Zdraví

Cyklosezona je tu! Jak vybrat nové kolo?

Vítr ve vlasech, příroda z trošku jiné perspektivy, posílené svaly na celém těle a dokonalý pocit po výkonu. O čem je řeč? Přeci o jízdě na kole! To k jaru i létu neodmyslitelně patří, takže pokud ještě teď váháte s jeho koupí, možná se vám budou tyto tipy a rady hodit.

kolo

Spokojenost a nadšení z jízdy v první řadě záleží na správném výběru. Položte si otázku, k čemu kolo vlastně potřebujete? Budete na něm jezdit výhradně po lesích nebo jiných nezpevněných cestách? Preferujete raději jízdu po silnici? Nechcete do kola vrazit příliš moc peněz? Budete na kole jezdit pravidelně? Zodpovězte si následující dotazy a pak už hurá na nákupy!

Specializovaná prodejna vs. obchodní dům

Rada odborníka se v tomto případě hodí vždy. A to ať už jste pokročilý cyklista nebo úplný začátečník. Vždy je proto lepší zvolit variantu číslo jedna – vyrazit do specializované prodejny a poradit se s profíkem. Nákup kola v rámci nákupu potravin v obchodních řetězcích se příliš nedoporučuje.

Kolik do kola investovat

kola

Nákup dobrého kola se může zdát jako investice. Důležité je uvědomit si, že pak kolo můžete mít i dlouhá léta. Dopřejete-li mu důkladnou údržbu a péči. Výhodou je, že si nemusíte na místě zaplatit např. 15 000 Kč, ale klidně můžete zvolit platbu formou splátek.

Uvědomte si, že v případě, že do kola peníze investovat nechcete, pravděpodobně nebude tak „vymakané“ jako kola dražší, a tak i jízda na něm může být těžší.

Druhy kol

Než se vydáte do obchodu, rozmyslete si, do jakého terénu se budete chtít s kolem vydat. Se „silničkou“ v těžkém terénu šťastné nebudete, zato s „horákem“, který je sice na asfaltových cestách trochu těžkopádnější a pomalejší, můžete vyrazit vlastně do jakéhokoliv terénu. Většina rekreačních cyklistů spíše sáhne po variantě číslo dvě. Ale jak se v jednotlivých typech vyznat?

kola

Rám kola

Klíčové při výběru kola je samotný rám a rada profíka je v tomto případě k nezaplacení. Rám kolu udává jeho správný charakter, rychlost a pohodlí během jízdy, proto je jeho správná volba alfou a omegou. Rozhodně doporučujeme na kolo sednout a vyzkoušet přímo na místě, tedy v prodejně. Co se materiálu týče, čím lehčí, tím lepší. Nejčastěji se setkáte s rámy duralovými nebo karbonovými.

kolo

Mohlo by vás zajímat:

 

Nezapomínejte při sportu na správné stravování

Dobrý nápad je naplánovat si svůj jídelníček a podle něj i nakupování. Jednou nebo dvakrát týdně si připravit plán jídel na několik příštích dní. Když víme, co budeme jíst, existuje větší šance, že začneme jíst skutečně pravidelně. Zároveň je důležité mít vždy doma produkty potřebné k přípravě jednoduchých jídel - obiloviny, jogurty, rýži, těstoviny, mraženou a konzervovanou zeleninu, chléb, džusy a pyré. Pak budete schopni připravit rychlé, chutné a především zdravé jídlo,“ říká Pavel Suchánek.

   
23.05.2017 - Zdraví - autor: Marie Cicvárek Fléglová

Komentáře:

  1. avatar
    [9] Matinea [*]

    A jak sjem se tam dočetla v diskusi, tak existuje ještě lehčí kousek

    http://www.bikeradar.com/road/gear/article/the-worlds-lightest-bike-36902/

    2,7 kg Sml6

    superkarma: 0 23.05.2017, 20:35:56
  2. avatar
    [8] Matinea [*]

    A co toto kolo - nejlehčí kolo světa a stojí pouze 1 mil. Kč Sml57

    https://vtm.zive.cz/bleskovky/bugatti-a-pg-vyrobily-nejlehci-kolo-sveta-stoji-milion/sc-871-a-186932/default.aspx

    superkarma: 0 23.05.2017, 20:31:06
  3. [7] bobani [*]

    já už jedině tak elektrokolo

    superkarma: 0 23.05.2017, 17:25:21
  4. [6] MARIE MATEJKOVA [*]

    Už to dojezdím na tom co mám 5 let. Používám ho stejně jen občas. Velký cykloturista nejsemSml80

    superkarma: 0 23.05.2017, 13:31:14
  5. [5] Rikina [*]

    Davidek — #4 Ale já jsem psala o rámu kola. Samotném rámu. Ne o celém kole. Samozřejmě že celé kolo je dražší, dle toho, čím je to osazeno.

    Sama mám právě kolo za nějakých 30 tisíc, a ve své kategorii bylo sice jedno z těch lepších, ale přesto nic extra výjimečného, a na kolech stejného výrobce jsem potkávala lidi běžně, takže to evidentně není ani výjimečné ani nedostupné. Sml80

    superkarma: 0 23.05.2017, 10:37:13
  6. avatar
    [4] Davidek [*]

    Rikina — #3 .. jseš z laciného kraje Sml16

    Kola.cz :

    Rozšíření karbonu v cyklistice naznačuje, že výhody tohoto materiálu oproti oceli či hliníkovým slitinám převládají. Velkou nevýhodou je ale stále ještě dostupnost uhlíkových rámů, respektive jejich cena, která byla, je a patrně ještě dlouho bude vyšší. Nejlevnější horské kolo s karbonovým rámem pořídíte za přibližně 25-30 tisíc korun, zatímco prakticky tentýž bicykl s hliníkovým rámem za polovinu ceny.

    1. na komentář reaguje Rikina — #5
    superkarma: 0 23.05.2017, 09:24:17
  7. [3] Rikina [*]

    Davidek — #2 Ale no tak. Velmi slušný karbonový rám - na běžné rekreační jízdy - se dá pořídit už za cenu kolem 10 000,- Kč. A pak je samozřejmě celá škála cen, odstupňováno dle účelu a kvality rámů, a to, na čem se jezdí Tour de France, jsou rámy kol cenově v řádu statisíců korun českých. Nicméně rozhodně není pravda, že by byl karbonový rám nějaká vzácnost a cenově nedostupná záležitost. Sml80

    1. na komentář reaguje Davidek — #4
    superkarma: 0 23.05.2017, 08:28:24
  8. avatar
    [2] Davidek [*]

    .. poslední věta je třešnička na dortuSml16

    karbonová kostra je veeelmi drahá takže se s ní opravdu moc často nepotkáte Sml23 .. teda pokuď nejezdíte Tour deFrance Sml16

    1. na komentář reaguje Rikina — #3
    superkarma: 0 23.05.2017, 08:12:33
  9. [1] Rikina [*]

    V době, kdy jsou na každém rohu půjčovny kol všeho druhu, už člověk ani nutně nemusí mít kolo svoje, když se chce jenom občas svézt... Mít kolo doma má cenu pro ty, co jezdí dnes a denně, nebo aspoň o všech víkendech a mají to jako opravdového koníčka. Sml80

    Kolo jsem vždycky považovala především za dopravní prostředek, jenže dneska se to bere jako sportovní pomůcka. A pokud vyrazí cyklista na silnici, je mu dáváno najevo, že tam překáží a obecně řidiči všeho těžšího a většího než je kolo se cítí jaksi nadřazení, a cyklistu neuznávají jako rovnoprávného účastníka provozu. Dřív jsem jezdila na kole ráda a často, teď už jsem na něm dva roky neseděla a asi ho prodám. Na běžné silnice se bojím, a cyklostezky zdaleka nejsou všude, nějak se k nim člověk musí dostat, což obvykle je právě ta silnice. Sml15 Jsou lidi, kteří to řeší tím, že jedou na kole po chodníku, ale to je taky špatně. Ve velkoměstě prostě nevidím mnoho šancí kolo používat. Možná před 30 lety, to byl jinej provoz a byla jsem mladší a troufalejší.

    superkarma: 0 23.05.2017, 07:16:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme