nich nikdo nemůže chtít, aby do toho dávali tolik co pajda, ale zase asi nestačí vědět o tom žákovi jen to, jak se jmenuje...

    superkarma: 0 08.02.2007, 12:03:37
  15. [37] Pavla_b [*]

    a.... Jo taaak! Ještě že si to tady můžem vysvětlit. Někdy člověk vidí jiné souvislosti a hned dojde k nedorozumění

    superkarma: 0 08.02.2007, 12:01:35
  16. [36] a.... [*]

    Pavla_b: To je fakt, tys to nepsala, jen se mi to prostě propojilo s tím článkem pajdy, který na mě působí tak, že učitel má mít dokonalý přehled o rodinných záležitostech svých žáků a napravotat to, co rodina pokazila, případně nahrazovat rodinnou výchovu komplet. Tak takhle to opravdu nevidím.

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:59:23
  17. avatar
    [35] Ťapina [*]

    Lilinka: Hm, tak to u nás neexistovalo. Asi proto, že cvika byla praktická, pan profesor v obleku si nepůjde špinit ruce do prasečáku

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:54:50
  18. avatar
    [34] Lilinka [*]

    Ťapina: U nás se několik takových také vyskytuje. Teda pokud nepředají výuku svých seminářů doktorandům

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:53:00
  19. avatar
    [33] Vivian [*]

    pajda:

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:50:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [32] Pavla_b [*]

    a.. já jsem ale nepsala nic o nahrazování rodičů...nebo to někde vidíš

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:49:31
  2. [31] a.... [*]

    Pavla_b: Ano, ale nenahrazuje rodiče, neb nahradit je je často kontraproduktivní

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:47:50
  3. [30] Pavla_b [*]

    a... no vzhledem k tomu, že učitel je pedagog...a pedagogika je krom jiného také věda o výchově, tak učitel také vychovává...a třeba právě osobním příkladem

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:46:14
  4. [29] a.... [*]

    Ťapina: My jsme to tak měli...tedy FFUK, myslela jsem, že je to běžné

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:45:40
  5. [28] a.... [*]

    Ťapina: K tomu netu bys musela připojit karabáč, aby ty líný spratky nutil pracovat a ne si tam hrát
    Ale slyšela jsem, že v Americe pokusně zkoušejí vzdělávací program pro malé génie,vytvořený jim na míru. Do školy tyhle děti nechtěj pustit, aby je učitelé a ostatní spratci nepokazili. Tomuhle bych ovšem zrovna nefandila, z mnoha důvodů....

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:44:37
  6. avatar
    [27] Ťapina [*]

    a....: Na které škole stejný profesor přednáší i vede semináře? To jsem teda v životě neslyšela

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:43:52
  7. [26] Pavla_b [*]

    Amálie...no jo, jsem trdlo

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:43:34
  8. [25] Slávek [*]

    Ťapina: Proč jsou učitelé?? Proč a nač, když máme internet...Aby žák nekomentoval svoji nezvládnutou práci:Kalkulačka to neumí a na Netu to néni..(stalo se )..tak proto

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:37:13
  9. [24] a.... [*]

    pajda: Myslela jsem, že se tady bavíme o střední škole. Studenti ti uvěří jen tehdy, jestli skutěčně budou cítit, že tě tvůj obor, tedy předmět, který vyučuješ, zajímá.Ten osobní příklad funguje ovšem už od školy základní, opravdu mě překvapuje, že sis toho ještě nevšimla, však učíš už dost dlouho ne??? Promluv si o tom s dětmi, třeba ti to vysvětlí, kterého učitele považují za opravdu dobrého a proč.
    K té vysoké škole...slyšla jsi někdy o tom, že silná osobnost působí svým charismatem na masy?? Měla jsi přece tu psychologii tak jsi to slyšet musela. Odhlížím od toho, že ten osobní kontakt je přece v seminářích.

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:31:39
  10. avatar
    [23] Amálie [*]

    Pavla_b: Ale já píšu o roce 1991, nikoli o loňském či předloňském. Tehdy byl zlatý šperk, navíc pro třídní učitelku na ZŠ, velmi nezvyklým dárkem na rozloučenou.

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:30:37
  11. avatar
    [22] Ťapina [*]

    a....: Tak k čemu vůbec dneska nějací učitelé jsou, proč si ty děti rovnou nehledají informace na netu?

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:23:34
  12. avatar
    [21] Ťapina [*]

    My jsme myslím třídní taky dali něco zlatého. Vždyť se na to skládá poměrně dost lidí, tak to tak draho nevyjde.

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:22:38
  13. avatar
    [20] pajda [*]

    a....: myslíš obor jako třeba základy čtení? nebo práci v první třídě? nevím, jestli sis někdy všimla, že nedílnou součástí studia učitele je i psychologie a další vědy. A pokud ti studenti nevěří, můžeš jim vykládat cokoliv. Jde jim to jedním uchem tam a druhým ven. Dobrý třidní učitel nahrazuje rodiče všude tam, kde rodina selhává, a to je v dnešní době hodně často a v hodně věcech.

    To, co píšeš, by možná, velmi možná, mohlo platit na vysoké škole, jenže tam zase těžko budeš působit osobním příkladem, protože v osobním životě nepřicházíš s posluchači vůbec do styku. Učíš jich totiž obvykle několik set...

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:21:12
  14. [19] a.... [*]

    gerda: Třeba by aspoň nepodával žákům chybné informace jako někteří učitelé a kdyby měl dobrý program, určitě by měl i výklad přitažlivý

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:17:04
  15. [18] a.... [*]

    Pavla_b: Vychovávat mají rodiče,ucítel je nahrazovat nemá a nemůže, to by byl stejně marný boj Učitel může působit na žáky působit jen osobním příkladem a skutečným zaujetím pro svůj obor, to je ten nejúčinnější prostředek k tomu, jak je zaujmout a vzdělat.

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:15:06
  16. [17] Pavla_b [*]

    AMálie... zlatý prstýnek je ale přece jen malinko levnější než zájezd po Norsku a a Švédsku..zlaté šperky mi připadají úměrné, ale digi foťák, mobil....

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:13:21
  17. avatar
    [16] gerda [*]

    a....: pokud by mělo být po tvém, stačil by za katedrou robot.

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:13:07
  18. [15] Pavla_b [*]

    a...učitel by měl vzdělávat a vychovávat....a pokoušet se předávat znalosti jen na základě práce mozku, to opravdu moc nejde...pokud žáky nebo studenty nezaujmeš svým přístupemk věci, žádné znalosti nepředáš

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:11:22
  19. avatar
    [14] Amálie [*]

    Měli jsme moc rádi naší třídní na ZŠ a tak na konci 8. třídy v roce 91 dostala zlatý prstýnek. Zřejmě už asi nepatřim do generace, které dražší dárky učitelům přijdou divné.

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:09:52
  20. avatar
    [13] Kadla [*]

    a....: Bohužel s tebou nemohu souhlasit. Učitele s mozkem jsem měla já a stáli opravdu za houby.

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:05:50
  21. [12] a.... [*]

    pajda: ještě třetí možnost...anebo vůbec
    Oprav mě jestli se mýlím, ale hlavním úkolem učitele je předávat určité znalosti a vědomosti, tedy žáka vzdělat. A k tomu je třeba spíš používat mozek než srdce.

    superkarma: 0 08.02.2007, 11:03:30
  22. avatar
    [10] pajda [*]

    a....: spíš pro ty, kdo mají pojem o realitě ono učit můžeš buď srdcem, nebo špatně.

    superkarma: 0 08.02.2007, 10:54:15
  23. [9] a.... [*]

    pajda: moc krásný pro ty, co si potrpěj na sentiment a červenou knihovnu...já k nim ale nepatřím

    superkarma: 0 08.02.2007, 10:51:41
  24. avatar
    [7] Kadla [*]

    pajda: Jé, to je krásný článek... Tenkrát jsem to nečetla. Škoda, že jsem za celou dobu své školní docházky neměla takovou učitelku. Na školu mám bohužel většinou negativní vzpomínky... a to jsem byla dobrá studentka, bezproblémová. Ale učitelé nestáli za moc. Nejevili žádný zájem, odhrkali si během hodiny učivo (některé učitelky přečetly prostě danou kapitolu z knihy) a tím to končilo..

    superkarma: 0 08.02.2007, 10:37:30
  25. [6] Pavla_b [*]

    to teda koukám...my jsem kupovali učiteli skleničky, čajovou soupravu, jednou dokonce gramofonovou desku

    superkarma: 0 08.02.2007, 10:34:14
  26. [5] Rikina [*]

    To tedy zírám. Kdysi jsme naší třídní nechali vyrobit na zakázku obří číši. To s ní bylo předem domluvené, kromě toho dostala ještě puget. Toť vše. Obří číše byla za cenu režijní, neb to zařídil oetc jedné z maturantek, a tedy ač číše byla originál, a nikdo druhý neměl takovou, nebyla drahá. Pamatuji si maturitní ples mé sestry, tam dostal třídní pedagog darem živé sele. Oživení v sále, pochopitelně. Jinak si žádné luxusní dary pedagogům nevybavuji, musela bych se poptat po známých...

    superkarma: 0 08.02.2007, 10:30:54
  27. avatar
    [4] pajda [*]

    ono to může vypadat i takhle...
    http://www.zena-in.cz/rubrika.asp?idc=7481&id=2

    superkarma: 0 08.02.2007, 10:27:49
  28. avatar
    [3] AnoliV [*]

    gerda:

    superkarma: 0 08.02.2007, 10:25:00
  29. [2] a.... [*]

    Tak to jsem opravdu zvědavá, které paní učitelky se nám tady teď ozvou s tím, že tohle je jen závistivá hanebná pomluva...

    superkarma: 0 08.02.2007, 10:23:59
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    to už vypadá skoro jako úplatek

    superkarma: 0 08.02.2007, 10:21:26

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme