Zdraví

Dala jste si předsevzetí zhubnout? Toto jsou největší dietní mýty

I když se říká, že při hubnutí byste neměli jíst žádné tuky, rozhodně to není pravda. Existují totiž zdravé tuky, které umí zásadně ovlivnit nabírání tukové tkáně. Musíte si jen vybírat ty správné.

Například omega-3 nenasycené mastné kyseliny najdete v rybách (známé jako „rybí tuk“) a díky nim se vám nastartuje metabolismus. Podobné účinky mají i rostlinné oleje (lněný, makadamový). Taková ryba se salátem se zálivkou z makadamového oleje je navíc tím ideálním obědem či večeří…

A co se ještě říká?

Jedna sklenička vína nevadí

dietaMohlo by se zdát, že suché víno je neškodné, ale není to tak. K alkoholu se většinou uchylujeme večer, a to už bychom neměli přijímat žádné sacharidy. A 2 dcl vína mají podobně kalorií jako večerní svačina. Navíc alkohol zvyšuje podíl vnitřního tuku v těle. A stejné je to s pivem. To obsahuje také velké množství tzv. rychlých sacharidů (cukrů). A na ty tělo reaguje tak, že začne produkovat více inzulinu. To způsobí pokles hladiny cukru a my brzy dostaneme hlad. A ten po pivu rozhodně nezaženeme jablkem nebo banánem.

Snídaně není potřeba

I když se o tom odborníci již dlouho přou, většina z nich se přiklání k tomu, že jídlo po ránu je základ správného nastartování organismu. Lékaři doporučují zvýšit přísun vlákniny a podpořit správnou činnost zažívacího systému. Ideální jsou cereálie nebo různé kaše. Klasické bílé pečivo s máslem ale rozhodně vhodné pro dietu není.

Vynechte bílkoviny

To je jeden z největších mýtů, protože bez nich prostě nezhubnete. Při hubnutí je potřeba dodat tělu 1,3 až 1,5 g bílkovin na kilogram tělesné hmotnosti. A nebojte se, nemusíte jíst jen maso! Bílkoviny najdete v rybách, vaječném bílku, v tofu, červené čočce, cizrně nebo hrachu. Abyste hubly, měly by být bílkoviny obsaženy alespoň ve třech jídlech denně, ryby a maso stačí do jídelníčku začlenit maximálně jednou denně.

Příloha je špatná

Záleží jen na tom, jakou si vyberete. Při hubnutí zapomeňte na hranolky nebo krokety. Dopřejte si radši ke každému jídlu zeleninu a myslete i na přílohy, které mohou být zdravé (např. celozrnný kuskus, bulgur, jáhly, quiona, červená čočka, pohanka…

Po cvičení se nemá jíst

Stejně důležité jako správné cvičení je i strava po něm. Většina žen dělá velkou chybu, když pak už nic nejí a usínají hladové. „Do patnácti minut po cvičení si dejte kousek jablka, banánu či hroznový cukr, do půl hodiny pak proteinový nápoj spolu s nápojem ze zeleného ječmene, případně lehce stravitelné bílkoviny formou ryby, krůtího masa, tofu nebo vaječný steak. Chcete-li pro sebe udělat maximum, nezapomeňte na zeleninu a lžičku lněného nebo makadamového oleje,“ radí odborník na výživu Martin Škába.

   
05.01.2015 - Efektivní hubnutí - autor: Dáša Dandová

Komentáře:

  1. [10] Sluníčko sedmitečné [*]

    Také jsem toho slyšela už hodně. Dobré je, když si někde navíc přečtete i diety, kterým je lepší se vyhnout. Ne všem totiž sednou a mohou z dlouhodobého hlediska i uškodit lidskému zdraví.

    superkarma: 0 10.07.2015, 12:40:20
  2. [9] Marika11 [*]

    najskôr si treba zistiť svoj BMI, naštudovať ako schudnúť zdravo a potom makať makať makať :D

    superkarma: 0 03.03.2015, 19:04:16
  3. [8] KarelB [*]

    KarelB — #7 Ještě ten odkaz na článek je - http://www.superzivotnistyl.cz/chyby-pri-hubnuti/

    superkarma: 0 22.02.2015, 14:55:17
  4. [7] KarelB [*]

    Skvělý článek! Rád bych ho doplnil ještě 15 nejčastějšími chybami, které se dělají při hubnutí.

    http://www.superzivotnistyl.cz/chyby-pri-hubnuti/

    Dejte si na ně pozor. A pamatujte, že hubnutí není o dietách, ale o celkové změně životního stylu ;-) Držím všem palce.

    1. na komentář reaguje KarelB — #8
    superkarma: 0 22.02.2015, 14:53:40
  5. [6] Balůůů [*]

    A jak to máte s proteiny? Já jsem začala asi před měsícem chodit do fitka a bylo mi řečeno, že pro růst svalů, je potřeba dopňovat proteiny pro svaly ve formě proteiňáků, pijete je? Mám z toho trochu strach, není to sajrajt? Díky Sml16

    superkarma: 0 07.01.2015, 10:39:10
  6. [5] Helena Svatková [*]

    Tato teorii je mi známa a během několia měsíců se mi podařilo zhubnout dvě konfekční velikosti. Je to o vyvážené stravě a hlavně pohybu. Sml22Sml22Sml22

    superkarma: 0 05.01.2015, 15:52:41
  7. [4] Miluše3 [*]

    Nedávat si žádná novoroční předsevzetí !

    A o dietách...NIKDY.

    superkarma: 1 05.01.2015, 13:48:29
  8. [3] janavys [*]

    Hubnutí, povánoční klasika.Sml16

    superkarma: 0 05.01.2015, 13:26:54
  9. avatar
    [2] Léthé [*]

    Poprvé po dlouhé době, kdy jsem nový rok začínala vždy s nějakým předsevzetím, jsem si letos žádné předsevzetí nedala. A hubnout už nepotřebuji, na svou váhu, s kterou jsem spokojená jsem dosáhla již loni v létě a od té doby moje váha drží a to jen tím, že přemýšlím co jím. Podle mě neexistuje paušální rada, jak hubnout. U každého zabírá něco jiného. Takže jen přijít na to, co prospívá a naopak neprospívá vám, co se váhy týče.

    superkarma: 1 05.01.2015, 12:13:50
  10. avatar
    [1] Pentlička [*]

    Zhubnout, to už jsem vzdala. Ale chtěla bych jíst trochu zdravěji, méně čokolády, salámků a alkoholu a více zeleniny a ovoce. Uvidíme. Taky bych se chtěla více hýbat, mám pocit, že za poslední cca 2 roky, kdy jsem přestala chodit cvičit, jsem fyzicky docela zchátrala. Chtěla bych to napravit. Ale není to žádné novoroční předsevzetí a netrvám na tom, že od 1.1. 2015 se absolutně změním. Kdo by koneckonců dojedl cukroví a kolekci?

    superkarma: 0 05.01.2015, 10:38:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme